Stránka 5 z 12

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2011 16:45
od Andrej
Turiec by mal v prvom rade na 100% lobovat za dokoncenie Visnoveho, nasledne Turany-Hubova, az potom rozmyslat o obchvate MT, aj ked je to pomerne lacna stavba a tiez suhlasim, ze bohate postaci 1/2 profil. Dovtedy môze bez nahlenia bezat priprava. Darmo pôjdem cez cely Turiec 100 km/h, ked sa na oboch smeroch cez Fatry zdrzim hodinu a viac.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2011 18:15
od Tomas PO
okorec napísal:Obchvat MT až za Košťany? Určite áno, v polprofile. Na súčasnom obchvate to už dnes býva na semaforoch upchaté a bude to len horšie. dokonca mú na obchvat pribudnúť ďalší výjazd (semafor?).
Terén to nie je nie je náročný a po oprave betónky by sa dalo dať celý ťah cez Turiec od D1 až za Hornú Štubňu na 100 km/h (+ zníženia 2-3 lokálne zníženia rýchlosti).

Je problem mesta, ze si necha zahustovat obchvat obchodnymi centrami.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2011 18:23
od Andrej
Tomas, tranzitna doprava nema co robit v meste. Existujuci obchvat prechadza vylucne intravilanom, takze sa neda hovorit o obchvate, skôr o prietahu. Ale ako som pisal vyssie, obchvat nech sa stavia az po napojeni Turca na dialnicnu siet.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2011 18:49
od Tomas PO
Prietah, to je aj NK v Presove. Ak mesto, pripadne iny spravca komunikacie povoli vselijake odbocenia a pripajania, tak je funkcia prietahu ta-tam.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2011 19:01
od Andrej
Pravda, avsak aj PO bude mat obchvat, dokonca v dvoch smeroch a verim, ze skôr, ako MT.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2011 19:19
od Tomas PO
Pravdou ale je to, ze najma tunelova D1ka by zatial vobec nebola potrebna, ak by sa zabezpecila plynula 70ka na prietahu mestom. Podobne ako Brodno.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2011 20:16
od Andrej
70-ka kde ? V ZA mas takmer v celom useku 70-80. Faktom je, ze kvôli chybajucemu tunelu obchadza Strecno kazdy, kto môze a nielen Turiec, ale prakticky cely sever a vychod je tak odrezany od dialnicnej siete.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2011 20:21
od Tomas PO
No v PO. Ak by NK + navazujuce useky boli na 70, tak tunel za niekolko miliard v PO zatial netreba.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2011 21:31
od JaNY
Andrej napísal:Tomas, tranzitna doprava nema co robit v meste. Existujuci obchvat prechadza vylucne intravilanom, takze sa neda hovorit o obchvate, skôr o prietahu. Ale ako som pisal vyssie, obchvat nech sa stavia az po napojeni Turca na dialnicnu siet.

Ono neni iste ci ten novo planovany obchvat po case nebude tiez v meste. Po vybudovani tunela a potiahnuti R3 na Ziar, teda zhruba o 10 r. moze turiecka kotlina ekonomicky velmi ozit. MT ma oproti inym mestam okolo Vahu dost miesta na to aby sa rozrastal.
Ale tak ako pise Tomas, Spravy si daju stavebne zahustit planovane tereny na obchvaty a potom za 15 r. je problem.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2011 22:10
od okorec
JaNY, tak ako pises, Turiec ma do buducna velmi dobru perspektivu. Siroka rozlahla kotlina priam predurcena na urbanizaciu. s dostatkom vodnych zdrojov, chranena co vsetkych stran horami, ale na druhej strane, dostupna cez relativne nizko polozene horske prechody z juhu a cez meandre Vahu na severe. Co sa tyka priemyselneho rozvoja, tak je v Turci mnoho inzinierov odchovanych na Vyvoji a tiez technickych robotnikov zo ZTS (a samozrejme ich potomstvo, ktore ide vacsinou v slapajach svojich rodicov).
Preto by bol hriech tahat S-J spojenie uzkymi neobyvanymi dolinami v Nizkych Tatrach.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2011 09:01
od LubosG
Určite by sa mal ako prvý na tejto časti R3 riešiť ako prvý obchvat mesta MT (v tom sa asi viac-menej všetci zhodneme), a tak ako poznamenal okorec, potiahnuť to až za obec Košťany n/Turcom, aj keď týmto by sa kilometrovo obchvat natiahol značne, keďže tam "zavadzajú" ešte obce Žabokreky - ak bude vedený po východnej strane, alebo Turčiansky Peter - ak by nová cesta pokračovala západne od týchto obcí, resp. by sa možno dala "vopchať" medzi tieto dve obce (Košťany a Turč. Peter). A tým by, tak ako už napísal okorec v predchádzajúcom príspevku, vznikol pomerne súvislý ťah od D1 až za Hornú Štubňu, no a potom by mohol nasledovať úsek s tunelom Sklené smer Handlová a ďalej PD a ZH (ešte asi hodne ďaleká budúcnosť) :wink: .

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2011 13:33
od okorec
Medzi Košťany a Turč. Peter by som to určite nepchal. Medzi tými dedinami je doslova pár metrov a to je rieka Turiec, ktorá je od Martina po Moškovec prírodnou rezerváciou. Takže to je nepriechodné aj z enviro hľadiska. To už vidím reálnejšie potiahnuť to o tých pár km viac až ku Príbovciam.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2011 23:52
od johhan
úsek bol rozdelený na 2 časti R3 Martin - Rakovo a R3 Rakovo - Horná Štubňa - prvý úsek by sa mal urýchliť a druhý oneskoriť

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2011 01:24
od okorec
Dobrá správa. Až mi je ľúto, že sa v marci možno všetko pomení zase.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2011 17:37
od Arctic

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2013 08:06
od janso
LubosG napísal:Určite by sa mal ako prvý na tejto časti R3 riešiť ako prvý obchvat mesta MT (v tom sa asi viac-menej všetci zhodneme), a tak ako poznamenal okorec, potiahnuť to až za obec Košťany n/Turcom, aj keď týmto by sa kilometrovo obchvat natiahol značne, keďže tam "zavadzajú" ešte obce Žabokreky - ak bude vedený po východnej strane, alebo Turčiansky Peter - ak by nová cesta pokračovala západne od týchto obcí, resp. by sa možno dala "vopchať" medzi tieto dve obce (Košťany a Turč. Peter). A tým by, tak ako už napísal okorec v predchádzajúcom príspevku, vznikol pomerne súvislý ťah od D1 až za Hornú Štubňu, no a potom by mohol nasledovať úsek s tunelom Sklené smer Handlová a ďalej PD a ZH (ešte asi hodne ďaleká budúcnosť) :wink: .


vyssie spominany obchvat je ten, ktory sa spomina v nasledujucom clanku?? : viewtopic.php?f=35&t=18069

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2013 19:41
od FANUSIK
Aj preto by podľa odborníkov mal štát zvážiť tiež iné možnosti. Konkrétne namiesto tejto cesty postaviť autostrádu cez Turiec, a tým pohodlne prepojiť sever Slovenska s juhom.Tak toto je vazne na UVAZENIE.... :)

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2014 21:08
od ANDi

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2015 21:07
od Mayllo
Hľadajú najlepšie riešenie pre rýchlostnú cestu :arrow:
viewtopic.php?f=35&t=20078

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2015 05:51
od black1
tak a tato studia rozhodne o tom ze R3 nepojde cez kremnicke bane? alebo je uz jasne ze pojde cez kremnicu

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2015 07:07
od ecce
Z tych signalov, co davala NDS, tak som mal pocit, ze sa skor priklanali aj oni k Ziaru. A pokial si pamatam, tak aj mesto Kremnica bolo proti R3 danou trasou.

Ale je mozne, ze to rozhodnutie bude suvisiet aj s trasovanim v juznej casti R3.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2015 10:45
od Andrej
Variant cez Kremnicu ma hned niekolko nevyhod. Nielenze neriesi napojenie na Hornu Nitru, ale vyznamne zasahuje aj do intravilanu Bartosovej Lehotky, a to vsetko pri velmi chabych parametroch (napr. velmi dlhe max. povolene stupanie na RC 6%, prudke zakruty na estakade napr. pri Starej Kremnicke) a tiez problemy s tym, ze ide o byvale banske uzemie. Samozrejme niektore nevyhody sa daju eliminovat novymi alebo dlhsimi tunelmi (napr.predlzit tunel Certov vrch s vyustenim juzneho portalu este pred Bart.Lehotkou), ale tym sa straca jedina vyhoda tohto variantu - nizsia cena.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2015 11:07
od Maxx787
neviem aka nizsia cena, ked postavim spojku R3/R2 (ak keby to cele mal byt tunel) tak tych 15 km vyjde vzdy lacnejsie ako 40 (??) km do sasovskeho podhradia... pritom pre tranzit to bude aj tak rychlejsie a v podtate je to vyustenie na R123 iba o 10 km dalej.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2015 11:35
od Andrej
Tazko to hodnotit, kedze R2 by zrejme nebola v tomto useku potrebna este cele desatrocia - t.j. treba pocitat aj s cenou useku Handlova-ZH, ktora bude este velmi vysoka. Aj ked predpokladam, ze vsetko sa bude realizovat v 1/2 profile.

Co je skoda, ze studia realizovatelnosti bude pocitat este s intenzitami pred realizaciou opatreni, ktore celu I/65 vyznamne zatraktivnia - usek v Kremnici, prietah Martinom a kompletna reko betonky.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2015 13:11
od cargobull
http://ziar.dnes24.sk/dobra-sprava-pre- ... obu-205245

Už v septembri by mala byť spracovaná štúdia realizovateľnosti plánovanej rýchlostnej cesty R3, na úseku od Martina po Hornú Štubňu.