R3 vs. E77

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Kam je podla Vas vhodnejsie umiestnit RC?

Šahy - KA-ZV-BB-RK
11
31%
Štúrovo - LV-ZH-TR-MT
24
69%
 
Celkový počet hlasov : 35

R3 vs. E77

Odoslaťod ANDi » 04. Nov 2014 23:01

Obrázok
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1043
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod KN.SK » 05. Nov 2014 09:30

Hlasujem za možnosť 3: ••• - MT - TR - HA - ZH - HB - LV - (R3xR7) - SH - št. hr. SK/H ••• lebo → ••• M2 - BP - •••) a úspora 1 dlhého dunajského mosta.
(Ani Štúrovo [ST] - LV - ZH - TR - MT nie je zlé riešenie, ak by bola M10 alebo M11, čo nemožno povedať o Via KA, hoci s M2, ale tu by bol obtiažny terén a väčšia dĺžka oproti riešeniu 3. A načo si, s prepáčením, ešte viac doondiť, zohyzdiť krajinu.)
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 429
Obrázky: 178
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod novissimus » 05. Nov 2014 17:27

R3 zrušiť, R1 potiahnuť k Poľským hraniciam, miesto oravskej časti R3. E77 viesť ďalej po R1 až k Hronskému Beňadiku a odtiaľ Tlmače > Levice > Šahy > HU (M2), tak ako navrhol kolega vyššie.
novissimus
nováčik
 
Príspevky: 7
Obrázky: 4
Založený: 09. Jún 2014 08:59

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Jano1 » 05. Nov 2014 18:03

Hronsky Benadik - Levice - R7 - Sahy. Tym by samostatna juzna R3 mala len 40 km, zvysok peaz s R7, lahsi teren ako ZV-Sahy.

ZV-Sahy zo stranky NDS
Dĺžka úseku: 70 640 m
◾estakáda: 108 mostov
◾tunel: Baba (4 020 m), Hanišberg (2 800 m)
http://www.ndsas.sk/useky-zvolen---sahy/44364s24298c
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 584
Obrázky: 4
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod ecce » 05. Nov 2014 20:38

Ja tiez
1. Sahy-HB
2. Sturovo-HB
3. Sahy-ZV

Ale rozdiel medzi 1. a 2. je menší ako medzi 2 a 3.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 649
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 06. Nov 2014 08:02

blizsie naokolo nebude tranzit akceptovat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Andrej » 06. Nov 2014 08:58

BP-Katowice bude blizsie po trase sucasnej E77, alebo po trase BP-Sturovo-HB-MT-D3 ?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Peterman » 06. Nov 2014 09:44

R3 Vs. E77 - tranzitná diaľnica, súčasne diaľnica slovenskej siete ciest. Musí to byt primeraná spojnica dôležitých regiónov a s primeranou dĺžkou, nemôže si príliš nadchádzať lebo sa nebude dostatočne využívať. Súčasne môže ak prechádza územím s menšou urbanizácii a pritom skracuje spojenie dôležitých ekonomickych centier, pomôct danému regiónu.
Myslím že vedenie R3 - resp. Spojenie sever juh na strednom Slovensku je optimálne Šahy-ZV-BB-RK-DK-hranicaPL a súčasne MT- Kremnica - Šašovske Pohradie (alebo MT-ZH).
Cestu z Hronskeho Benadika do Štúrova stačí zrekonštruovať na skutočnú cestu 1. Triedy s krajnicou po celej dĺžke
Peterman
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 384
Obrázky: 0
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 06. Nov 2014 10:56

BP-Katowice by bolo samozrejme blizsie po trase BP-Sturovo-HB-MT-D3. a ine casti polska zase po E77. trasa cez sturovo je pekna vec ale na Sk/Hu je niekde na uplnom chvoste zaujmu... mna na rozdiel od teba nezaujima ake budu dialnice o 50-100 rokov. dovtedy mnohe trasy stratia zmysel a vyznam inych vzrastie a my nevieme kt....

co sa tyka trasy cez sahy po sasovske p. tak tam je to po sucasnej E77 blizsie o 5-10 km a sahy-ZV je je to samozrejme bez debaty po E77. cize hb-sahy je nezmysel. cesty I. tr. tam funguju bez obmedzenia kamionov ale skor sa jazdi na NR.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Peterman » 06. Nov 2014 11:18

Neviem či si reagoval na mna. Tvoj príspevok bol trochu zamotaný.
Ja som sa jasne vyjadril, ktorá trasa je optimálna. ( i ked by som bol rad keby existovali obe, ale to momentálne nie je aktuálne). Neviem prečo útočíš na niekoho koho nepoznáš. Osobne sa zaoberám cestnou sieťou diaľnicami a urbanizaciou a s tým súvisiacimi záležitosťami dlhé roky a snažím sa rozmýšľať koncepčne a do budúcnosti.
Platí to co som napísal v predchádzajúcom príspevku.
Len žiaľ tempo výstavby u nás je take pomalé, že aj mnohé oblasti, ktorým by vedenie dialnice mohlo pomôct sa dovtedy kým tade povedie takáto komunikácia stanu pomaly ludoprazdnymi....
Je to zložité a migrácia ľudí spôsobí este mnohé zmeny pri trasovani dialnic
Peterman
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 384
Obrázky: 0
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Andrej » 06. Nov 2014 12:25

devil reagoval na mna. Na uzivatelov utoci bezne :)

Potrebne su oba koridory, dnesna E77 aj koridor v osi Sturovo-HB-MT. Jeden ako RC, druhy ako kvalitna cesta I. triedy. Ani jeden z nich nie je jednoznacny, cize v ziadnom variante sa nemoze uplne zabudnut na ten druhy. Ak pises o migracii obyv, vacsi potencial vidim prave v osi Sturovo-HB-ZH-MT. V useku BB-RK je tento potencial nulovy, v useku ZV-Dudince len zanedbatelny. Spolu to tvori vacsinu trasy. Dalsi bonus pre posun trasy je Katowicka oblast - nova trasa by oproti sucasnej E77 cestu z BP znacne skratila, pritom do Krakowa by to bola porovnatelna dlzka ako dnes.

A dalsi faktor pre rozhodnutie by mal byt aj sulad s Madarskom - niekto tu nedavno spominal, ze viac je realna trasa na Sturovo ako na Sahy.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod ecce » 06. Nov 2014 14:05

inak, ked sa bavime o dlzke usekov, je to, samozrejme, zviazane aj s trasovanim v severnej casti. Vacsina ludi tu na fore je proti trasovaniu cez Donovaly a skor za trasovanie cez ZH. To v juznej casti hovori skor za Sturovo a vyrazne skracuje rozdiel v dlzke medzi Sahy-HB a Sahy-ZV.

Podla sucasnych map (ktore moze dialnica skratit) je
Budapest-Ziar nad Hronom
cez Sturovo 165 km
cez Sahy-HB 185 km
cez Krupinu-BS 180 km

Kto na tom trati je teda najma ZV, Krupina, BB, Brezno a pod. Ale pre vacsinu tranzitu aj zvysku Slovenska je sturovska trasa skor vyhoda.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 649
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod johhan » 09. Nov 2014 12:52

Andrej napísal: A dalsi faktor pre rozhodnutie by mal byt aj sulad s Madarskom - niekto tu nedavno spominal, ze viac je realna trasa na Sturovo ako na Sahy.

Ono to má viac problémov, je málo pravdepodobné žeby došlo k nejakej veľkej korekcii TEN-T koridorov a u CORE TEN-T je to minimálna šanca do 2030.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:43


Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.