Stránka 9 z 20

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2015 10:34
od expwy
Pardon 564, studia este neprebehla pripomienkovaním Jaspers, az potom sa bude mocť zverejniť aj s mapami.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2015 18:31
od Jano1
expwy napísal:Maďarom to nie je jedno, lebo najprv musia postaviť M0 západ a až potom sa môžu pustiť do M10.

M0 by chceli stavat v programovom obdobi 2020-2027.
http://archivum.magyarhirlap.hu/m0-s-ko ... vabbepites
http://www.nif.hu/hu/hirek/4_UTEMBEN_TO ... I_BOVITESE

A zrejme tam ma byt 6 tunelov, z toho 4 od M1 po M10.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2015 10:52
od Michal99
Neviete prosím, či už je vypracovaná štúdia aj s pripomienkovaním pre trasovanie cez HB-LV?

R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2015 17:32
od robertko
okorec napísal:
robertko napísal:podľa mňa
všetko na sever od prieťahu je nezmysel lebo nevyrieši dopravu križovatka neresnica I/66 I/50 - smer východ západ ( ak boli severné varianty tak je to min.10km zachádzka )
najrozumnejší je južný tunelový obchvat avšak super drahý ... preto je aktuálne prieťah mestom to najrozumnejšie a najreálnejšie riešenie


keď vezmem sever, juh, vychod, zapad, tak od I/66 z juhu sú intenzity najmenšie. čiže to by som nebral ako nejaký určujúci faktor, či má ísť R2 severom, juhom, stredom.
navyše ak pôjde R3 na Levice a nie na Krupinu, tak to už bude úplne minimálna premávka z I/66.


R3 pôjde na levice jedine v prípade ak sa bude pokračovať v R3 cez Kremnicu - priorita súčasnej tj. budúcej je R1
10km pre juh východ je dosť silný argument vzľadom na fakt že Z - V bude mať zachádzku max. 3km
hlavný ťah je J - S
R3 na levice je zachádzka 40km pre J - S


čo sa týka tých MUK tak pred výstavbou MUK Neresnica sa čakalo z juhu aj 30 minút - teraz obmedzenia žiadne

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2015 18:20
od okorec
To sa fakt nájde niekto, kto tým nezmyslom o R1 cez NAPANT uveril? :D
S-J tranzit pôjde cez Turiec a pravdepodobne cez Handlovú a teda západne od ZH. R3 cez Levice je veľmi reálna.

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2015 22:07
od robertko
okorec napísal:To sa fakt nájde niekto, kto tým nezmyslom o R1 cez NAPANT uveril? :D
S-J tranzit pôjde cez Turiec a pravdepodobne cez Handlovú a teda západne od ZH. R3 cez Levice je veľmi reálna.


verim jedine peniazom a ked si to pan prdseda zoberie za prioritu tak to tak bude ( rovnako verim ze aj ked nedava D4R7 rozum bude sa stavat ) som z BB a nie som vobec fanusik pokracovania R1
o vystavbe R3 sa bavime ked uz nebudu peniaze z eu fondov a ak sa bude niečo stavať tak to bude veľmi pomaly tj starych dobrych 10km za rok a to bude najreálnejšia R3 cez kremnicu

a andi zaujimave ze vacsina PL HU soferov to berie cez krupinu - vyskusane obe trasy na juh smer komarno a cez krupinu sa mi to viac oplati - vela zahranicnych tranzitnych turistov si nekupi dialnicnu kvoli tym 20 km co prejde po RC ked to obide po cestach 1.tr a to iste s kamionmi nebude predsta tranzit sahy-DK robit zachádzku 40km čo je cca 80 € na PHM mýtnom atď ročne to je min 50 mil € pri tranzite 1500 kam. za deň znova je to len o peniazoch a casoch (kamion na RC vs cesta 1.tr s obchvatmi nic neusetri )

dajte teraz vy rozumny argument preco r3 cez levice a cez handlovu ( okrem ineho cez handlovu taky isty pocet km tunelov ako cez napant + 30 km deficit RC )

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2015 00:16
od okorec
Oj, mám taký pocit, že to bude ťažké vysvetľovanie, ale skúsim. Predseda je známy tým, že má plnú hubu sľubov a rečí. To, či naozaj sa každé ráno prebúdza s tým, že by tak veľmi chcel R1 do RK, vie asi len ten, čo sa ráno prebúdza s ním. A aj keby to skutočne bola jeho túžba, tak to je to tak drahý projekt, že by musel vyhrať nie že tieto voľby, ale minimálne aj tie ďalšie o 4 roky, lebo toto sa v najbližších 5 rokoch stavať nedá, nie sú na to peniaze.

A teraz o tom, že prečo ťah cez Turiec. Ako hlavný ťah na Poľsko je stavaná D3, ktorá budúci rok bude otvorená pre nákladnú dopravu čiže zo Žiliny na Žywiec. To je aj trasa na Waršawu, Lodž a ďalej na sever. Druhý ťah na Krakow, čiže R3 z DK na Rabku, nie je až taký dôležitý ako D3. Môžeme sa baviť o tom, či to rozdelenie bude 80/20, 60/40 alebo 51/49, ale nebude to v prospech R3 ale v prospech D3. Preto by mal východiskový bod pre tieto trasy byť skôr bližšie ku Žiline ako ku Dolnému Kubínu. Čo križovatka R3xD1 pri Martine spĺňa ideálne, narozdiel od križovatky R1xD1 pri Ružomberku, ktorá výrazne predlžuje trasu na významnejšiu D3.

Ďalej, rekonštrukcia cesty Príbovce - Turč. Teplice sa bude musieť spraviť bez ohľadu na to, či pôjdu cez Nízke Tatry aj 3 diaľnice. To znamená, že cez Turiec bude tak či tak vyše 30 km cesty v kvalite dostatočnej pre účely S-J tranzitu (prejazd iba cez 2 obce, dobré parametre) a 2+2 prieťah Martinom. Nie sú na dlhú dobu nutné žiadne extra úpravy mimo spomínanej rekonštrukcie, ktorá sa bude robiť bez ohľadu na to, či bude R1 alebo nie.

Čiže porovnávame stavbu R1 z BB do RK vs. obchvat Handlovej a tunel na Sklené. V prvom prípade sa jedná o zložitejšiu stavbu cez národný park a vo vhej nadmorskej výške (nepriaznivé pre nákladnú dopravu), v druhom prípade sa tým vyrieši aj obchvat mesta Handlová a využije sa tento úsek aj na smer na TN, odkloní sa tým aj doprava z ďalšieho mesta - Kremnica. Keď vezmem, že odľahčenie L. Osady, Donovál a St. Hôr je cca rovnako prínosné ako odľahčenie Turčeka, Krem. Baní a Bartošovej Lehôtky, tak na strane R1 ostanú len mínusy a na strane R3/R2 len plusy.

Ďalší faktor je ekonomický vplyv tranzitného koridoru, ktorý sa tu už veľa krát spomínal. To, že trasa takéhoto diaľkového ťahu prechádza cez nejaké územie má pozitívny vplyv na jeho ekonomický rast. Prečo by sme mali ťahať teda takýto ťah 30 km cez hory, kde sa tento ekonomický vplyv nikdy neprejaví a nie cez široké kotliny (Žiarska, Turčianska), ktoré sú vhodné na ďalšiu urbanizáciu a majú potenciál, aby sa tam ekonomický vplyv prejavil?

A ako bonus, úsek R3 Martin - Rakovo je ideálny projekt "do šuflíka". Tak, aby bol pripravený a v prípade potreby sa len vytiahol a zrealizoval. Nie je to zložitý úsek. Bez neho síce bude martinský prieťah trochu plnší a menej príjemný, ale postačujúci. Ale ak by sa zrealizoval, tak s hore uvedenými stavbami je stredná časť S-J ťahu vyriešená na roky rokúce, On ten S-J ťah zas nejako nutne 2+2 diaľnicu v celej dĺžke nepotrebuje a dlho ešte nebude.

A prečo chodia dnes všetci kamionisti na Krupinu? No preto, že cesta Levice - Demandice je pre nákladnú dopravu uzavretá. A ak chceš môžeme si takto prejsť aj južnú časť R3 cez Krupinu vs. cez Levice.

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2015 04:26
od JaNY
Davam palec hore, Okorec. Verim ze z tohto prispevku budu cerpat vsetci fanusikovia (snilkovia) trasy BB-RK. Jasne napisane pre a proti. Dufam ze do urciteho casu daju mladi vizionari a premier pokoj z tymto sialenym projektom :)

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2015 08:32
od Miro
Môj skromný názor je, že BB má mindrák z toho, že nie je dopravným uzlom a chce to za každú cenu zmeniť. Síce neviem prečo, ja by som bol rád, keby sa tranzit odklonil od miesta, kde bývam, na inú trasu. Z môjho egoistického hľadiska teda radšej cez Oravu, než cez Kysuce ;-)

Mňa osobne najviac oslovil argument o ekonomickom vplyve a teda že je lepšie ťahať dopravný koridor cez široké kotliny, kde je potenciál, aby sa tento vplyv prejavil.

R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2015 09:10
od robertko
1.na PPP sa nájdu vždy peniaze ked sú pri moci socialisti

2.o D3 to je pravda avšak stále nevidím tvoj argument - ekonomicky alebo socialny alebo dokonca politicky - R3 vs R1 - okrem iného RC sú budované pre vnútroštátne potreby nie pre nadnárodnú dopravu

3. presne preto spadol tento úsek do opráv ciest I.tr kde sa tento rok preinvestuje cca 100 mil € ... nebudme smiesny táto cesta sa nikdy neopraví čaká sa len na to kedy bude prebudovaná na RC

4. presne preto sú donovaly vždy uzatvorené že ... lebo sa im to neoplatí ísť cez tú nadmorskú výšku

5. s týmto ja súhlasím ale BB loby ...

6. R3 cez Turiec ja tiež beriem ale stale tvrdíš že variant cez Handlovú je viac priechodný ako R1 - aké sú tam stúpania na R3 cez Handlovú hlavne cez Lehotu ? R1 varianta dlhý tunel má stúpanie max. 3,5% čo je porovnateľné s D3 SV SK - tj beriem to že na povrchovom variante je podobná
( argument s NAPANTom neberiem nakoľko R1 tunel Kozi chrbat zasahuje hlavne v Napante a R1 vychádza v miestach VVN ktoré sa preloží takže stavebná činnosť tam bola dovolená )

7. však ale Levice - Demandice ušetríš iba 10 km zo 40 km obchádzky

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2015 09:19
od devil
Ako hlavný ťah na Poľsko je stavaná D3...Môžeme sa baviť o tom, či to rozdelenie bude 80/20, 60/40 alebo 51/49, ale nebude to v prospech R3 ale v prospech D3...


toto je velmi zla uvaha. poprve spojenia s-j nie su len kvoli polsku. podruhe hlavna trasa je odjakziva E75 na zapade E77 cez stred a E3xx-E71 bez ohladu ako sa to ako sa nakreslil ciarky na mape za meciara. vzhladom na pocty obyvatelov je najviac vytazena E75, je uplne dojimava snaha o "vznik" tahu zo sliezska do centralneho madarska, akurat pri trasovani obchvatu ZA sa toto prilis nezohladnilo a tiez madari o toto spojenie prilis zaujem neprejavuju. napokon ci cez sturovo alebo sahy je to prakticky zarovnako. a je to prilis daleko na intenzivnu vymenu tovarov s polskom a nie je to dolezite ani pre export lebo ten ide na zapad cez rakusko a cesko podobne ako ten nas....

A prečo chodia dnes všetci kamionisti na Krupinu? No preto, že cesta Levice - Demandice je pre nákladnú dopravu uzavretá. A ak chceš môžeme si takto prejsť aj južnú časť R3 cez Krupinu vs. cez Levice.


LV sa obchadza cez kalnu a krukak pri sarovciach. az na usek demandice-semerovce je to slusna cesta. na KA sa chodi lebo sturovo je do 3,5 ton + busy. teraz funguje kompa, ta je dobra aby regiony ktore to maju len cez dunaj nemuseli chodit 10ky km cez sahy alebo KN. prioritou co sa tyka mostov je ale KN cize akykolvek tah LV-sturovo-ostrihom je otazka vela rokov. tranzit cez sturovo nie je ziaduci ani preto lebo sarovce-sturovo je absolutne nevyhovujuca cesta cez obce.

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2015 09:26
od devil
PPP je uctovny podvod aby sa to nazapocitalo do dlhu. socialistov vsak aj tak dobehnu splatky lebo tie treba vyclenit z rozpoctu kazdy rok. uz sa plati za R1 a bude sa za D4-R7 to bude dokopy velmi velka suma. nemozu to uz pouzit na balicky atd...a ludia beru dianicu v prevadzke za hotovu a zaplatenu... :wink:

Môj skromný názor je, že BB má mindrák z toho, že nie je dopravným uzlom a chce to za každú cenu zmeniť.


to je sice mozne a je to podobne prestreleny ciel ako zafinancovat rozvoj nejakej doliny pomocou ciest na dialkovu dopravu. to potom naozaj treba stavat cez roviny tam je potencial este vyssi ako v hocijakej kotline. :)

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2015 16:07
od jarino
Pokým neuvidím stavebné povolenie na predĺženie R1 z BB, tak sa budovania tejto stavby nebojím... Nech je pri kormidle socialista, konzervatívec, červený kmér...
Za každej vlády sa spomína tak v periodickom cykle správa o výstavbe toho úseku.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2015 19:14
od ANDi
Smutne je, ze za tejto vlady sa vyhadzuju peniaze na studie...

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2015 19:40
od marian vančo
Pán premiér nemá zvyšné Eurá ani na Turany - Hubová...osobne si myslím, že sa R3 a ani R1 do RK nedožijem...a to mám 38 rokov.

Re: R2 Zvolen obchvat

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2015 21:55
od Kanky
robertko napísal:...2.o D3 to je pravda avšak stále nevidím tvoj argument - ekonomicky alebo socialny alebo dokonca politicky - R3 vs R1 - okrem iného RC sú budované pre vnútroštátne potreby nie pre nadnárodnú dopravu ...

hlavne s tymto suhlas, Donly boli su aj budu hlavne pre vnutrostatnu dopravu, cize v drvivej vacsine pre Slovakov migrujucich S-J, V-Z a opacne...zalezi na tom, ci situacia je taka, aby tam bolo potreba stavat a dat tento usek pred ine...
nevyhodou je, ze by sa musel postavit cely 50-60 km usek naraz, nakolko po castiach stavat nema zmysel...a cena by bola asi tak miliarda eurko

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2016 11:53
od aquila
na enviroportale sa objavili aj slovenske texty k predlzeniu M2 od vacu a je tam aj naznacene prepojenie na slovenskej casti. zjavne madari s nicim inym ako prechodom pri sahach nepocitaju

33705

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2016 21:47
od okorec
to stále nevylučuje trasovanie Šahy - Levice - Hronský Beňadik (- Žiar - Handlová - Turčianske Teplice - Martin, kde sa to vetví na Krakov a Katovice)

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2016 08:57
od aquila
a tam by stacili aj jednicky a zopar obchvatov, aj ked to je hodne hodne daleko buducnost ..

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2016 14:38
od devil
nevylucuje, len to straca vyznam.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2016 15:56
od rastislav5
Na slovenskej strane asi ano, ale Budapest v buducnosti zvladne aj dve dialnice na sever, ked na juh uz teraz zvladla tri. Nehovoriac o tom, ze Ostrihom je len 50 km od Budapesti, asi ako Trnava od Bratislavy, takze dochadzka a doprava tam je intenzivna. Okrem toho medzi Ostrihomom a Sturovom chyba most pre nakladnu dopravu, takze v buducnosti sa tu urcite nieco bude diat.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2016 17:35
od okorec
aquila napísal:a tam by stacili aj jednicky a zopar obchvatov, aj ked to je hodne hodne daleko buducnost ..


jasné, ale to vo väčšine trasy R2, R3 a R4

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2016 18:23
od ecce
devil napísal:nevylucuje, len to straca vyznam.


Preco? Vzdialenost Sahy-Krupina-Zvolen-ZH a Sahy-Levice-HB-ZH je skoro identicka, cena a obsluznost uzemia podla vsetkeho lepsia v druhom pripade. (Ano, v pripade R1 cez Donovaly je lepsi prvy variant.)

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2016 14:09
od devil
trstena-sahy po E77 je asi o 40 menej ako trstena-MT-ZH-LV-sahy. obluznosti je asi zajedno a cena...no neviem, pri demandiciach bol pred par rokmi taky zosuv ze bola dlhodoba uzavierka...

Na slovenskej strane asi ano, ale Budapest v buducnosti zvladne aj dve dialnice na sever, ked na juh uz teraz zvladla tri. Nehovoriac o tom, ze Ostrihom je len 50 km od Budapesti, asi ako Trnava od Bratislavy, takze dochadzka a doprava tam je intenzivna. Okrem toho medzi Ostrihomom a Sturovom chyba most pre nakladnu dopravu, takze v buducnosti sa tu urcite nieco bude diat.


ostrihom vyriesia cestou po dorog a kuskom SO MO. spojeni na sever bude aj tak dost, okrem M2 aj M1 + novy most pri komarne - mosty cez dunaj sa nestavaju kazde 10 rocie. na sever je aj M3 + cesta 21 ako 2x2 smerom na R2. cenovo je vyhodnejsie stavat prelozky a obchvaty na I/66 a I/64 ako komplet I/76 ktora vobec nie je stavana na tranzit + most cez dunaj.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2016 17:46
od rastislav5
Ak treba R7 z Dunajskej Stredy do Bratislavy, tak treba aj R-ku z Ostrihomu do Budapesti, ktory je tiez 50 km od hlavneho mesta. A obidve mesta su vacsie ako slovenske naprotivky. Madari maju preto naplanovane az 2 rychlostne komunikacie k slovenskej hranici:
https://hu.wikipedia.org/wiki/M11-es_au ... rsz%C3%A1g)
https://hu.wikipedia.org/wiki/M10-es_au ... rsz%C3%A1g)

Mosty sa nemusia stavat kazde desatrocie - ale most Sturovo-Ostrihom skor ci neskor postavia, lebo sucasny je nevyhovujuci https://www.szeretgom.hu/content/27606- ... -duna-hid-