Moderátor: Moderátori
jarino napísal:Na základe jednotlivých hodnotení popísaných v štúdií realizovateľnosti sa preukázalo, že v blízkej budúcnosti nie je opodstatnená výstavba rýchlostného ťahu R3 v úseku R1 – hranica SR/Maďarsko.
Preto neodporúčame v plánovacom období (t.j. v horizonte zhruba 20 rokov) na realizáciu “Rýchlostnej cesty R3 Zvolen – Šahy“ žiaden z navrhovaných koridorov, vzhľadom na to, že ani jeden zo skúmaných koridorov nedosahuje podmienky ekonomickej efektívnosti.
Na základe vyššie uvedeného v záveroch tejto správy odporúčame realizovať v najbližšej dobe len nevyhnutné investície na cestách I/76 a I/66 ako aj úpravu bodových závad v mestách Krupina, Šahy, Levice.
Úseky ovplyvnenej siete budú kapacitne vyhovovať aj po roku 2040.
Odporúčané investície:
obchvat Krupiny - rok 2020; 79,8 mil. eur
obchvat Dobrej Nivy - rok 2030; 52,2 mil. eur
Šahy - rok 2020; 74 tisíc eur (odstránenie bodových závad)
III/6613 - ZO Zvolen - 2030; 3,2 mil. eur
Kalná nad Hronom - 2040; 870 tisíc eur
Na základe Multikriteriálnej analýzy (príloha C.6) bolo stanovené výsledné poradie preferencií posudzovaných variantov následovné:
1. Koridor 1: Hr. Beňadik – Šarovce – Štúrovo; investičné náklady: 1,18 mld. eur (plný), 821 mil. eur (polprofil)
2. Koridor 3: Čaradice– Levice – Šahy; investičné náklady: 919 mil. eur (plný), 597 mil. eur (polprofil)
3. Koridor 4: Hr. Beňadik– Šarovce – Šahy; investičné náklady: 1,25 mld. eur (plný), 830 mil. eur (polprofil)
4. Koridor 2: Zvolen – Šahy; investičné náklady: 2,27 mld. eur (plný), 1,5 mld. eur (polprofil)
Koridor 1 vykazuje najlepšie (avšak stále nedostatočné!) hodnotenie v rámci technicko-ekonomických kritérií a dopravných efektov. V ostatných kritériách je porovnateľný s ostatnými koridormi.
Koridor 2 je možno považovať za alternatívu s namenšími implementačnými rizikami (najmä vďaka súladu s ÚPN), z ostatných hľadísk je však najhoršou voľbou.
Koridor 3 má najväčšie výhody z hľadiska komplexnosti výstavby a environmentálnych vplyvov, avšak z hľadiska dopravných efektov je výrazne najslabšou alternatívou.
Koridor 4 možno považovať za „priemerný“ vo všetkých kritériách hodnotenia.
V prípade realizácie Koridoru 1 odporúčame:
Začiatok úseku situovať do križovatky Čaradice (bez narušenie integrity ÚEV Hodrušská hornatina (SKUEV0263) a zníženia investičných nákladov koridoru o 31,2 mil. €)
Lokálne pretrasovanie (vedenie mimo ÚEV Kamenínske slaniská, vrátane cesty I/76).
Výstavbu v kategórií komunikácie R 11,5/100
Potom sa aktualizoval dopravný model a najlepšie vyšiel variant Čaradice - Levice - Šahy, avšak štúdia neodporúča v súčasnosti realizáciu ani jedného z variantov.
To by bol nepredstaviteľný luxus pre východ, skoro ako R1 Most-Vlckovce . Ako devil píše, stačí postaviť 2+2 Dargov-MI, urobiť preložky na I/79 a I/18 Petrovce-N.Hrabovec a I/74 Strazske-Ubla. Okresy VT,SK a SP budu mať napojenie na R4.Perets:
mam znamych na vychode, Snina, Michalovce, bol som tam na vojne v Humennom. Evidentne nemas potuchy o velkosti uzemia vychodne od PO, KE a pocte ludi. Ten kraj v pohode potrebuje dve paralelne dialnice ako som napisal. Vzdialenost tychto dialnic by bola niekde okolo 30km. Co by bolo takmer idealne pokrytie, plus po 20km na sever a na juh.
Ludia odtial potrebuju dochadzat za pracou do Presova, alebo Kosic, co sa momentalne neda, lebo je to pridlho. Aby tam prestalo vyludnovanie dedin.
Ten kraj potrebuje dialnicu pre rozvoj priemyslu aj turistiky extremne. Preco by som mohol ist z BA na vylet dialnicou do Tatier a nie do Tokaja, na Siravu, Domasu, alebo Poloniny?
Peniaze na tie cesty by boli vsetko len nie vyhodene.
Co si myslite o moznosti s-j prepojenia r2-r1? Ked sa postavi r2 krivan-lovinobana, zostane 27 km ku salgotarjanu. Tam je uz stvorpruh do budapesti. Neni to rozumnejsie ako investovat 1,5 mld. do juznej r3? Kde treba rozmyslat podla udajov ineko s 15 km mostov a tunelom. A tu 27 km nie je vobec v tazkom terene, takze mozno 12 ml./km. Podla mna sa odlahci doprava aj v sali aj krupine...
Rotavator napísal:Suhlasim s obchvatmi. NPR Somoska ma len 36 ha, ide to obist s prehladom. BA - KE je rovnaka vzdialenost ako BP - KW a rozdiel medzi severnou a juznou trasou je 50 km. Tam to islo aj drahsim variantom! Len aby nakoniec obchvaty (Siah, Krupiny a D. Nivy) neboli drahsie ako tu chybajuci usek po Salgotarjan. Nestalo by za myslienku zmenit TEN-T z juznej r3 na tento koridor?
to urcite nie uz len kvoli suhrnnej dlzke tych obchvatov 10-15 km.Len aby nakoniec obchvaty (Siah, Krupiny a D. Nivy) neboli drahsie ako tu chybajuci usek po Salgotarjan.
Lorenc napísal:Maďari riešia obchvat Šalgotariánu po hranicu so SK. Keby sme my potiahli 20km po hranicu od Lučenca nieje problém.
Rozostavané úseky R2 a keby sa postaví obcvhat ZV tak časovo by to mohli byť porovnateľné obe cesty.
Ak by dokázali maďari zrýchliť výstavbu okolo ŠT, čo problém nieje tak by šli ďalšie minúty dole.
Ovšem konkurenčný koridor z Vácu na Šahy je tak isto v pláne.
Keď si však nalejeme čistého vína tak z týchto troch variantov sme najbližšie 4 pruhmi pri hranici s maďarmi v Lučenci.
Tak tu vidieť vzdialenosti.
https://www.google.com/maps/dir/Krakov/Budapešť/@48.723655,17.1013165,6.96z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x471644c0354e18d1:0xb46bb6b576478abf!2m2!1d19.9449799!2d50.0646501!1m5!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912!3e0
MuelMI napísal:Lorenc napísal:Maďari riešia obchvat Šalgotariánu po hranicu so SK. Keby sme my potiahli 20km po hranicu od Lučenca nieje problém.
Rozostavané úseky R2 a keby sa postaví obcvhat ZV tak časovo by to mohli byť porovnateľné obe cesty.
Ak by dokázali maďari zrýchliť výstavbu okolo ŠT, čo problém nieje tak by šli ďalšie minúty dole.
Ovšem konkurenčný koridor z Vácu na Šahy je tak isto v pláne.
Keď si však nalejeme čistého vína tak z týchto troch variantov sme najbližšie 4 pruhmi pri hranici s maďarmi v Lučenci.
Tak tu vidieť vzdialenosti.
https://www.google.com/maps/dir/Krakov/Budapešť/@48.723655,17.1013165,6.96z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x471644c0354e18d1:0xb46bb6b576478abf!2m2!1d19.9449799!2d50.0646501!1m5!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912!3e0
BTW ten obchvat bude 1+1, 2+2 začína až niekoľko kilometrov za Šalgotarjánom. Stavať RC Lucenec-hranica my príde nezmyselné, keď súčasná jednotka ide väčšiniu mimo obci. Južná časť (a aj stredná) severojuzneho prepojenia proste do 2050 nebude, dovtedy sa bude jazdiť najbližšie a najrýchlejšie cez Sahy-Zvolen, preto tam treba riešiť preložky a obchvaty. Takisto I/64 je dôležitý zanedbávaný severojužný ťah.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.