Stránka 14 z 103

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2015 23:08
od Peterman
Skús k veci

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2015 13:59
od svaco
V Prešove chystajú výkup pozemkov pod severný obchvat mesta :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=20976

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2015 11:03
od svaco
Vo Veľkom Šariši schválili predaj pozemkov pod rýchlocestu R4

opat maly krocik vpred pre R4

viewtopic.php?f=35&t=21005

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2015 12:43
od Tomas PO
zmluvy o buducich zmluvach skoncili v roku 2014, takze sa zacina nanovo. vsetko stoji a pada na financovani, spekuluje sa o fazovani. prioritna je cast MUK Vydumanec - Dubrava, aby sa vyriesil vstup od Sabinova.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2015 13:09
od i15
ja som za - nech postavia aspoň spojku I/18 a a I/68. smer od Kapušian sa trochu odľahčí po dostavbe D1 po Bidovce

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2015 19:17
od MMM82
...pripájam mapu kde vidieť čiastočne ten uzlik križovatiek...celý určite nevybuduju 31901 + križovatku pri Veľkom Šariši na R4 31902

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2015 10:41
od Andrej
Tie MUK a prelozky ciest su vsetky sucastou SO ? Ani sa nedivim, ze to potom vyjde na takmer 1/2 mld. € a nevyjde tomu studia realizovatelnosti.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2015 19:32
od eric987
Andrej napísal:Tie MUK a prelozky ciest su vsetky sucastou SO ? Ani sa nedivim, ze to potom vyjde na takmer 1/2 mld. € a nevyjde tomu studia realizovatelnosti.

Sucastou SO su MUK PO-sever a MUK-Kapusany. Ak narazas na tu 4-prudovku na obrazku vyssie, nie je to celkom prelozka, je to prestavba jestvujucej cesty I/68 z C9,5/60 na C(R) 22,5/80. A ano, do SO na nasukali dodatocne oba, tato MUK aj s prestavbou I/68 v dlzke asi 3 km (povodne sucast prestavby I/68 PO - SM) aj MUK Kapusany (povodne R4 Kapusany - Hanusovce/Lipniky). MUK PO-zapad aj s pociatocnymi cca 300 m (kvoli zarubnemu muru, ktory presiahne aj do jednotlivych vetiev) bude komplet sucastou JZO -D1. Ironiou je, ze na jednom konci tento 4-pruh (I/68) vyusti do svetelnej krizovatky, ktora je v kuse v spicke zablokovana, kvoli blizkemu zel. priecestiu na odbocke a na druhej strane na nehodovej a pretazenej priesecnikovej krizovatke Velky Saris.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2015 19:54
od svaco
Po Velkom Sarisi, schvalil vykup pozemkov aj Presov

vid viewtopic.php?f=35&t=21023

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2015 15:43
od Tomas PO
eric987 napísal:
Andrej napísal:Tie MUK a prelozky ciest su vsetky sucastou SO ? Ani sa nedivim, ze to potom vyjde na takmer 1/2 mld. € a nevyjde tomu studia realizovatelnosti.

Sucastou SO su MUK PO-sever a MUK-Kapusany. Ak narazas na tu 4-prudovku na obrazku vyssie, nie je to celkom prelozka, je to prestavba jestvujucej cesty I/68 z C9,5/60 na C(R) 22,5/80. A ano, do SO na nasukali dodatocne oba, tato MUK aj s prestavbou I/68 v dlzke asi 3 km (povodne sucast prestavby I/68 PO - SM) aj MUK Kapusany (povodne R4 Kapusany - Hanusovce/Lipniky). MUK PO-zapad aj s pociatocnymi cca 300 m (kvoli zarubnemu muru, ktory presiahne aj do jednotlivych vetiev) bude komplet sucastou JZO -D1. Ironiou je, ze na jednom konci tento 4-pruh (I/68) vyusti do svetelnej krizovatky, ktora je v kuse v spicke zablokovana, kvoli blizkemu zel. priecestiu na odbocke a na druhej strane na nehodovej a pretazenej priesecnikovej krizovatke Velky Saris.

Ano, je skoda, ze krizovatka Velky Saris nie je riesena v tomto projekte (aj ke to by to cenu este zvysilo). Respektive, ak by fungovala koordinacia SSC a NDS, co nefunguje, tak NDS by pre SSC poriesila 2+2 medzi VS a PO a SSC by urobila jednu MUK pri VS.
Na opacnej strane - krizovatka Bajkalska/Sidlovec-Sabinovska - tam sa toho moc robit neda. Len vacsia investicia, a to uz zrejme vo forme MK5. No a konecne idem pridat technicku studiu s variantmi do galerie..;

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2016 17:49
od perseus
Myslite ze sa to tohto roku pohne, alebo upadne zase do zabudnutia ?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2016 18:02
od jarino
Vzhľadom na financie zatiaľ by som očakával to druhé.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2016 14:26
od Tomas PO
zacal sa postupny vykup pozemkov, realne zaciatok vidim tak na 2020 az 2022.
dovolim si tvrdit, ze sa dockame etapizacie, prva etapa MUK PO-zapad - Dubrava, druha etapa Dubrava - Kapusany.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2016 15:06
od bodrik
Tomas PO, možno to rozdelia tak ako píšeš. Avšak zmysel by to malo jedine vtedy, ak by bol pri odovzdávaní do premávky hotový už úsek D1 PO-z - PO-j. Poriešil by sa tým však iba tranzit od SB ktorý pokračuje po D1 bud na PP, alebo na KE a naopak. A samozrejme uľavilo by sa Sabinovskej. Pre smer od BJ, VT, HE, by to neznamenalo žiadnu úľavu, iba to, že by bolo trochu menej áut v centre skrz tú Sabinovskú.
Ja by som to ale nedelil a staval by som to naraz, možno len s tým rozdielom, že po Dúbravu by to mohlo byť hotové, aj odovzdané do prevádzky trochu skôr.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2016 14:17
od Tomas PO
Samozrejme, ze idealne je to stavat na 1x v celku. Budme ale realisti. Je rok 2016 a Presov nema este ani jeden kruhovy objazd!, ani debilnu Nabreznu rozostavanu uz vyse 15 rokov.
Pzn: 1 KO je v luboticiach, druhy pri vstupe do PO po MUK zapad je nedokonceny, detto KO na NK pri ZVL. A to niekde existovali KO uz v 80 rokoch..

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2016 22:13
od Kanky
Zasa vela kruhacov nemozes mat, musi to korespondovat s muk...tych ma PO az az, ani Sabinov tolko nema

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2016 21:48
od Tomas PO
PO ma kolko MUK?? Jedna je na D1 PO-zapad (bude spolocna aj pre R4), druha bude PO-juh, ktora uz dokonca ciastocne existuje. Kedze D1 a R4 tu pojde v peazi, ziadna dalsia MUK tu nebude.
Na R4 bude jedna pred Kapusanami, co teda nie je velmi MUK pre PO a dalsia bude pri Dubrave ako krizovanie s 1/68.
Takze sumar jedna MUK na vstupe z D1 do PO a jedna na vystupe a na R4 jedna pri Dubrave, krizovanie s 1/68.
Takze 3 MUK na dvoch dialniciach...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2016 22:53
od Vlados
Pre nás neprešovčanov Ľubotice = Prešov ;)
Zabudol si na jednu nedokončenú MÚK s KO, na Košicej.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2016 00:18
od Tomas PO
to nebude MUK, ale len nadjazd

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2016 21:35
od Vlados
OK, tak potom MÚK LM je len "podjazd" :D

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2016 00:16
od Tomas PO
muk by to bola, ak by si nemusel urovnivo krizovat smery. Nk pojde cez KO

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2016 11:15
od bodrik
Myslím že sa to dá nazvať "čiastočná MÚK".

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2016 07:24
od eric987
Tomas PO napísal:muk by to bola, ak by si nemusel urovnivo krizovat smery. Nk pojde cez KO

Ak sme uz OT, tak tam sa predsa nebude urovnovo krizovat 1 smer; smer centrum => KO bude bezkolizny ;) Je to takmer ucebnicovy priklad prstencovej MUK, akurat projektanti tam dali prioritu predlzeniu privadzaca na ukor NK, co je sposobene najma tym, ze akekolvek priame vedenie NK <=> privadzac by bolo vzhladom na uhol krizenia velmi krkolomne, ale aj tym, ze po dokonceni JZO budu intenzity na relacii Kosicka <=> Petrovianska podstatne vyssie ako NK <=> Petrovianska. Navyse za MUK sa povazuje aj ta v SL kde namiesto trochu krkolomneho vedenia pomerne bezvyznanmnu vetvu (PL, KK) => centrum SL lavym odbocenim z I/68, cim dost degradovali fakt mimurovnosti.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2016 17:14
od Tomas PO
no to je relativne, ktora vetva bude viac vytazena. kedze sme v teme SO PO, tak mozeme povedat, ze po dostavani D1 vratane R4 bude viac vytazena vetva z NK. predsa len, PO je zdrojom velkej dopravy, vela aut ide na KE, ale aj na Svaby (po NK to budu mat najrychlejsie), nehovoriac o Zaborskom, kde je najvacsi priemyselny park v PO :)

a ako by si jednoducho riesil SL?: https://www.google.sk/maps/@49.2932014, ... !1e3?hl=en

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2016 21:22
od LubosG
Sentilj napísal:Ale R4 Kapušany - Lipníky by nemuseli byť príliš drahé oproti R4 SO Prešova? Síce nepomôžu tak, ako SO ale stiahnu aspoň ťažký tranzit z troch obcí a "predĺžia" 2+2 ďalej. Osobne tipujem že tie pustia z R4-ky ako prvé.


V programovom vyhlásení novovzniknutej vlády sa ale uvádza ako prioritný úsek ťahu R4 práve SO Prešova, či sa to aj naplní alebo dokonca aj začne stavať, je druhá vec.