R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Ktorým koridorom by ste trasovali južnú časť R3 ?

Šahy - Krupina - Zvolen - Žiar n.Hronom (peáž s R1 a R2 v úseku ZV-ZH)
36
41%
Šahy - Levice - Žarnovica - Žiar n.Hronom (peáž s R1 v úseku Hronský Beňadik - ZH)
52
59%
 
Celkový počet hlasov : 88

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod pristy27 » 13. Mar 2013 14:47

Na googlempasoch je iba po obedc Nagykallo pod mestom Nyiregyhaza tak som vychadzal z toho. Ak je az po obec Vaja tak je to super a aspon nieco stavaju na rozdiel od nas...
Bohuzial u nas treba aj tie tunely okolo Ziliny, ktore sa ale zatial stale stavaju iba na papiery...
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod i15 » 13. Mar 2013 19:11

Vásárosnamény je 25km od hranic a ako pise DrX, bol vyhlaseny tender
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod DrX » 13. Mar 2013 19:15

A ako pise DrX, tender bol uz aj uzavrety :-). Doba vystavby: 2013.06. - 2014.10. (v madarskom poradi mesiacov/rokov).

PS: Pozdravujem cenzora.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 14. Mar 2013 10:05

R3 juzna cast je zanedbana RC aj co sa tyka planovania. tu sa kazdy ohana dobrou cestou lenze E77 tu ide cez krupinu, sahy aj x dedin. debata ci cez sahy alebo sturovo je uplne jalova, madari nejakym sposobom riesia obe tahy, my sa len vyhovarame a jedine co sa spravilo je natiahnuty novy asfalt na podstatnej casti I/66.

nepatri to sem ale napriek tomu to spomeniem, madari rekonstruju zeleznicu na ostrihom kvoli hroznym parametrom trate. my mozeme "oslavovat" 10 rocne vyrocie zrusenia osobnej dopravy na useku zvolen-sahy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Qwert » 14. Mar 2013 11:45

Súhlasím, že je zanedbaná, čo sa týka plánovania, no mať naplánovanú RC samo o sebe nie je žiadna výhra. Medzi ZV a Šahmi by sa situácia pokojne dala riešiť pár obchvatmi (kľudne aspoň čiastočne v trase RC) a skutočná RC by sa medzičasom stavala tam, kde to viac treba. Keď už ideme pre príklady do HU, tak sa stačí pozrieť, ako Maďari riešili ich cestu 4 (budúcu M4).

Mimochodom, snáď nejdeš porovnávať trať Budapešť - Ostrihom s traťou Zvolen - Šahy? Aj u nás sa nedávno zmodernizovala napr. ako-tak porovnateľná trať BA - DS. Týmto netvrdím, že súhlasím s jej uzavretím.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod johhan » 14. Mar 2013 12:33

Vážení, bavíte sa tu o E-trasách ... E-trasy končia, aj keď ich ešte budeme stretávať ako označenie, únia ich nebude v dopravnej oblasti akceptovať únia počíta od nového rozpočtového obdobia úz len TEN-T trasy, tieto trasy sú v 2 kategóriach core a doplnková sieť .. po novom za trasovanie CORE koridorov zodpovedá únia a je v plnej kompetencii únie stanovovať core trasy a doplnková sieť bude zase v pompetencii národných štátov ( preto je aj zakreslená R1- BB-RK :-) )
.
toto je posledná verzia ... http://register.consilium.europa.eu/pdf ... 5.en12.pdf ... už aj s R6 ako core
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 14. Mar 2013 14:18

johhan, aj juzna R3 je core ale aj keby nebola snad si nemyslis ze tranzit E77 bude chodit po E75 alebo inej trase vzdialenej stovky km lebo eurouradnici to tak chcu.

Medzi ZV a Šahmi by sa situácia pokojne dala riešiť pár obchvatmi (kľudne aspoň čiastočne v trase RC) a skutočná RC by sa medzičasom stavala tam, kde to viac treba.


iste poloprofil R11,5 a C11,5 je viac-menej to iste. ale mas pocit ze sa tam aspon nieco planovalo ? npr. taky obchvat KA, medzi kamionmi na ceste a budovami v centre je 1-2 m "siroky" chodnik.

Mimochodom, snáď nejdeš porovnávať trať Budapešť - Ostrihom s traťou Zvolen - Šahy? Aj u nás sa nedávno zmodernizovala napr. ako-tak porovnateľná trať BA - DS. Týmto netvrdím, že súhlasím s jej uzavretím.


asi to nebol vhodny priklad. ale akiste by nebol problem najst ine trate, dalej od BP kde nikto nerusi osobnu dopravu hoci urcite nie je rentabilna.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod johhan » 14. Mar 2013 16:09

devil napísal:johhan, aj juzna R3 je core ale aj keby nebola snad si nemyslis ze tranzit E77 bude chodit po E75 alebo inej trase vzdialenej stovky km lebo eurouradnici to tak chcu.

Stredná a júžná R3 bola vždy CORE TEN-T .. ako som hovoril pre EU Ečkové trasy končia významovo ... značky ešte zostanú ... zatial :-) možno nejakého euroúradníka napadne zlikvidovať ich a bude zase o agendu viac :-) takže euroúradníkov nejaké Ečka už nezaujímajú oni ako CORE koridor vyznačili spojnicu Katovického - žilinsko-martinského - zvolenko bystrického a budapešťianskeho regionu
.
ako som povedal skorej bolo rozhodnuté takto - CORE network - globálna sieť EU trasuje a financuje EU, COMPREHENSIVE network - národná doplnková sieť - trasuje a zväčšej časti financujú národné štáty
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Qwert » 14. Mar 2013 18:19

Inak Maďari už majú takmer hotové všetky Core trasy na ich území (chýbajú im 1-2 prihraničné úseky) okrem M2, kde to už dosť dávno potiahli po Vác v polprofile a okrem dobudovania druhého profilu na to odvtedy kašlú. Pritom M43 a M3 sa veselo stavia.
devil napísal:iste poloprofil R11,5 a C11,5 je viac-menej to iste. ale mas pocit ze sa tam aspon nieco planovalo ? npr. taky obchvat KA, medzi kamionmi na ceste a budovami v centre je 1-2 m "siroky" chodnik.

Nemám ten pocit a to je podľa mňa problém. :)
devil napísal:asi to nebol vhodny priklad. ale akiste by nebol problem najst ine trate, dalej od BP kde nikto nerusi osobnu dopravu hoci urcite nie je rentabilna.

Nemáš správne informácie. Maďarsko má jednu z najhustejších železničných sietí na svete a to je práve problém. V posledných rokoch tam došlo k niekoľkým veľkým vlnám rušení tratí. Len prvé dva odkazy, čo vyhodí Google: http://www.aktuality.sk/clanok/149484/v ... ych-trati/
http://www.k-report.net/clanky/prvni-vl ... -madarsku/
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod duro_z_dediny » 04. Jún 2013 13:12

PRAVDA: Štvorprúdovka cez Hont zrejme súkromná nebude Celý článok je zatiaľ len v tlačenom vydaní denníka PRAVDA.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46


Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Andrej » 05. Jún 2013 20:00

Klasicky uplne dopleteny clanok. Na trase nie su 3 tunely ale 2, aj to je z nich jeden neisty. Skor su vyznamne niektore mosty, ktore dosahuju vysku 70-80 m.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod simonsson75 » 06. Jún 2013 08:51

Vieme, odkedy nesie tunel s pracovným názvom Zvolen/Pustý Hrad označenie "Tunel A3" a prečo?
Na trase nie su 3 tunely ale 2, aj to je z nich jeden neisty.

Predpokladám, že sa tu uvažuje o vypustení ktorejkoľvek z variánt tunela Hanišberg v pomerne rovinatej oblasti Krupinskej planiny. Je niekde dostupná mapa variánt s alternatívnym trasovaním po povrchu?
Obrázok používateľa
simonsson75
diskutujúci
 
Príspevky: 249
Obrázky: 16
Založený: 16. Máj 2012 07:17

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Andrej » 08. Jún 2013 22:11

Mapa variant je aj v sutaznych podkladoch pre studiu realizovatelnosti.

Tunel Hanisberg nie je v rovinatej oblasti, je tam praveze relativne uzke udolie na vedenie RC. Avsak v tomto useku je cesta I/66 vo velmi dobrych parametroch a myslim, ze by sa mal stavat az medzi poslednymi na juznej R3. Najdolezitejsi je zase jednoznacne obchvat Krupiny.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod simonsson75 » 09. Jún 2013 21:12

Vďaka. Ten údolný subvariant ZV1D v podstate kopíruje súčasnú I/66, železničnú trať a tok rieky Krupinice. Na severe Krupiny prechádza tesne vedľa posledných budov (je tam tuším nejaký priemyselný areál a čerpacia stanica, ale severnejšie nad nimi je rozostavaná nová rezidenčná štvrť). Toto riešenie sa mi zdá dosť sci-fi a veľmi neverím, že by prešlo verejným pripomienkovaním...
Obrázok používateľa
simonsson75
diskutujúci
 
Príspevky: 249
Obrázky: 16
Založený: 16. Máj 2012 07:17

Diaľničiari chcú ťahať štvorprúdovku na Maďarsko

Odoslaťod kares » 03. Sep 2014 09:21

kares
diskutujúci
 
Príspevky: 74
Založený: 26. Sep 2013 09:08

Re: R3 Diaľničiari chcú ťahať štvorprúdovku na Maďarsko

Odoslaťod KN.SK » 06. Sep 2014 20:33

kares napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=19596
V tomto článku píšu o plánovaní tejto trasy i toto:
... Štátni diaľničiari si dali vypracovať štúdiu realizovateľnosti, ktorá prinesie odpovede na to, akú trasu zvoliť a akú sumu zo štátneho rozpočtu a eurofondov bude potrebné odkrojiť. Súčasťou 70–kilometrovej diaľnice by mali byť aj dva dlhšie tunely – štvorkilometrový tunel Baba a takmer trojkilometrový tunel Hanišberg. Okrem nich bude potrebné postaviť aj 108 mostov...

Ale na úseku D1 Turany - Hubová roky rokúce špekulujú, aby sa nebudovalo tzv. tunelovým variantom s tunelmi Korbeľka/Havran, resp. Veľká Fatra. Približne je to o 1900 m viac vŕtania sa na "jednu" rúru, ako tu na možnom južnom úseku R3 Zvolen - Krupina - Šahy - št. hranica SK/H. Prečo tu nevedú trasu povrchovým variantom Hronský Beňadik - Levice - Šahy - št. hranica SK/H, keď je tu naporúdzi možnosť ísť po "rovine", nie ako tam hore na D1 "Turany - Hubová", kde je okolo samý kopec a úzke údolia. Nič sa nestane, ak bude E77 chvíľočku viesť trošinku inokade.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod ecce » 07. Sep 2014 21:10

Studia realizovatelnosti skumala aj trasu Sahy-HB a Sturovo-HB. Neviem o tom, ze by uz boli vysledky - aspon nie verejne.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod black1 » 08. Sep 2014 05:37

na prelome septembra a oktobra bude hotova studia (podla NDS)
Obrázok používateľa
black1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 274
Obrázky: 1
Založený: 30. Okt 2013 10:08
Bydlisko: Podhájska

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 04. Nov 2014 15:14

Na Donovaly staci z obidvoch stran dobudovat kvalitnu cestu prvej triedy 2+1. Tranzit medzi BB a RK je zanedbatelny. Trasa E77 sa kludne moze presunut na R3 cez Turciansku kotlinu a na rovinu okolo Levic. Kde ma ovela vacsiu obsluznost uzemia, ako cez uzke udolia medzi ZV a Sahmi, kde okrem Krupiny nic nie je a cez kopce medzi BB a RK, kde vobec nic nie je.


aby som nebol OT odpovie tu:
trasa E77 sa nemoze presunut lebo usek od saroviec po sturovo nevyhovuje a potom nie je most v sturove pre nakladiaky. a kedze takato velka investicia nie je pravdepodobna ani v strednodobom horizonte je jednoduchsie a lacnejsie vyriesit obchvaty medzi ZV a sahami.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Andrej » 04. Nov 2014 17:45

Na to musi dat odpoved EU, ci jej na core TEN-T koridore budu stacit obchvaty (ktore tiez nie su najlacnejsie), alebo aspon R, ktora ma medzi Sturovom a LV idealny teren. Nie je problem presunut tranzit aj na viac krat - po dostavani klucovych usekov najprv cez Turiec (to bude zrejme mozne uz po postaveni prelozky cez Kremnicke Bane) a nasledne od LV na juh.

Ak si dobre pamatam, aj toto by mala riesit aktualne vypracovavan studia realizovatelnosti.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod okorec » 04. Nov 2014 22:55

ak by bol dialnicny most cez Dunaj taky velky problem, tak aj tak je lepsie tahat HB-LV-Sahy ako ZV-Sahy.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod bonik-r » 05. Nov 2014 16:24

Ak by sa tahala R3 HB-LV-Sahy, rozumne, jej cast je mozne v buducnosti vyuzit na peaz s R7
Obrázok používateľa
bonik-r
diskutujúci
 
Príspevky: 154
Obrázky: 6
Založený: 08. Mar 2010 13:28
Bydlisko: Trenčín

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod mb1000 » 05. Nov 2014 16:27

bonik-r napísal:Ak by sa tahala R3 HB-LV-Sahy, rozumne, jej cast je mozne v buducnosti vyuzit na peaz s R7


Ani velmi nie, neviem ako by si riesil trojuholnik Levice/Sahy/Sarovce.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod johhan » 05. Nov 2014 18:40

Andrej napísal:Na to musi dat odpoved EU, ci jej na core TEN-T koridore budu stacit obchvaty (ktore tiez nie su najlacnejsie), alebo aspon R.

Čo ja viem, tak posledné info čo boli, novopostavené úseky CORE TEN-T by mali mať minimálne parametre odpovedajúce slovenskej R25,5/120 a stavané rovno na plný profil, v novom programovom období.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.