R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod aquila » 03. Nov 2009 15:33

bohuzial v kazdom pripade je to trosku ine .. niekedy je to napasovane na tu spravnu firmu a jej blizke technologie a niekedy su to spekulacie s pozemkami a niekedy su to spekulacie so zhodnotenim okolitych pozemkov ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Lionheart » 03. Nov 2009 15:39

dialnice su dost draha zalezitost a zaroven su dolezitytym impulzom pre regiony do buducnosti. preto by si cely rezort zasluhol viac pozornosti medii, transparentnosti a kontroly a verejnej diskusie. ale politike samozrjeme transparetnost nevyhovuje a tak sa na SR stavia tak ako sa stavia. aby som prispel aj ja svojim nazorom :-)
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod stanog » 03. Nov 2009 16:49

aquila napísal:bohuzial v kazdom pripade je to trosku ine .. niekedy je to napasovane na tu spravnu firmu a jej blizke technologie a niekedy su to spekulacie s pozemkami a niekedy su to spekulacie so zhodnotenim okolitych pozemkov ;)


Presne tak staci si pozriet ako rychlo sa menia majitelia pozemkov v okolí budúcej dialnice resp. RC a to ešte v čase keď je verejnosť balamutená rozličnými variantmi z ktorých ten "správny" je možné vysledovať nie z EIA ani zo zhromaždení ale práve podľa toho kde je najväčší pohyb pozemkov. A potom sa zrazu stane že súčasne s výstavbou diaľnice vyrastajú hneď povedľa stavby ktoré ju využívajú. Normálnym spôsobom keby investor čakal na začiatok výstavby diaľnice a potom by začal vybavovať povolenia (bez zákulisných vedomostí) nezačalo by sa diať nič aspoň 3 roky. Problém nastane keď ale niekto koná na vlastnú päsť ako Jarkovský v PO či istý pán čo chcel stavať motorest na ešte neexistujúcom odpočívadle R1 pri ZH a nechce sa s nikým deliť.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod i15 » 03. Nov 2009 17:18

Lionheart napísal:a da sa v tychto pripadoch aspon zhruba odhadnut o co vlastne MDPT a NDS ide? je to zmeska roznych zaujmov a motivacii ako napr spekulacia s pozemkami, nizsie naklady, alebo naopak vyssie naklady lebo to vyhovuje stavbenym spolocnostiam ... ?


Podla mna je pre nich idealne, ked nieco nemusia stavat a ked to nestavanie mozu zvalit na niekoho ineho.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Andrej » 03. Nov 2009 18:49

i15 napísal:
Lionheart napísal:a da sa v tychto pripadoch aspon zhruba odhadnut o co vlastne MDPT a NDS ide?

Podla mna je pre nich idealne, ked nieco nemusia stavat a ked to nestavanie mozu zvalit na niekoho ineho.

Presne to ma napadlo. A tipujem, ze zeleny variant nikdy nepojde do vystavby. Nebudu na to €€
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod mel » 05. Nov 2009 10:27

R7 je o pozemkoch a zaujmoch konkretnych ludi v lokalitach v okoli variantu C.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod cibula » 07. Nov 2009 20:53

jasne ze zeleny variant sa nikdy stavat nebude. hlasovanie poslancov bolo viacmenej o tom ci sa bude stavat cerveny variant, ako tak podla planu, alebo sa nebude stavat vobec. tymto rozhodnutim islo mesto samo proti sebe a este bude toho velmi lutovat. odhlasovanim cerveneho variantu sa mohlo zacat s vykupom pozemkov a pripravami v uzemnom plane. takto sa nebude vykupovat ani pripravovat nic. odhadujem ze tento jeden hlas (9/8) rozhodol o oddialeni r3 v dk o min. 5 rokov ale hlavne ze obcania su a budu "spokojni". neskutocna naivita poslancov, vedenia mesta aj samotnych ludi.

dufam ze po najblizsich komunalkach sa bude hlasovat znova a prejde cerveny variant aby sa mohlo nieco konecne pohnut. byvam v dk, na brezovci nedaleko odtial ako je planovany tento variant a nemam s tym problem. zle to bude jedine pocas vystavby ale to sa da prezit. ked sa postavia protihlukove steny tak to ludia ani nepostrehnu. jedine co sa pre sidlisko zmeni bude koniec vychadzkovej trasy na vysielac(kde sa premavaju deti na motorkach), su vsak aj horsie veci a kubin ma lokalit kde sa da vybehnut do prirody neurekom, co mozu ine mesta zavidiet. zrazu si vsak niekto mysli ze sa ma najhorsie na svete...
zeleny by navyse nevyriesil nic co sa tyka dopravy, kazdy rozumny clovek by chodil skratkami. ovplyvnit to moze iba kamionistov v pripade zakazu na povodnych trasach.

z toho celeho vyplyva ze nds vyskrtava obchvat dk nadlho zo svojej mapy a naivnym obcanom odkazuje nech sa ozvu o 10 rokov ked bude problem dostat sa autom z jednej casti mesta do druhej, nech potom pridu prosit na kolenach o cerveny variant a priprava bude mozno moct aj zacat.

:roll:
dovtedy prajem tetam peknu urodu a nicim nerusene okopavanie zahradky.
cibula
nováčik
 
Príspevky: 2
Obrázky: 2
Založený: 12. Nov 2008 19:37

Odoslaťod anonymDK » 08. Nov 2009 13:17

cibula napísal:jasne ze zeleny variant sa nikdy stavat nebude. hlasovanie poslancov bolo viacmenej o tom ci sa bude stavat cerveny variant, ako tak podla planu, alebo sa nebude stavat vobec. tymto rozhodnutim islo mesto samo proti sebe a este bude toho velmi lutovat. odhlasovanim cerveneho variantu sa mohlo zacat s vykupom pozemkov a pripravami v uzemnom plane. takto sa nebude vykupovat ani pripravovat nic. odhadujem ze tento jeden hlas (9/8) rozhodol o oddialeni r3 v dk o min. 5 rokov ale hlavne ze obcania su a budu "spokojni". neskutocna naivita poslancov, vedenia mesta aj samotnych ludi.

dufam ze po najblizsich komunalkach sa bude hlasovat znova a prejde cerveny variant aby sa mohlo nieco konecne pohnut. byvam v dk, na brezovci nedaleko odtial ako je planovany tento variant a nemam s tym problem. zle to bude jedine pocas vystavby ale to sa da prezit. ked sa postavia protihlukove steny tak to ludia ani nepostrehnu. jedine co sa pre sidlisko zmeni bude koniec vychadzkovej trasy na vysielac(kde sa premavaju deti na motorkach), su vsak aj horsie veci a kubin ma lokalit kde sa da vybehnut do prirody neurekom, co mozu ine mesta zavidiet. zrazu si vsak niekto mysli ze sa ma najhorsie na svete...
zeleny by navyse nevyriesil nic co sa tyka dopravy, kazdy rozumny clovek by chodil skratkami. ovplyvnit to moze iba kamionistov v pripade zakazu na povodnych trasach.

z toho celeho vyplyva ze nds vyskrtava obchvat dk nadlho zo svojej mapy a naivnym obcanom odkazuje nech sa ozvu o 10 rokov ked bude problem dostat sa autom z jednej casti mesta do druhej, nech potom pridu prosit na kolenach o cerveny variant a priprava bude mozno moct aj zacat.

:roll:
dovtedy prajem tetam peknu urodu a nicim nerusene okopavanie zahradky.

ďakujeme za prianie.Nemám tam záhradu ale viem čo to tých ľudí stálo úsilia aby si vybudovali niečo na relax.Žiadne peniaze im to nenahradia. A myslím že poslanci vôbec za to nemôžu a myslím že väčšina hlasovala za to čo ľudia chceli a naivny je tu niekto iný. Hlavne páni z NDS by mali začať riadne pracovať a nie len brať vysoké platy a ponúkať nám alternatívy ktoré nie sú možné.
anonymDK
návštevník
 
Príspevky: 18
Založený: 29. Okt 2009 18:28

Odoslaťod Dialniciar » 12. Nov 2009 14:50

Je to môj starší príspevok: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=85828#85828 , ale bude to tak, respektíve v niektorých prípadoch to tak hold byť musí a je smutné, že vždy mi to vyjde. :-) Ja som spokojný, obyvatelia DK možno ani nie. Nič proti záhradkám, ale ak sa nespamätáte, pribudne 5-6 ďalších subvariantov, ... a znovu pribudne Mesík a spol., lebo zas DK je zaujímavý pre ďalšie trasovanie R3 (hoci už je R1 potiahnutá až po RK).
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod rado » 18. Nov 2009 13:48

"O obchvate R3 okolo Dolného Kubína rozhodne až ministerstvo"
:arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=97527#97527
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Odoslaťod sergej » 20. Nov 2009 10:31

Dolnokubínčania chcú rozhodnúť o trase R3 v referende :arrow:
http://dialnice.info/viewtopic.php?t=12685

Obyvatelia viacerých mestských častí sa vzbúrili proti rozhodnutiu dolnokubínskych poslancov, ktorí na poslednom zastupiteľstve schválili trasu rýchlostnej cesty R3. Ich rozhodnutie považujú za nekompetentné.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod anonymDK » 20. Nov 2009 10:37

sergej napísal:Dolnokubínčania chcú rozhodnúť o trase R3 v referende :arrow:
http://dialnice.info/viewtopic.php?t=12685

Obyvatelia viacerých mestských častí sa vzbúrili proti rozhodnutiu dolnokubínskych poslancov, ktorí na poslednom zastupiteľstve schválili trasu rýchlostnej cesty R3. Ich rozhodnutie považujú za nekompetentné.

Zaujímavé ale podľa mňa málo pravdepodobné. 8)
anonymDK
návštevník
 
Príspevky: 18
Založený: 29. Okt 2009 18:28

Odoslaťod aquila » 20. Nov 2009 16:41

o variante rozhodne ministerstvo a NDS.. na 99% sa zeleny nebude stavat .. to je iste uz teraz
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod i15 » 20. Nov 2009 17:56

Vie niekto objektivne porovnat vytazenost cesty cez Zvolen a cez Dolny Kubin? V DK je menej aut, ale napriek tomu pani z NDS strasia Povazskou Bystricou :twisted:
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod rado » 20. Nov 2009 19:29

i15 napísal:Vie niekto objektivne porovnat vytazenost cesty cez Zvolen a cez Dolny Kubin? V DK je menej aut, ale napriek tomu pani z NDS strasia Povazskou Bystricou :twisted:


Porovnať to neviem, lebo vo Zvolene sa nepohybujem. Minule som videl nejaké dokumenty kde boli údaje o 24h intenzitách na všetkých troch vstupoch/výstupoch z DK (smer Kraľovany - MT/ZA, smer RK, smer TS - Poľsko) ale neviem to ani za nič nájsť... :evil:

Z môjho pohľadu je tá premávka znesiteľná, v posledných rokoch ale stúpol kamiónový tranzit na Poľsko, hlavne keď sa pre túto dopravu uzavrel nejaký priechod na východ od Tatier (Javorina, alebo také niečo?). Kritické sú časy okolo poobedňajšej špičky keď sa na križovatkách stojí dlhšie, a potom ešte piatok večer / nedeľa večer, keď sa na sever sťahuje Horná Orava a Poľsko.
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Odoslaťod joebuggy » 30. Nov 2009 20:13

rado napísal:
i15 napísal:Vie niekto objektivne porovnat vytazenost cesty cez Zvolen a cez Dolny Kubin? V DK je menej aut, ale napriek tomu pani z NDS strasia Povazskou Bystricou :twisted:


Porovnať to neviem, lebo vo Zvolene sa nepohybujem. Minule som videl nejaké dokumenty kde boli údaje o 24h intenzitách na všetkých troch vstupoch/výstupoch z DK (smer Kraľovany - MT/ZA, smer RK, smer TS - Poľsko) ale neviem to ani za nič nájsť... :evil:


Mozno tieto statistiky su napomocne :
Kód: Vybrať všetko
http://www.ssc.sk/files/documents/dopravne-inzinierstvo/zilinsky/dolny_kubin.pdf


data su z:
Kód: Vybrať všetko
http://www.ssc.sk/sk/Rozvoj-cestnej-siete/Dopravne-inzinierstvo/Celostatne-scitanie-dopravy-v-roku-2005/Zilinsky-kraj.ssc
joebuggy
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 30. Nov 2009 20:09

Odoslaťod sergej » 28. Jan 2010 00:12

Máme tu správu EIA:

Na základe komplexného posúdenia očakávaných vplyvov hodnotenej činnosti na životné prostredie v hodnotenom území a splnenia opatrení na prevenciu, elimináciu, minimalizáciu a kompenzáciu vplyvov na životné prostredie považujeme realizáciu stavby za prijateľnú a potrebnú z hľadiska vplyvov na životné prostredie a celospoločenského úžitku investície za realizovateľnú.

Navrhujeme viesť trasu rýchlostnej cesty R3 v úseku Dolný Kubín – diaľnica D1 v trase navrhovaného červeného variantu V1.

viac http://eia.enviroportal.sk/detail/rychl ... lny-kubin-
(je tam komplet sprava s popisom vsetkych variantnych rieseni, mapove podklady aj nejaka fotodokumentacia)
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod rado » 28. Jan 2010 14:03

Vďaka za link! Výsledok EIA sa dal očakávať...

Dnes k tomu vyšla aj krátka správa SITA: "Dolný Kubín má byť napojený na D1 v roku 2018"
:arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=102079#102079
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Odoslaťod spisino » 01. Feb 2010 12:29

S výstavbou rýchlostnej cesty R3 z Dolného Kubína na diaľnicu D1 chce Národná diaľničná spoločnosť začať v roku 2014. Výstavba tohto úseku rýchlostnej cesty R3 by si mala vyžiadať 259 mil. eur až 382 mil. eur.



Rýchlostná cesta R3 z Dolného Kubína na diaľnicu D1 by mala byť hotová v roku 2018. S výstavbou tohto úseku rýchlostnej cesty R3, ktorá by sa mala napájať na diaľnicu D1 v obci Hubová, chce Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) začať v roku 2014. Ako vyplýva z investičného zámeru, ktorý už diaľničná spoločnosť predložila na posúdenie vplyvov na životné prostredie (Environmental Impact Assessment - EIA), výstavba tohto úseku rýchlostnej cesty R3 by si mala vyžiadať 259 mil. eur až 382 mil. eur, podľa tohto pre aký variant sa investor nakoniec rozhodne.

Výstavba úseku rýchlostnej cesty z Dolného Kubína na diaľnicu D1 je riešená v troch variantoch. Celková dĺžka trasy prvého variantu je 17,8 kilometrov. V tomto variante sa nepočíta s budovaním tunelov. Druhý variant výstavby o dĺžke 20,5 kilometrov si vyžiada aj vybudovanie 300-metrového tunela Dolný Kubín. Tretí variant by mal mať celkovú dĺžku 23,3 kilometrov. Na úseku rýchlostnej cesty z Dolného Kubína na diaľnicu D1 by sa malo postaviť aj 36 až 43 mostov.

Rýchlostná cesta R3 bude spájať hraničný slovensko-maďarský prechod Šahy-Parassapuszta a slovensko-poľský prechod Trstená-Chyžne. Rýchlostná cesta by mala mať celkovo 234 kilometrov a mala by prechádzať slovenskými mestami Šahy, Krupina, Zvolen, Turčianske Teplice, Martin, Kraľovany, Dolný Kubín a Trstená.
spisino
návštevník
 
Príspevky: 19
Založený: 09. Jan 2010 13:43

Odoslaťod rado » 01. Feb 2010 12:32

Aký je zmysel doslovného skopírovania celej správy z monitoringu sem do témy? ;)
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Odoslaťod kraken » 01. Feb 2010 14:06

rado napísal:Aký je zmysel doslovného skopírovania celej správy z monitoringu sem do témy? ;)


Nevím. Ale Spisino má jen status návštěvníka a to znamená, že si ještě nezvyk' :wink:
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 13:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Odoslaťod dusans » 01. Feb 2010 21:48

Aký variant RC sa teda bude realizovať?
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Odoslaťod vladi87 » 02. Feb 2010 08:37

dusans napísal:Aký variant RC sa teda bude realizovať?


Pravdepodobnejší je červený variant V1.

Navrhujeme viesť trasu rýchlostnej cesty R3 v úseku Dolný Kubín – diaľnica D1 v trase navrhovaného červeného variantu V1. (správa EIA)
Obrázok používateľa
vladi87
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 403
Obrázky: 8
Založený: 05. Jún 2009 07:38

Odoslaťod mino » 02. Feb 2010 11:25

MUK Hubova takto vyzera dost komplikovane...
Aky je dalsi postup pre vydanie stavebneho povolenia pre tento variant?
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod spisino » 03. Feb 2010 19:15

rado napísal:Aký je zmysel doslovného skopírovania celej správy z monitoringu sem do témy? ;)

vies preco aby sm sa tolko nenamisal ked nedisponujem takym mnozstvom informacii a skusenosti ako ty
spisino
návštevník
 
Príspevky: 19
Založený: 09. Jan 2010 13:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 33 hostí.