Stránka 29 z 103

O.T. k (R4 Prešov, severný obchvat)

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2017 12:57
od KN.SK
Tu hľa hl. cesta č. 13: https://www.google.sk/maps/@47.5777974, ... 312!8i6656 , tu si ešte v pohode, nejde i pol metra za "čiarou" a poniektorí potom musia i ísť na hranu nespevnenej krajnice, ktorá má/mala poodlamované kraje. Tie krajnice, čo teraz "opravovali" bez spevnenia podložia sú vlnité (a vibráciami upozorňujú na blížiace sa kamenivo nespevnenej krajnice...) asi dlho nevydržia.
Tu https://www.google.sk/maps/@47.6594729, ... 312!8i6656 by sa v budúcnosti asi zišiel ďalší pruh pre pomalšie vozidlá (hlavne keď otvoria nový dunajský most pri Komárne, ešte viac kamiónov pôjde od M7 na sever, t. j. SK, CZ, PL a vyššie, tadeto |M7-81-13~63/64...|). V skutočnosti je tam značné stúpanie, hoci sa to nezdá.
Týmto netvrdím, že niet čo u nás zlepšovať. Je.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2017 17:26
od Tomas PO
Matt napísal:Kedze je prva etapa pripravena k sutazi a druha este v nedohladne, cisto hypoteticky ake dopravne prudy by v PO mali vzniknut o cca 5-7 rokov?
PP-KE -> D1
SB-KE -> R4+D1
PP-VT/SK -> Levocska+duklianska ?
VT/SK - KE -> AGS+Rusinska+Kuzmanyho+Masarykova+Kosicka ? alebo Duklianska+Levocka+NK ?


Myslel som, ze ked tu zavitam po necelom mesiaci, budem sa preklikavat stranami balastu. Nastastie sa tak nestalo.

Ak by sme uvazovali optimisticky pre PO, tak v roku 2022 by mohla stat D1. Ak sa podari rozbehnut vystavbu SO R4, tak zrejme len prvu etapu o SB po D1. Opat optimisticky, v 2025 by mohla stat (stale poctam 5 rokov od zaciatku vystavby). Druha etapa je zatial v nedohladne a podla mna nema zmysel predpovedat veci po tomto case.

V takejto faze by bol stav nasledovny:
KE - PP --> D1
KE - SB --> D1+R4
KE - VT --> osobne auta stale cez Sekcov a mas na vyber 1) Sekcov-Svaby, 2) Sekcov-Solivarska-Kosicka 3) Sekcov-Rusinska-Vychodna-Kosicka 4) Sekcov-Rusinska-Kuzmanyho-Masarykova-Kosicka
TIR by sa dali teoreticky smerovat po Duklianskej-Levocskej na NK (odbocenie cez Sabinovsku na R4 prvu etapu by nemalo zmysel). Spustenie D1 totiz odlahci NK a oba lieviky pri KO (kedze uz teraz vieme, ze aj vyjazd z NK na KE, aj vjazd na NK z KE pojde po KO - smer na KE ma sice samostatnu vetvu, ale je to paradoxne vedlajsia cesta). Takze sa vytvori priestor, aby NK kapacitne zvladla aj smer KE-VT, pripadne v case nedostavanej R4 prva etepa aj KE-SB.

Osobne si vsak myslim, ze v case dostavanej D1ky, bez ohladu na stavbu R4, budu mat TIR dve alternativy - cestu I/20 Duklianska-Luboticka-AGS-Rusinska-Vychodna-Kosicka, alebo I/18 Duklianska-Levocska-NK. Problemom prvej varianty je trasovanie cez sidlisko, druhej zas trasovanie cez Hlavnu krizovatku, ktora je dlhodobo pretazena + hranici s MPR. Zaroven pri reko OM/Levocska projekt nepocita s dvojitym odbocenim z Levocskej na NK v smere od VT.

Posledna moznost, na ktoru by ale muselo tlacit vedenia mesta Presov, je uplny zakaz tranzitu TIRa ako cez sidlisko Sekcov, tak aj cez NK.
Cize v praxi smer od KE po D1 na MUK Vydumanec a potom po Levocskej na VT. V opacnom smere to iste - zakaz odbocenia na Sekcov, moznost pre TIR pokracovat po Levocskej az po MUK Vydumanec a tam na D1...

Vsetko docasne riesenia a preto je zjavne lepsie postavit SO R4 v celku a ako polprofil, kedze na plny profil dosli peniaze. Pripadne full profil prva etapa a docasne MK-5, ktora by sluzila ako prepojka vstupu od VT a prvej etapy R4.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2017 14:33
od pichalsi
jasne tranzit na vsetky smery pustime cez to vase ikonicke zeleznicne priecestie s 1 pruhom :D to bude urcite fungovat... aj ked stadial idem o polnoci tak sa chytam za hlavu

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2017 09:46
od Dendik
jasne tranzit na vsetky smery pustime cez to vase ikonicke zeleznicne priecestie s 1 pruhom :D to bude urcite fungovat... aj ked stadial idem o polnoci tak sa chytam za hlavu


no vidis, a predsa niektori tvrdia ze severny obchvat netreba... :roll:

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2017 17:52
od Tomas PO
pichalsi napísal:jasne tranzit na vsetky smery pustime cez to vase ikonicke zeleznicne priecestie s 1 pruhom :D to bude urcite fungovat... aj ked stadial idem o polnoci tak sa chytam za hlavu

v case dokoncenia D1 sa predpoklada ukoncenie rozsirenia priecestia na 2+2

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2017 13:40
od Tomas PO
Štátny tajomník MDVaRR dodal, že ministerstvo už má dokončené dopravné prieskumy a stavba sa zatiaľ pripravuje tak ako pôvodne v štyroch pruhoch.
Čaká ju ale ešte opätovné posudzovanie expertnej skupiny ministerstva financií.

viewtopic.php?f=35&t=22673

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2017 15:16
od aquila
hovori aj o stavebku, cize uz je stavebko aj pravoplatne ?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2017 16:05
od Tomas PO
na prvy usek ano...tam bol len podany rozklad kvoli pozemkom nad tunelom

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2017 10:14
od Dendik
Tomas PO napísal:Štátny tajomník MDVaRR dodal, že ministerstvo už má dokončené dopravné prieskumy a stavba sa zatiaľ pripravuje tak ako pôvodne v štyroch pruhoch.
Čaká ju ale ešte opätovné posudzovanie expertnej skupiny ministerstva financií.

viewtopic.php?f=35&t=22673


Tomas a je mozne si niekde tie priskumy pozriet?

R4 Prešov, severný obchvat - aktualne

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2017 13:20
od Dendik
Ahoj chlapci, neviete v akom stave je druha cast (II. etapa) severneho obchvatu Presova? Myslim, ci sa robi nejaka priprava dokumentacie (DSP a pod.)?
V tomto clanku https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... s-a-orava/
sa pise v poslednej vete ze s vykupom pozemkov sa zastavilo, kvoli sprtaniu ohladne intenzit. Osobne by som bol rad ak by sa akakolvek D,R stavala za co najrozumnejsie ceny... Ak niekto nieco aktualne viete, sem s tym :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2017 19:45
od i15
II. etapa je momentálne bez šance na výstavbu. Treba sústrediť tlak na I.etapu, ktorá veľmi pomôže oblasti na severozápad od PO.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2017 15:37
od svaco
I. etapa určite pomôže, otázne je len koľko áut odvedie zo Sabinovskej ulice. To bude závisieť aj od spropagovania cesty pre vodičov prichádzajúcich zo severu a bojím sa že tiež aj od toho, či bude treba dialničnú známku, prípadne, či hneď od začiatku ju bude treba. Ak ju bude treba hneď od otvorenia úseku, bojím sa, že taký Sabinovčan, ktorý inak navštívi dialnicu tak možno 2 týždne v roku sa na ten obchvat zvysoka vykašle.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2017 16:04
od i15
^^ tak bude stáť v kolóne. Úspora času smerom na Košice je obrovská a bude sa dať použiť aj na cestu do PO, lebo sa uvoľní príjazd z križovatky D1/R4 po Levočskej do mesta

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2017 18:32
od medima
I. etapa je po MUK Veľký Šariš?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2017 23:23
od jarino
Áno.

Ako uvádza CBA, najviac áut zo Sabinovskej prevezme jej preložka, ktorá sa raz bude musieť postaviť tak či tak.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2017 17:54
od Tomas PO
ranne kolony zacinaju uz daleko za velkym sarisom. myslim, ze tranzitujuce OA vyuziju prvu moznu odbocku z I/68, co bude MUK PO-sever.. a to zrejme aj pri ceste do juznej cast mesta

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2017 22:49
od jarino
Ale jedine preto, lebo to bude výhodnejšie pri súčasnej ponuke a 50 eur za ročnú známku nie je až tak veľa.
Avšak ak by boli MK-3 a MK-5, ktoré by vyšli štát aj lacnejšie, tak výber by bol jasný. Na základe CBA a Value for money už dávno SSC alebo NDS(keď už riešia aj obchvat Krupiny) mali začať na projekčnej príprave MK-3 a MK-5. Tie by nevyriešili smer západ-východ, ale pri súčasnom stave to nevyrieši aspoň čiastočne nič(zastavené MPV SO PO II. etapa). A v PO by pribudli ďalšie kapacitné komunikácie.
S križovatkou pri námestí aj tak nikto hýbať nebude.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2017 00:52
od rexino
Existuje nejaký nákres tých legendárnych MK-3 a MK-5? Počul som o nich už veľa, ale stále neviem kde presne sa to má nachádzať.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2017 01:34
od mireceq

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2017 10:08
od milan69
"Avšak ak by boli MK-3 a MK-5, ktoré by vyšli štát aj lacnejšie, ..."
Nie je výstavba MK-3, 5 (mestská komunikácia) na pleciach mesta? Lebo pri protestoch sa pretrčalo zopár staronových poslancov, ale nepočujem o ich aktivitách spojených s výstavbou mestskej infraštruktúry.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2017 10:41
od svaco
Na pivnom festivale (aspoň včera) pred vstupom do jazdeckého areálu, zbierajú podpisy za severný obchvat. ďalší dôvod dať si dobré pivo :-).

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2017 21:54
od Tomas PO
milan69 napísal:"Avšak ak by boli MK-3 a MK-5, ktoré by vyšli štát aj lacnejšie, ..."
Nie je výstavba MK-3, 5 (mestská komunikácia) na pleciach mesta? Lebo pri protestoch sa pretrčalo zopár staronových poslancov, ale nepočujem o ich aktivitách spojených s výstavbou mestskej infraštruktúry.

nie, mk3 a 5 by mali byt jednicky v konfig 2+2, cize ssc. sucasne jednicky idu hdanicou mpr a durch sidlisko

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2017 12:17
od alfonz16
Tomas PO napísal:Osobne si vsak myslim, ze v case dostavanej D1ky, bez ohladu na stavbu R4, budu mat TIR dve alternativy - cestu I/20 Duklianska-Luboticka-AGS-Rusinska-Vychodna-Kosicka, alebo I/18 Duklianska-Levocska-NK. Problemom prvej varianty je trasovanie cez sidlisko, druhej zas trasovanie cez Hlavnu krizovatku, ktora je dlhodobo pretazena + hranici s MPR. Zaroven pri reko OM/Levocska projekt nepocita s dvojitym odbocenim z Levocskej na NK v smere od VT.


V case uz dostavanej D1, ako pises, ako suvisi problem chybajuceho dvojiteho odbocenia z Levocskej na NK v smere od VT :wink: Snad sa nieko nerozhodne ist v case existujucej D1 cez NK kde je cirka 10 samaforov :D

Ohladom TIR VT-KE. Druha varianta ma rovnaky problem ako prva. Si zabudol na levocsku ulicu a sidlisko 2 kde cez husto zastavane casti prechadza tranzit blizko aj okolo bytovych domov. Presmerovat tranzit naokolo cez cele mesto, vyrazne dlhsou trasou, namiesto najkratsej trasy, znamena viac smogu pre mesto vratane centra (blizkost hlavnej ulice - krizovatka hlavna/sabinovska/levocska), uzsieho centra (levocska) a aj sirsieho centra (priamo sidlisko 2 v pripade NK a v pripade cez D1 blizkost sidlisk 2 a 3), co nedava logiku. Severo-zapad mesta je uz teraz zatazeny dopravou PP<->KE plus po novom SB<->KE po spusteni druhej casti nabreznej komunikacie (TIR sice vela nie je, ale osobne auta teraz idu cez sidlisko 3 a 2 a cez NK), tak preco, este pred postavenim oboch casti R4, by cez severo-zapad mal prechadzat este aj juho-vychodny tranzit?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2017 15:55
od Dendik
viewtopic.php?f=35&t=22800

Takze dobra prognoza..., dufajme ze Chudik zabojuje.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2017 16:49
od rexino
Rozšírenie I/68 na Šariš bude súčasťou I. alebo II. etapy?