R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 19. Jún 2023 18:45

Tak ako v inych jednorurovych tuneloch. Ako sa to malo riesit na soroske?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Xisco » 19. Jún 2023 18:48

Nie som zástanca polprofilov, lebo druhého profilu sa zrejme dožijeme nikto.

Postavil sa vlastne už dakedy druhý profil???? (Čakajú už roky rokúce - Branisko, D3, R ..)

@Vlados - napr. pre info Horelica je už 20 rokov jedna rúra = jedna rúra s obojstrannou premávkou a vedľa nejaká chodba (cca 3x3m) ako uníková chodba.
Xisco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 354
Obrázky: 21
Založený: 18. Júl 2017 14:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 19. Jún 2023 18:55

To nie je otazka ci sa dozijeme. Otazka je ze o kolko rokov bude nutny plny profil a kolko to stoji. Branisko ani po20 rokoch nie je plne a to par rokov je suvisla dialnica pred a za tunelom. Drahy usek anizka intenzita je najhorsia kombinacia
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 19. Jún 2023 20:10

devil napísal:Tak ako v inych jednorurovych tuneloch. Ako sa to malo riesit na soroske?

Ako povieš. Soroška mala mať iné vetranie ale nevadí...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 19. Jún 2023 20:14

Xisco napísal:@Vlados - napr. pre info Horelica je už 20 rokov jedna rúra = jedna rúra s obojstrannou premávkou a vedľa nejaká chodba (cca 3x3m) ako uníková chodba.

Porovnávaš neporovnateľné... a Okruhliak nebolo projektovaný a ani necenený s uníkovou chodobou.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 19. Jún 2023 20:24

devil napísal:Neviem ci treba uplne nove stavebne povolenie. Proste sa zrealizuje cast projektu.
Dvojkilometrovy tunel pre 5-10k ma aky zmysel? Aky je predpoklad narastu intenzit na tomto useku ked lokalka ide do mesta?


devil sorry to aj "odborníci" sa ohladom D1PO sekli v intenzitách..a celkom slušne :D
tvoje predpoklad je tiež zaujímavý pretože maximum je dvojnasobok minima čo je riadny rozptyl
a realita bude taka ako pri dialnici.
Este dorobiť privádzač ku krizovatke PO východ a tá intenzita bude ešte vyššia.
Inak vtipne bude teraz sledovať žilinsku loby, kedže druhá rura (profil do CA) nevychádza 8)
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 728
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 19. Jún 2023 20:37

Druha rura cadce sa odovodnovala kolonami v CA co uz nie su. Cela bajka okolo D3 uz zije najmavdaka jednemu semaforu. A cim dlhsie bude trvat tento stav tym dalej budu zit odhady, dohady a predpoklady bajkarov

JZO PO je sucast suvislej dialnice. SO PO bude menej ako JZO. Za 38 mega/km bysom ocakaval nieco viac.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod badger-FB » 19. Jún 2023 21:42

D3 je súčasť koridoru, ktorý je potrebné postaviť a Brusel na tom trvá a tlačí sa na to rad rokov. Akurát môže byť aj v polprofile, ak intenzita nevyjde, ale ide o to - v novej trase namiesto stávajúcej. Tým sa povesti o bájkach končia. My síce môžeme trvať po novom na tom, že my tam ten koridor nechceme, ale takto to nefunguje (a hop úseky postavené naspäť do Dunaja a peniaze do Bruselu? ale prosím vás)
Máme na to skoro 10 rokov. Ak sme tak trápna krajina, že my už dnes vieme, že to nemôžeme posúdiť, pripraviť a postaviť ani za túto dobu, tak nemusíme stavať aj nič a nikde. No a takto zle na tom určite nie sme. Tu už nastavené hodnoty UHP nevychádzajú, ale budú výnimky. Sú ťahy, ktoré sa nemusia posúdiť striktne národne, ale celoeurópsky majú iný význam. My sme si trasu D3 definovali sami. (spolu s inými a systematicky sa tam smerujú peniaze EÚ)
Poviem to aj inak. Ekonóm bude šetriť na všetkom, ale na obranu ani necekne a dá. Bez ohľadu na všetko ... tak toto je niečo podobné a ani to nie je ďaleko od spojitosti.
To isté bude R4. Rozdiel medzi D3 a R4 bude na dokončení v lehotách 10 rokov. (2030-33 resp. 2040-44 pre novo definované dôležité trasy a cezhraničné úseky). Či a čo postavíme je na nás ako vo všetkom.
R3 je na okraji záujmu, ale nie z Poľska. Tak budeme na tom tak, že Poliaci či Maďari k nám postavia viac diaľnic, než my k nim. Dlho to bolo naopak, ale kde je dané, že to nemôže byť zase takto? Vôbec nikde to dané nie je. Nateraz aj obranný model je na tom tak, že nepreferuje R3 v celej trase. NDSka má sprístupniť štúdiu R1 vs. R3 a dodnes sa nestalo či?
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 19. Jún 2023 23:12

No, ked uz sme pri tom, neviem preco by bol problem D3 z core koridorov vyhodit. Je to len vetva B,C, ci D, ktoru si vydupal Slota s Meciarom (hlavna os je Katovice-Ostrava-Brno-Vieden), a EU nema ziaden iny dovod na nu tlacit, len ten, ze ked sme si to tam dali, tak nech na nej robme. Hromada veci sa od 90tych rokov do koridorov TEN-T priadla (naposledy Via Carpatia v cestach aj zelezniciach, ktora naviac ziadnu takuto alternativu nema), takze nevidim ziaden problem zbytocnu paralelnu vetvu koridoru ako D3 vyhodit (inak, podobne je cela nasa D1 len paralelna vetva k hlavnemu trasovaniu cez BP, cize zas ju EU uplne rado z koridorov vyhodi a my mozeme rovnako prioritizovat D1 aj R1+R2). Samozrejme ale, to heeeej-slo lobistom vyhovuje, ze teraz mozu hovorit, ze na nas tlaci EU aby sme dostavali D1 a D3 pred ostatnymi.
PS: Tu len priklad, ako sme svojho casu vyskrtli z TEN-T BA-Filialku, a to teda boli z Blavy ine masaze, ze ako je to uzasny projekt, ktory potrebuje cela EU :-) https://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=15114
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod renoir99 » 20. Jún 2023 03:01

no to snad ale nie!!!! spiny z uhp !plny profil bude!!! uz nemozu cuvnut!!! no way!!! jednoznacne ak nie treba ist do ulic!!! banda jedna spinava!UHP zeby ich skaralo.. pomee presovcania blokady, protesty robit! mali dat tie volby vazne radsej v juni.. prisamveru!!! chceme volby hned co najskor!!! volim progresivne slovensko takto banda darebakov a neschopakov musi skoncit cim skor!!
renoir99
návštevník
 
Príspevky: 29
Založený: 24. Máj 2023 19:42

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 20. Jún 2023 07:04

Poviem to aj inak. Ekonóm bude šetriť na všetkom, ale na obranu ani necekne a dá. Bez ohľadu na všetko ... tak toto je niečo podobné a ani to nie je ďaleko od spojitosti.
teraz mozno ale roky dozadu aj merkelova poslala cele nato do*** ked nedala na obranu ani tie 2 percenta. a tych statov bolo vela.

je aj vychodna D1, je aj R3 to vsetko je hlavna siet a systematicky sa na to kasle. tvarime sa ze nic sa nedeje hoci polsko a madarsko su na tom na ich strane coraz lepsie aj ked ich dialnice zatial nevedu ku hraniciam, pri vychodnej D1 je to doslova odrb lebo UA tak skoro D nepostavi a my sa tvarime ze pol miliona ludi na vychod od KE akoby neexistovalo. s tou prioritnou D3 by som sa tiez nechvalil od cias meciara sa 10 rokov nepostavilo nic. systematicky smerovali peniaze jedine na D1. tlak EU az tak vela neznamena.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Azir78 » 20. Jún 2023 08:55

Dendik napísal:
Azir78 napísal:R4 Prešov,severný obchvat 2 etapa 10,2 km - prosim konecne nech uz podpisu zmluvu s vitazom a nech aspon tento 1 slovem j e d e n usek na ktory bolo vyhlasene VO a zaroven ukoncene VO pocas tohto volebneho obdobia (co je inak dost velka hanba) ide do vystavby!
Lancaric urob dobry skutok!


takže nove info:
ii. usek sa opäť posudzuje pred podpisom, ide o počet pruhov, ma byť redukovaný na polprofil :cry:


To co je za oneskoreny 1.aprilovy zart?
Ved sa sutazil plny profil.
Vitaz je vybrany.
Nikto sa neodvolal.
Tak uz len podpisat treba.
Ludia z PO hned vybehnut blokovat premavku na prechody pre chodcov s transparentami tak ako pri obchvate KE nech sa to uz zbytocne nenatahuje!!!
Azir78
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Založený: 17. Dec 2020 10:29

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod rexino » 20. Jún 2023 12:18

Zmeniť takto zákazka sa pred podpisom zmluvy nedá nie? To by musela byť nová súťaž.
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod plš » 20. Jún 2023 13:05

Zatiaľ to je nepotvrdená histéria. Ale základ ekonomickej mizérie v Európskej únii je. V prvom rade je to slabosť ekonomiky Nemecka, ktoré zo svojho prebytkového rozpočtu doteraz vlastne financovalo európske projekty, v druhom rade je to Ursula von der layen, ktorá na čo siahla, tak to išlo od deviatich k piatim, okrem jej vlastného vrecka.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod nevo83 » 20. Jún 2023 18:23

A) ZMENIT 2/2 na 1/2 po sutazi nie je mozne
B) Zrusit by mohli jedine AK by sutaz nebola fin.kryta, co si neviem predstavit kedze po novom stavba ide do sutaze len vtedy AK ma krytie.
C) AK by sa necakane zmenili podmienky sutaze, na podnet UVO co sa opat nestalo..

CIze skor to vyzera na EX-ANTE Kontrolu ktoru si vyziadalo MD ak je financovana z penazi EU..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 20. Jún 2023 18:43

Myslim, ze zrusit mozu aj ak sa porusili nejake pravidla, ako sa im skoro "podarilo" pri R2 KE II. usek
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 20. Jún 2023 21:13

takže posudzovanie sa ukázalo ako kačica,
ospraveldnujem sa všetkým
kazdopadne ci sa podpise zmluva dnes zajtra alebo v oktobri, tohto roku sa to rozbehne a do 2028 jazdime
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 728
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 20. Jún 2023 21:18

Este na fb skupine bol zverejneny clanok ze sucasny minister od dopravy ma pokračovať v prioritach
a harmonograme na ktorom robil dolezal, co nie je dobra sprava pre R4ku na sever od PO - kedze nie su na jej vystavbu vyclenene
žiadne peniaze. A ešte vacsi fail je že v plane je zo statneho rozpoctu vyclenených 1,35 miliardy na TUR-HUB pre roky 2026-33
Nechapem ako može samotná D3jka zhltnúť všetky eurofondy? Kde je spravodlivé rozdelenie medzi regiony?
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 728
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod badger-FB » 20. Jún 2023 21:19

plš napísal:Zatiaľ to je nepotvrdená histéria. Ale základ ekonomickej mizérie v Európskej únii je. V prvom rade je to slabosť ekonomiky Nemecka, ktoré zo svojho prebytkového rozpočtu doteraz vlastne financovalo európske projekty, v druhom rade je to Ursula von der layen, ktorá na čo siahla, tak to išlo od deviatich k piatim, okrem jej vlastného vrecka.
Nie len rozpočtové problémy (logický reťazec inflácie a zvýšených výdavkov "zákonným nárokom" (kým bola inflácia pár % nehralo to rolu), ale skôr aj riziko z recesie hlavných ekonomík sveta, ale to je ako OT koment, inak pozorne sledujem sled udalostí k 2. úseku :) bol by fajn na celej trase R4 lebo predsa len PO je veľké mesto, takto samotný 1. úsek rieši len časť dopr. problémov mesta, nie trasy ako takej
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 21. Jún 2023 07:25

Nechapem ako može samotná D3jka zhltnúť všetky eurofondy? Kde je spravodlivé rozdelenie medzi regiony?
nezhltne vsetko. tam ide kohezny fond co je prednostne pre core-tent co sa vyuzilo/zneuzilo kedze este za cias meciara su to D1/D3/R3 s tym ze na vychodnu D1/R3 sa vykaslali. a uplna ironia je ze eurofondy idu tam kde boli najmenej proeuropsky. kohezny fond ale klesa (resp. objem) a nakoniec ho uz nebudeme mat. vtedy asi skoncia megalomanske projekty, tak isto na zeleznici.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Azir78 » 21. Jún 2023 09:17

Ak tomu spravne rozumiem Dendik sa uz nebude dalej hrat na trola :)
Tak mozme pomaly dat chladit sampanske a cakat na oznam od NDS o termine podpisu zmluvy.
Dufam, ze ta ex-ante kontola nebude trvat moc dlho...
Azir78
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Založený: 17. Dec 2020 10:29

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 21. Jún 2023 09:36

nevo83 napísal:A) ZMENIT 2/2 na 1/2 po sutazi nie je mozne
B) Zrusit by mohli jedine AK by sutaz nebola fin.kryta, co si neviem predstavit kedze po novom stavba ide do sutaze len vtedy AK ma krytie.
C) AK by sa necakane zmenili podmienky sutaze, na podnet UVO co sa opat nestalo..

CIze skor to vyzera na EX-ANTE Kontrolu ktoru si vyziadalo MD ak je financovana z penazi EU..

Ten bod B) nie je celkom pravda.
Citujem zákon o verejnom obstarávaní, paragraf 57:
(2)
Verejný obstarávateľ a obstarávateľ môžu zrušiť verejné obstarávanie alebo jeho časť aj vtedy, ak sa zmenili okolnosti, za ktorých sa vyhlásilo verejné obstarávanie, ak sa v priebehu postupu verejného obstarávania vyskytli dôvody hodné osobitného zreteľa, pre ktoré nemožno od verejného obstarávateľa alebo obstarávateľa požadovať, aby vo verejnom obstarávaní pokračovali, najmä ak sa zistilo porušenie tohto zákona, ktoré má alebo by mohlo mať zásadný vplyv na výsledok verejného obstarávania, ak nebolo predložených viac ako dve ponuky alebo ak navrhované ceny v predložených ponukách sú vyššie ako predpokladaná hodnota.

Nie nadarmo už počas VO sa záujemcovia chceli istiť, že NDS nezruší VO kvôli vysokým cenám...


Podľa zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy NDS musí pred podpisom zmluvy zverejniť aktualizovanú Štúdiu realizovateľnosti a opäť predložiť na hodnotenie MF SR.
Pri stavbách s pomerne dostatočným B/C (napr. elektrifikácia Bánovce n. Ondavou - Humenné kvôli vysokým ponukám v tendri kleslo B/C z 1,8 na 1,1) to je formalita...

Čo sa týka zvyšku R4, t.j. Kapušany - hranica, tak tam sa bude čakať na Štúdiu realizovateľnosti, ktorá má byť dodaná cca 7/2024 (ponuky sú vyhodnotené, ešte nie je zmluva). Okrem Kapušany - Lipníky a krátkeho úseku pri hranici. V týchto dvoch prípadoch by sa malo pokračovať v príprave.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 21. Jún 2023 10:22

Tu je formulár aktualizovanej CBA.
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 21. Jún 2023 11:43

Cize aktualizovane CBR = 0,9624 a cena isla miesto odporucaneho znizenia na 245mil EUR hore na 369 mil EUR, cize 37mil EUR/km. Riadna palka. Ale aj tak neviem, co s tym chcu robit. Na polprofil (pre ktory by asi CBR vyslo) budu musiet robit novu sutaz, co? Nebolo by odveci a hlavne dat to na eurofondy.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 21. Jún 2023 12:46

https://www.mfsr.sk/files/archiv/61/sta ... 210827.pdf

Väčšina ľahkej dopravy (do 3,5 ton, automobily a dodávky) na vstupoch do Prešova smeruje do alebo z mesta,
podľa smerového prieskumu NDS zo septembra 2015 predstavuje tranzit 24 % vozidiel na vstupoch3. Tranzit
prestavuje viac ako tretinu vozidiel na diaľnici D1 z Košíc (35 %) a Popradu (37 %), na vstupoch z Kapušian (13
%)
a zo Sabinova (21 %) je jeho podiel nižší.


Podľa údajov z mýtneho systému4 z októbra 2017 Prešovom iba prechádza5 64 % ťažkej dopravy na vstupoch do
mesta (nad 3,5 tony, nákladné vozidlá a autobusy). Najviac ťažkých vozidiel mýtny systém zaznamenal prechádzať
medzi juhom a východom mesta.
..konkretne I/18 VT 69 percent.

ak budu vysledky scitania staci si nahodit tieto percenta pre prislusne useky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.