Stránka 6 z 14

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2013 12:51
od Ondra O.K.
Jestli ona by nepomohla koncepci zmena, k jake se po letech dopracovalo Cesko, tzn. oddeleni rychlostnich silnic od dalnic, resp. zavedeni novych silnic 1. trid, po kterych se bude dat jezdit rychleji, az 110 km/h.

Pres Vanoce jsem z Presova do Vranova jel, za tech tusim 36 km od Lady k Vranovu jsem napocital 7 krizku u cesty, nektere vicenasobne...a to nerikam ze jsem videl vsechny, resp. ze jich tam nebylo vic.

S touto cestou opravdu chce neco delat, ale spis myslim ze ekonomicky vyhodnejsi je prave poradna 1. trida, nekde 4 pruhy, nekde stridavy 3 pruh, stoupaci pruhy, stredova svodidla a obchvaty vesnic.. a treba ve vysledku i vyssi MPR. Za znacne mensi penize velmi dostatecny efekt vzhledem na intenzity.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2013 12:56
od Kanky
pokial bude aj v buducnosti vystavba ciest tak silne spolitizovana ako je, tak ziadnej koncepcie sa ani nedockame...na I/18 z PO na vychod je to stale horsie a horsie, ale rapidne...v case spiciek sa tu uz vytvaraju vlaky aut v oboch smeroch

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2013 13:52
od Andrej
Uvidime, kazdopadne aktualny program vystavby dialnic ako aj ciest I. triedy mi ako spolitizovany nepride, prave naopak.

Smutne je, ze na pripadnej prelozke cesty I/18 od Lipnikov po VT sme stratili asi 10 rokov pripravy, z dovodu "ved sa tu planuje R4 resp. R9".

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2013 18:51
od i15
Ondra O.K. napísal:S touto cestou opravdu chce neco delat, ale spis myslim ze ekonomicky vyhodnejsi je prave poradna 1. trida, nekde 4 pruhy, nekde stridavy 3 pruh, stoupaci pruhy, stredova svodidla a obchvaty vesnic.. a treba ve vysledku i vyssi MPR. Za znacne mensi penize velmi dostatecny efekt vzhledem na intenzity.


Poriadna cesta 1.triedy v trase I/73 sa neda postavit lacno. Odhadovane naklady na R4 boli okolo 10 mil €/km, to nie je az take zle. Stavat R4 za taku cenu pre 5000 aut je to iste, ako stavat D3 za 30 mil/km pre 15000 aut.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2013 01:08
od Kanky
Andrej napísal:Smutne je, ze na pripadnej prelozke cesty I/18 od Lipnikov po VT sme stratili asi 10 rokov pripravy, z dovodu "ved sa tu planuje R4 resp. R9".


na Slovensku sa prelozky ciest I.tr. = obchvaty obci (dedin) nebuduju od cias socializmu a ani v nasledujucich rokoch sa to nijako vyrazne nezmeni...obchvaty obci, ktore sa za ostatne roky vybudovali, su bud sucastou D alebo RC a aj ked niektore neboli az tak velmi prepotrebne (alebo boli sucastou obchvatu nejakeho mesta, spojnice regionov), ich realizacia aj s pripravou trvala kratsie ako realizacia s pripravou preloziek ciest I.tr. nasich miest (napr. TT, GA a pod.)...a tie cisla za pripravovane prelozky sa casto zdaju ako horibilne sumy, za ktore mohli byt jednoduche 4prudovky (napr. na cesky sposob)
cize koncept je jasny: malo by to byt tak, aby priprava takejto prelozky cesty I.tr., ktora bude pravdepodobne v buducnosti sucastou nejakej 4prudovky, mohla prebiehat...(to by zrejme chcelo zlucit nds a ssc, aby lava ruka vedela, co robi prava)
a smutne teda ostava akurat to, ze sucasni kormidelnici pripravy a vystavby ciest nevedia robit to, co vedeli sudruhovia uz pred desiatkami rokov, t.j.: vybudovat useky ciest I.tr. ako buduce sucasti D/RC...a to hlavne v trase ako je R4-R9, kde su o tom info na ku az po ua hranicu

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2013 10:19
od Andrej
i15 napísal:Poriadna cesta 1.triedy v trase I/73 sa neda postavit lacno. Odhadovane naklady na R4 boli okolo 10 mil €/km, to nie je az take zle. Stavat R4 za taku cenu pre 5000 aut je to iste, ako stavat D3 za 30 mil/km pre 15000 aut.

PO obchvat, predp. cena cca 450 mil. € = 30 mil. €/km, dalej cokolvek za Lipnikmi urcite nebude pod 10 mil. €/km pre plny profil - zarezy, mosty, zarubne mury, tunely. Myslim, ze minimalne tie serpentiny pri S.Stiavniku by sa dali prestavat - pricom ktovie, ci to nie je aj sucastou projektu reko cesty I/73. Tato cesta ma pritom aj lepsie useky - stupanie za Chmelovom ma 2+1 pruhy z oboch stran, prietah Giraltovcami bol nedavno rekonstruovany.

Kanky, mas zial pravdu, avsak aspon tie obchvaty a kratsie prelozky sa zacali stavat - TN, PO, CA, GA, Mnisek n.P... a je mozne, ze k nim coskoro pribudnu aj narocnejsie obchvaty ako BR, PD, BD, SB, Plavnica, ci dlhsie prelozky a rekonstrukcie - Polomka, Kremnica, Zbojska, I/15, I/73. Takze neda sa povedat, ze by sa vobec nebudovali, len to tempo by sa malo podstatne zvysit - prave na ukor ekonomicky neopodstatnenych RC (R7, R8, R9).

Co sa tyka preloziek ciest v trasach buducich RC, tak väcsinu usekov dnes zial planujeme tak, ze nevyuzivame ani uz postavene prelozky - vid. I/50 pri TN a RV, I/65 pri TR, I/11 pri Oscadnici atd.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2013 11:32
od i15
Od Lipnikov staci na dlhu dobu polovicny profil, ako som uz pisal, R4 je tu potrebna len preto, aby nebol medzinarodny tah vedeny po byvalej ceste II. triedy s velmi zlymi parametrami. Nie je tu priestor na lacne prelozky, da sa robit len rekonstrukcia na zvysenie bezpecnosti a konfortu, pricom prejazdy cez obce a stupania (tj. najvacsi zdroj spomalenia) zostanu nevyriesene.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2013 17:33
od Andrej
Ja netvrdim, ze R4 nie je potrebna. Je potrebna, ale inak, ako je sucasne naplanovana - cize je potrebne ju preprojektovat tak, aby bola financovatelna a podla toho aj nastavit priority. Detto R2, R3, R6.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2013 11:45
od Andrej
i15 napísal:
Andrej napísal: A R4 sa predsa bude preprojektovavat na ziadost EU. Ci? :-)

preco to beries ako hotovu vec?

Tak uz to tu mas cierne na bielom :-)
viewtopic.php?f=35&t=17795
Predloženie štúdie realizovateľnosti je podmienkou pre zabezpečenie financovania výstavby rýchlostnej cesty R4 z fondov Európskej únie. Jej predmetom bude vyhodnotenie dopravno-inžinierskych a socio-ekonomických kritérií, posúdenie ekonomickej efektívnosti a inžiniersko-geologických rizík vedenia trasy rýchlostnej cesty R4

Predpokladam, ze sa nakoniec vratime k variantu cez Giraltovce. V niektorych starsich studiach sa spominaju useky ako PO,juh - Kapusany, Kapusany-Giraltovce, ci Sarissky Stiavnik,obchvat, tie si viem predstavit ako prve na realizaciu.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2013 13:30
od JaNY
Asi EU nas drgne do toho aby zme sa skludnili s timi mega projektmi a zacali stavat naco mame a ake intenzity mame.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2013 13:33
od devil
dufam ze EU zacne na svrcinovec-skalite...

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2013 13:54
od aquila
v to dufam aj ja, ale bohuzial myslim, ze toto bude dalsi tlak na to,aby to cim skor odklepli, lebo pri serioznej studii realizovatelnosti nema sancu taky megalomansky projekt ako je na D3 ...

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2013 15:28
od Lifko22
No, neviem čo by vyšlo lepšie, úsek cez Stropkov je síce dlhší, ale keď sa to tak vezme pojme viac dopravy, preberie tranzit vedúci po 1/73 ktorého je na danú intenzitu dosť a potom ešte samozrejme miestnu dopravu. Táto rýchlostná cesta by prepojila na krajské mesto väčšiu časť územia, o jedno okresné mesto naviac, čiže aj spádovosť by sa zlepšila. Náklady prepočítane na 1km trasy sú približne rovnaké, takže nieje až také isté, či je lepší modrý alebo červený variant. Aspoň že sa bude spracovávať dokumentácia pre Kapušany - Hanušovce, to je dosť podstatný úsek, hlavne po križovatku ciest 1/18 a 1/73.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2013 15:38
od Andrej
Ja sa budem opakovat, ale jedno sotva 10tisicove mesto mi pride ako chaby argument pre obhajobu variantu o vyse 20% dlhsieho a drahsieho a iduceho 20 km mimo rozvojoveho uzemia. Obzvlast, ked na dnesnej I/73 prechadza denne cca 3000 TIR, ktore urcite netvoria miestnu dopravu.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2013 18:35
od i15
Štúdia realizovateľnosti podľa neho preukáže opodstatnenosť realizácie R4 v predmetnom území.


ja to stale chapem len ako vlozeny medzikrok do pripravy, po ktorom bude dalej pokracovat priprava UR (dufajme)

Variant cez Stropkov bol aj EIA vybraty ako efektivnejsi s lepsim celospolocenskym dopadom. Nie je to len o napojeni jedneho polookresneho mesta, ale hlavne o lepsom prepojeni celeho severovychodu. A ze uzemie nikoho medzi Hanusovcami a Lomnym navrhuju prekonat len jednym 850 tunelom svedci o tom, ze to nie je ziadna projektantska megalomania.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2013 19:45
od Andrej
IMHO je tych 8 km trasy Hanusovce-Lipniky velmi precenovanych z hladiska prinosu. Na tomto useku su sice o par tisic vyssie celkove intenzity oproti I/73 (intenzita TIR je vsak vyssia na I/73), avsak zvysok je uplne zufaly, nie je dovod na pritiahnutie dalsej premavky. Drobny prinos vidim v rychlejsom pristupe k nadrzi Domasa.

Opät sa ocakava, ze D/RC vyriesi vsetko, namiesto toho, aby sme posudili problemy komplexne a posudzovali aj moznosti riesenia pomocou ciest I-II. triedy.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2013 22:00
od expwy
Nejde o to vyvrátiť modrý variant a vrátiť sa k červenému, ale najmä EK chce naozaj zodpovedne posúdiť oba varianty z hľadiska dopravno-inžinierskych a socio-ekonomických kritérií, posúdenie ekonomickej efektívnosti a inžiniersko-geologických rizík, ak má na to dať peniaze. Ak sa potvrdí výhodnosť modrého variantu, pôjde do uzemného konania tento.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2013 13:01
od Kanky
treba prepojit Hanusovce a Lomne...
obchvat SP so Sitnikom a Tisincom je potrebny tak ci tak lebo cez CENTRUM SP sa uz v sucasnosti jazdi krokom resp. s viacnasobnym zastavenim...
na ostatnom useku medzi Lomnym a krizovatkou I/15 s I/73 staci spravit este 3 obchvaty a I/15 by stacila pre ten koridor na dlhe roky (je miesto aj na rozsirenie, neobsahuje prakticky ziadne stupania/klesania...
nehovoriac o tom, ze usek Lomne - krizovatka s I/73 by v sebe obsahovala vacsi objem TIR ako akykolvek paralelny usek na I/73 lebo by bol ako pre tranzit na Lipniky a dalej ako aj pre tranzit na smer VT,HE,MI...

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2013 13:30
od Andrej
Kanky, ale preco by mala NDS riesit problemy, ktore ma riesit SSC? To potom aj D1 mohla ist cez PK, PU, SN, TV... Hlavne ze par km odtial za drahe peniaze komplet rekonstruujeme I/15.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2013 17:12
od Kanky
Andrej, ja nehovorim, ze niekto nech riesi cudzie problemy...maju dat hlavy dokopy a riesit spolocne slovenske problemy, ved predsa riesia tie problemy zo slovenskych penazi...
spominas PK, PU, SN...mohla ist dialnica aj tadial, ale to trebalo riesit, ked to bolo aktualne alebo ked to este bude...
nespominas ine mesta, ktorym D/RC riesia problemy...
kazdym mestom dialnica nemoze ist, jedine, ze by sme pri vystavbe dialnic navrtali nejaky pramen cierneho zlata...:)
o reko takejto cesty I.tr. snad su pochybnosti? http://maps.google.sk/maps?hl=en&ll=49. ... 8,,0,23.13
http://maps.google.sk/maps?hl=en&ll=48. ... 39,,0,7.91

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2013 17:36
od Andrej
Myslim, ze si ma zle pochopil, ja tvrdim, ze I/15 si zasluzi rekonstrukciu aj obchvaty, ale nemame ich riesit pomocou R4, ked to R4 len zbytocne predrazi. Alebo este inak - peniaze, ktore sa usetria cervenym variantom oproti modremu (jedna sa o cca 100 mil. €) by sa mohli pouzit na prelozku I/18 po Hanusovce a I/15 pri Stropkove. Za rovnake peniaze najväcsi efekt - R4 cela aj Stropkov spokojny :-)

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2013 18:12
od DrX
100% suhlas. keby este ich napadlo spravit na R4 vychodny obchvat PO miesto tych 5 tunelov na SO PO, tak R4 bude mat nejaku hlavu a patu (potom nejaky severny obchvat mozu riesit ako cestu 1. tr. s minimom tunelov).

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2013 20:16
od JaNY
Keby urobili vychodny obchvat PO, tak ta Vranovska-Duklianska-Levocska cesta by hadam zvladla to co by na nej zostalo. Da sa to nejak roztriedit z tych vstupov/vystupov v PO?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2013 21:18
od jarino
Treba spraviť Kuzmányho + úpravy križovatiek a hádam aj Rusínskej a pre tranzit HU-PL máme ako-taký ťah. To by ani V obchvat nebolo treba.
Má už V obchvat Prešova aspoň nejakú prípravu za sebou??

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2013 22:49
od Kanky
Andrej napísal:Myslim, ze si ma zle pochopil, ja tvrdim, ze I/15 si zasluzi rekonstrukciu aj obchvaty, ale nemame ich riesit pomocou R4, ked to R4 len zbytocne predrazi. Alebo este inak - peniaze, ktore sa usetria cervenym variantom oproti modremu (jedna sa o cca 100 mil. €) by sa mohli pouzit na prelozku I/18 po Hanusovce a I/15 pri Stropkove. Za rovnake peniaze najväcsi efekt - R4 cela aj Stropkov spokojny :-)


ale ved ten tvoj navrh, ze cerveny variant + prelozka I/18 Lipniky-Hanusovce + prelozka I/15 SP = R4 cela aj SP spokojny :)
to je to iste ako modry variant = R4 cela aj SP spokojny :)
to iste, ako pises, ze by riesil modry variant - obchvaty na trase I/15 pomocou R4, tak to iste vlastne riesi cerveny variant na trase I/73...
usetrene peniaze cca 100 mil. neberiem ako smerodajne usetrenie lebo si myslim, ze v koridore I/15 popro Ondave by sa toho dalo usetrit aj viac a ten rozdiel znizit...
modry variant by riesil tranzit na I/15 od krizovatky s I/73 po Lomne + komplet tranzit z I/73 - kde by ostali prakticky len domaci...
cerveny variant by riesil len tranzit I/73...
modry variant by navyse priniesol uplne nove spojenie, novu cestu (nove moznosti) medzi trasami I/18 a I/15...

ja som ale navrhoval nieco ine...R4 po Hanusovce plny profil, Hanusovce - Lomne polovicny profil (samozrejme na potrebnych usekoch 2+1), Lomne a dalej na sever - obchvaty + co najlepsie vyuzitie I/15 a I/73...to je najlacnejsie riesenie s najvacsim efektom, nakolko plny profil nebude potrebny, ani ekonomicky este dlhe roky.