Matt napísal:Kedze je prva etapa pripravena k sutazi a druha este v nedohladne, cisto hypoteticky ake dopravne prudy by v PO mali vzniknut o cca 5-7 rokov?
PP-KE -> D1
SB-KE -> R4+D1
PP-VT/SK -> Levocska+duklianska ?
VT/SK - KE -> AGS+Rusinska+Kuzmanyho+Masarykova+Kosicka ? alebo Duklianska+Levocka+NK ?
Myslel som, ze ked tu zavitam po necelom mesiaci, budem sa preklikavat stranami balastu. Nastastie sa tak nestalo.
Ak by sme uvazovali optimisticky pre PO, tak v roku 2022 by mohla stat D1. Ak sa podari rozbehnut vystavbu SO R4, tak zrejme len prvu etapu o SB po D1. Opat optimisticky, v 2025 by mohla stat (stale poctam 5 rokov od zaciatku vystavby). Druha etapa je zatial v nedohladne a podla mna nema zmysel predpovedat veci po tomto case.
V takejto faze by bol stav nasledovny:
KE - PP --> D1
KE - SB --> D1+R4
KE - VT --> osobne auta stale cez Sekcov a mas na vyber 1) Sekcov-Svaby, 2) Sekcov-Solivarska-Kosicka 3) Sekcov-Rusinska-Vychodna-Kosicka 4) Sekcov-Rusinska-Kuzmanyho-Masarykova-Kosicka
TIR by sa dali teoreticky smerovat po Duklianskej-Levocskej na NK (odbocenie cez Sabinovsku na R4 prvu etapu by nemalo zmysel). Spustenie D1 totiz odlahci NK a oba lieviky pri KO (kedze uz teraz vieme, ze aj vyjazd z NK na KE, aj vjazd na NK z KE pojde po KO - smer na KE ma sice samostatnu vetvu, ale je to paradoxne vedlajsia cesta). Takze sa vytvori priestor, aby NK kapacitne zvladla aj smer KE-VT, pripadne v case nedostavanej R4 prva etepa aj KE-SB.
Osobne si vsak myslim, ze v case dostavanej D1ky, bez ohladu na stavbu R4, budu mat TIR dve alternativy - cestu I/20 Duklianska-Luboticka-AGS-Rusinska-Vychodna-Kosicka, alebo I/18 Duklianska-Levocska-NK. Problemom prvej varianty je trasovanie cez sidlisko, druhej zas trasovanie cez Hlavnu krizovatku, ktora je dlhodobo pretazena + hranici s MPR. Zaroven pri reko OM/Levocska projekt nepocita s dvojitym odbocenim z Levocskej na NK v smere od VT.
Posledna moznost, na ktoru by ale muselo tlacit vedenia mesta Presov, je uplny zakaz tranzitu TIRa ako cez sidlisko Sekcov, tak aj cez NK.
Cize v praxi smer od KE po D1 na MUK Vydumanec a potom po Levocskej na VT. V opacnom smere to iste - zakaz odbocenia na Sekcov, moznost pre TIR pokracovat po Levocskej az po MUK Vydumanec a tam na D1...
Vsetko docasne riesenia a preto je zjavne lepsie postavit SO R4 v celku a ako polprofil, kedze na plny profil dosli peniaze. Pripadne full profil prva etapa a docasne MK-5, ktora by sluzila ako prepojka vstupu od VT a prvej etapy R4.