Stránka 4 z 12

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2011 11:24
od duro_z_dediny
Ak som správne pochopil záverečné stanovisko, tak --odporúčaný variant je od Martina postupne - spoločný, potom modrý a potom žltý po km 25 - križovatka Mošovce a následne treba vypracovať nové EIA pre posúdenie obchvatu Turčianskych Teplíc zo západu.
Veľkú zhodu zúčastnených a dotknutých pre R3 cez Turiec, čo tlačí Žilinský samosprávny kraj a podnikateľská komora som nezaznamenal, opravte ma, kto vidí opak.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2011 12:08
od Qwert
Nechápem, čo vlastne týmto sledujú. Logický postup by bol projektovo pripraviť obchvat MT od privádzača k D1 po Košťany nad Turcom a odtiaľ použiť súčasnú I/65. Jediné čo by tam bolo treba postaviť je drobný obchvat Karlovej. Okrem toho už len opraviť povrch na I/65 a pridať odbočovacie pruhy na križovatkách a máme kvalitný a intenzitám bohato postačujúci ťah od D1 po Hornú Štubňu. Stavať tam RC v novej trase paralelne k I/65 je donebavolajúce mrhanie verejnými prostriedkami.

Do budúcnosti sa môže pripraviť aj dobudovanie tejto cesty na 4 pruhy a zmimoúrovnenie križovatiek, ale to bude mať zmysel, až keď sa postaví pokračovanie z Hornej Štubne smerom na Handlovú/Ráztočno, teda na R2, kedy z tejto cesty reálne vznikne tranzitný koridor.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2011 13:17
od okorec
Qwert napísal:Nechápem, čo vlastne týmto sledujú. Logický postup by bol projektovo pripraviť obchvat MT od privádzača k D1 po Košťany nad Turcom a odtiaľ použiť súčasnú I/65. Jediné čo by tam bolo treba postaviť je drobný obchvat Karlovej. Okrem toho už len opraviť povrch na I/65 a pridať odbočovacie pruhy na križovatkách a máme kvalitný a intenzitám bohato postačujúci ťah od D1 po Hornú Štubňu. Stavať tam RC v novej trase paralelne k I/65 je donebavolajúce mrhanie verejnými prostriedkami.

Do budúcnosti sa môže pripraviť aj dobudovanie tejto cesty na 4 pruhy a zmimoúrovnenie križovatiek, ale to bude mať zmysel, až keď sa postaví pokračovanie z Hornej Štubne smerom na Handlovú/Ráztočno, teda na R2, kedy z tejto cesty reálne vznikne tranzitný koridor.


100% súhlas. Za málo peňazí veľa muziky.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2011 13:49
od duro_z_dediny
Ak si pozriete záznam verejného prerokovania v Turčianskych Tepliciach, tak Diviaky (a tým pádom Turčianske Teplice) sú zásadne proti modrému variantu (skoro v trase I/65), obce Háj a Rakša sú zase zásadne proti červenému a Turčiansky Michal je zásadne proti žltému variantu. 2 varianty obchádzali Turč.Teplice od západu v štúdii, neskôr boli na MDPT zamietnuté, je tam vraj enviromentálny zásah, čo nám Európska komisia neschváli a eurofondy tam nebude možné použiť. Výsledkom EIA je konštatovanie, že treba na jednom úseku vypracovať úplne novú...
Vzniká nám tu obdobná situácia ako v Dolnom Kubíne ? (len bez tunelov)
Dúfam, že pri EIA na úsek Horná Štubňa - Ráztočno to takto vyzerať nebude :roll:

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2011 18:37
od Pacho
Tiež je riadna hlúposť stavať nový obchvat okolo Tur.Teplic. Veď súčasna cesta bola stavaná ako 1/2 pruh budúcej R-ky. MUK Tur. T. je riešená ako 2+2 pruh s mostom, ako aj nájazdy, len dobudovať druhý dvojpruh, a máme R-ku. Bola veľká hlúposť, že za tie roky sa TurT dotiahli k súčasnemu obchvatu.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2011 20:39
od Arctic
Naozaj je zbytocne stavat tento usek uplne by stacil obchvat Martina po Pribovce a dalej len opravit staru cestu I/65 spravit pripajacie pruhy a je to cesta postaci na dalsich 10 rokou

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2011 22:04
od duro_z_dediny
Arctic napísal:Naozaj je zbytocne stavat tento usek uplne by stacil obchvat Martina po Pribovce a dalej len opravit staru cestu I/65 spravit pripajacie pruhy a je to cesta postaci na dalsich 10 rokou

Súhlasím s opravou cesty I/65, ale koľko sme už na Slovensku opravili betónových ciest spôsobom, aby boli spoje prejazdné bez trasenia ? A koľko by to vlastne stálo ? Bez záberu nových pozemkov, pravda, ale koľko ?

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2011 10:44
od Qwert
Na tom betónovom úseku by to chcelo kompletne vymeniť povrch cesty, teda rozbiť/vybrať ten starý betón a dať tam nový alebo prípadne asfalt. Nový betón by bol ale samozrejme lepší.

Určite je to drahšie než štandardná oprava typu vyfrézovať vrchnú vrstvu asfaltu a naliať nový, ale stále sú to minimálne náklady oproti výstavbe novej cesty. Ono ten povrch je de facto v havarijnom stave, takže jeho oprava je niečo, čo by v civilizovanej krajine bolo už dávno urobené. Treba to opraviť tak či tak - aj keby sa stavala R3 vedľa v novej trase.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2011 10:06
od Lionheart
Takato katastrofalne betonka je aj na úseku Senec - Sladkovičovo - Galanta... V hroznom stave.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2011 07:24
od Autobusar
Môj názor je, že túto cestu z MT do Turč. Teplíc by stačilo iba poriadne opraviť, poprípade nejaký obchvat Koštian nad Turcom.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2011 09:22
od LubosG
Po opätovnom prečítaní si posledných príspevkov a viacerých názorov o tom, aby sa využila súčasná cesta I/65 na prebudovanie cesty na R3, tam kde už obchádza mestá a obce, teda od TR po Príbovce alebo až po Košťany nad Turcom (aj obec Karlová už zasahuje čiastočne do súčasnej trasy), by som si chcel overiť info, či stále platí že je potrebná, vyžadovaná alternatíva (musí to byť cesta I. triedy?) voči RC a či v tejto časti R3 by pri takomto prebudovaní cesty I/65 bola takáto alternatívna, pre vodičov do 3,5t nespoplatnená cesta zachovaná. Podstatná je samozrejme aj otázka financií, či by tá rekonštrukcia cesty I.triedy, neviem či hneď na plný profil, nestála viac ako výstavba novej RC, v novej trase, ktoré sú navrhované.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2011 10:47
od Zulo
Qwert napísal:Na tom betónovom úseku by to chcelo kompletne vymeniť povrch cesty, teda rozbiť/vybrať ten starý betón a dať tam nový alebo prípadne asfalt. Nový betón by bol ale samozrejme lepší.

Určite je to drahšie než štandardná oprava typu vyfrézovať vrchnú vrstvu asfaltu a naliať nový, ale stále sú to minimálne náklady oproti výstavbe novej cesty. Ono ten povrch je de facto v havarijnom stave, takže jeho oprava je niečo, čo by v civilizovanej krajine bolo už dávno urobené. Treba to opraviť tak či tak - aj keby sa stavala R3 vedľa v novej trase.

Je potrebné zobrať v úvahu aj fakt, že nová R3 v tomto úseku nebude určite odovzdaná do užívania pred rokom 2020...........teda špekulovať o opravách starej cesty je zbytočné, ak začnú s opravami zajtra, tak už aj tak bude neskoro..... :wink:

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2011 11:47
od Milos
Ak by sa postavila R3 medzi Turc. Teplicami a Pribovcami (resp. Danovou) v novej trase, ako je to predbezne planovane, mali by sme medzi nimi az 4 (slovom _styri_) subezne veduce cesty, ak pocitam R3 v novom koridore, aj cestu SNP cez Turc. Michal, Mosovce, Blatnicu, Necpaly a dalej (pozn. Medzi Zarnovicou a Novou Banou je podobna cesta jedinou subeznou cestou k R1). Bol by to po prve neuveritelny luxus, po druhe trestuhodne a zbytocne zaberanie cenneho uzemia. Dufam, ze to tu predsa len niekto zodpovedny z ministerstva, prip. NDS cita a nieco sa v tejto veci pohne dopredu. "Betonka" I/65 medzi Turc. Teplicami a Pribovcami (resp. Danovou) bola postavena ako polprofil planovanej D65 (dnes v tomto useku planovanej R3) - treba ju kompletne zrekonstruovat, co je aj planovane, hlavné krizovatky doplnit jednoduchymi nadjazdami s rezervou pre druhy profil, niektore doplnit dietne naprojektovanymi najazdmi a vyjazdmi , menej dolezite odbocky zablendovat a presmerovat na vedlajsie cesty a od Priboviec po Turc. Teplice oznacit tabulami RC R3. Ale nie, my sme bohati Slovaci, ideme budovat R3 v novej trase tam, kde ju mame takpovediac vybudovanu.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2011 11:56
od michael89
Neriešil by som, či by mala existovať k R3 ak by sa postavila v pôvodnej trase I/65 nejaká alternatíva.

Kto chce, nech si za to priplatí kúpou známky, kto sa neponáhľa, obíde to po cestách druhej a tretej triedy.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2011 11:59
od okorec
milos, cesta SNP nie je pouzitelna ako tah turcom. ale inak suhlasim. len je problem ze betonka ide cez diviaky a karlovu (tam by to chcelo spravit prietahy poriadne) a taktiez niektore zakruty su relativne ostre (na 100 km/h to nie je, napriklad pred mosovcami v smere na teplice).

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2011 12:12
od Milos
Este mala poznamka - aby si niekto nahodou nemyslel, ze ako hlavnu subeznu trasu k R3 navrhujem cestu SNP. Alebo ze povazujem riesenie so subeznou cestou k R1 medzi Zarnovicou a Novou Banou za standardne a dobre.. Medzi Turc. Teplicami a Pribovcami je cesta cez Jazernicu, ktora sa v Moskovci pripoji na cestu od Nitr. Pravna a v Pribovciach sa za nadjazdom ponad trat ZSR pripoji na I/65, ktora tam ma uz standardny AB kryt, nie panely. Tato trasa je dnes uz pomerne hojne vyuzivana miestnymi aj niektorymi tranzitujucimi kvoli havarijnemu stavu I/65. Kvalitny povrch bez vytlkov, zakruty su v pohode a v pripade potreby by nebol problem ju rozsirit. Akurat v Malom Cepcine cesta prechadza cez zel. priecestie. Edit: Okorec, ospravedlnujem sa za neskore doplnenie poznamky, aj za to, ze pisem bez diakritiky, ale nefunguje mi pocitac, tak pisem z mobilu. Samozrejme, pri rekonstrukcii by to chcelo zohladnit aj tie veci, o ktorych pises - male posunutie trasy, prip. PHS

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2011 22:22
od Andrej
Jednoznacne treba primarne zrekonstruovat I/65. A radsej by som videl investovane peniaze do tunela Sklene + nasledneho useku, ako do noveho tahu TR-MT. Koncom desatrocia uz bude postavena D1 MT-RK, takze obvchvat ZH+kvalitna I/50 po Handlovu+nova R3 po sklene+rekonstruovana I/65 hoc aj so sucasnym prietahom MT by vytvorili velmi kvalitne prepojenie S-J.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2011 22:43
od okorec
Andrej napísal:Jednoznacne treba primarne zrekonstruovat I/65. A radsej by som videl investovane peniaze do tunela Sklene + nasledneho useku, ako do noveho tahu TR-MT. Koncom desatrocia uz bude postavena D1 MT-RK, takze obvchvat ZH+kvalitna I/50 po Handlovu+nova R3 po sklene+rekonstruovana I/65 hoc aj so sucasnym prietahom MT by vytvorili velmi kvalitne prepojenie S-J.


presne toto je treba dookola opakovat... pretoze to je to co my potrebujeme. z minima vytazit maximum.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2011 15:51
od johhan
Andrej napísal:Jednoznacne treba primarne zrekonstruovat I/65. A radsej by som videl investovane peniaze do tunela Sklene + nasledneho useku, ako do noveho tahu TR-MT. Koncom desatrocia uz bude postavena D1 MT-RK, takze obvchvat ZH+kvalitna I/50 po Handlovu+nova R3 po sklene+rekonstruovana I/65 hoc aj so sucasnym prietahom MT by vytvorili velmi kvalitne prepojenie S-J.

Ked som sa bavil s primátormi MT a TR a došlo na R3 tak mi otvorene povedali že stavba nie je taká horúca a stačí pohodlne o 10 -15 rokov - jedine možno R3 obchvat MT - ale čo nutne potrebujú je rekonštrukcia betonovej cesty. Jediné čo na R3 teraz v Turci riešia je nejaké normálne trasovanie a okrem toho R3 cez Turiec sa bude stavať až 5 rokov po dokončení D1 do KE ( tak to má naplánovane NDS ) ..
.
a mimo iné sa nanovo a komplexne má riešiť celé územie BB-TR-PD-ZH-ZV-BB

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2011 16:03
od Koro
Vieš k tomu komplexnému riešeniu niečo bližšie?

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2011 18:37
od i15
ved je to tam napisane, pripravu staci poriadne rozbehnut, az ked sa dokonci D1 do KE (2018-2020), do vtedy sa moze aj 100x prediskutovat zmena trasovania R-iek na strednom Slovensku :)

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2011 21:27
od rastislav5
johhan napísal:jedine možno R3 obchvat MT

Ten by sa zisiel, lebo by nadvazoval na privadzac Martin od D1, ktory bude hotovy o 3 roky. Dalo by sa potom vyhnut mnohym semaforom pri pribudajucich obchodnych centrach na sucasnom urovnovom obchvate.

Je realne, ze obchvat sa postavi este v tomto desatroci pri sucasnom stave pripravy?

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2011 21:31
od rastislav5
Koro napísal:Vieš k tomu komplexnému riešeniu niečo bližšie?


Staci pospajat mesta co vymenoval johhan :-)

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2011 03:43
od johhan
rastislav5 napísal:
Koro napísal:Vieš k tomu komplexnému riešeniu niečo bližšie?


Staci pospajat mesta co vymenoval johhan :-)


Všetko to záleží od toho či a v akom rozsahu sa bude robiť renumbering cestnej dopravnej siete

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2011 16:28
od okorec
Obchvat MT až za Košťany? Určite áno, v polprofile. Na súčasnom obchvate to už dnes býva na semaforoch upchaté a bude to len horšie. dokonca mú na obchvat pribudnúť ďalší výjazd (semafor?).
Terén to nie je nie je náročný a po oprave betónky by sa dalo dať celý ťah cez Turiec od D1 až za Hornú Štubňu na 100 km/h (+ zníženia 2-3 lokálne zníženia rýchlosti).