Stránka 1 z 40

R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2006 11:53
od Adaios
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3303

Toto rozhodnutie bolo spravne a bolo planovane uz ovela skor ako bolo spravene teraz. Dovod je len 1 - a to je ten dovod ze ide o ochranu zivotneho prostredia - cez Tatry ani v SR ani v PL by nemali jazdit kamiony. Tento krok bol podporovany mnohymi odbornikmi na dopravnu infrastrukturu pretoze cesty v Tatrach neboli prisposobene na velku dopravnu zataz a nedali sa prebudovat.

Doprava na severnej vetve R3 bude vacsia ale takisto bude vacsia aj na D3. :wink:

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2006 12:50
od Andrej
Tiez s tymto krokom na 100% suhlasim. Len nechapem, proti comu bude protestovat Orava, ved väcsina kamionov uz aj tak prestala jazdit cez Lysu Polanu a presmerovala sa bud na R3 alebo na R4. Terajsi pocet kamionov na prechode Lysa Polana sa neda porovnat s poctom zpred cca 10 rokov.
A konecne bude prechod v Tatrach sluzit prakticky len turistom a prechod v Trstenej ako medzinarodny. Uz len zacat s rychlejsou vystavbou obchvatou na severnej R3 (hlavne Podbiel+Trstena) a bude to o.k. :)

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2006 16:47
od Dialniciar
Andrej napísal:Tiez s tymto krokom na 100% suhlasim. Len nechapem, proti comu bude protestovat Orava, ved väcsina kamionov uz aj tak prestala jazdit cez Lysu Polanu a presmerovala sa bud na R3 alebo na R4. Terajsi pocet kamionov na prechode Lysa Polana sa neda porovnat s poctom zpred cca 10 rokov.
A konecne bude prechod v Tatrach sluzit prakticky len turistom a prechod v Trstenej ako medzinarodny. Uz len zacat s rychlejsou vystavbou obchvatou na severnej R3 (hlavne Podbiel+Trstena) a bude to o.k. :)


Ano, veľmi správne, dávam sem jeden svoj príspevok z inej témy ako reakciu na Sergeja:

Sergej napísal:Veľmi potrebná je celá oravská R3 nielen obchvaty (minimálne od Dolného Kubína nahor) alebo dostavanie D3 a odklon kamiónovej dopravy z Oravy. Bohužiaľ ani jedno tak skoro nebude, tak pán boh zaplať aj za ten jeden práve budovaný (Oravský Podzámok) a dúfajme, že už neodložia začiatok stavby aj toho "hornooravského".


Oravská rýchlostná cesta (RC) R3 je naozaj veľmi potrebná, ale žiaľ, nemá šancu sa dostať pred takú prioritu ako je D1 po KE/MI či R1, to sú ozajstné priority. Oravská R3 je najpotrebnejšia z celej trasy R3, to je fakt. Podobne je na tom R4 južná vetva, ktorá je najpotrebnejšia z celej trasy R4. Sú to severo-južné prepojenia SR a žiaľ, nemôžu byť prioritou v rámci celého územia SR, pretože SR nemá doriešené prepojenie západ-východ.

Preto môže byť Orava vďačná za každý nový úsek na RC R3, ktorý sa stavia, tu výrazne pomáha aj EÚ svojimi financiami. Správca vedľajšej hlavnej cesty sa zase snaží cestu pravidelne opravovať a bude to robiť dovtedy, kým nebude otvorená celá oravská R3.

Jediné, čo pomôže, sú cestné obchvaty, teda tiež už priamo v podobe RC R3, ale dnes je r. 2006 a stavia sa len jeden úsek a môžem zhodnotiť, že do r. 2010 nebude stáť žiadny ďalší úsek.

V praxi: dokážem si predstaviť, že šoféri nie sú spokojní s týmto stavom. Ale opravy musia byť realizované, pretože keby sa nerealizovali, tak sa výrazne poškodí podložie cesty a následná oprava by bola nielenže drahšia, ale premávka by bola obmedzená celkovo na celom opravovanom úseku. A to už nehovorím o tom, že cesta, ktorá je v zlom technickom stave, sa dostáva do ešte horších stavov cez zimné obdobie - cesta po prepluhovaní nebude dostatočne odhrnutá (koľaje, iné nerovnosti), čo spôsobí ľahký vznik poľadovice až silných ľadových vrstiev atď. a to nakoniec spôsobí aj tak uzavretie daného úseku alebo sa zhorší priepustnosť. Naviac, na jar, keď prichádza topenie, sa cesta poškodí znovu atď.

To, že sa cesta opravuje pomaly každý rok, to je na dlhšie vysvetľovanie, ale v skratke: na väčšiu opravu niet peňazí a okrem toho nie je ani možné na dlhšiu dobu obmedziť premávku na ceste.

Situácia, že sa cesta musí opravovať častejšie je spôsobená tým, že cesta nebola postavená na takú záťaž, akej je už dlhé obdobie vystavovaná.

Vláda SR si uvedomuje tento problém a preto zodpovedne cestu I. triedy I/59 opravuje a popritom ešte aj stavia RC R3, pomaly a postupne. Napríklad R4 južná vetva sa ešte ani nestavia. Takisto sa opravujú aj ďalšie úseky ciest na Turci (mosty) a na Donovaloch (rozšírenie cesty).

A samozrejme, v pláne je aj výstavba D3, ktorá pomôže odľahčiť RC R3, ale vzhľadom na to, že už mala stáť min. 1 a ideálne 6 rokov, tak to radšej nekomentujem, ale neverím už ani r. 2010 (D3).

Bude záležať od tejto vlády ako sa postaví k výstavbe ďalších obchvatov na severnej vetve RC R3. Len súvislá RC R3 pomôže riešiť situáciu na ceste I/59 a to ešte podotýkam, že sa stavia 1/2 profil RC R3. To však musia Oravania (Oravci) pochopiť a naozaj môžu byť radi za súčasný stav, že sa cesta I/59 opravuje, lebo je veľa ciest I. triedy, ktoré sú v havarijnom či horšom stave a už viac rokov sa neopravujú.

_______________________________

Dopĺňam, že celkovo RC R3 sa bude stavať týmto tempom (aj zohľadnenie vstupu SR do EÚ) ešte veľmi dlho. Ja už tu nebudem, keď bude na plný profil. Severná vetva má šancu byť hotová ako prvá na, aj to len na 1/2 profil v r. 2015. Keby neišla na DK, tak v r. 2020.

Medzitým budú snáď rozostavané niektoré úseky na južnej aj strednej vetve (tá nie je dodnes známa). Južná vetva je z hľadiska stavebného najľahšia a teda aj najlacnejšia. No zároveň zatiaľ stále najmenej potrebná.

Tranzit. Výhľadovo bude cestovať po D3+D1, nebude D1 po PO skôr ako D3/R3 severná vetva a tak bude výhodné "ťahať" sa tadiaľto. To je pre tranzit, čo ide z Poľska a nejde na Balkán. Ten, čo ide na Balkán, tak ten bude využívať R4. Stredná vetva existuje, južná je v pláne a bude do r. 2015 stáť určite a zostávajúca severná vetva nie je dnes preplnená a nie je ani náročné ju postaviť a ďalej je možné sa dostať cez Maďarsko kamkoľvek, respektíve do tej doby sa bude dať dostať po diaľniciach v Maďarsku na juh kamkoľvek a odtiaľ záleží od ďalších krajín. V Chorvátsku problém už dnes nie je.

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2006 14:23
od johhan
Novinky z úseku R3, robia sa technické štúdie na:

R3 - Šahy - Levice - Hronský Beňadik - 56 km
R3 - Štúrovo - Levice - Hronský Beňadik - 74 km
R3 - Kraľovany - Dolný Kubín - 20 km
R3 - Horná Štubňa - Banská Bystrica - 24 km
R3 - Horná Štubňa - Ráztočno - 12 km

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2006 15:12
od B;
johhan napísal:R3 - Horná Štubňa - Ráztočno - 12 km


To je zaujimava a podla mna logicky vhodna moznost, som rad, ze sa o takom uvazuje aj "oficialne".

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2006 16:39
od aquila
inak to by nebol tiez az taky zly napad keby sa urobila R3 aj tymto smerom. a samozrejme prelozka cesty I/66 v BB a kvazi D-variant R3 cez donovaly.

len myslim, ze pre BB by bol dost velky problem (teda najma ludi typu mesik/feroslav) prekusnut az by sa jedneho pekneho dna R1 netahala na BB ale do KE a do BB by nesla ani R3 ale len nejaky vyhonok v podobe R9 ;)

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2006 17:54
od mapman
Moc sa mi páčia varianty R3 cez Ráztočno a Levice. Už od začiatku som im fandil, tak dúfam že to aj tak prejde ;) A k tej BB, aby sem sa nedivili keď bude R1 v budúcnu dotiahnutá až do Ružomberka ;)

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2006 22:40
od Dialniciar
Čo som videl variant Eminema:

Orava-Turiec-Horná Nitra-Žiar nad Hronom-Levice-Želiezovce-Štúrovo

To nie je zlé :lol:

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 12:52
od mel
johhan napísal:Novinky z úseku R3, robia sa technické štúdie na:

R3 - Šahy - Levice - Hronský Beňadik - 56 km
R3 - Štúrovo - Levice - Hronský Beňadik - 74 km
R3 - Kraľovany - Dolný Kubín - 20 km
R3 - Horná Štubňa - Banská Bystrica - 24 km
R3 - Horná Štubňa - Ráztočno - 12 km


Snad som to dobre pochopil ... skusil som to nakreslit, bavime sa o tom, ze momentalne vstupuju do hry tieto varianty vedenia R3?:

http://www.dialnice.info/album_pic.php?pic_id=1664

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 20:25
od fh
Dy napísal:Čo som videl variant Eminema:

Orava-Turiec-Horná Nitra-Žiar nad Hronom-Levice-Želiezovce-Štúrovo

To nie je zlé :lol:


Veru nie zlý. Ja som vyše pred rokom ešte ako anomný nakúsol túto tému R3 v južnom variante, ale nestretlo sa to moc s pochopením :wink:

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 22:14
od Jarda
Červená varianta mi připadá nejlepší. Vidíte na ní nějaké podstatné problémy (oproti dalším variantám) :?:

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 22:16
od Dialniciar
Odporúčam pokračovať tu, už tu je extra téma:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5185

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 09:51
od aquila
pri cervenom variante by som videl velky problem v useku ziar nad hronom - hronsky benadikt. tam by bol casom velky problem, lebo by cez neho islo prilis vela aut .. a rozsirenie na 3+3 by bola utopia, kedze v jeho casti nejde ani cesta prvej triedy

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2006 14:39
od JJ
mám otázku:
ako to vyzerá s variantou pre R3 BB - RK?

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2006 14:41
od aquila
myslim, ze dost zle ...

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2006 15:10
od JJ
... lebo koncom juna som mal tu moznost hovorit s ludmi zo SSC a ti, i ked sa vyjadrovali dost zdrzanlivo, stale hovorili, ze este nie je nic rozhodnute.

mas aj nejake konkretne informacie?
kolko by stali jednotlive varianty R3
IRR jednotlivych variantov
ake socio-ekonomicke dopady bude mat pre danu oblast ten-ktory variant
kedy sa ocakava definitivne rozhodnutie
ktora varianta vyzera zatial ako najpravdepodobnejsia, ... atd

ak sa niekomu bude chciet daco k tomu popisat, tak vopred dakujem

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2006 15:44
od aquila
tunak je viac ako 600 prispevkov :D mozes citat :)

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=156

ale v principe, ked sa bude stavat prelozka cez hriadelsku/mostenicku dolinu tak to je viac menej pase cez donovaly.

a to nehovoriac, ze sa teraz vynorili aj tie uvahy o R3 nesmerovat do BB vobec ale na bansku RK resp na R2 ..

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2006 17:33
od JJ
aquila napísal:tunak je viac ako 600 prispevkov :D mozes citat :)

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=156

ale v principe, ked sa bude stavat prelozka cez hriadelsku/mostenicku dolinu tak to je viac menej pase cez donovaly.

a to nehovoriac, ze sa teraz vynorili aj tie uvahy o R3 nesmerovat do BB vobec ale na bansku RK resp na R2 ..


Diki ;-)

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2006 12:04
od Dialniciar
Poslanci BBSK podporujú variant rýchlostnej komunikácie cez B. Bystricu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5666

Podľa doterajších zámerov by komunikácia mala od Šiah pokračovať na Zvolen a ďalej smerom na Žiar nad Hronom, na Kremnicu, Martin, Dolný Kubín a Trstenú. Krajské mesto Banskú Bystricu by tak vynechala. Poslanci regionálneho parlamentu však presadzujú riešenie trasy Zvolen - Banská Bystrica - Slovenská Ľupča - Hiadeľská dolina - Korytnická dolina - Ružomberok – Dolný Kubín.

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2006 09:29
od kapopista
ja osobne proti tomu nic nemam, len sa bojim aby to neoddialilo dostavbu D1 medzy ZA a RK. aj posledne terminy na stranke NDS nevizeraju v tomto useku moc optimisticky.

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 11:02
od Dialniciar
kapopista napísal:ja osobne proti tomu nic nemam, len sa bojim aby to neoddialilo dostavbu D1 medzy ZA a RK. aj posledne terminy na stranke NDS nevizeraju v tomto useku moc optimisticky.


Neoddiali. :wink:

... moje informácie ...

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 11:08
od Dialniciar
V r. 2007 sa definitívne rozhodne o strednej variante trasovania R3 s napojením na severnú aj južnú.

Severná trasa predpokladá v r. 2007 výstavbu ďalšieho cestného obchvatu, v r. 2008-2009 potom ďalší cestný obchvat. Všetko za aktívnej účasti EÚ.

Na južnej trase sa posúdi nutnosť výstavby obchvatu okolo Krupiny.

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 12:26
od sergej
V roku 2007 to bude Trstená, v 2008-2009 to bude ktorý úsek?

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 12:36
od Dialniciar
Sergej napísal:V roku 2007 to bude Trstená, v 2008-2009 to bude ktorý úsek?


K Trstenej aj Horná Štubňa. :wink:
Neskôr sa rozhoduje o hraničnom úseku.

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 12:40
od sergej
A čo Podbiel? Ten by sa mal začať snáď tiež.