Stránka 34 z 40

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2010 16:57
od i15
Ale preco by sa kazdu chvilu malo menit trasovanie R3? Nech je jedna R-ka cez Kremnicu, dalsia na Raztocno a v buducnosti sa rozhodne, ktora sa bude stavat skor.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2010 21:43
od rastislav5
devil napísal:
Ak pojde R1 z BB ro Rk tak moze ist kludne R3 na Raztocno.


a vyzera ze to tak aj (mozno) bude. s cim ja tiez suhlasim.

http://stv.livetv.sk/tvarchive//video/v ... ideo=50239


Ja s tym nesuhlasim. Ked sa uz ma vrtat tunel z Turcianskych Teplic, preco by sa nemohol radsej z Turcianskych Teplic smerom na Bansku Bystricu (a nie na Prievidzu)? Usetril by sa tym tunel BB-RK. Teraz nie je ziadne rychlostne prepojenie sever-juh a zrazu maju byt dve? To fakt nemame kam davat peniaze? V buducnosti moze byt aj tunel z Turcianskych Teplic na Prievidzu (cim by BB ziskala priame rychlostne spojenie na Trencin), ale prioritu by mal mat tunel na Bansku Bystricu.
Bol by tunel TR-BB vyrazne drahsi ako tunel TR-Handlova?
Urcite by vsak tunel TR-BB bol vyrazne lacnejsi ako TR-Handlova + tunel BB-RK (ktory by BB v pripade takehoto riesenia pozadovala).

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2010 09:58
od Dialniciar
rastislav5 napísal:Teraz nie je ziadne rychlostne prepojenie sever-juh a zrazu maju byt dve? To fakt nemame kam davat peniaze?
Skutočne ? Bohate stačí diaľničné D1 BA-ZA. To je sever-juh. :wink:

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2010 14:24
od kraken
Dialniciar napísal:
rastislav5 napísal:Teraz nie je ziadne rychlostne prepojenie sever-juh a zrazu maju byt dve? To fakt nemame kam davat peniaze?
Skutočne ? Bohate stačí diaľničné D1 BA-ZA. To je sever-juh. :wink:


Totéž, jak to tu psal Rastislav5, by se to dalo říci o R1 a R3, jak obě jdou přibližně v trase E77.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2010 08:45
od mel
rastislav5,

ked tak velmi chcu, tak nech spravia tunely 2 - jeden na Handlovu a jeden na BB :-)

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2010 09:19
od rastislav5
mel napísal:rastislav5,

ked tak velmi chcu, tak nech spravia tunely 2 - jeden na Handlovu a jeden na BB :-)


Som za vsetkymi desiatimi, ale najskor ten na BB, ten je potrebnejsi a spaja dve stredoslovenske krajske mesta

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2010 09:46
od korfo27
rastislav5 napísal:
mel napísal:rastislav5,

ked tak velmi chcu, tak nech spravia tunely 2 - jeden na Handlovu a jeden na BB :-)


Som za vsetkymi desiatimi, ale najskor ten na BB, ten je potrebnejsi a spaja dve stredoslovenske krajske mesta

aj ten na handlovu by spajal dva kraje ZA s TN a dokonca zapad so stredom slovenska

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2010 09:54
od rastislav5
korfo27 napísal:aj ten na handlovu by spajal dva kraje ZA s TN a dokonca zapad so stredom slovenska


ZA s TN je uz spojene prostrednictvom D1, zapad so stredom Slovenska prostrednictvom D1 a R1, ale napriec strednym Slovenskom (a teda aj napriec Slovenskom) este spojenie nie je. Nie som proti handlovskemu tunelu, ale tunel TR-BB by mal mat prednost.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2010 10:51
od korfo27
rastislav5 napísal:
korfo27 napísal:aj ten na handlovu by spajal dva kraje ZA s TN a dokonca zapad so stredom slovenska


ZA s TN je uz spojene prostrednictvom D1, zapad so stredom Slovenska prostrednictvom D1 a R1, ale napriec strednym Slovenskom (a teda aj napriec Slovenskom) este spojenie nie je. Nie som proti handlovskemu tunelu, ale tunel TR-BB by mal mat prednost.

urcite dostane prednost lebo na handlovu by to bolo asi nakladnejsie ty pujem podla zeleznice lebo je tam viacero tunelov lebo neviem kade presne ma ist

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2010 10:56
od LubosG
No neviem či dostane prednosť resp. by dostal prednosť ak by pokračovala súčasná vláda ďalšie 4 roky. Podľa tých vyjadrení p. Chomu v jednej relácii STV2 je teraz určené jediné smerovanie R3 od TR smerom na Handlovú (Ráztočno). Ale zasa sú to len rečičky p.Chomu, je tam ešte "bystričan" p.minister Vážny a uvidí sa ako dopadnú voľby.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2010 12:27
od expwy
Rozhodnutie o určení koridoru strednej časti R3 cez Sklené s napojením na R2 bolo ovplyvnené týmito skutočnosťami:

- banská činnosť v okolí Kremnice, kde to vyzerá ako ementál a bolo by veľmi rizikové tadiaľ viesť RC
- rozhodnutie o výstavbe R1 v úseku BB-RK (aj preto sa upustilo od napojenia na BB)
- najkratšia a najlacnejšia varianta (viesť R3 cez Kremnicu by bolo duplicitné k R2 PD-ZH)

Presná trasa však ešte nebola definovaná bude sa vyberať z niekoľkých variantov v oblasti Sklené, Ráztočno, Handlová.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2010 21:26
od rastislav5
expwy napísal:Rozhodnutie o určení koridoru strednej časti R3 cez Sklené s napojením na R2 bolo ovplyvnené týmito skutočnosťami:

- banská činnosť v okolí Kremnice, kde to vyzerá ako ementál a bolo by veľmi rizikové tadiaľ viesť RC


Vzdusna vzdialenost BB-RK je asi 40 km, vzdusna vzdialenost BB-Horna Stubna je asi 20 km. Velmi zhruba bude cena BB-RK dvojnasobna ako BB-Horna Stubna, pretoze obidva useky su hornate, naviac Kremnicke vrchy nepatria ani medzi Chranene krajinne oblasti, oproti tomu Nizke Tatry su nas najvacsi Narodny park. Neverim, ze by sa pri vidine 50% uspory nenaslo trasovanie, ktoremu by nevadil Tebou popisovany "emental", samozrejme, muselo by sa chciet setrit.

Iste, najlacnejsi by bol asi variant Horna Stubna - Raztocno, co je vzdusnou ciarou 12 km. Ale bez ohladu na tento variant, stale sa da usetrit cca polovica ceny BB-RK pri zmene trasovania BB-Horna Stubna, tj. vyse 20 mld SKK (kedze cena za BB-RK je okolo 50 mld SKK podla viewtopic.php?p=98634#p98634). Ale asi niekto nechce usetrit 20 mld SKK a radsej prezenie rychlostnu cestu narodnym parkom.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2010 13:24
od Driver
Presne tak, ale nie je ten niekto náhodou minister dopravy?

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2010 16:13
od Dialniciar
Kremničania viac kamiónov v meste nechcú :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13333

O čo ide :?: ... :arrow:

- SSC tu pripravuje rekonštrukciu a modernizáciu cesty I. triedy v nákladoch asi 10 mil. €; pribudne 1 jazdný pruh
- Kremničania nechcú ešte viac kamiónov v meste - žiadajú riešenia pre chodcov
- štát slovami NDS ukľudňuje, že raz tu bude obchvat, ale najskôr po r. 2016 sa začne stavať
- Kremničania nesúhlasia s R3 - pretože neveria v jej dohľadnú realizáciu

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2010 15:26
od Zolohoj
No pekne, takze nakoniec predsa len budeme mat tunel. Som zvedavy, kde ho naplanuju, lebo co sa tyka zastavanosti uzemia a terenu, tiez to nie je med lizat. Ale predpokladam napojenie niekde pred Raztocnom v smere od Handlovej. I ked by to mohlo byt aj blizsie k Handlovej, no som zvedavy. Kazdopadne z hladiska stability terenu a banskej cinnosti by to bolo naj riesenie. Kremnica je poddolovana, takisto Handlova na zapadnej strane a na vychodnej zosuvove svahy. Na severovychode je to v pohode. Ked som pozrel na mapu, je to celkom dobre logicke napojenie, len sa obavam, ktore casti prirody to zasiahne. Raztocianske lazy su krasne luky v nadmorskej vyske okolo 700 az 800mnm a bolo by skoda to znicit. No necham sa prekvapit, aj tak najblizsie roky sa nedockame.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2010 14:40
od stanog
Každopádne by variant so spojkou ušetril podľa mňa vyhodené peniaze za 2 RC teda R2 a R3 vzdialené od seba do 20 km. Intenzity by na nich v úsekoch PD-ZH a TR-Šášovské podhradie boli minimálne, veď terajšie cesty 1. triedy by v pohode stíhali nebyť bodových závad a prejazdov obcií.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2010 12:44
od Pe3k
Ak sa presadi prepojenie BB - RK; ma vyznam realizovat R3? Okrem polskych kamionov (ktore budu vyuzivat trasu DK - BB - Sahy) a vymlatenej cesty, ktoru staci opravit, tam vaznejsi problem nie je...

O tunelovom variante na trase TR - BB mi pride sialene co i uvazovat... Aky dlhy by ten tunel musel byt a kadial by sa v tom terene este dal viest?

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2010 10:15
od i15
Trstena-D1... preco nie? Zvolen-Sahy... preco nie?

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2010 11:36
od Andrej
Kebyze si mam vybrat medzi R3 Handlova-Turiec a R1 BB-RK, tak podla mna je dolezitejsi prave ten usek R3. Spoji celu hornu Nitru s Turcom. Dodnes je medzi tymito regionmi len cesta II. triedy so slabymi parametrami.

O severnej vetve R3 myslim ani netreba diskutovat. Tam je potrebne postavit cely usek, idealne v niektorych miestach v plnom profile.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2010 11:59
od i15
Handlova-Turiec je regionalna R-ka vyznamom na urovni R8, R9

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2010 12:18
od Andrej
Handlova-Turiec moze v buducnosti spolu s R8 vytvorit alternativnu trasu k D1 TT-MT v trase TT-NR-PD-MT (co je dokonca kratsia trasa). To iste samozrejme moze vytvorit aj R1 BB-RK, ale v ovela dlhsom pasme bez vyuzitia uzemia.

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2010 12:22
od rastislav5
Andrej napísal:Kebyze si mam vybrat medzi R3 Handlova-Turiec a R1 BB-RK, tak podla mna je dolezitejsi prave ten usek R3. Spoji celu hornu Nitru s Turcom. Dodnes je medzi tymito regionmi len cesta II. triedy so slabymi parametrami.


Mam rovnaky nazor (aj ked najlepsi variant je podla mna BB-Turiec)

Material o uvazovanych variantoch R3 v strednej casti.
viewtopic.php?f=35&t=14132

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2010 16:22
od rastislav5

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2010 20:20
od Pe3k
i15: Samozrejme, useky na Orave i juhu treba... Nepresne som sa vyjadril.

Aj ked: mne nejde stravit peaz usekov R1+2+3 ZH - ZV. V pripade uzatvorenia je tu druhe Strecno - tazko obchadzatelny usek, na ktory je smerovana doprava...
Moja otazka je: preco sa neuvazuje o vedeni R3 Pohronim cez ZC, LV a na Sahy, cim by sa obsluzil vacsi pocet obyvatelstva a zrejme by boli i naklady nizsie. Napojil by sa na RC zanedbavany region a doprava by sa rozdelila na viac prudov...

Re: R3 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2010 22:16
od i15
ako by sa k tomu postavili tranzitne kamiony vidno dnes na trase Mengusovce-Janovce... radsej idu polovicu trasy cez obce, ako keby mali ist obchadzkou po dialnici