Stránka 3 z 56

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2005 11:57
od aquila
toto tvrdenie je smutne :roll: pritom R4 by poriesila kopu veci ...

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2005 19:17
od devil
Zda sa ze madarov ani moc nezaujima co sa deje u nas, mam info ze do konca marca 2005 bola vypracovana projektova dokumentacia pre dalsie 2 obchvaty dedin, konkretne Forro a Csobad za cca 5,5 mil Sk. Podla mapy tam uz bude chybat len jeden obchvat pred Miskolcom.

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 15:06
od Caesar
devil napísal:Zda sa ze madarov ani moc nezaujima co sa deje u nas, mam info ze do konca marca 2005 bola vypracovana projektova dokumentacia pre dalsie 2 obchvaty dedin, konkretne Forro a Csobad za cca 5,5 mil Sk. Podla mapy tam uz bude chybat len jeden obchvat pred Miskolcom.


Neviem, prečo by malo Maďarov zaujímať to, čo sa deje u nás. Nás to tiež nezaujíma, to je absurdné porovnávanie. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 15:11
od Caesar
bystrik napísal:Nie príliš optimistické vízie D. Faktor predostrel ohľadom výstavby rýchlocesty Košice - Milhosť s pokračovaním na maďarskú diaľničnú sieť pri Miškolci. Hoci prvé štúdie o tejto ceste vznikli ešte v roku 1994, takmer 11 rokov po tomto dátume podľa generálneho riaditeľa NDS sú len vo fáze získania územného rozhodnutia a predpokladá, že v roku až 2007 sa môže začať výstavba s lehotou ukončenia o ďalšie 2-3 roky.

Problémom takéhoto "rýchleho" postupu môže byť aj neochota centrálnych orgánov, aby bol Košický kraj spojený s Maďarskom a tým pádom aj s Bratislavou skôr, než sa dobuduje severná trasa diaľnice Žilina - Košice. "Bez ohľadu na to, či budú Košice spojené s maďarskou diaľnicou vďaka rýchlostnej komunikácii R4, diaľnica D1, ktorá spája dve najväčšie mestá na Slovensku musí byť a bude. Pre Košice je určite prioritnejšie byť napojený na hlavné mesto, než na nejaké mesto v Maďarsku alebo tamojšiu diaľničnú sieť. Komplikácie pri výstavbe R4 nám spôsobujú lokálne záujmy ako je napríklad posunutie hraničného prechodu kvôli existujúcemu priemyselnému parku v Kechneci. Môžem vám povedať, že na maďarskej strane sa to vôbec nestretlo s kladnou odozvou..."


http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1270


no comment :roll:


Bystrik,

ja mám len 2 poznámky.

1. Ak sa spraví nejaký plán výstavby diaľničnej siete, tak takýto plán obsahuje veľa diaľničných úsekov a väčšinou je to záležitosťou na 10-20 rokov, takže by som nevidel nič zlé na tom, že sa nič 11 rokov nedeje. Aj keď sa deje, pretože už prebiehajú prípravné fázy a mnohé už aj sú.

2. Ja si myslím, že pre KE bude dôležitá D1, slovenská diaľnica. Či to bude r. 2010-2015-2020, to je už druhá vec. Ale do r. 2015 nebude existovať spojenie s Maďarskom súvislým diaľničným prepojením tak, aby boli spojené KE s BA cez Maďarsko. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 17:36
od DrX
Caesar napísal:2. Ja si myslím, že pre KE bude dôležitá D1, slovenská diaľnica. Či to bude r. 2010-2015-2020, to je už druhá vec. Ale do r. 2015 nebude existovať spojenie s Maďarskom súvislým diaľničným prepojením tak, aby boli spojené KE s BA cez Maďarsko. 8)


No toto znie ako názor nekošičana na to, čo je dôležité pre KE.
Podľa mňa (košičana) je pre KE dôležité:
1. R2 (časť po R1/R7) + R1/R7 - napojenie na Bratislavu (a cez R3 aj na Budapešť - nejak sa to tu zabúda zdôrazniť, ale ak by sa R2/R3 reálne stavala, do Budapešti by sa z východu dalo dostať po slovenských cestách a so slovenskými nálepkami). Podľa môjho názoru sa po D1 z KE do BA nebude jazdiť nikdy, pretože po R1/R7+R2 je to oveľa kratšie, a cez Maďarsko je to rovnako dlhé a skutočná v celom úseku štvorprúdová diaľnica (s výnimkou bezproblémových 90km KE-Miskolc) tam bude o 30 rokov skôr ako na D1. Takže celý veľký vládny plán spojenia KE a BA po D1 je reálne len plánom na odsatie infraštruktúrnych peňazí z iných častí Slovenska na výstavbu extréme drahých diaľníc a tunelov v komplikovanom teréne severného Slovenska. A ten "cieľ" spojiť KE a BA po D1 je tam len na to, aby sa východniarom upchali ústa.

2. R4 - napojenie na Budapešť, Viedeň, a európsku diaľničnú sieť v reálnom/dohľadnom čase. Že spojenie z Miškolca na BP je skvelé a existuje už teraz (s obchvatom BP od 2007 či 2008), to asi nikto nespochybní. A prejazd 4 dedín na pohodovej rovnej ceste medzi KE a Miškolcom je úplne bez problémov (a aj na tých sa na maďarskej strane už stavajú obchvaty), takže reálne spojenie KE-BA cez Maďarsko už existuje. Akurát naša vláda sa to snaží nevidieť. Čo si myslíte, prečo sa tak rozvíja kechnecký priemyselný park, a žiaden z tých našou vládou avizovaných priemyselných parkov na D1 medzi KE a PO? Okrem iného určite aj preto, že Kechnec je reálne blízko maďarskej diaľnice, zatiaľ čo snom o slovenskej D1 verí hádam len zopár optimistov na tomto fóre.

3. D1 (v parametroch a cenách RK) na PO/PP a kvalitné napojenie na Krakov (a tým aj na celú severnú a severozápadnú Európu). Smer od Popradu na západ je dôležitý len ako napojenie na Prahu/Ostravu, a to je zhruba rovnako dôležité ako napojenie na Michalovce a UA, takže RK tam môže byť tiež. No a podobne ako na ostatných RK by som tu začal stavaním obchvatov miest (Prešov, Levoča, Poprad, Svit), tak ako sa to robí na R2.

DrX

PS: Keďže mnohí ľudia majú skreslené vnímanie vzdialeností, pripomeniem, že Budapešť a Krakov sú z KE/východu vzdialené len zhurba 260km a sú to dôležité Európske mestá, zatiaľčo BA ja vzdialená 400 km (460 po D1). Hranice vstupom do EU padli, a po prijatí eura v SK, PL a HU bude pre východniara len veľmi málo nebyrokratických dôvodov cestovať do BA (zvlášť po D1 :-), dôležitý bude rozvoj v smere na metropoly na severe a na juhu.

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 18:23
od Caesar
Drx,

v "tvojom prípade" ti odpoviem asi takto:

KE majú smolu, pretože R1+R2+R7 tu nebudú dostavané skôr ako v r. 2020. A diaľnica D1 má byť v r. 2010-13. To sú vládne termíny.

Jedine R4 južná vetva, KE-Milhosť je reálne dostavať do r. 2010, na ťahu bude však potom Maďarsko.

Osobne nevidím dôvod, aby Slováci necestovali po iných krajinách, než po Slovensku.

Na záver, ja síce nie som Košičan, ale dovolím si tvrdiť, že mám vyšší prehľad než ty a ty nemáš žiadne ale žiadne návrhy ako riešiť situáciu v iných regiónoch, čoho dôkazom je aj počet tvojich príspevkov a účasť na iných témach.

Slovensko nie je len oblasť Košíc či Bratislavy, ale aj TN, ZA, Spiša, Oravy, Kysúc, Tatier, ... iste aj južné Slovensko, ale tam nie je priorita. A znovu je to "vládny názor" podporený širokým "zástupom" ďalších oblastí obyvateľov. 8)

Musím sa aj ja zapojiť

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 19:43
od rbarat
DRx je zjavne jeden z tých, ktorí nechápu alebo nechcú pochopiť filozofiu návrhu trasy diaľnice. Diaľnica D1 bola navrhnutá nie len ako spojenie dvoch najväčších miest BA-KE. To bol len jeden z cieľov. Išlo tu najmä o kvalitné spojenie väčšiny najvýznamnejších priemyselných lokalít na území SR a väčšiny najväčších miest.
Čo nepokryla D1 pokrýva R1+R2, ktorá ide juhom.
Trasa diaľnice sa navrhla ešte za socializmu, odborníkmi a je trasovaná v súlade s medzinárodne dohodnutými eurokoridormi. Súčasné ani minulé politické vedenia po 89-tom na základné trasovanie nemali vplyv.

Ak by sme chceli spojiť len BA-KE, tak ide o priamu spojnicu týchto dvoch miest, najlepšie bez križovatiek. Malo by to myslíš zmysel?
Každý štát ktorý staval a stiavia diaľnice nespája bezducho najväčšie mestá, snaží sa čo najlepšie dopravne zabezpečiť väčšinu územia. O to ide aj v SR. Laici to neikedy nevidia, pretože nepostrehnú všetky súvislosti.

Re: Musím sa aj ja zapojiť

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 20:17
od Caesar
rbarat napísal:DRx je zjavne jeden z tých, ktorí nechápu alebo nechcú pochopiť filozofiu návrhu trasy diaľnice. Diaľnica D1 bola navrhnutá nie len ako spojenie dvoch najväčších miest BA-KE. To bol len jeden z cieľov. Išlo tu najmä o kvalitné spojenie väčšiny najvýznamnejších priemyselných lokalít na území SR a väčšiny najväčších miest.
Čo nepokryla D1 pokrýva R1+R2, ktorá ide juhom.
Trasa diaľnice sa navrhla ešte za socializmu, odborníkmi a je trasovaná v súlade s medzinárodne dohodnutými eurokoridormi. Súčasné ani minulé politické vedenia po 89-tom na základné trasovanie nemali vplyv.

Ak by sme chceli spojiť len BA-KE, tak ide o priamu spojnicu týchto dvoch miest, najlepšie bez križovatiek. Malo by to myslíš zmysel?
Každý štát ktorý staval a stiavia diaľnice nespája bezducho najväčšie mestá, snaží sa čo najlepšie dopravne zabezpečiť väčšinu územia. O to ide aj v SR. Laici to neikedy nevidia, pretože nepostrehnú všetky súvislosti.


rbarat,

s týmto názorom sa stotožňujem na 100%. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 20:26
od Lenny
DrX, týto názory už jsem četl. Pochop co je prioritou vlády? Výstavba D1 v úseku BA-KE a dostavba R1. Vláda zvažovala tři návrhy spojení BA-KE do roku 2010, výstavbu D1 a dokončení R1+obchvaty na R2, nebo R1+R2 a D1 postavit něco málo, nebo R7+R2, které by byla jen v polovičním profilu. R2+R7 vyřadila jako nejhorší řešení, protože R7 není projektově vůbec připravená, a to by trvalo do roku 2008 při hodně optimistickém průběhu. Možnost R1+R2 zavrhli ze stejného důvodu u R2. Tak zvítězila D1.

D1 taky spojuje hlavní rozvojové oblasti, největší města (nepočítám NT, Zvolen a BB, které jsou napojeny na R1, která taky má být hotová do 2010), Tatry a rozvinutější průmysl.

Výstavba R3 Zvolen - Šahy v tomto čase je naprosto zbytečná. Na co budovat cestu, po které pojede pár lidí a nějaký tranzit, když o hodně víc lidí cestuje na D1 nebo R1???

Já kdybych bydlel v KE a měl jet do BA, tak jedu po D1, protože R2 je stavěná v polovičnim profilu, a to není nic proti kvalitn čtyřproudovce.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2005 14:16
od devil
A ten "cieľ" spojiť KE a BA po D1 je tam len na to, aby sa východniarom upchali ústa.


Toto je myslienka, co tu napriek obsiahlym reakciam nevedel nik vyvratit.

Zmysel D1 tu naozaj je, ale uz nie v takej miere ako sa tu prezentuje. Myslienka spojit BA-KE a ZAROVEN v nasom meradle velke mesta bola v podmienkach komunizmu dobra. Dnes je tu EU, co nevidiet "prichadza" Schengen. Nie nahodou bol spomenuty Kechnec, ktory je atraktivny bez ohladu na D1, kym priemyselne parky okolo PO su poslabsie. R4 naozaj pomoze ale keby nie, tragedia to nie je, prejst sa da bez problemov, vadi snad len prechod Senou, co je zanedbatelne.

Caesar, uz som to hovoril, ale zopakujem riesenie na madarskej strane je plno postacujuce poziadavkam ktore su kladene dopravou. To je fakt.

KE majú smolu, pretože R1+R2+R7 tu nebudú dostavané skôr ako v r. 2020. A diaľnica D1 má byť v r. 2010-13. To sú vládne termíny.


Já kdybych bydlel v KE a měl jet do BA, tak jedu po D1, protože R2 je stavěná v polovičnim profilu, a to není nic proti kvalitn čtyřproudovce


D1 bude z urc. casti v tiez v poloprofile, t.j. dvojpruhovej ceste. Tunel Branisko je casto odstavovany, po ukonceni vsetkych tunelov, budu striedavo odstavovane, co bude robit urcite tazkosti v priepustnosti.

Ale hlavne, porovnavat vladne terminy na papieri s takmer hotovou trasou ma pobavilo. :)

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2005 14:22
od mel
Drx: na D1 je niekolko kritickych usekov, kvoli ktorym chodia kosicania (ako aj ja napr.) do BA cez Zvolen... hlavne strecno, svit a PO-Levoca. Ak sa tieto odstrania, tych par km navyse nebude problem a vela ludi bude chodit po D1... kvoli casu... zaroven sa zrychli aj R1+R2, kde bude zopar kaskaderov este viac slapat na plyn ... teda to rozhodovanie tam bude stale... ja osobne preferujem juznu trasu (R1-R2), lebo vzdy ked som isiel severom som stal pod strecnom aspon hodinu... (klamem raz som nestal :) ).

Co ma zaujalo na tvojom prispevku je to myslenie dopredu, ze sa budu menit aj vztahy k inym mestam, ... myslim, ze na toto netreba zabudat a pisal som o tom uz aj davnejsie, ze je ziaduce aby PO+KE viac spolupracovali, lebo na vychode je potencialny region spolu s poliakmi a Madarmi, ktory by sa mohol rozvijat samostatne bez vacsej pomoci BA, resp. statu.

obchvat Budapesti bude problem este dlho... ak mam zastavku v Budapesti, tak tadial chodim, ale inak by som tadial nesiel ... je to tam masaker ... aj ked bude obchvat hotovy, kapacita moze byt problem ... 2+2 je nic...

To ze je priorita vlady D1 je pochopitelne ... aj ked na vychode by sa malo stavat viac ... ale nesuhlasim s tebou v tom, co ty oznacujes za dobre pre kosice ... si treba uvedomit, ze ty to pises z pohladu kosicana - sofera osobneho auta a nie z pohladu rozvoja Kosic ... tam je jasne, ze D1 bude skutocne prinosom ... aj ked ja by som dialnice az tak velmi zas neprecenoval :)

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2005 21:37
od Lenny
devil napísal:
D1 bude z urc. casti v tiez v poloprofile, t.j. dvojpruhovej ceste. Tunel Branisko je casto odstavovany, po ukonceni vsetkych tunelov, budu striedavo odstavovane, co bude robit urcite tazkosti v priepustnosti.



Je to pořád lepší jet 50 km po D1, které jsou v 1/2 profilu než z KE až Lovibaně po R2, která je taky v 1/2, ale je mnohem delší.

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2005 07:39
od devil
v pripade ze budes platit myto, je lepsie ist po dobrej ceste 1. triedy ako po dialnici v 1/2 profile.

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2005 11:17
od mel
devil napísal:v pripade ze budes platit myto, je lepsie ist po dobrej ceste 1. triedy ako po dialnici v 1/2 profile.


Po vyrieseni par obchvatov na R2 to uz bude uplne jasne pre osobne vozidla ... pre nakladne dufam nie ... tie by mohli jazdit po D1 :)

kriticke su Ozdany (kde sa stavia pekne rychlo a Tornala + Figa) ...

btw nevie niekto, co sa deje s obchvatom Figy? Uz je o nom riadnu dobu ticho...

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2005 12:12
od Caesar
devil napísal:Ale hlavne, porovnavat vladne terminy na papieri s takmer hotovou trasou ma pobavilo. :)


No to som veľmi rád, že si sa zasmial. 8)

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2005 12:14
od Caesar
devil napísal:v pripade ze budes platit myto, je lepsie ist po dobrej ceste 1. triedy ako po dialnici v 1/2 profile.


A prečo nepíšeš teda aj o R1 a R2? 8)

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2005 17:25
od arison
Na P S sa maka to je fakt no dnes som videl , ako tam osadili na kratkom useku od gymnazia po BPMK 2 semafory a dopravne znacenie obmedzujuce rychlost na 80 km/h na celom useku az po Cerveny rak. Asi to az taka RC nebude najma v spickach .

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2005 19:02
od bystrik
RC v obci predsa nemoze mat vyssiu povolenu rychlost nez 80 km/h ci hej?

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2005 20:43
od arison
Je Cerveny rak obec ? Na PS suhlasim so semaforom a 80 , len pri gymnazii, to sa pochopit da , ale inde ved su tam nadchody pre chodcov a cela cesta sa da povazovat za relativne bezpecnu . Ono s tou o. rychlostou je na povazenie stane sa , ze opite hovado zrazi na relativne bezpecnej ceste cloveka a ako alibisticke riesenie uradov je tam hned namiesto 80 km /h 40 km /h , proste princip kolektivnej viny

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2005 20:58
od aquila
ta 80 sa dava obycajne na vyjazdoch etc. podobne je to aj an D2 v bratislave

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2005 22:29
od bystrik
arison napísal:Je Cerveny rak obec ? Na PS suhlasim so semaforom a 80 , len pri gymnazii, to sa pochopit da , ale inde ved su tam nadchody pre chodcov a cela cesta sa da povazovat za relativne bezpecnu . Ono s tou o. rychlostou je na povazenie stane sa , ze opite hovado zrazi na relativne bezpecnej ceste cloveka a ako alibisticke riesenie uradov je tam hned namiesto 80 km /h 40 km /h , proste princip kolektivnej viny


medzi barcou a cervenym rakom je cesta stale v meste, tabulka koniec kosic je az na vyjazde z kosic smerom na roznavu. cesta je celkovo zvlastna, kedze su na nej zastavky pre MHD a prechody pre chodcov.

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2005 22:51
od random
To je pravda ... je to divna cesta ... ale skor sa mi zda ze je to koli peniazom ... osobne by som ten celi navrh zhodil zo stola a urobil to uplne inak ... no smola na to nemam :) ... inak jedna zaujimava vec ... na opatskom pri stadione nieje prechod ani nic podobne ... chodci tam prebehuju cez cestu absolutne bezprizorne ... este ze je tam dobre vidiet ... najblizsi prechod je pod mostami cez hornad ... ale to je takych 200m navise ... no neviem kto by bol taky blbec a siel naokolo ?! a dokonca vtej casti (inak tuto cas useku som odfotil http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=154) konkretne od BPMK po novu cast ktora sa prave buduje , niecu chodniky ... nehovoriac o tom ze cez najazd sa nikto nedostane a obchadzat to treba dost kruto (dohromady asi 100-150m) alebo priamo po vozovke ... je to dost nebespecne pocas dna ... hehe este ze ked tamadial idem dom tak je strasne hlboka noc a auto sa tam ukaze iba sporadicky ...

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2005 12:14
od Antimander
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=9676#9676

Neviem, prečo si všetci myslia, že má táto cesta byť stavaná ako 4-prúdová? Veď plán hovorí o 1/2 profile a tomu zodpoveda aj cena.

Len sa pripravia zemné práce a prekládky niektorých sietí ako keby sa stavala 4-prúdová cesta, pretože je to lacnejšie do budúcnosti, ušetria sa tak mil. SKK. :wink:

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2005 22:52
od Adaios
Tento 17 az 20 km usek bude stat 3-5 mld. SKK a stale su tu problemy, pricom uz tu tento usek mal stat. Bol blokovany aj samospravou, aj statom - aj trasa sa stale meni, hlavne pri hraniciach, kde aj priemyselny park s obcou Kechnec maju nejake vyhrady, ... a hlavne stat pocita s tymto usekom az v r. 2009/10. Stavat by sa mal uz co nevidiet, ale ako rychlo sa bude stavat - to je otazka.

Moj nazor je, ze by sa mali na sucasnom cestnom tahu postavit obchvaty a cesta by sa mal viac opravit a zaroven by sa mala postavit R4 na 1/2 profil aj so zemnymi pracami pre dostavbu na plny profil.

Tento usek je nevyhnutny na rozvoj KE. A KE potrebuju rozvoj. :wink:

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2005 23:20
od bystrik
Adoas napísal: Moj nazor je, ze by sa mali na sucasnom cestnom tahu postavit obchvaty a cesta by sa mal viac opravit a zaroven by sa mala postavit R4 na 1/2 profil aj so zemnymi pracami pre dostavbu na plny profil.

Tento usek je nevyhnutny na rozvoj KE. A KE potrebuju rozvoj. :wink:


Adoas na dnesnej ceste I/68 je uz zbytocne robit obchvaty, pretoze trasa R4 vedie vlastne ako obchvaty obci na trase KE-Milhost.

Obrázok