Stránka 10 z 20

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2016 18:00
od aquila
tak myslim ze zahada je rozriesena .. na EIA prave vybehla nova R1 ktora ma ist bud z ceradic, alebo hronskeho benadiku az po ten spominany priechod cez sahy ... su tam aj variante riesenia

ano skutocne sa to vola R1 ..

http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... nica-sr-mr

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2016 18:03
od ecce
devil napísal:trstena-sahy po E77 je asi o 40 menej ako trstena-MT-ZH-LV-sahy. obluznosti je asi zajedno a cena...no neviem, pri demandiciach bol pred par rokmi taky zosuv ze bola dlhodoba uzavierka...



devil,
Vzdialenost: uvazoval som s predpokladom R3 cez ZH (nie cez Kremnicu) a uz budes mat rozdiel tak 20-25 km.
Obsluznost: okres Levice je samotny 120 tis. obyvatelov, samotne mesto ma 33 tis., len o nieco menej ako okresy Krupina a Banska Stiavnica spolu 22+16 tis. cele okresy (a pre BS bude R3 zhruba rovnako vzdialena ako R1, takze je otazne, ci im to vobec zlepsi obsluznost mimo smeru Budapest).
Cena: Sahy-HB je 50 km, Sahy-ZV 70 km. Uplne jednoduchy teren nie je ani jeden, ale dovolim si odhadnut, ze tie tri ci styri tunely pri Krupine budu narocnejsie. Cize mi to vychadza dlhsia vzdialenost za vyssie jednotkove ceny.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2016 18:30
od ANDi
Zaujimave... Najma usek 2B od Hronskeho Benadiku sa velmi podoba na to co som zakreslil na openstreet v smere na Sturovo...

Toto je podobna situacua ako stredna cast, R3 okolo Levic sice nie je najkratsie spojenie, ale ma ovela lepsiu obsluznost uzemia a vacsi potencial do buducnosti (Turiec vs. Donovaly), znova opakujem, ze na I/66 by stacilo porobit obchvaty a ponechat kvalitnu cestu prvej triedy a RC tahat od Hronskeho Benadiku na Sturovo.

Neviem v akom stave je cesta cez Vrable, ale v buducnosti by mohlo byt vyznamne aj spojenie CR - Trnava - Nitra - Budapest...

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2016 19:43
od rastislav5
Mna zaujali uz konkretne cisla, ze staci len 53 km rychlostnej cesty na prepojenie Hronskeho Benadika a Siah oproti 71 km rychlostnej cesty medzi Zvolenom a Sahami cez Krupinu (co je o 34% viac). Podobne jednotkove naklady na km budu asi v pripade cesty Zvolen-Sahy vyssie, ako pisal ecce, takze cez Krupinu to moze vyjst aj 2 krat drahsie. A podobne odhadujem pomer cien medzi Handlova-MT a BB-RK. Takze z ekonomickeho hladiska pomerne jasna volba.

Nakoniec ta juzna R3 bude najkratsia a najjednoduchsia a asi aj najrychlejsie postavena spomedzi vsetkych troch usekov (juzna, stredna a severna cast)

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2016 19:54
od EmBe
Veľmi nesledujem tento úsek - tak sa opýtam priamo:
Čiže to znamená, že je rozhodnuté, že R3 pôjde cez Levice a nie cez Krupinu?
Vďaka :)

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2016 00:19
od okorec
devil napísal:trstena-sahy po E77 je asi o 40 menej ako trstena-MT-ZH-LV-sahy. obluznosti je asi zajedno a cena...no neviem, pri demandiciach bol pred par rokmi taky zosuv ze bola dlhodoba uzavierka...



A teraz ešte porovnaj dĺžku trasy Svrcinovec-MT-ZH-LV-Sahy voči Svrcinovec-Sahy po E77 a skús koeficientom zohľadniť aj intenzity Trstenej a D3.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2016 10:42
od pichalsi
ANDi napísal:Neviem v akom stave je cesta cez Vrable, ale v buducnosti by mohlo byt vyznamne aj spojenie CR - Trnava - Nitra - Budapest...

OT ale: NR-Vrable uzka, ziadne odbocovacie pruhy, na kazdej odbocke znizena MPR na 60 (asi 5x na 15km). Vyhoda je akurat ze sa ide iba cez 1 dedinu. Intenzity vysoke setci dochadzaju do NR. Prejazd Vrablami hruza, za Vrablami kopec dedin, uzka cesta vacsinou.

Realita: Kazdy kto nesetri naftu chodi do Levic po R1, cize ak by aj bolo nieco ako TT-NR-Budapest tak by sa islo po R1 az po Hronsky Benadik.
Uplne OT: Tu pekne vidno ako sa cesty nemenia 250 rokov :) http://mapire.eu/en/map/firstsurvey/?bb ... .791665804

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2016 11:39
od Yoggy52
aquila napísal:tak myslim ze zahada je rozriesena .. na EIA prave vybehla nova R1 ktora ma ist bud z ceradic, alebo hronskeho benadiku az po ten spominany priechod cez sahy ... su tam aj variante riesenia

ano skutocne sa to vola R1 ..

http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... nica-sr-mr

Vyzerá to tak, že už by to chcelo poriadnu "reformu" pomenovania D a RC, je už sa v tom strácam :lol:

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2016 12:27
od Sentilj
Možno je to len chybne nazvané a myslí sa "R1 - Prepojenie - št. hranica MR/SR", teda spojenie R1 a hranice

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2016 13:59
od EmBe
Sentilj napísal:Možno je to len chybne nazvané a myslí sa "R1 - Prepojenie - št. hranica MR/SR", teda spojenie R1 a hranice


Ja som to tiež pochopil hneď takto, že je to len prepojenie R1 s MR a nie, že by to bola R1 samotná.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2016 14:13
od devil
Ak treba R7 z Dunajskej Stredy do Bratislavy, tak treba aj R-ku z Ostrihomu do Budapesti, ktory je tiez 50 km od hlavneho mesta. A obidve mesta su vacsie ako slovenske naprotivky. Madari maju preto naplanovane az 2 rychlostne komunikacie k slovenskej hranici:


to su len predbezne navrhy hodne nasej R8 npr....zatial sa nestavia ani len spojenie na ostrihom a ani to automaticky neznamena pokracovanie. most sturovo-ostrihom nema ziadne opodstatnenie bez investicii do I/76 na sarovce. este k tomu ze na juh od BP idu 3 dialnice....tak tie vedu smerom na suvisle dialnice slovinska, chorvatska, srbska, rumunska M5. M6 na juzne zupy tolna/baranya ktore maju 600.000+ obyvatelov. na juznej R3 nie je ani kilometer, cize najlepsie prepojenie po D2-M15 je R4-M30 a vyhladovo to moze byt R2-21.

A teraz ešte porovnaj dĺžku trasy Svrcinovec-MT-ZH-LV-Sahy voči Svrcinovec-Sahy po E77 a skús koeficientom zohľadniť aj intenzity Trstenej a D3.


preco by som mal zohladnovat intenzity trstenej a D3. D3 je prioritne E75 cize trasa na BA. uz som napisal kolko aut/kamionov chodi cez kremnicu/sturec/donovaly. nikto nekaze chodit zo svrcinovca dole po E77. proste s-j nie je tak atraktivne ako v-z, a tka isto to je v polsku aj madarsku. vo vacsej casti stacia 2 pruhy a tam potom zohladnujem parametre cesty.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2016 15:19
od okorec
pretože trasovanie R3 západne od ZH je cca rovnako vhodné tak pre ťah Budapesť-Katovice ako aj pre Budapešť-Krakov, kdežto trasovanie R3 východne od ZH oproti tomu len mierne zlepšuje trasu na Krakov a výrazne zhoršuje trasu na Katovice (ktorá je dôležitejšia z hľadiska TEN-T, intenzít aj dohôd s Poľskom a nadväznosti poľskej cestnej siete).

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2016 18:45
od rastislav5
devil napísal:
Ak treba R7 z Dunajskej Stredy do Bratislavy, tak treba aj R-ku z Ostrihomu do Budapesti, ktory je tiez 50 km od hlavneho mesta. A obidve mesta su vacsie ako slovenske naprotivky. Madari maju preto naplanovane az 2 rychlostne komunikacie k slovenskej hranici:


to su len predbezne navrhy hodne nasej R8 npr....


Len aby si nebol prekvapeny. 17.aprila tohto roku bola uzavreta zmluva s vitazom tendra na pripravu technickej studie a EIA na 40 km stvorprudovky od M1 po Ostrihom http://www.napi.hu/magyar_gazdasag/megh ... 14120.html
Suzuki na Orbana tlaci, on im rychlostnu komunikaciu slubil https://www.szeretgom.hu/content/80993- ... el-2020-ig
A tu mas 113 stranovu studiu, preco je novy most potrebny http://docplayer.hu/332682-Megvalositha ... idhoz.html

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2016 12:17
od devil
poprve RC do ostrihomu je jedna vec a prepojenie na M0 druha. sam pises ze technicka studia....to je asi na takej urovni ako R3.

ja chapem ze cez donovaly sa na katowice nejazdi ale opakujem ze pozri kolko aut ide cez svrcinovec a kolko cez kremnicu. asi niekde hromadne zabludili... ale vazne, bp-katowice asi taka dlzka ako BA-KE lenze tie vazby zrejme nie su take velke aby sme tym mohli min. toto desatrocie odovodnovat nejaku RC. keby islo naozaj o rozvoj infrastruktury pre obchodne vztahy s polskom tak sa stavaju obchvaty na orave, na spisi.

O.T.: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2016 13:13
od KN.SK
rastislav5 napísal:•••
Suzuki na Orbana tlaci, on im rychlostnu komunikaciu slubil https://www.szeretgom.hu/content/80993- ... el-2020-ig
•••

Lehet, mégsem kötik össze Esztergomot az M1-gyel 2020-ig, čiže (Možno)A predsa sa nepripojí Ostrihom na M1 do roku 2020
Podstata (výcuc):
Bolo veľa sľubov (autor ironizuje, že by sa nimi dal zahatať i Dunaj = Ígéretekből Dunát lehetne rekeszteni).
Stavať sa možno(?) bude až po 2020.
Hoci Ostrihom leží pri Dunaji, kamióny sa musia terigať po desine až do Csepelu (prekládka áut)... Orbán prisľúbil Osamuovi Suzukimu, že v roku 2018 sa doprava spustí po rýchloceste M11...
Ani most zatiaľ ešte nebude. Bude len kompa.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2016 10:37
od rastislav5
devil napísal:poprve RC do ostrihomu je jedna vec a prepojenie na M0 druha. sam pises ze technicka studia....to je asi na takej urovni ako R3.

Ved to uplne staci ze je na rovnakej urovni ako R3, o skorsom datume ani nikto nehovori. Sme predsa v teme R3.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2016 14:48
od ANDi

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2016 21:10
od Miro
Ešte keby si nám preložil tú maďarskú legendu... budem ti vďačný.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2016 00:26
od ANDi

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2016 09:44
od aquila
fakt by ma zaujimalo, ze ci sa to bude volat R1 ...

viewtopic.php?f=35&t=21609

pridal som aj nacrt

34101

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2016 17:53
od plš
Možno, že z Brecelyho alebo Pelegriniho nedopatrením vypadne, že J&LR si poprosili o prístup z NR smerom na aglomerácie okolo Budapešti. Tam by mohli byť ďalší dodávatelia pre prémiové automobily /Audi, Mercedes/. Berte to ako moju reakciu na viewtopic.php?f=35&t=21609 a fakt, že náhodou sa teraz o túto cestu vláda zaujíma.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 12:11
od duro_z_dediny
Mám taký pocit, že o diaľnici Krakow - Budapest sa tu hovorilo mnohokrát, len v NDS má nové vedenie túto informáciu za úplne novú:

... Do toho všetkého sa ešte diaľničiarom ozvali ich partneri z Maďarska. Pýtajú sa na diaľnicu cez Slovensko na Krakov.

"Boli sme prekvapení ich požiadavkou: Povedzte, kde sa máme napojiť," povedal Valent. V maďarských plánoch je prepojka cez Šahy, no my takéto štúdie zatiaľ nemáme...

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 12:56
od aquila
keby sa ten novy "riaditel" aspon poradil s podriadenymi.. vsak je nove trasovanie R3 aj prepojenie na sahy na enviroportale .. vid dva prispevky vyssie .. aspon by nebol za blba. kazdopadne vieme, ze auxt mal dopravu aspon ako hobby, ale valent zjavne o dialniciach nevie zboha nic ..

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2016 17:01
od okorec
profesionalny uradnik, co hovno vie, a je tam posadeny na to, aby rozhodoval ako mu niekto kaze.

taka perlicka, minule som bol na jednom urade co patri pod ministerstvo hospodarstva a stal som sa svedkom sceny, ked prisiel za vratnikom rozculeny clovek a vynadal mu, ze ako to, ze on nevie, kto on je. ze on je predsa hovorca uradu, co je jedna z najdolezitejsich osob. no scena ako keby bol jedna z najdolezitejsich osob vo vesmire, priam sam atlas, co celu zemegulu drzi na svojich pleciach. to, aby bola predstava, aka kasta skodnej sa nam tu za vlady smeru vytvorila a kam ocividne patri aj tento darmozrac, co omylom spadol do ministerskeho kresla.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2016 10:59
od EmBe
Takze uz je definitivne rozhodnute, ze sa nepojde cez KA, ale cez LV? Alebo tomu aspon vsetko nasvedcuje?