R3 Horná Lehota - Trstená

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

R3 Horná Lehota - Trstená

Odoslaťod sergej » 10. Sep 2007 22:18

Keďže tento dôležitý úsek na R3 nemá svoje vlákno, je asi na čase ho vytvoriť, keďže diskusií o ňom už prebehlo vcelku dosť.

Charakteristika úseku

Úsek začína v katastrálnom území Sedliacka Dubová napojením na úsek rýchlostnej cesty R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota. Koniec úseku je v katastrálnom území Tvrdošín, kde nadväzuje na úsek R3 Trstená - obchvat. Podvariant trasy A2 (17200 m) rieši rozdielnym spôsobom priechod v priestore Bielskej skaly - katastrálne územie Podbieľ. Navrhované varianty vedenia trasy rýchlostnej cesty R3 vylučujú zásah do lokalít ochrany prírody. V prípade rieky Orava sa minimalizoval počet krížení. V prípade národnej prírodnej rezervácie Bielska skala nedochádza k zásahu do chráneného územia. Trasa prechádza prevažne cez poľnohospodársky využívané územie.

Dĺžka: 17900 m

Financovanie
Štátna expertíza: 4.795.652.000,00 v SKK bez DPH v cenovej úrovni 2005

Križovatky:
Počet križovatiek: 4
Všetky križovatky budú riešené mimoúrovňovo.

Odpočívadla:
Na úseku bude vybudované jedno veľké obojstranné odpočívadlo "Tvrdošín".

EIA: podľa enviroportálu schválené 28. 5. 2007

Odporúčaný variant:
Na základe posúdenia navrhovanej činnosti a vyhodnotenia vedenia trasy v prevedení základného variantu alebo kombinácie základného variantu s podvariantami sa na realizáciu odporúča kombinácia variantu A a podvariantov A2 a A3, a to
  • km 0,0 po km 6,5 - variant A
  • od km 6,5 po km 8,7 - podvariant A2
  • od km 8,7 po km 11,2 - podvariant A3 (so zohľadnením existujúcej záhradkárskej osady)
  • od km 11,2 po koniec úseku - variant A
Ortofomapa: http://www.dialnice.info/images/big/R3_ ... _nizna.jpg
pozn. Variant A (červený), Podvariant A2 (modrý), Podvariant A3 (fialový)

Termíny výstavby uvedené v EIA:

úsek rozdelený na 2 podúseky:

Úsek Horná Lehota - MÚK Dlhá nad Oravou:
  • začiatok výstavby: 2011
  • koniec výstavby: 2014
Úsek MÚK Dlhá nad Oravou - MÚK Trstená:
  • začiatok výstavby: 2014
  • koniec výstavby : 2017


zdroj: NDS a Enviroportal.sk
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 153
Založený: 20. Feb 2005 10:28
Bydlisko:

Odoslaťod Andrej » 10. Sep 2007 22:47

Mno az ma zamrazilo, ked vidim termin 2017 pri obchvate Podbielu. Mohli by sa sem teraz presunut financie z D1 a postavit to trosku skôr.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod Dialniciar » 10. Sep 2007 23:27

Andrej napísal:Mno az ma zamrazilo, ked vidim termin 2017 pri obchvate Podbielu. Mohli by sa sem teraz presunut financie z D1 a postavit to trosku skôr.


No a mňa to ani neprekvapilo. A úprimne: ak to bude v r. 2017 hotové, tak zjem osolený klobúk. Ak sa to bude stavať ako Važec-Mengusovce, máme sa na čo tešiť. Alebo ako aj dnes jediný úsek na R3 alebo aj prepojenie Kysuce-Orava na ceste II. triedy alebo aj to, ako sa stavia neuveriteľne dlho R4 v KE atď. ... veď to je o 10 rokov. A čo je to 10 rokov na Slovensku :?: :roll: Prešlo od samostatného štátu 14 rokov a na R3 sa realizuje jediný úsek ... a niekto tu verí, že sa bude stavať skoro 18 km do 10 rokov :?: A ešte k tomu, za 5 mld. SKK na 1/2 profile z cien 2005 ? A presunúť odkiaľ :?: Z Važec-Mengusovce ešte 300 mil. SKK :?: Alebo 80 mil. SKK z príprav pod obchvat PO :?: Alebo nedajbože 120 mil. SKK z opráv na celú D1 :?: Takýmto presúvaním by sme skutočne presunuli aj 1 mld. SKK, ... ale na obchvat, ktorý nie je pripravený a jeho príprava bude trvať a trvať ... a garantujem, že potom z tej už dnes vyčlenenej 1 mld. SKK nezostane ani halier. A bude sa SIS venovať tomu, kam tie peniaze zmizli. Ja napríklad ani neverím tomu, že sa to bude len 3 roky stavať. Takéto úseky sa totiž stavajú v zahraničí 2,5-3 roky, takže neverím tomu proste, že u nás to budú 3 roky.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Andrej » 10. Sep 2007 23:33

Dialniciar, presun z D1 som myslel kvoli PPP, len to sa nesmie dalej davat zo statneho rozpoctu rocne smiesnych 5 mld. Sk :wink:
Na chybajuce useky D1 mimo PPP (PB a jablonov-beharovce) treba cca 15-20 mld. Sk, z toho oba useky zrejme cvakne EU z 85%. Preto by sa ostatne financie mohli konecne vyuzit na taketo potrebne useky :wink:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod Dialniciar » 11. Sep 2007 00:12

Andrej napísal:Dialniciar, presun z D1 som myslel kvoli PPP, len to sa nesmie dalej davat zo statneho rozpoctu rocne smiesnych 5 mld. Sk :wink:
Na chybajuce useky D1 mimo PPP (PB a jablonov-beharovce) treba cca 15-20 mld. Sk, z toho oba useky zrejme cvakne EU z 85%. Preto by sa ostatne financie mohli konecne vyuzit na taketo potrebne useky :wink:


Bez ohľadu na to, koľko sa dáva zo štátneho rozpočtu, sa dáva na výstavbu diaľnic v r. 2007 suma 19,5 mld. SKK. Nie je to najnižšia suma v histórii ako celok. A ano, Dzurinda dal zo št. rozpočtu vždy viac, než teraz Fico, ba dokonca aj celkovo dal 1x viac ako dnes Fico spolu, ibaže Dzurinda vždy tiež 3-4 mld. SKK neprestaval, tak uvidíme ako Fico dopadne. Mňa demagogicky neoblbneš. :lol:

A teraz vecne: ak by bolo PPP skutočne stavebne na D1, D3 a R1, tak štát by sa mal podľa mňa jednoznačne presunúť tam, kde je to stavebne jednoduchšie a masovo začať riešiť bodové závady a to sú: úseky na R2 na 1/2 profil a úseky na R4 (celý juh a 1-2 obchvaty na severnej vetve), nuž a než presúvať financie z D1 BA-KE, tak radšej len ich posunúť na D1 KE-MI. R3 má čas a tam treba hlavne EÚ (stavebne náročné úseky) alebo PPP, len to by tam muselo ísť súvisle a to už by rizikom bolo.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Andrej » 11. Sep 2007 09:12

Dialniciar napísal:Bez ohľadu na to, koľko sa dáva zo štátneho rozpočtu, sa dáva na výstavbu diaľnic v r. 2007 suma 19,5 mld. SKK. Nie je to najnižšia suma v histórii ako celok. A ano, Dzurinda dal zo št. rozpočtu vždy viac, než teraz Fico, ba dokonca aj celkovo dal 1x viac ako dnes Fico spolu, ibaže Dzurinda vždy tiež 3-4 mld. SKK neprestaval, tak uvidíme ako Fico dopadne. Mňa demagogicky neoblbneš. :lol:

Tu teraz nejde len o to, kolko sa dava, ale aj co sa realne prestavia. Tento rok sa spomalila vystavba Vazec-Mengusovce, nezacal sa stavat jediny usek ani na R3 a R4. Pritom mnoho krat sa vyhovara na nedostatok financii, preto to kritizujem ;)

Dialniciar napísal:A teraz vecne: ak by bolo PPP skutočne stavebne na D1, D3 a R1, tak štát by sa mal podľa mňa jednoznačne presunúť tam, kde je to stavebne jednoduchšie a masovo začať riešiť bodové závady a to sú: úseky na R2 na 1/2 profil a úseky na R4 (celý juh a 1-2 obchvaty na severnej vetve), nuž a než presúvať financie z D1 BA-KE, tak radšej len ich posunúť na D1 KE-MI. R3 má čas a tam treba hlavne EÚ (stavebne náročné úseky) alebo PPP, len to by tam muselo ísť súvisle a to už by rizikom bolo.

Na severnej vetve R3 postaci postavit tento usek spolu s obchvatom Trstenej (narocny usek za DK sa da odlozit na neskor), spolu okolo 6 mld. bez DPH a mas z väcsej casti poriesenu severnu vetvu R3. :wink:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod Dialniciar » 11. Sep 2007 12:10

Andrej napísal:
Dialniciar napísal:Bez ohľadu na to, koľko sa dáva zo štátneho rozpočtu, sa dáva na výstavbu diaľnic v r. 2007 suma 19,5 mld. SKK. Nie je to najnižšia suma v histórii ako celok. A ano, Dzurinda dal zo št. rozpočtu vždy viac, než teraz Fico, ba dokonca aj celkovo dal 1x viac ako dnes Fico spolu, ibaže Dzurinda vždy tiež 3-4 mld. SKK neprestaval, tak uvidíme ako Fico dopadne. Mňa demagogicky neoblbneš. :lol:

Tu teraz nejde len o to, kolko sa dava, ale aj co sa realne prestavia. Tento rok sa spomalila vystavba Vazec-Mengusovce, nezacal sa stavat jediny usek ani na R3 a R4. Pritom mnoho krat sa vyhovara na nedostatok financii, preto to kritizujem ;)

Dialniciar napísal:A teraz vecne: ak by bolo PPP skutočne stavebne na D1, D3 a R1, tak štát by sa mal podľa mňa jednoznačne presunúť tam, kde je to stavebne jednoduchšie a masovo začať riešiť bodové závady a to sú: úseky na R2 na 1/2 profil a úseky na R4 (celý juh a 1-2 obchvaty na severnej vetve), nuž a než presúvať financie z D1 BA-KE, tak radšej len ich posunúť na D1 KE-MI. R3 má čas a tam treba hlavne EÚ (stavebne náročné úseky) alebo PPP, len to by tam muselo ísť súvisle a to už by rizikom bolo.

Na severnej vetve R3 postaci postavit tento usek spolu s obchvatom Trstenej (narocny usek za DK sa da odlozit na neskor), spolu okolo 6 mld. bez DPH a mas z väcsej casti poriesenu severnu vetvu R3. :wink:


1. OK.
2. 6 mld. SKK, celková cena by bola aj 8 mld. SKK (s DPH). Ibaže úseky nie sú pripravené, pozemkovo vyrovnané, to ešte min. 5 rokov potrvá.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod i15 » 21. Mar 2008 10:47

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9662\

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vyhlásila verejné súťaže na vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru a dokumentácie na územné rozhodnutie
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 826
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Odoslaťod mirkobb » 11. Máj 2008 15:18

Načrtol som pravdepodobný priebeh úseku R3 Horná Lehota - Tvrdošín na základe poznatkov z orthofotomapy úseku Nižná - Podbieľ a popisu celého úseku z EIA posudzovania. Finálna podoba trasovania môže byť samozrejme iná, takže v detailoch sa to môže ešte o hodne líšiť, ale na urobenie predstavy snáď dobré..? :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 14:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod sergej » 18. Aug 2008 16:15

V septembri 2008 prebehne inžiniersko-geologický a hydrogeologický prieskum na úlohu R3 Tvrdošín – Nižná nad Oravou :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=74648
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 153
Založený: 20. Feb 2005 10:28
Bydlisko:

Odoslaťod 007toso007 » 25. Aug 2008 11:40

Mna by zaujimalo, ako to tam pojde a isiel som tam minuly tyzden, lebo moja rodina byva asi 10 metrov od tej RC, ide to hned vedla domu, a mohli tam dat nejake protihlukove steny, lebo to je dost pocut
Obrázok používateľa
007toso007
diskutujúci
 
Príspevky: 120
Obrázky: 13
Založený: 31. Dec 2007 14:59
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Odoslaťod mirkobb » 25. Aug 2008 11:57

007toso007 napísal:Mna by zaujimalo, ako to tam pojde a isiel som tam minuly tyzden, lebo moja rodina byva asi 10 metrov od tej RC, ide to hned vedla domu, a mohli tam dat nejake protihlukove steny, lebo to je dost pocut


Skús trošku špecifikovať o čo Ti konkrétne ide, z tohto čo píšeš to nie je jasné..? Či máš na mysli už existujúci úsek, alebo v príprave, takisto miesto.., ako chceš potom aby sme Ti poradili.. :roll:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 14:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod zoom » 15. Okt 2008 20:48

asi takto by mala ist R3 Sed. Dubova - Tvrdosin
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5265
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 511
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 17:28

Odoslaťod i15 » 30. Jan 2009 18:17

info z Vestnika VO c. 17/2009 ( http://www.e-vestnik.sk/ ) :


Vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru (DSZ) a dokumentácie na územné rozhodnutie (DÚR) stavby rýchlostnej cesty R3 Dlhá nad Oravou - Sedliacka Dubová. v dĺžke cca 4,7 km.

Celková konečná hodnota zmluvy (zmlúv)
Hodnota: 269 505,74 EUR Bez DPH.

NÁZOV A ADRESA DODÁVATEĽA, S KTORÝM SA UZATVORILA ZMLUVA
Úradný názov: ZDRUŽENIE VALBEK zastúpené Valbek, s. r. o.
IČO: 36 612 642


DÁTUM UZATVORENIA ZMLUVY
15. 12. 2008

...

Názov zákazky podľa verejného obstarávateľa
Vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru (DSZ) a dokumentácie na územné rozhodnutie (DÚR) stavby rýchlostnej cesty R3 Nižná nad Oravou - Dlhá nad Oravou. v dĺžke cca 8 km.

Celková konečná hodnota zmluvy (zmlúv)
Hodnota: 320 465,04 EUR Bez DPH.

NÁZOV A ADRESA DODÁVATEĽA, S KTORÝM SA UZATVORILA ZMLUVA
Úradný názov: GEOCONSULT, s. r. o.
IČO: 31 422 969


DÁTUM UZATVORENIA ZMLUVY
15. 12. 2008

...

a starsie info z vestnika cislo 146/2008:

Vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru (DSZ) a dokumentácie na územné rozhodnutie (DÚR) stavby rýchlostnej cesty R3 Tvrdošín - Nižná nad Oravou. v dĺžke cca 5,2 km.

Celková konečná hodnota zmluvy (zmlúv)
Hodnota bez DPH: 6 941 494. Mena: Sk.

Názov a adresa dodávateľa, s ktorým sa uzatvorila zmluva
HBH Projekt, spol. s r. o., IČO: 44 961 944

Dátum uzatvorenia zmluvy
15. 7. 2008.


doplnené o dĺžky úsekov, devil
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 826
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Odoslaťod Thomas » 30. Jan 2009 20:41

to jsem si myslel, že je příprava ve vyšším stupni ...
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 20:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod sergej » 22. Apr 2009 19:26

Križovatka na R3 v Podbieli z plánov zmizla :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11841
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 153
Založený: 20. Feb 2005 10:28
Bydlisko:

Odoslaťod Andrej » 22. Apr 2009 21:40

To uz im nacisto hrabe? Krizovatka v Dlhej aj v Niznej vyriesi velky prd, kym prave krizovatka v Podbieli by bola velmi uzitocna a zaroven aj daleko najlacnejsia. Fakt nechapem, ako prisli na taketo riesenie :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod zoom » 23. Apr 2009 09:27

Andrej napísal:To uz im nacisto hrabe? Krizovatka v Dlhej aj v Niznej vyriesi velky prd, kym prave krizovatka v Podbieli by bola velmi uzitocna a zaroven aj daleko najlacnejsia. Fakt nechapem, ako prisli na taketo riesenie :roll:
No tak s tým by som si istý nebol. Tá križovatka v Podbieli bude križiť cestu II. triedy. Aj ked je to síce dosť frekventovaná cesta, hlavne poliakmi idúcich do Roháčov. Ale tak podľa mňa bude najvyužívanejšia MÚK Nižná. :arrow: Moj názor! Uvidíme ako to dopadne...
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 511
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 17:28

Odoslaťod Andrej » 23. Apr 2009 14:28

zoom, MUK Nizna bude vyuzivana maximalne obyvatelmi samotnej Niznej, obyvatelom Tvrdosina kludne staci 1 MUK. Ale budiz, stale je podstatne potrebnejsia, ako uplne nepochopitelna krizovatka v Dlhej. Radsej teda vyhodili najlacnejsiu MUK s plnym pristupom do Rohacov (obchadzka z juhu aj zo severu bude bez nej vyse 5 km cez obce) :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod zoom » 23. Apr 2009 15:21

Andrej napísal:zoom, MUK Nizna bude vyuzivana maximalne obyvatelmi samotnej Niznej, obyvatelom Tvrdosina kludne staci 1 MUK. Ale budiz, stale je podstatne potrebnejsia, ako uplne nepochopitelna krizovatka v Dlhej. Radsej teda vyhodili najlacnejsiu MUK s plnym pristupom do Rohacov (obchadzka z juhu aj zo severu bude bez nej vyse 5 km cez obce) :roll:
Ak zrušia MÚK Podbiel, tak aj obyvateľ Podbiela pojde na MÚK Nižná. A aj obyvatel tvrdošínskeho Medvedzia pojde na tú istú MÚK!

Nehovorím, že MÚK Podbiel bola zbytočná. Skor som reagoval nato, čo si písal. Že MÚK v Nižnej a v Dlhej nič neporiešia!
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 511
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 17:28

Odoslaťod sergej » 23. Apr 2009 16:42

Nemam momentalne uplne presnu predstavu ako su planovane MUK, ale podla mna by na celej severnej R3 mali tieto plnohodnotne MUK:
D1xR3, Dolny Kubin juh, Or. Podzamok zapad, Podbiel juh, Tvrdosin vychod. V Trstenej na konci prave budovaneho obchvatu staci neuplna z/na smer PL. Ak by to bolo takto, je to dost luxusne.

zoom napísal:Ak zrušia MÚK Podbiel, tak aj obyvateľ Podbiela pojde na MÚK Nižná. A aj obyvatel tvrdošínskeho Medvedzia pojde na tú istú MÚK!

Medzi MUK Podbiel a MUK Nizna je po starej ceste podla variantu 7-8 km, pre vodicov z Rohacov a Liptova smer DK je to zbytocna zachadzka do Niznej. Zato obyvatel Medvedzia ma MUK Tvrdosin, nemoze predsa kazdy chciet vycuvat z garaze priamo na dialnicu/rychlostku.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 153
Založený: 20. Feb 2005 10:28
Bydlisko:

Odoslaťod zoom » 23. Apr 2009 18:00

sergej napísal:Medzi MUK Podbiel a MUK Nizna je po starej ceste podla variantu 7-8 km, pre vodicov z Rohacov a Liptova smer DK je to zbytocna zachadzka do Niznej. Zato obyvatel Medvedzia ma MUK Tvrdosin, nemoze predsa kazdy chciet vycuvat z garaze priamo na dialnicu/rychlostku.
Tak vzdialenosť medzi oboma múk ti može byť na dve veci ak jednu zrušia. :D A od Podbiela to do Nižnej je presnejšie 5km :wink: ale tak obyvatelo Podbiela može ísť aj na múk Kríva, pochopitelne.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 511
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 17:28

Odoslaťod sergej » 23. Apr 2009 18:32

Hovorim 7 az 8 km od MUK Podbiel, nie z Podbiela. Tym chcem povedat, ze ked nebude MUK Podbiel a bude Kriva, bude to velka zachadzka pre vsetkych v smere od Rohacov, co je relativne vyznamny prud vozidiel (ked sem nabehne devil a podobni, nie nemam to ciselne podlozene). Oproti tomu ak nebude MUK Nizna, obyvatelia Niznej to rozdychaju (k dispozicii MUK Podbiel a Tvrdosin), v pripade Medvedzia a chlapcov z Namestova nie je velmi o com rozmyslat, stavia sa MUK Tvrdosin. Cize Niznu a Dlhu n. Oravou pokojne zrusit.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 153
Založený: 20. Feb 2005 10:28
Bydlisko:

Odoslaťod zoom » 23. Apr 2009 18:52

sergej napísal:Hovorim 7 az 8 km od MUK Podbiel, nie z Podbiela.
Však ale keď sa zruší, tak ti bude tých 7-8km od MÚK Podbiel na nič chápeš. Potom už ide o to, že 5 km ku MÚK v Nižnej neni moc, či?
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 511
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 17:28

Odoslaťod sergej » 23. Apr 2009 19:00

Ja vravim, ze pre dany prud sa tolko usetri, ked ju nezrusia.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 153
Založený: 20. Feb 2005 10:28
Bydlisko:

Ďalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.