Stránka 6 z 12

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2015 08:40
od Rasto
Mňa zaujíma, kedy budú stavať. Sa čudujem, že aspoň administratívne veci nie sú urobené už 10 rokov. Keby teraz zrazu boli peniaze, tak mi povieme, že potrebujeme ešte 5 rokov na prípravu. Čo robil celý ten aparát na ministerstve dopravy za posledných 20 rokov fakt netuším?

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2015 01:17
od johhan
Rasto napísal:Mňa zaujíma, kedy budú stavať. Sa čudujem, že aspoň administratívne veci nie sú urobené už 10 rokov. Keby teraz zrazu boli peniaze, tak mi povieme, že potrebujeme ešte 5 rokov na prípravu. Čo robil celý ten aparát na ministerstve dopravy za posledných 20 rokov fakt netuším?


Tato R3 je súčasťou CORE TEN-T v Bruseli bolo odporučené že by bolo vhodné aby SR mala úsek Martin-Rakovo pripravený do stavby nakoľko nejakého krátenia prostriedkov z KF je tento úsek financovateľný keďže má odhadovanú cenu cca 130 mil. €

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2015 13:01
od ANDi

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2015 22:00
od Asgaard
áno je tam 90, tiež som z toho paf, vraj R3.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2015 09:19
od Mayllo
zatiaľ je zbytočná 130 kým sa rozbehneš tak brzdíš, ale 100/110 mohli dat :roll:

8 km polprofilu RC rýchlo a lacno

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2015 16:29
od okorec
budúci rok sa má rekonštruovať tankodrom Rakovo - Diviaky. cesta má dobré parametre a dala by sa z väčšej časti použiť ako polprofil RC a aj sa tak označiť. mám na mysli úsek od križovatky na Laskár až po Diviaky. v podstate tá trasa aj súhlasí s dvomi z troch navrhovaných variantov R3.

stačilo by upraviť túto križovatku na jednoduchú polovičnú mimoúrovňovú len s možnosťou odbočenia v smere MT - Mošovce a opačne.
https://www.google.sk/maps/@48.928874,18.8932775,1004m/data=!3m1!1e3?hl=cs
s tým by sa vyriešila aj priľahlá zákruta, ktorá je na celej trase jediná problematická.

križovatku na Bodorovú je možné zrušiť a nahradiť nadjazdom.

dokonca tento úsek má aj 2 paralelné cesty, čiže by sa ten 8 km úsek dal označiť ako R3 a normálne spoplatniť. región Turiec by tak mal 30 km D/RC a to už by neboli na mieste ani výhrady, že sa neoplatí kupovať diaľničná známka, kvôli krátkym izolovaným úsekom.
viete niekto odhadnúť o koľko by to navýšilo náklady na rekonštrukciu tankodromu?

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2015 17:26
od Rasto
Okorec prepáč. ale ty so odkiaľ. To čo máš za nápad. Cesty prvej triedy predsa musia tiež spĺňať vysoké parametre.To akože potom vsetci čo dochádzajú do Martina do roboty z Teplíc a okolia si majú kupovať diaľničné známky, len preto že niekto premenuje 8 km cesty 1/65 na R3? A uvažuj. Hlavný prínos R3 v Turci je obchvat Martina a Teplíc, nakoľko súčasná cesta je pomerne dobre trasovaná a obchádza dediny v okrese. Skôr by pomohlo, keby aspoň urobili úsek R3 z MT do Rakova.
Ale to je v nedohľadne. Inač ten "tankodrom" majú opravovať 2 roky, takže sa máme na čo "tešiť".

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2015 17:58
od okorec
som z Turca. tí čo dochádzajú z TR do MT a opačne a nechcú si kupovať diaľničnú známku, tak môžu ísť cez Malý Čepčín ako to aj dnes veľa ľudí robí. keď si vezmeš, že idú traja ľudia v aute ročne 200 krát tam a 200 krát naspäť, tak si cenu diaľničnej známky vydeľ 1200 a zistíš, že jedna cesta ťa tá diaľnica výjde tak 5 centov.

samozrejme že R3 obchvat MT by mal väčší prínos, ale o tom zatiaľ môžeme akurát tak snívať. ale nebuďme ako bystričania :D

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2015 21:49
od bonik-r
Ak si dobre pamatam, tak tento usek bol stavany ako polprofil dialnice D65

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2015 11:23
od Rasto
okorec napísal:som z Turca. tí čo dochádzajú z TR do MT a opačne a nechcú si kupovať diaľničnú známku, tak môžu ísť cez Malý Čepčín ako to aj dnes veľa ľudí robí. keď si vezmeš, že idú traja ľudia v aute ročne 200 krát tam a 200 krát naspäť, tak si cenu diaľničnej známky vydeľ 1200 a zistíš, že jedna cesta ťa tá diaľnica výjde tak 5 centov.

samozrejme že R3 obchvat MT by mal väčší prínos, ale o tom zatiaľ môžeme akurát tak snívať. ale nebuďme ako bystričania :D


OK. Je to tvoj názor. Ja som tiež z Turca a podľa mňa by to bolo nezmyselne vyrábanie akože rýchlostných ciest. Cesta cez Malý Čepčín je teraz preferovaná, lebo ľudia nechcú každý rok meniť tlmiče na aute. Ale keď opravia betónku tak už nik nepôjde po tých dedinách, keď môže ísť oveľa rýchlejšie a bezpečnejšie po "rovnej" širokej ceste 1. triedy zväčša mimo obcí. Prínos zmeny štatútu cesty na R3 by pre motoristov nemal žiadny prínos. Nákladné autá platia už aj teraz mýto. To potom betónku nemusia vôbec opravovať, lebo všetci na osobákoch by aj tak chodili po starej ceste. A k tomu vozeniu sa do práce. Väčšinou to funguje tak, že ak sa vezú traja, tak sa aj traja striedajú v autách. Čiže jeden týždeň ide s autom Jano, druhý Fero a tretí Jožo. Čiže aj tak to skončí, tri autá a tri nálepky.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2015 11:58
od Milos
Okorec, plný súhlas, tiež som to takto pred pár rokmi tu na fóre navrhoval - aby sa nestaval úsek R3 Rakovo - Diviaky v novej polohe, ale prestavbou I/65, ktorá bola, ako píše aj Bonik-r, stavaná ako polprofil budúcej D65. Dokonca si myslím, že aj úsek popri Turčianskych Tepliciach by sa mohol riešiť prestavbou úseku I/65 (pridanie MÚK Diviaky, Turčiansky Michal, pridanie PHS) a nie západným obchvatom TR. Podobne sa mohli riešiť aj niektoré úseky D3 po Oščadnicu. Radšej poprípade dostavať cestu I. triedy v novej polohe, ak to bude nutné, než stavať v novej polohe R3 (resp. D3), keď pôvodná cesta I. triedy má v tých úsekoch ideálne trasovanie pre R3 (resp.D3).

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2015 12:04
od Milos
Len aby tesne pred rekonštrukciou betónky niekoho z projektantov nenapadlo nasúkať tam kruháče, ako na I/62 Senec - Sereď, to by nebol spokojný asi nikto z nás

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2015 13:30
od okorec
Rasto, ja som nemal na mysli len ine oznacenie, ale prestavat to na parametre RC, to znamena MUK, oplotenie proti zveri a celkove zvysenie bezpecnosti.

a ked sa striedaju na troch autach tak to nebude 5 centov ale 15 centov. ak je to niekomu veľa tak môže ísť po paralelných cestách. to už nech si každý zváži sám, či mu to za to stojí alebo nie.

zvysenie bezpecnosti prestavbou na parametre RC sa da spravit aj bez spoplatnenia, ale potom by sa mohli ludia na celom Slovensku pytat, ze preco by z ich dani mali mat prave v Turci bezplatnu RC. ci kvoli tomu, ze niekomu je 15 centov za prejazd vela by vsetci ostatni mali znasat to, ze cesta bude menej bezpecna?

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2015 17:15
od Rasto
OK. Neriešme to už. Ja som pochopil, že si písal už pôvodnom príspevku aj o úpravách križovatiek na MUK a pod. Proste máme iné názory na tú istú vec a to je v poriadku.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2015 20:08
od Tomas PO
Milos napísal:Okorec, plný súhlas, tiež som to takto pred pár rokmi tu na fóre navrhoval - aby sa nestaval úsek R3 Rakovo - Diviaky v novej polohe, ale prestavbou I/65, ktorá bola, ako píše aj Bonik-r, stavaná ako polprofil budúcej D65. Dokonca si myslím, že aj úsek popri Turčianskych Tepliciach by sa mohol riešiť prestavbou úseku I/65 (pridanie MÚK Diviaky, Turčiansky Michal, pridanie PHS) a nie západným obchvatom TR. Podobne sa mohli riešiť aj niektoré úseky D3 po Oščadnicu. Radšej poprípade dostavať cestu I. triedy v novej polohe, ak to bude nutné, než stavať v novej polohe R3 (resp. D3), keď pôvodná cesta I. triedy má v tých úsekoch ideálne trasovanie pre R3 (resp.D3).

ked sa to neurobili na Studenec-Nemesany, je maly predpoklad, ze sa takto zmysla. teraz mame vedla seba defacto 3 profily... :(

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2016 07:15
od eric987
Na enviroportali sa dnes objavlia ZNC R3 Martin - Rakovo : http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... tin-rakovo
dlzka useku: 13.851 m
kategoria: R11,5/80 (do 2020), R 24,5/120(do 2040)

Ortofotomapa uskeu : http://dialnice.info/gallery/image_page ... e_id=34244

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2016 13:14
od aquila
pridal som aj podrobnu mapku. inak pochybujem, ze to do 2020 bude co i len vytendrovane, ale rad by som sa mylil. a inak snad ked to budu robit tak nech je tam aspon predpriprava na plny profil co sa tyka mostov, priepustov a zarezov ..

34245

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2016 13:30
od ANDi
Bolo by to pekne no...

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2016 14:42
od Peterman
aquila napísal:pridal som aj podrobnu mapku. inak pochybujem, ze to do 2020 bude co i len vytendrovane, ale rad by som sa mylil. a inak snad ked to budu robit tak nech je tam aspon predpriprava na plny profil co sa tyka mostov, priepustov a zarezov ..

34245

Tento obchvat Martina by hodne pomohol, ináč medzi oboma Variantami je minimálny rozdiel - modrý sa mi zdá trochu lepší, aj MUK Rakovo je priamo s existujúcou cestou I. Triedy.

A trasa ďalej na juh od Rakova by mohla viac menej ísť v koridore starajúcej cesty až po už existujúci usek R3 pri Hornej Štubni. Smerové vedenie existujúcej cesty je s veľkými polomermi, tak by to mozno aj vyhovovalo. Najmä usek okolo Turčianskych Teplíc by mal ísť v tomto priestore - veď obchvat Teplic bol vlastne aj stavaný s rezervou pre další pas cesty vrátane MUK. A stačilo by to postaviť zatiaľ celé v polovičnom profile s MUK a mostami ponad trasu s rezervou pre druhý pas

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2016 16:45
od aquila
platny je modry. hnedy je stary. po trncianske teplice staci reko betonky

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2016 21:25
od eric987
Na enviroportali sa objavil ZNC Mosovce - Horna Stubna : http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... rna-stubna
odporucany variant je zeleny, t. j. zapadny obchvat Turcianskych Teplic

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2016 17:41
od okorec
eric987 napísal:Na enviroportali sa dnes objavlia ZNC R3 Martin - Rakovo : http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... tin-rakovo
dlzka useku: 13.851 m
kategoria: R11,5/80 (do 2020), R 24,5/120(do 2040)

Ortofotomapa uskeu : gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=34244


Neviete aká je lehota na záverečné stanovisko EIA, dokedy to musia mať rozseknuté?

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2016 20:45
od caki
Podla odkazu na EIA portal a tomu co ja chapem sa to este len musi cele posudit a napisat EIA a az k nej vyda MZP záverečne stanovisko

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2016 21:16
od eric987
okorec napísal:Neviete aká je lehota na záverečné stanovisko EIA, dokedy to musia mať rozseknuté?


30 dni od dodania odborneho posudku. Inak vsimol som si, ze nedavno v procese EIA nastala jedna zasadna zmena - uz sa pri posudzovani navrhovanej cinnosti postupuje podla Spravneho poriadku; doteraz bolo jeho pouzitie vylucene. Jeho pouzitie zostalo vylucene len pri posudzovani strategickych dokumentov. Ak mi nieco neuslo znamena to o. i. zial aj to, ze voci ZS bude pripustny rozklad.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2016 22:05
od rastislav5
okorec napísal:
Neviete aká je lehota na záverečné stanovisko EIA, dokedy to musia mať rozseknuté?


Tak skoro to asi nebude:
http://www.martin.sk/VismoOnline_Action ... enty=50881

Citujem: Pre hodnotenie navrhovanej cinnosti sa stanovuje casovy harmonogram podla potreby primeraneho posudenia na uzemia Natura 2000