R3 Oravský Podzámok – Horná Lehota
Odoslané: 18. Feb 2005 23:57
Cesta I/59 je súčasťou medzinárodného cestného ťahu E 75 v smere Maďarsko – Slovensko – Poľsko spájajúca sídelné útvary Šahy – Zvolen – Turčianske Teplice – Martin – Ružomberok Dolný Kubín – Trstená. Cesta I/59 bola zaradená do siete rýchlostných ciest s označením R3.
Súčasný stav cesty nezodpovedá parametrom rýchlostnej cesty. Cesta I/59 je vedená prieťahom obcí, parametre smerového a výškového vedenia nevyhovujú terajšej a o to viac výhľadovej dopravnej záťaži. Súčasná šírka vozovky je nedostatočná pre terajšiu dopravu a je potenciálnym zdrojom dopravných nehôd. Najzaťaženejší úsek je v obci Oravský Podzámok, ktorá je významným centrom cestovného ruchu. Smerové a výškové vedenie trasy je ovplyvnené členitosťou terénu a existujúcou zástavbou. Začiatok trasy je umiestnený pri obci Široká pred areálom Fereozliatinárskeho závodu, koniec trasy je napojením na jestvujúcu cestu I/59 medzi obcami Horná Lehota a Sedliacka Dubová. . Trasa je na začiatku úseku odklonom z cesty I/59 vedená premostením rieky Oravy v súbehu železničnej trate Kraľovany – Trstená , jej premostením a pokračuje cez ornú pôdu s pojením na terajšiu cestu. Celkovo je na trase 9 mostných objektov.
Vplyv na životné prostredie.
Stavba nepodliehala zákonu č. 127/94 Z.z o posudzovaní vplyvov na životné prostredie. Jeho ochrana je však zabezpečená v zmysle platných predpisov.
Rozhodnutie o umiestnení stavby bolo vydané v r. 1997, stavebné povolenie pre cestné objekty v r. 2002. Vzhľadom na odvolanie účastníkov stavebného konania bolo stavebné povolenie Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií dňa 4.10.2002 zrušené. V súčasnosti sa zabezpečuje majetkovoprávna príprava stavby, a riešia sa dôvody zrušenia stavebného povolenia a pripravujú sa podklady pre obnovu stavebného povolenia.
Financovanie bude zo štátneho rozpočtu.
Dĺžka úseku: 6,442 km, kategória: R 22,5/80,100 v polovičnom profile C 11,5/80.
Tento materiál pochádza zo stránky Slovenskej správy ciest: www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=437
Súčasný stav cesty nezodpovedá parametrom rýchlostnej cesty. Cesta I/59 je vedená prieťahom obcí, parametre smerového a výškového vedenia nevyhovujú terajšej a o to viac výhľadovej dopravnej záťaži. Súčasná šírka vozovky je nedostatočná pre terajšiu dopravu a je potenciálnym zdrojom dopravných nehôd. Najzaťaženejší úsek je v obci Oravský Podzámok, ktorá je významným centrom cestovného ruchu. Smerové a výškové vedenie trasy je ovplyvnené členitosťou terénu a existujúcou zástavbou. Začiatok trasy je umiestnený pri obci Široká pred areálom Fereozliatinárskeho závodu, koniec trasy je napojením na jestvujúcu cestu I/59 medzi obcami Horná Lehota a Sedliacka Dubová. . Trasa je na začiatku úseku odklonom z cesty I/59 vedená premostením rieky Oravy v súbehu železničnej trate Kraľovany – Trstená , jej premostením a pokračuje cez ornú pôdu s pojením na terajšiu cestu. Celkovo je na trase 9 mostných objektov.
Vplyv na životné prostredie.
Stavba nepodliehala zákonu č. 127/94 Z.z o posudzovaní vplyvov na životné prostredie. Jeho ochrana je však zabezpečená v zmysle platných predpisov.
Rozhodnutie o umiestnení stavby bolo vydané v r. 1997, stavebné povolenie pre cestné objekty v r. 2002. Vzhľadom na odvolanie účastníkov stavebného konania bolo stavebné povolenie Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií dňa 4.10.2002 zrušené. V súčasnosti sa zabezpečuje majetkovoprávna príprava stavby, a riešia sa dôvody zrušenia stavebného povolenia a pripravujú sa podklady pre obnovu stavebného povolenia.
Financovanie bude zo štátneho rozpočtu.
Dĺžka úseku: 6,442 km, kategória: R 22,5/80,100 v polovičnom profile C 11,5/80.
Tento materiál pochádza zo stránky Slovenskej správy ciest: www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=437