R4 Prešov - Svidník

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Ktorý variant v úseku R4 Lipníky - Svidník považujete za lepší ?

Modrý cez Hanušovce a Stropkov
34
50%
Červený cez Giraltovce
34
50%
 
Celkový počet hlasov : 68

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod dragon » 15. Sep 2010 10:34

No tak toto bol hlupy tah. Kym sa porobi dokumentacia, a priprava a vypisanie tendrov nanovo vid vyssie tak uz bude po dalsich volbach. Potom zas niekto pride a zmysli si ze predsa len stara trasa bola lepsia tak sa zas vsetko zacne odznova...
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 13:49

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 15. Sep 2010 10:42

Nic netreba robit nanovo, este nebola vyhlasena ani sutaz na DUR. Kazdopadne, uspechom bude, ak do 2014 rozostavaju usek po Lipniky a zabezpecia UR na pokracovanie R4 dalej na Svidnik.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod dragon » 15. Sep 2010 10:46

Sutaz na DUR bola tesne pred vyhlasenim. A o tom ze by zacali stavat obchvat Presova do 2014 mozeme len snivat...
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 13:49

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 15. Sep 2010 10:48

hej uz 2 roky je "tesne pred vyhlasenim" :) (predbezne oznamenie z 08/2008). Usek Kapusany-Lipniky by sa stihnut mohol, je kratky a nemal by byt velmi drahy
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod dragon » 15. Sep 2010 10:52

Pozri si predchadzajucu stranu este raz pozorne a potom nieco pis. A usek Kapusany - Lipniky zatial nie je zadefinovany ako samostatny...
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 13:49

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 15. Sep 2010 11:02

Ja som si pozrel svoj prispevok, kde citujem predbezne oznamenie z augusta 2008. V DUR nemusi byt zadefinovany samostatne, lebo od variantu zavisi tvar krizovatky Lipniky, ale stavat sa moze samostatne.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod dragon » 15. Sep 2010 11:19

sergej napísal:Predbežné oznámenie

Národná diaľničná spoločnosť, a.s.

NÁZOV ZÁKAZKY PODĽA VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru (DSZ) a dokumentácie pre územné rozhodnutie (DÚR) stavby rýchlostnej cesty R4 Okrúhle - Kapušany

STRUČNÝ OPIS CHARAKTERU A MNOŽSTVA ALEBO HODNOTY TOVAROV ALEBO SLUŽIEB
Vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru (DSZ) a dokumentácie pre územné rozhodnutie (DÚR) stavby rýchlostnej cesty R4 Okrúhle - Kapušany v dĺžke cca 26 km.

Predpokladaná hodnota zákazky (ak je známa) bez DPH: 1 095 400,0000 EUR

Plánovaný dátum vyhlásenia verejného obstarávania: august 2010


Ked inak nedas.... No neviem ako si prisiel na to, ze usek, ktory nema este ani DUR, nespomina sa absolutne vo Figelovych prioritach a este k tomu nie je ani tak neuveritelne potrebny, by mohol ist do vystavby do 2014. Trosku realizmu by nezaskodilo.
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 13:49

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod mel » 16. Sep 2010 08:17

Zeby predsalen niekto prestal na vychod kaslat a zacal rozmyslat systematicky aj o tejto ministrami dopravy zabudnutej casti Slovenska?
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod umk » 30. Jan 2011 22:07

Na vychod (presovský kraj) sice Figel so svokrom prestali kaslat, ale systematicky rozmyslat nezacali. Podla novych info doteraz nie je rozhodnute s variantmi trasy (nikto to nedal na papier) a chcu dat vypracovat dalsiu v poradi uz druhu porovnavaciu studiu, prva bola v roku 2004 a odvtedy sa s tym nepohlo dalej.
umk
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Obrázky: 24
Založený: 17. Apr 2005 17:50

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod aquila » 31. Jan 2011 09:28

pri tomto useku to ani tak nevadi, aj tak skorej ako za 10 rokov ani len nezacne stavat
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod duro_z_dediny » 13. Mar 2011 21:44

aquila napísal:pri tomto useku to ani tak nevadi, aj tak skorej ako za 10 rokov ani len nezacne stavat

Žiaľ, je možné, že to asi tak bude, ale nech mi je odpustené namietnuť, že Kapušany - Lipníky v polprofile by tu bodli.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 14. Mar 2011 05:29

pri aktualnej intenzite 13800 vozidiel a stave pripravy je namieste rovno plny profil, ako to navrhuje aj EIA
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Driver » 14. Mar 2011 22:48

Tak v jednom článku v monitoringu sa píše, že pred Kapušanmi je intenzita 27 844
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Driver » 12. Apr 2011 23:02

Prípravné práce na obchvate mesta Stropkov budú zastavené. 23.marca o tom rozhodla vláda SR,keď uložila SSC nepokračovať s prípravou stavby.Plánovaný obchvat sa totiž nachádza v trase R4, ktorá po rozhodnutí ministra dopravy bude prechádzať Stropkovom. :arrow:

http://www.espektrum.sk/index.php?text=3454-prace-na-obchvate-stropkova-prerusia-prioritou-je-r4-ka

Otázka je, či sa pri zmene vlády variant znova nezmení.
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 27. Máj 2011 15:16

podla ocakavania sa ako prvy planuje stavat usek Kapusany-Lipniky, citacia z planu vystavby do roku 2014:

Iba 6-kilometrový úsek bezprostredne nadväzuje na severný obchvat Prešova (ten končí až za Kapušanmi). Odbremení najužšie miesto cesty I/18 východne od Prešova, ktorú podľa sčítania z roku 2010 využíva medzi Kapušanmi a Lipníkmi v priemere 14-tisíc vozidiel denne, z čoho je až vyše päťtisíc nákladných áut. V danom úseku v súčasnosti prechádzajú dvomi menšími obcami Lada a Lipníky. Na uvedený úsek je zatiaľ k dispozícii len záverečné stanovisko EIA, ďalšia príprava by mala umožniť začatie výstavby v roku 2014, najneskôr v roku 2015.


dlzka 6km, odhadovane naklady 80mil €
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Tomas PO » 29. Máj 2011 21:30

to je vela ci malo?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Lifko22 » 29. Máj 2011 23:59

No ak to bude tak vysúťažené ako R4 Košice-Milhosť, tak tá cena pôjde ešte o dosť dole. Ale kým sa k tomu dopracujeme, tak možno budeme radi že to bude stáť "len" 80mil €. :D
Lifko22
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 318
Obrázky: 0
Založený: 26. Jan 2011 11:35

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 30. Máj 2011 19:04

Cez vikend som siel smerom na Svidnik a stav I/73 od Giraltoviec po Rakovcik je stale katastrofalny, parametre, povrch, proste vsetko. Kaminonisti by urcite ocenili len obycajne spevnenie krajnic a pripadne mierne vyrovnanie zakrut, lebo vela z nich nevie ani osobak prejst povolenou 90tkou a kamiony to chtiac nechtiac rezu cez protismer. Obycajna rekonstrukcia na sirku 9,5 metra by neskutocne zlepsila stav.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 02. Feb 2012 07:15

predbezne oznamenia na vypracovanie DSZ/DUR na useky Kapusany-Hanusovce nT a Hanusovce nT - Lomne

http://e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/32988
http://e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/32989

Ten druhy usek je podla mna uplne nerealny a bude sa stavat az ako posledny po roku 2020, ale idu volby takze tak... V prvom rade treba pripravit usek po Lipniky, dufam ze tu sa sutaz aj naozaj vyhlasi.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod jarino » 02. Feb 2012 21:37

Takže vypracovanie je na Kapušany-Hanušovce. Predelia to na Kapušany-Lipníky a Lipníky-Hanušovce alebo to budú presadzovať na výstavbu v celosti ako Kapušany-Hanušovce? To by som rád vedel ale tým pádom začínajú nepriamo prípravy aj na R9 hoci je to R4. V prípade výstavby Kapušany-Hanušovce to už bude ale troška inakšia cena.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 02. Feb 2012 21:46

R9 nie je nikde zadefinovana a pravdepodobne ani nebude (a osobne myslim, ze je aj cas na zrusenie sekcie pre R9). Osobne si myslim, ze aj usek Lipniky-Hanusovce je este velmi vzdialena buducnost. A po nastupe novej vlady neverim, ze by sa rozbehlo cokolvek na R4 vratane sev.obchvatu PO ci dôleziteho useku Kapusany-Lipniky. A vôbec, ktovie, ci nova vlada tento variant uplne nezrusi a nevrati sa k variantu cez Giraltovce.

Bolo by velmi dobre, keby priprava vsetkych usekov D a RC pokrocila v najskorsej moznej dobe aspon do urovne UR, nebude tak mozne trasu buducej cesty zastavat a zaroven bude mozne akykolvek usek relativne rychlo pripravit na vystavbu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Kanky » 02. Feb 2012 23:02

Ono po privedeni D1 z BA po PO nadobudne urcite vyznam aspon polprofil R9 (budme skromni) :) a dnes sme si mohli vsimnut v mediach podnikatelske tlaky na rychlostne spojenia s polskom, cize R4, R3, D3 (kiezby to nieco pomohlo)
Bavit sa dnes o severnej R4 a R9 sa da prirovnat k niecomu takemu, ako ked sme sa pred niekolkymi rokmi bavili napr. o D1 medzi ZA a RK...alebo inych usekoch...ze uz uz sa bude stavat....ale...preleti dalsie desatrocie a useky, ktore boli vtedy v lepsom stadiu pripravy ako su dnes severna R4 ci R9, stale chybaju.....
A dalsie kiezby je....mat na cele dopravy dalsieho figela alebo aspon aj toho dnesneho a bude aj R4, aj R9 :) :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Tomas PO » 03. Feb 2012 00:23

tiez si skor myslim ze R4 cez PO tak skoro nebude.
tunel na D1 hej, lebo modla D1 a spojenie BA-KE. aj ked by zatial uplne postacila Nabrezka + vyriesenie zbytku stareho prejazdu (PHSky, nadchody pre chodcov, ci Bus pruh) a nasledne zvysenie rychlosti.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod i15 » 03. Feb 2012 05:59

jarino napísal:Takže vypracovanie je na Kapušany-Hanušovce. Predelia to na Kapušany-Lipníky a Lipníky-Hanušovce alebo to budú presadzovať na výstavbu v celosti ako Kapušany-Hanušovce?


Tvar krizovatky Lipniky zavisi od dalsieho smerovania R4 (ci na Giraltovce, alebo na Hanusovce), ale podla mna kvoli tomu nie je nutne pripravovat cely usek az o dalsiu MUK. Pochybujem ze by sa presadzovala vystavba uceleneho usek, kedze po Lipniky je vcelku rovina a za Lipnikmi su v oboch variantoch kopce, takze rozdiel v cene bude velky.

V roku 2009 sme tu uz mali predbezne oznamenie na usek Kapusany-Giraltovce, z ktoreho nic nebolo :) http://e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/5414 Namiesto vykazovania cinnosti a rozobreania variantov by uz konecne mohli zacat nieco robit.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov - Svidník

Odoslaťod Andrej » 03. Feb 2012 08:27

Tesne za Lipnikmi je aj prvy tunel - Petic s dlzkou 510 m. Druhy je naplanovany tunel Grun kratko pred Lomnym (na useku Hanusovce-Lomne) v dlzke 825 m.

Po pravde jediny zmysel tohto dlhsieho variantu cez Stropkov vidim aj v lepsom napojeni VT a okolia, pricom by tu uplne postacovala aj prelozka cesty I. triedy s obchvatmi obci a R4 by mohla ist kratsou trasou cez Giraltovce, aj s moznostou dalsieho vyuzitia uzemia.

Dnes bolo vydane predb.oznamenie aj na DUR pre posledny usek Svidnik-Lomne
http://www.e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/33046

Na temu variantov som teda zalozil hlasovanie. Pre pripomenutie info z EIA:

Variant červený:

Dĺžka trasy: 41,965 km
Odhadované náklady: 13 229 mil Sk


Variant modrý:

Dĺžka trasy: 50,231 km
Odhadované náklady: 15 239 mil Sk


Mapa: gallery/image_page.php?image_id=4490

P.S: aquila, kedy uz zverejnime tu wiki, nech aj ostatni nemusia vsetky info lovit po celom fore ? :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.