R4 Prešov - Svidník

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Ktorý variant v úseku R4 Lipníky - Svidník považujete za lepší ?

Modrý cez Hanušovce a Stropkov
34
50%
Červený cez Giraltovce
34
50%
 
Celkový počet hlasov : 68

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod caki » 03. Feb 2012 09:12

Lomne je pri Domasi takze variant je uz asi urceny nie?
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod jarino » 03. Feb 2012 09:57

Variant je už určený tretíkrát. Verím že teraz už to nik meniť nebude. Obidve varianty majú svoje výhody aj nevýhody ale variant cez Stropkov obslúži väčšie územie. Aj keď osobne som s výstavbou na R4 skeptický. Okrem SO Prešova ktorý bude dosť drahý, a tým pádom ktovie či pôjde tak skoro do výstavby, iné úseky majú ešte oproti SO menšiu šancu na výstavbu do 2020. Jedine ak sa stíhne pripraviť úsek Kapušany-Lipníky, keďže tento úsek bude stáť nie veľa peňazí tak by možno aj dačo kvapnúť mohlo. Ale nasledujúce úseky za Lipníkmi nemajú šancu tak skoro prejsť do výstavby. A to je jedno, či by to išlo cez Giraltovce alebo Stropkov. O všetkom rozhodnú ľudia budúceho ministra a lobing dotknutého územia.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 03. Feb 2012 10:18

Praveze si nie som isty, ci variant cez Stropkov obsluzi väcsie uzemie - v podstate cely usek Hanusovce-Lomne vedie mimo akehokolvek vyuzitelneho uzemia a cez les.

Ako lepsie riesenie sa mi javi cerveny variant s postavenim prelozky cesty I/18 minimalne po Hanusovce. Do Stropkova to bude cervenym variantom prakticky rovnako daleko. Modrym variantom by uz cela R4 bola same esicko a podstatne dlhsia, ako dnesna trasa.

Kazdopadne bez ohladu na vedenie usekov Lipniky-Stropkov by sa mal dalej pripravovat na vystavbu usek Kapusany-Lipniky.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod JaNY » 03. Feb 2012 20:26

Aj ked to budu stavat mozno za 20 rokov, tak ja som uz teraz za modry variant :D Ani neide o to ktory variant pomoze ktorej doline,[ aj tak tam samotna R-ka pre danu oblast vela nepomoze] ale modry to je jednou ranou dve muchy. A ze je to o par km viac nehra velku rolu. Takych zachadzok je a bude na SK viac.
Inac usek Kapusany-Lipniky su potrebne viac ako SO PO.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Kanky » 03. Feb 2012 21:35

o 20 rokov budeme mat dufajme komplet planovanu siet D a RC :) zatial je potrebne dostat hlavne tranzitujucu nakladnu dopravu z rozbitych ciest obci v tejto oblasti
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 04. Feb 2012 11:18

Diskutovanie o variantoch je dobre tak akurat na natahovanie casu :) Treba prioritne pripravovat usek po Lipniky, kde je jednoznacne opodstatnene stavat RC, lebo je to spolocny tah na horny zemplin aj Polsko.

Potom treba riesit kriticky usek I/73 od Giraltoviec, ktory nevyhovuje kamionovej doprave. Tam by vzhladom k inteniztam dopravy a riedkemu osidleniu by na dlhe roky postacovala rekonstrukcia cesty. Zhruba po obec Radoma je pomerne jednoduchy teren, stacilo by rozsirenie existujucej cesty, vyrovnanie zakrut a zvysenie bezpecnosti prejazdov cez obce. Od obce Radoma cez serpentiny pri Sarisskom Stiavniku po Rakovcik to uz take jednoduche nie je a bola by nutna prelozka uplne v novej trase. Rozdiel medzi prelozkou a poloprofilom RC by az taky velky nebol, ale ja som osobne skor za celkovu rekonstrukciu a prelozku I/73 a nasledne (po roku 2020) za vystavbu useku Lipniky-Svidnik cez Stropkov - kvoli lepsiemu prepojeniu okresov.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Lifko22 » 05. Feb 2012 14:46

Na preložku cesty 1/73 okolo Š.Štiavnika v trase R4 je vydané územné rozhodnutie, alebo je aspoň dokumentácia. A bolo by dobré ak by tie serpentíny preložili lebo je to tam veruže veľmi tesné. Snažil som sa nejako zistiť, či to nebudú robiť už teraz, vrámci obnovy ciest ale nevyzerá, že tam na to sú peniaze. Ináč ďalšia preložka je tzv. III. etapa rekonštrukcie cesty Giraltovce-odb. Fijaš, ale tam to stojí na tom, že sa nedala urobiť ani len DUR a DSZ. Je to stále v pláne SSC vo výročných správach ale asi 2 roky dozadu na to nešlo ani 1E.
Lifko22
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 318
Obrázky: 0
Založený: 26. Jan 2011 11:35

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 18. Jún 2012 11:30

Vyhlaseny tender na DSZ/DUR pre usek R4 Lomné - Hanušovce nad Topľou
http://www.e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/38675

Uz je zrejme nacase rozdelit tuto temu na jednotlive useky, kedze to vyzera tak, ze nove vedenie MD sa nechysta opät menit variant.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 18. Jún 2012 15:58

niekolko dni predtym sa vyhlasila aj sutaz na DSZ/DUR R4 Kapusany - Hanusovce: http://e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/38500

V predbeznom oznameni bol aj treti usek Lomne-Svidnik, mozno sa sutaz vyhlasi v najblizsich dnoch. Veci sa celkom pekne pohli, nove vedenie MD bez velkeho medializovania pripravuje variant cez Stropkov a okrem toho sa zacala aj rozsiahlejsia oprava I/73
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 20. Jún 2012 08:15

Stalo sa, ako pises
http://www.e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/38810

Takze mala rekapitulacia:
Svidník - Lomné - 19 km, v podstate rovina, usek je zrejme najmenej potrebny, pokym nebudu postavene zvysne 2
Lomné - Hanušovce nad Topľou - 16 km, prechod cez mensie kopce, mosty a tunel dlhy 825 m
Hanušovce nad Topľou - Kapušany - 15 km, prechod cez 1 kopec tunelom dlhym 510 m. Potrebna je najmä prva a jednoduchsia polovica useku Kapusany-Lipniky v dlzke cca 7 km po krizovatku I/18 a I/73.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 20. Jún 2012 16:15

tato tema ma 5 stran a priprava useku je momentalne dalej, nez na masivne diskutovanych usekoch od Dolneho Kubina smerom na Madarsko...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Tomas PO » 20. Jún 2012 20:30

i15 napísal:niekolko dni predtym sa vyhlasila aj sutaz na DSZ/DUR R4 Kapusany - Hanusovce: http://e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/38500

V predbeznom oznameni bol aj treti usek Lomne-Svidnik, mozno sa sutaz vyhlasi v najblizsich dnoch. Veci sa celkom pekne pohli, nove vedenie MD bez velkeho medializovania pripravuje variant cez Stropkov a okrem toho sa zacala aj rozsiahlejsia oprava I/73

Po Lipniky je to fakt huste, po case som tadial opat isiel a je to stale horsie a horsie.
1/73 je na viacerych miestach, zda sa mi, ze najma okolo Radomy sfrezovana, ale tak nejak zvlastne - podobne ako okolo Dravcov za LE. Som zvedavy na finalny stav.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 20. Jún 2012 20:32

i15, to mas tak, pocet prispevkov sa poväcsine odvija od dlzky tunelov, pripadne od vzdialenosti od Kysuc ;-)

A vyhlaseny tender na DUR zase nie je zrovna vysoky stupen pripravy...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Lifko22 » 03. Okt 2012 10:45

Nemá niekto interné informácie ako je to s tendrami na DUR/DSZ pre tieto úseky? Podľa vestníka bolo otváranie ponúk 18.7 a do 31.10 sú tie ponuky viazané, tak predpokladám že by to mali už aj čochvíľa uzavrieť.
Lifko22
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 318
Obrázky: 0
Založený: 26. Jan 2011 11:35

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 08. Okt 2012 17:48

Tender na DUR pre usek R4 Hanusovce-Kapusany vyhral Dopravoprojekt za 345 mil. € bez DPH, DUR by malo byt dodane do jula 2013.
http://crz.gov.sk/index.php?ID=671216&l=sk
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Lifko22 » 08. Okt 2012 17:57

No zrejme ostatné budú vyhlásené už čoskoro, ak niesu nejaké problémy.
Lifko22
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 318
Obrázky: 0
Založený: 26. Jan 2011 11:35

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 08. Okt 2012 19:13

vo vsetkych troch tendroch boli mensie problemy a korekcie (vid http://www.ndsas.sk/investicny-usek/12331s ), tak snad sa uzavru aj ostatne, ale usek Hanusovce-kapusany je najdolezitejsi
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Kanky » 09. Okt 2012 06:34

Andrej napísal:Tender na DUR pre usek R4 Hanusovce-Kapusany vyhral Dopravoprojekt za 345 mil. € bez DPH, DUR by malo byt dodane do jula 2013.
http://crz.gov.sk/index.php?ID=671216&l=sk


DUR za 345 mil € ?
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 09. Okt 2012 08:36

345 tisic :-)
Predp. hodnota zakazky inac bola 1,275 mil. €, cize ponuka z nej tvori 27%
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Lifko22 » 15. Okt 2012 07:50

No viewtopic.php?f=35&t=17470 zaujímavý článok o cestách na východe Slovenska. Aj by som všetko bral a vidí sa mi to reálne, lenže pri jednom úseku mi nesedí termín výstavby, a to Kapušany-Lipníky. Žeby za 1 rok všetko tak stihli pripraviť, aby to stavali? :D Uznávam, je to potrebný úsek, ale zatiaľ tam nieje vydané ani územné rozhodnutie, dokumentácia sa ešte len pripravuje, má byť dodaná do 07/2013.
Lifko22
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 318
Obrázky: 0
Založený: 26. Jan 2011 11:35

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 15. Okt 2012 17:32

Samozrejme, ze je to davno neaktualny termin vystavby vzhladom na stav pripravy. Clanok berie cisla z figelovho planu vystavby D a RC, pricom aj v nom bolo uvedene, ze termin 2014 je stanoveny optimisticky. Kazdopadne verim, ze sa podari rozostavat tak, aby sa otvaral najneskor so S obchvatom PO, ktory je v pokrocilejsom stadiu pripravy, ale s dlhsou lehotou vystavby.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 10. Jan 2013 18:24

boli zrusene sutaze na vypracovanie DUR pre useky Hanusovce-Lomne a Lomne-Svidnik:

http://www.uvo.gov.sk/sk/evestnik/-/vestnik/190280
http://www.uvo.gov.sk/sk/evestnik/-/vestnik/190511

R4 sa dostavala do prilis vysokeho stadia pripravy, tak to bolo treba zatrhnut. Pocas robenia dalsich novych studii na R4 a D1 KE-UA bude mozne pohodlne liat peniaze urcene na koridory TENT do D3-ky
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod umk » 10. Jan 2013 21:07

Súťaže vraj boli zrušené z dôvodu, že treba naprojektovať štúdiu realizovateľnosti, ktorú požaduje odnedávna EU. R4 Hanušovce - Kapušany ostáva, na to sa urobí štúdia realizovateľnosti až po jej dodaní. Niektorí tvrdia, že ide o dobrý ťah od EU: nemá peniaze na eurofondy tak robí hocičo aby sa stavby oddialili, taktiež žiada skoro všade posúdenie na Naturu 2000.
To bude ešte sranda ked z tej štúdie vyjde, že výhodnejší je červený variant :-)
Mimochodom štúdia realizovateľnosti / fysibility study je niečo podobné ako technická štúdia s variantmi trasy.
umk
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Obrázky: 24
Založený: 17. Apr 2005 17:50

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 11. Jan 2013 11:33

i15, a myslis, ze by sa nieco realne pohlo, ak by mali useky hoc aj DSP a vykupene pozemky?

Ja si skor myslim, ze navratnost modreho variantu (obzvlast useku Hanusovce-Lomne, a vobec celej severnej R4) bola mimoriadne nizka a EU by nam to neskor odmietla preplatit, preto teraz treba preprojektovat aj D3 - kde ale nie su problem parametre, ako sa ma tu niektori snazili presvedcit, ale samotne technicke riesenie ci vyvolane investicie.

Pokial by sa u nas rozmyslalo koncepcne, mohli by sme mat dobre riesenie pre severnu R4 podstatne skor a za zlomok penazi oproti aktualnemu trasovaniu - t.j. vychodny obchvat PO + Kapusany-Lipniky + prelozka I/73 pri Sarisskom Stiavniku (problemove serpentiny) + prelozka I/68 ako cast S obchvatu PO + reko I/15, ktora je v tendri + Nabrezna v PO. Ale SR je tak bohata, ze si radsej velkoryso nakresli drahsim variantom R4 a este planuje aj R9...

Pozitivne je, ze bezi priprava aspon na najpotrebnejsi usek Kapusany-Lipniky, aj ked pokial sa zmeni trasovanie obchvatu PO ci Lipniky-Svidnik, bude potrebne upravit napojenie na zaciatku aj konci useku.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Driver » 11. Jan 2013 12:07

veru tak, takyto zrychleny pristup setrenia by sa vsak hodil vsade , nielen na R4....darmo niekde budeme setrit a niekde stavat zbytocne kolektory
Slovensko sa dlhodobo hra na bohatu krajinu, aj ked na to nema, ved nezvlada ani pripravu dialnic a financovanie tych 15 percent k eurofondom
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.

cron