z EIA rok 2005
Územné vedenie trasy
Trasa je vedené v súbehu so súčasnou cestou I/59, ktorá bude po vybudovaní rýchlostnej komunikácie R3 (ďalej len „R3“) tvoriť súbežnú komunikáciu v úseku Dolný Kubín, časť Kňažia -Oravský Podzámok, časť Široká. Odklon trasy od terajšej I/59 je v km cca 0,900 -1,500, kde sa trasa R3 z dôvodu zabezpečenia plynulého oblúku odkláňa od terajšej I/59. Súbežná komunikácia zostáva v polohe súčasnej cesty I/59 s tým, že cca v km 0,750 -1,100 staničenia R3 a v km 2,000 -2,200 staničenia R3 bude preložená do novej polohy v súbehu s navrhovanou R3.
Základné technické parametre
Posudzovaná cesta R3 je v celom hodnotenom úseku Dolný Kubín -Oravský Podzámok navrhnutá podľa STN 73 61 01 ako rýchlostná dvojpruhová komunikácia kategórie RC 11,5/80.
Základné údaje
Kategória cesty R 11 ,5/80
Dĺžka trasy 3,35450 km
Križovatky úrovňové 0
Križovatky mimoúrovňové
km 1,04122 ; 1,54014 ; 2,65827 3
Mostné objekty 2
Podchod pre peších 1
Výškové vedenie
Návrh výškového vedenia trasy R3 v hodnotenom úseku je s minimálnym pozdĺžnym sklonom 0,38 % a max. pozdĺžnym sklonom 4,27 %. Výškové zakružovacie oblúky sú o polomeroch R = 4 000 m - 10 000 m.
Križovatky
V rámci stavby R3 v úseku Dolný Kubín -časť Kňažia, Oravský Podzámok - časť Široká km 0,000 - 3,35450 sú navrhnuté dve križovatky, ktoré tvoria prepojenie ciest R3 a terajšej I/59.
Križovatka v km 0,000 - časť Kňažia a v km 1,041 (staničenie R3) zabezpečuje dopravné napojenie časti Kňažia na navrhovanú R3 v smere do a z Oravského Podzámku. Navrhované dopravné riešenie je podmienené jestvujúcimi prírodnými danosťami a priestorovými možnosťami v riešenom území. Navrhovaná križovatka v km 1,041 zabezpečí aj dopravné napojenie Oravských ferozliatinových závodov na R 3 a cestu I/59.
Napojenie obce Medzibrodie nad Oravou na cestu I/59 v rámci výstavby R3 v križovatke v km 1,041 (požadované obcou Medzibrodie nad Oravou) nebolo akceptované z dôvodu malej intenzity dopravy a nedostatočnej ekonomickej efektívnosti tohto napojenia. Prípadná realizácia je možná iba v rámci rekonštrukcie cesty III/059217.
Prekládka cesty I/59 súbežnej komunikácie
Súčasná cesta I/59 bude v hodnotenom úseku R3 tvoriť súbežnú obslužnú komunikáciu R3. Jej trasa zostáva z väčšej časti v súčasnej polohe. Preložka cesty I/59 do novej polohy je navrhovaná v dvoch úsekoch (staničenie v km komunikácie R3):
- km 0,750 -1,1 00 -dĺžka 350 m
- km 2,000 -2,200 –dĺžka 200 m.
Preložka bude realizovaná ako cesta I. triedy kategórie C 9,50/60.
Mostné objekty
V trase R3 sú navrhnuté tri mostné objekty, a to:
• Most na mimoúrovňovej križovatke R3 nad cestou I/59 v km 1,041 - jednoporový most na R3, premosťujúci križovatku z cesty I/59 -kategórie C 9,5/60. Nosná konštrukcia mosta bude z tyčových prefabrikátov uložených krajných oporách. Dĺžka premostenia je15 m.
• Most nad prístupovou cestou na skládku TKO v km 1,540 - jednoporový mostný objekt na R3, premosťujúci prístupovú cestu na TKO šírky 6,0 m. Nosná konštrukcia mosta bude z tyčových prefabrikátov uložených na krajných oporách. Dĺžka premostenia je 12 m.
• Most nad prístupovou cestou k vodojemu OFZ v km 2,658 - jednoporový most na R3 premosťujúci prístupovú cestu k vodojemu, šírka komunikácie 6,0 m. Nosná konštrukcia bude z tyčových prefabrikátov uložených na krajných oporách. Dĺžka premostenia je 12m
http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... y-podzamok