R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 22. Feb 2017 16:08

nechaj obrovske problemy bokom, nech sa najskor spusti ta cesta. este k tomu ze kto co vyuziva tak na R1 vidim taku plejadu evc PO a z celeho PO kraja ze ide urcite o vyznamny podiel na intenzitach. to potom nebudem daleko o pravdy ak napisem ze okolo NR a ZV bude jazdit vzdy viac aut ako na obchvate PO aj kvoli autam z PO kraja.

este k tym porovnaniam, ze PO je zanedbany je pravda. nabrezna mala byt davno, aj dalsie MK. ale to ze sa porovnavate s nasobne vacsou BA a KE nie je v poriadku alebo pisete ako sa kde investovalo a pritom sa kadeco prekruca. NR ma j-z obchvat ale s-j smer je absolutne nevyrieseny, BB ma R-ku cez mesto cize ziadny "velky" obchvat a ta R-ka je scasti v parametroch 17,5m co tu eric a spol. isli na noze ked sa take nieco malo stavat na R2 ze aka je to strasna a nebezpecna cesta, radsej poloprofil atd. TT ma dialnicu desiatky rokov a potom SO ako C11,5 ktora ma vyssie intenzity ako poniektore dialnice a RC. ZA bude mat komplet dialnicne obchvaty a okrem par ludi co kritizuju visnove vratane mna, drviva vacsina fora kritizuje D3.

tak uz prestante s tym ze ako vam ublizuju ked vam nedopraju "smiesnych" 900 mil. euro na megatunely a megakrizovatky na 20 km D1-R4. naozaj neviem ci byvam take nieco postavili cesi, madari alebo poliaci.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 22. Feb 2017 20:33

Devil devil,
niekto ti to tu uz pisal, ze daj von preco mas problem s presovcanmi...
Tvoje meno v grectine znamena - ten ktorý sa protiví - a ked tu tak precitavam tie tvoje komenty tak vidim presne to o com v niektorych prispevkoch pisem.
Tendencnost. Vyberieme si iba fakty (aj tu sa znova pytam, ktorej statnej autorite mozme verit ze ich dava objektivne?) ktore sa nam hodia, a napasujeme
ich do schemy tak aby nam dodali pozadovany output (vysledok)... :roll:
Som rad ze si aspon priznal ze PO je zanedbany...
No a tak prosim mozes mi napisat KONKRETNE ake riesenie dopravy by si navrhoval ty? Prosim o jednotlive vymenovanie ciest a prip. aku sumu tipujes na ich
vystavbu. Dik
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod JaNY » 22. Feb 2017 21:07

Devil nasepkam ti :D Len od Vranovskej na Sar. Lukach potiahnut K5 dole ku Baumaxu. To by bolo najlacnejsie a najrychlejsie docasne riesenie R4. Vstup od severu-SA: postavit most zo sidl 3 Prostejovskej ponad Torisu a zel. trat na Dubravu. Je tam miesta na malu MUK. Popr. rozsirit I/68 od benz. pumpy po prvu svetelnu krizovatku a vlastne este zanu 200-300 m na 2x2. Pomohlo by to, kym by sa nenasli peniaze na kolosalny plnohodnotny SO PO :) Cena u Devila :D
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 22. Feb 2017 21:43

Dendik napísal:No a tak prosim mozes mi napisat KONKRETNE ake riesenie dopravy by si navrhoval ty? Prosim o jednotlive vymenovanie ciest a prip. aku sumu tipujes na ich
vystavbu. Dik

Síce nie som devil a nie je to iba o cestách...
-Poriešiť všetky zúženia z dvoch pruhov na jeden a skapacitniť vybrané križovatky,
-Postaviť D1 obchvat v plnom profile,
-štvorprúdové komunikácie od ZVL pozdĺž Sekčova až po Dúbravu,
-modernizácia Kysak - Košice (má význam nielen pre Prešov),
-modernizácia Prešov - Drienovská Nová Ves,
-nové vlakové súpravy s polhodinovým taktom do KE,
-železničnú stanicu prerobiť na moderný terminál(aj keď samotná stanica vo vnútri je v podstate OK, aj podchody s perónmi sú :D ),
-cyklocesty k terminálu, bezplatné parkovisko a stanovište pre bicykle pri termináli.
Cena je horšia :D Tipoval by som to aspoň na miliardu eur, tie veľké projekty sú drahé. Ale boli by to pre mesto podľa mňa dobré projekty.
A teraz realita:
- 3 križovatky sa idú upraviť, zatiaľ nevieme ktoré. Druhý most ponad Torysu bohvie kedy bude. V mimoúrovňové križovanie s traťou ani neverím,
- je reálne,
- zatiaľ nie moc reálne,
- nikto nevie čo bude, neprešlo štúdiou realizovateľnosti, vyradené z financovania OP II,
- nehrozí ani náhodou,
- nevidím moc do toho, ale nové vlakové súpravy sa plánujú pre ZA a BB kraje, aby vlaky chodili častejšie by zrejme museli ŽSR siahnuť hlbšie do vrecka,
- netuším,
- toto moc neviem zhodnotiť.
Skutočnosť je taká, že sú pripravené projekty NDS. Ich pomoc Prešovu nebude taká ako pri iných projektoch, no ako jediné sú pripravené a teoreticky sa na ne nájdu peniaze. Pri ostatných nie je ani príprava ani peniaze. Ak bude Prešov trvať na D1 a R4, prinajhoršom dostane nič (ak podpíšu D1, už získal), ak sa upustí od D1 a R4, s veľkou pravdepodobnosťou to nič dostane.

Neviem, aké argumenty môžu byť práve proti tunelu Višňové.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod svaco » 22. Feb 2017 23:32

Už niekoľko týždňov sa tu diskutuje, ale priatelia uvedomte si jednu vec, PO potrebuje akútne riešiť problémy v doprave. Ak chceme niečo riešiť akútne to jest v horizonte mesiacov max 2 rokov musí sa brať to čo je pripravené. Ak by bolo na mne ako na Prešovčanovi, vybral by som si namiesto R4 radšej MK3+MK5, pre mňa osobne by to malo väčší prínos. Ale ako som hovoril problém je potrebné riešiť akútne, už teraz je neskoro.

Ak sa teraz začne riešiť niečo iné, než to čo je pripravené, tak sme v horizonte cca 10 rokov a neskôr kým sa to dokončí. Pamätám sa keď sa začalo začalo spomínať D1 Zap-Juh, bolo to okolo roku tuším 2006 a že vraj okolo roku 2010 by to mohlo byť, potom sa to začalo posúvať a sme v roku 2017 a bager ešte stále nezakopol. Uvedomujete si, že ak teraz začneme riešiť niečo iné (naviac pozemky sú takmer vykúpené, ale asi v pohode ak vyhodíme z okna 50 miliónov, tu som prekvapený ako mnohým kt. vadí cena "hypotetická" za R4, len tak vyhodia 50mil, dobre možno len 30-40, lebo niečo by snáď ostalo).

A ešte jeden fakt, 535mil nie je vysúťažená cena, čo kto dnes vie ako by dopadol tender.

A vnútromestskej doprave sa dá pomôcť aj R4-SO, ak sa naň vhodne naviažu mestské komunikácie a investície by boli max. v 10-thkach mil Eur. NApr. taký koniec sídl.3, ak by sa vhodne napojil na MUK Dúbrava, potom minimálne 1/3 sídl.3 by vedela pri cestách na Zap, Sever, SevVych, použiť túto MUK. Ale tu je potrebné sa trochu zamyslieť nad možnosťami, kt. sa ponúkajú a využiť ich.

A kde boli všetci tí experti v rokoch 2006-2015 keď sa pripravovala koncepcia R4-SO, prečo bol vtedy každý ticho a dnes sa chcú z pol cesty vrátiť späť. Tu jednoducho niet inej možnosti len čo najskôr začať stavať (samozrejme za čo najmenšie peniaze) tu už nie je čas vrátiť sa úplne na začiatok, lebo to čo sa deje ma negatívny synergický dopad na PO tzn. nie len na dopravu, ale aj na iné oblasti v PO.

Podľa mňa je potrebné tento úsek tendrovať, ale rozumne nie v ten istý deň ďalšie 3 úswky naraz. Vyhlásiť to dopredu, že sa to chce tendrovať, aby mali firmy čas sa na to pripraviť a aby bola vygenerovaná, čo najnižšia cena. Ak by sa tendrovalo ako za Figeľa, tak by som sa vôbec nebál a čakal cenu možno aj o 200 mil menej. Viď D4-R7 Blava.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 23. Feb 2017 00:34

situácia je podobná ako keď máš už 2 pôžičky v nebankovkách, rozpadáva sa ti dom a chceš ísť do banky prosiť o úver hoc aj 350 mega... PO a "solidárne" ani KE nedostanú RC a prídu na rad tí čo bágre nevideli 10+ rokov. je to smutné ale s tým nič neurobíme. (všeobecná zdravotná má sekeru 200mega a teraz sa ide šetriť na pacientoch...)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 23. Feb 2017 14:27

JaNY, Jaro
Obavam sa, ze neexistuje instantne (lacne, rychle, a vsezahrnujuce) riesenie. Preto su vsetky tie hlasy o vychodnom obchvate, (kt. mimochodom nie je
ani nakresleny) a dokonca aj o MK ci uz trojke alebo 5ke (a hoci su na papieri) ktoru by som aj ja rad v meste mal, len slova do vetra.
Ak by sme tu do detailu rozobrali napr. trojku zistime ze je tam tolko hacikov, naslapnych min a "detailov" na ktore nikto dopredu nemysli, a ktore vedia stavbu
bud celkom zastavit, alebo oddialit alebo predrazit tak ze to nebude utekat od sum o ktorych sa tu bavime v suvislorti R4kou.

Realna vystavba by naozaj nezacala do piatich a myslim ze ani do siedmich rokov a teda plus dalsie (min.)tri roky vystavby znamena ze ako pise svaco, treba ROBIŤ
to co je pripravene. A D+R su predsa dopravnou kostrou slovenska a mali by byt co najskor podokoncovane k hraniciam okolotych statov.

Cize ak sa bavime o cenach (ktore ma aj tak vyhodit az sutaz) musime sa predsa k tej sutazi dopracovat, a potom povedat: Je to malo, je to vela.
Pacilo sa mi ked sa Ersek pyta Kazimira: To kto tam vypocitaval tie uspory... a ked sa podrobnosti rozobrali do srubky zrazu nebolo kto by vzal zodpovednost. :)
Klasika...
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 23. Feb 2017 16:09

Presne podla tejto logiky (najprv vysutazme a potom podla vysutazenej ceny uvidime), by ste teraz vsetci mali kricat, ze zastavme D1 PO Z-J. Lebo vysutazena cena je nad stat.expertizou. Ale pozrime sa: tu "objektivni" presovcania uz s cenou problem nemaju... Kde udelali soudruzi chybu???

Jasne prostestujte v meste a bojujte o MK3+MK5. Tak ako vam teraz vyrazne pomoze Nabrezna, pomozu aj tieto krizovatky a celkove skapacitnenie vnutornych mesta zdaleka najviac. (A ja hovorim detto cely cas aj o KE: ak by sa tolko, co sa planuje dat na R2 Saca-Olsany, dalo na prestavbu mostu VSS na plnohodnotnu krizovatku na vnutornom okruhu, tak sa vyriesi ovela viac. Lebo v KE je este viac cielovej dopravy, ktora na obchvat nepojde, nez v PO.)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vceliak » 23. Feb 2017 19:46

2 DrX: Situáciu v Košiciach trošku poznám chodievam tade niekoľkokrát denne. Viem s určitosťou povedať, že riešenie takzvanej bodovej závady na moste pri VSS by bolo cenové drahšie ako R2 Košické Olšany - Šebastovce. Uvedomte si, že stavba v meste, ako sú Košice je iná, ako stavba v poli. Zober si príklad: Na výmenu koľají električiek (pod mostom VSS) si Eurovia požiadala 5 mesiacov. Ak by to stavala na zelenej lúke, do mesiaca nemá čo robiť. Ale vráťme sa späť do Prešova: Na to, aby mohli v centre stavať MK? potrebujú ten priestor nejak uvoľniť. Momentálne neexistuje pre Prešom naozaj nič lepšie ako D1 + SO PO. Hovorím bohužiaľ. Tí, čo chceli šetriť, tu mali kuvikať pred 15 rokmi a nie teraz, 5 minút po dvanástej..
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 23. Feb 2017 20:43

k VSS: Jedine, co tam treba, je postavit este jeden most, ktory by sa odpajal v smere z vychodu a pripajal v smere na juh a prechadzal nad aktualnym mostom (alebo, pokial je to lacnejsie, tak by prechadzal pod aktualnym mostom v tuneli). Tym by sa na roky vyriesilo napojenie z vychodu/severu (cize z PO/MI) na juh (cize R4). Sice toto je v meste, ale je to cele priemyselna zona s hromadou skladov. Takze nevidim problem, ze by mesto vykupilo trocha viac pozemkov. A riesit to treba tak jak tak, lebo to bude stale len horsie.
Ale, v Kosiciach sa neriesia ani lacnejsie veci - ako napr. cely prejazd jazerom od Krasnej. Alebo to, ze miesto toho, aby R2 bola oddelena od Peresa (co by mohla byt, lebo je tam paralelna cesta), tak jednoducho na R2 capli semafor.

Proste v KE sa robia lacne riesenia. PO chce po tom, co sa tam za miliardy dotiahla dialnica (aby "obsluhovala KE-BA") este dalsie miliardy na tunelove obchvaty v najtazsich terenoch, lebo na vychode, kde je rovina, chcu ine. Totalne psycho.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vceliak » 24. Feb 2017 08:15

V tej priemyselnej zóne je fúra potrubí, káblov, rozvádzačov, stožiarov, t.j. inžinieské siete, ktoré zabraňujú len tak postaviť most z jednej strany na druhú. Nehovorím že sa to nedá preložiť, len to bude finančne porovnateľné s úsekom Košické Olšany - Šebastovce. Ten istý problém ma aj Prešov. Ak sa člen týmu Hodnota za peniaze pozrie na mapu Prešova: tak aký problém je strčiť štyri pruhy okolo vody. Ta len taký, že najdrahšie na diaľniciach nie sú kilometre ale mimoúrovňové kríženia, na ktoré nájsť v Prešove (alebo aj na Kapustnikoch) už je problém z iného levelu.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod andel011 » 24. Feb 2017 11:30

Presne tak ako napísal včeliak. Okolo rieky Sekčov je vedená kanalizácia, vodovod aj plyn pre celé sídlisko Sekčov a Šváby. Aj to bol dôvod prečo sa v minulosti pozastavila myšlienka MK5.
andel011
diskutujúci
 
Príspevky: 90
Založený: 24. Feb 2017 11:26

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 24. Feb 2017 11:52

Moze to byt problem z ineho levelu, ale je to ten problem, ktory je potrebne riesit, lebo ak sa bude odsuvat, tak sa zase len o par rokov budu musiet urobit este drahsie riesenia (ako napr. tahat cesty cez mesto po mostoch / tuneloch). A analytici z Hodnota za peniaze vedia naklady na prekladku kanalov velmi lahko do ceny zaratat (a casto plati, ze aj tie inzinierske siete uz potrebuju rekonstrukciu, takze ked sa spravi jedno s druhym, este sa usetri).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod eric987 » 24. Feb 2017 14:52

Ale, v Kosiciach sa neriesia ani lacnejsie veci - ako napr. cely prejazd jazerom od Krasnej. Alebo to, ze miesto toho, aby R2 bola oddelena od Peresa (co by mohla byt, lebo je tam paralelna cesta), tak jednoducho na R2 capli semafor.
Proste v KE sa robia lacne riesenia. PO chce po tom, co sa tam za miliardy dotiahla dialnica (aby "obsluhovala KE-BA") este dalsie miliardy na tunelove obchvaty v najtazsich terenoch, lebo na vychode, kde je rovina, chcu ine.

V KE sa riesi - obchvat Krasnej a reko II/552 cez Jazero je v masterplane projektov regionalnych ciest urcenych na financovanie z OPII medzi hlavnymi projektami dokonca aj s prepojenim Krasna - Barca. na R2A sa tusim spracuvava TS; jedna 60-tka pojde prec s obchvatom. Navyse, Bud-Bi ako cast obchvatu sa stavia takze klud. PO chce len to, aby sa konecne nieco riesilo, pretoze v case kedy sa v KE budoval okruh sa v PO akurat prerabala ulica Pod Kalvariou v dlzke az 1 km na cast buduceho okruhu. O akych miliardach tliachas netusim, pretoze vysutazeny JZO + expertiza na SO je cca 900 mil. A PO nechce ziadne miliardy na D, PO chce len aby sa uz konecne riesila dopravna situacia ktora sa desatrocia zanedbavala.

-modernizácia Kysak - Košice (má význam nielen pre Prešov),
-modernizácia Prešov - Drienovská Nová Ves,
-nové vlakové súpravy s polhodinovým taktom do KE,

Heh, pekne, len... polhodinovy takt je na sucasnej trati s kapacitnych dovodov nerealny. Pri max. usili by sa dalo vopchat 2 spoje za hodinu (ale s mierne nepravidelnym rozostupom), to vsak len za cenu vylucenia nakladnej dopravy. Pre USS neprijatelne. Co sa tyka pripadnej reko KE - Kysak, ver tomu, ze prvym opatrenim by bolo odstavovanie osobakov od PO (Lipan) v Kysaku a prestupy na osobaky od Spisskej (ktore samozrejme necakaju, ak je meskanie vsak "ste z vedlajsej kolaje, cakajte na dalsi"), ako sa to deje pri kazdej vyluke 1 kolaje na KE-Kysak. Co sa tyka novych suprav, tie uz tu boli, jeden cas kazdy druhy vlak bol radeny z esusov, odvtedy vsak s kazdym novym grafikonom sa ich pocet zmensoval a zmensoval.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 24. Feb 2017 16:02

Baví ma na tejto diskusii, keď niektorí z KE hovoria o miliarde do PO a akosi zabúdajú na Budimír - Bidovce, Šaca - Košické Olšany, rekonštrukcia električkových tratí, nové električky a neviem čo všetko...
A nie že by tie investície neboli potrebné.

Prvý so zhustením intervalov prišiel Kovalčík.
Práve preto by som navrhoval reko týchto úsekov. Ak by mal niekto ozajstný záujem na riešení dopravy, tak by presne navrhol tieto projekty. Aj keď bohvie, ako ŽSR plánovali Kysak - Košice osekať, teda modernizovať.
Ja čítam, že 671 boli plánované na dlhé ramená, ale nesledujem to. Možno sa niečo zmení, keď do ZA prídu nové EPJ, čo ešte potrvá, ak nejaké budú.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 24. Feb 2017 16:31

Este raz: PO kraj dostal miliardy na D1 od hranice/PP po PO. V KE kraji sa R2 na zapat explicitne sabotuje - miesto toho, aby sa cokolvek robilo, tak sa pridavaju semafory (Peres).
Na Budimir - Bidovce nikto nezabuda. Je to PRVY dialnicny usek, ktory sa stavia v KE kraji za poslednych 25 rokov. Je lacny (lebo je na rovine) a je maximalne potrebny, lebo V PRESNOM OPAKU S OBCHVATMI PO, sa rovinatym obchvatom vyriesi to, ze aktualne tranzit sever-vychod prekonava dvakrat kopce (najprv zeleny dvor a potom furcu/KNV; a to ani nespominam to, ze LACNE KOSICKE RIESENIE JE, ze privadzac zeleny dvor aj prechod cez furcu jednoducho kopiruju teren - ides a na kopec a dole; v PO sa miesto takychto rieseni pozaduju tunely a najvacsie krizovatky na Slovensku).

Co sa tyka Saca - Olsany, tak to je zas len politicky blud. Kazdy v KE by bol radsej, ak by sa postavila Soroska, postavil obchvat Sace a 4-prudovka minimalne po Moldavu, aby sa zlepsilo realne napojenie kosickej priemyselnej zony (ktora je na juhozapad od Kosic a teda potrebuje R2) na BA a zvysok Slovenska. Ale *** politici vymysleli, ze postavime R2 Saca-Olsany, aby kamiony z priemyselnych parkov jazdili do BA naokolo blizsie po D1 cez Budimir - Presov - Zilinu. Aby sa mohlo obhajovat, ze sak predrazene zilinsko-presovske tunely to je vlastne spojenie Kosice-Bratislava.

PS: Ze sa nieco ide stavat v Krasnej uverim, ked uvidim. Pocujem o tom prvy raz, a uz ked pocujem, ze je tam povymyslane prepojenie Krasna - Barca atd, tak je mi jasne, ze standardna megalomanska slubotechna, z ktorej sa este 50 rokov nic nespravi.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 24. Feb 2017 19:41

DrX napísal:Presne podla tejto logiky (najprv vysutazme a potom podla vysutazenej ceny uvidime), by ste teraz vsetci mali kricat, ze zastavme D1 PO Z-J. Lebo vysutazena cena je nad stat.expertizou. Ale pozrime sa: tu "objektivni" presovcania uz s cenou problem nemaju... Kde udelali soudruzi chybu???

Jasne prostestujte v meste a bojujte o MK3+MK5. Tak ako vam teraz vyrazne pomoze Nabrezna, pomozu aj tieto krizovatky a celkove skapacitnenie vnutornych mesta zdaleka najviac. (A ja hovorim detto cely cas aj o KE: ak by sa tolko, co sa planuje dat na R2 Saca-Olsany, dalo na prestavbu mostu VSS na plnohodnotnu krizovatku na vnutornom okruhu, tak sa vyriesi ovela viac. Lebo v KE je este viac cielovej dopravy, ktora na obchvat nepojde, nez v PO.)


Ahoj Doktor,
do vlakna D1 som napisal preco 356 mio za D1 POZ-POJ NIE je spravna cena za km dialnice. Manipulacia cisel a faktov... Ale my sa uz nenechame vodit za nos.
Kricim to, ze NIEKTO zrejme NASTAVIL okolnosti tak, aby TRI sutaze isli naraz, a mohli zabukovat vyssie ceny. TO je ten ozajstny problem!
Kricim o pokrytectve a zvratenosti ovladania verejnej mienky v prospech urcitych zaujmov... Toto je skutocny problem. Nie presovska dialnica, ale majitelia
konzorcii so sidlom v danovych rajoch. Toto ti nevadi? Ak by sa poctivo stavalo poslednych 25 rokov myslim ze by sme mali VSETKY smery k hraniciam UZ pospajane!

MK5 je v Presove vedena v trase mokrade, dnes som isiel medzi Sekcovom a Pod Taborom a blizko na lavej strane rieky su polia viditelne zaplavene... :?
Budu ratat analytici od zeleneho stola pri pohlade do mapy aj s tymto? :) Alebo "sa" na to pride az pred vystavbou? O kolko toto dvihne cenu? Ja MK5 chcem, ale...
...ale nakolko mame uradnikov schopnych ZOBRAT zodpovednost na seba aj v pripade skrytych "vad" tieto ucinne "odstranit"?
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 24. Feb 2017 19:55

Co si napisal je odveci. Presne tieto vsetky veci aj vyvolane investicie sa vzdy do nakladov dialnice ratali. A presne podla rovnakej logiky sa R4 KE-HU postavilo za 5mil EUR/km, a D1 PO Z-J sa ide staviat za 45mil EUR/km. Chapes? Vsetci vidia, ze je to megalomanska krizovatka, takze nie je co riesit.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 25. Feb 2017 10:35

Baví ma na tejto diskusii, keď niektorí z KE hovoria o miliarde do PO a akosi zabúdajú na Budimír - Bidovce, Šaca - Košické Olšany, rekonštrukcia električkových tratí, nové električky a neviem čo všetko...


a co maju kosicke elektricky spolocne s dialnicnymi obchvatmi ? faktom je ze kosicky obchvat je lacnejsi pritom KE maju 240k obyvatelov a PO len 90k obyvatelov.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 25. Feb 2017 20:09

Doktor, nemozes porovnavat neporovnatelne. R4 juzne od kosic nejde porovnavat s D1 pri PO, ci?
Diabolos, jasne ze KE obchvat musi byt lacnejsi, ved je v inom terene, či?

Ja Vas chlapci nechapem.

A este: ved si trochu navzajom doprajme, ja proti obchvatu KE nemam nic, ale objektivne islo za poslednych 40 rokov do PO najmenej penazi z krajskych miest
na dopravne stavby. Zhodneme sa na tom? Skusme vycislit porovnatelne mesta, kolko penazi dostali od statu za poslednych 40 rokov a tolko doprajme aj
Presovu. Či ani tolko nie? Niekedy sa mi zda ze niektorym Prešov, moje milovane mesto, tak lezi v zaludku... :? Čím menšia krajina tym menš. .....
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Driver » 25. Feb 2017 21:33

mozme si dopriat ked na to mame , ale nemame takze tak, a ja som tiez z Prešova a dufam ze sev.obchvat tak ako je naprojektovany sa nikdy nezrealizuje
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 27. Feb 2017 13:27

tak ja Ti to vysvetlim. nikto nema nic proti PO. ze objektivne islo za poslednych 40 rokov do PO najmenej penazi z krajskych miest na dopravne stavby je samozrejme pravda. ale potom sa zhodneme aj v tom ze nabrezna + JZO + SO je uz daleko viac ako sa uslo TN, BB, NR a TT za tych 40 rokov.

takze si myslis ze sa zohladnovat tazky teren ? OK ale potom nech sa zohladnuju aj nizsie intenzity a potreba rozvoja.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Zipso » 27. Feb 2017 14:50

R1 celkom pekne poriesila obchvat NR aj BB a tam sa tiez nikto nebavil o cene a splacat sa to bude 30 rokov. Zijem v PO a viem ako tu doprava funguje, vela navrhov ktore pridu z BA su nahlavu a je zaujimave problem si vsetci zacinaju vsimat az ked je neskoro. Osobne si mysllim ze po dobudovanie Nabreznej ( vnutorny obchvat ) a uprave par krizovatiek by smer KE-PP bol celkom slusne porieseny na niekolko rokov, no prioritou statu je dostavat D1 takze ten usek sa stavat bude tak ci onak. Ludia v meste su natolko frustrovany z dopravy ze to co sa niekde zda byt v nenormalne je v PO uz standard. Agresivita na cestach a ignoracia cervenej je natolko bezna ze uz ani klakson nespustam. Planovat prichod do prace a skoly je terno. Ja chapem ak ludia z inich miesta bojuju za obchvaty, sam nezastavam nazor ze severny obchvat poriesi dopravu v PO ale je lepsie pripraveny ako vychodny. Je chyba uradov ze pozemky niesu vykupene a plany nakreslene. Tato cast mesta ma jednoznacne najlahsi teren a potencial odklonit velku cast tranzitu v mesta a sidliska. Usetrene prostriedky by som investoval do napojenia casti severneho obchvatu, po cestu na SB cim by vznikol neuplny prstenec no vecsina tranzitu by nesla mestom. Nezadlzovat stat a pripravit kvalitne podklady chvilu trva, tender na D1 nech prebehne ked bol vysutazeny no oddalovat dalsiu vystavbu koli analyze dopravy? Zdravy rozum a opytat sa ludi co tu ziju kam doprava rano smeruje, presov nema velke fabriky vsetko tranzituje z hladovych dolin dalej. R4 musi ist jednoznacne vychodom PO, toto riesenie setri cas, peniaze aj prejazdene KM. Dlhodobo je v uzemnom plane mesta takto zakreslene a jedime mudre halvy v BA to prekreslili tahat okolo celeho mesta cez zapad a sever.
Zipso
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 284
Obrázky: 50
Založený: 26. Mar 2007 11:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod aquila » 27. Feb 2017 15:32

zipso, nikto sa nebavil ? temer vsetci, vratane drtivej vaccine ludi co tu su z BB nadavali, ze to nacpal vazny ako obchvat BB do PPP, a myslel si ze vyhraje volby, a aj tak prehral ..

o cene tu bolo nespocet prispevkov, ake to je stratove a keby davali do tych regionov kazdy rok 130 mio euro, tak maju luxusne obchvaty za 30 aj na polnych cestach, nieto ze na hlavnych tahoch ..

ano PO si to teraz schytava, ale radsej neskor ako nikdy.. a tiez pevne dufam, ze aj na D3 to prekreslia.. uz su tu tendecie, vzdat sa dialnic, ale ist do jedniciek...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 27. Feb 2017 15:38

NR a BB obchvat sa nedaju narocnostou porovnavat s PO D1-R4. a ano PPP v NR (resp. 90% trasy) kraji sa splaca 30 rokov. to je RC ktora sa postavila od 1980 co je tiez skoro 40 rokov. v PO kraji sa stavia od konca 90-ich rokov. v NR kraji je kolko R22,5 a kolko km D26,5 je v PO kraji ?

JZO vycerpa fondy, na R4 nie su min. do 2020 ak sa neuvolni brzda. osobne by som ju navrhol uvolnit s tym ze do prilohy novely zakona sa napise menovity zoznam usekov s max. moznou cenou. prekrocenie ceny a/alebo stavanie mimo zoznamu znamena porusenie zakona a stopnutie financovania.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.