Stránka 7 z 14

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2013 23:13
od Andrej
Nie je to to iste, pretoze R4 modrym variantom predlzis o 10 km (20% na useku PO-SK) a tym bude ekonomicka navratnost nizsia - mensia uspora casu aj PHM. V pripade modreho variantu sice nieco usetrime na cene stavebnych prac popri Ondave, ale potom nasleduje takmer 40 km narocneho terenu az po Lipniky, pricom 20 km je v absolutne nevyuzitelnom priestore.
Cerveny variant sa tiez nemusi stavat na plny profil, mozno by postacil 1/2 profil od Lipnikov, s pruhom pre pomale vozidla vsade, kde to bude potrebne (vzhladom na teren mozno aj na 1/4 trasy). Dalsia vyhoda cerveneho variantu je pozitivny efekt pre tranzit uz v prvych etapach vystavby, pri modrom variante sa tranzit presunie az po dostavani suvisleho useku o dlzke 50 km. A toho by sme sa nedockali este x rokov.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2013 21:16
od chudak
cerveny variant

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2013 21:34
od chudak
trasu r4 kapusany hanusovce planuju asi 50m od novopostavenych rodinnych domov da sa s tym nieco robit?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2013 21:59
od JaNY
Porad sa s oravskou dedinou Podbiel. Mali tam podobny problem, ale variant za stodolami odmietli. Negativum tohoto pripadu je, ze nemaju obchvat dodnes :?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2013 22:13
od Lifko22
Podobný problém bol aj v Malom Šariši pri stavbe úseku D1 Svinia-Prešov. Čo ja viem, tak tá líniová stavba sa plánuje vyše 20 rokov. Tí, čo stavali tie rodinné domy si to mali zistiť, alebo ich mal upozorniť stavebný úrad. Bolo aj rokovanie s dotknutými občanmi jednotlivých obci pri vypracovaní environmentálnej štúdie, tam sa bolo treba ozvať. Ono podľa zákona by malo byt verejné rokovanie aj pri územnom rozhodnutí, tam by sa ešte mohli vniesť nejaké námietky a možno s tým niečo spraví projekčný tím. Treba sledovať verejné oznamy, tabule, kedy to bude a dotknutí občania sa môžu vyjadriť.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2013 23:14
od Kanky
Andrej napísal:Nie je to to iste, pretoze R4 modrym variantom predlzis o 10 km (20% na useku PO-SK) a tym bude ekonomicka navratnost nizsia - mensia uspora casu aj PHM. V pripade modreho variantu sice nieco usetrime na cene stavebnych prac popri Ondave, ale potom nasleduje takmer 40 km narocneho terenu az po Lipniky, pricom 20 km je v absolutne nevyuzitelnom priestore.
Cerveny variant sa tiez nemusi stavat na plny profil, mozno by postacil 1/2 profil od Lipnikov, s pruhom pre pomale vozidla vsade, kde to bude potrebne (vzhladom na teren mozno aj na 1/4 trasy). Dalsia vyhoda cerveneho variantu je pozitivny efekt pre tranzit uz v prvych etapach vystavby, pri modrom variante sa tranzit presunie az po dostavani suvisleho useku o dlzke 50 km. A toho by sme sa nedockali este x rokov.


vyssiu usporu casu aj PHM by mali po modrom variante vozidla zacinajuce/konciace od SP po Domasu vratane...polske tranzitujuce kamiony by neusetrili ani cas, ani PHM, ani na myte...
ja som sa aj docital, ze modry variant ma kratsiu navratnost investicii, aj ked je dlhsi o 8 km...
tych 20 km v nevyuzitelnom priestore, je zrejme tych 15 km medzi Hanusovcami a Lomnym...je to ale priestor medzi dvoma MUK, tak je vlastne jedno, ze ci pojde popri obciach alebo cez les, aspon tam moze byt odpocivadlo v krasnej prirode :)
skoda, ze sa neda nijako porovnat, ze ktoreho useku by sme sa vobec dockali skor...
som velmi zvedavy, kedy vobec bude hociktory z variantov ekon.-navratno realizovatelny...

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2013 09:08
od Andrej
Modry variant ma kratsiu navratnost, kedze vyuzije cast pretazenej I/18, ale vyssiu navratnost (usporu casu, PHM...) by mohol mat cerveny variant s prelozkami I/18 a I/15. Nevyuzitelny priestor je aj pri Lipnikoch.
Ktoreho useku sa dockame skor sa asi neda predpovedat, ale je zrejme, ze s vynimkou spolocneho useku Kapusany-Lipniky pri cervenom variante vylepsi situaciu na koridore ktorakolvek stavba, kym pri modrom az pri poslednej etape - medzi Hanusovcami a Lomnym.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2013 01:19
od Kanky
modry variant vyuzije cast pretazenej cesty I/18, ale kratsiu navratnost ma aj preto lebo napriklad len na useku Lomne-SP obsluzi viac obyvatelov ako by obsluzil cerveny variant na celom useku medzi Lipnikmi a Strocinom...
Ako "vyuzitelny" je priestor medzi MUK Lipniky a MUK Luzany (asi 14 km) pri cervenom variante???
Usek Kapusany -Lipniky je totozny pre oba varianty, cize ten mozme odratat, aj tak sa postavi skor, ako ktorekolvek dalsie riesenia...
"Ktorakolvek stavba" (pri cervenom variante), ktora vylepsi situaciu v koridore E371, to znamena: postavit asi 14 km usek Lipniky - Luzany alebo este tazsi, asi 16 km usek Giraltovce - Strocin...samostatny usek medzi dvoma MUK pri Giraltovciach situaciu neriesi...
Ak by sa stavalo modrym variantom...moze sa najprv realizovat asi 9 km usek Lipniky - Hanusovce - tento samostatny usek by zatial sice neriesil situaciu na E371, vyriesil by ale situaciu na vytazenejsom useku I/18, kedze R4 ma byt aj pre vsetkych z/na I/18, nie len pre Poliakov a 2 slovenske okresy...k tomuto useku staci dostavat 15 km Hanusovce - Lomne + obchvat SP a tranzit moze ist na komb. R4+I/15 - situacia na E371 by bola poriesena...obchvat SP sa moze samozrejme uskutocnit aj skor, nezavisle na inych usekoch...
Nemozny urcite nie je ani variant, ze by sa realizovali stavby Lipniky-Hanusovce a Hanusovce-Lomne + obchvat SP zaroven...pre porovnanie je tu dokonca dlhsi usek na R2 ZV - Pstrusa - Krivan s porovnatelnymi intenzitami...
pri cervenom variante hrozi tej pretazenej I/18, ze sa bude pri Lipnikoch napajat na R4 prostrednictvom KO...

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2013 11:26
od Kanky
viewtopic.php?f=35&t=17809
Uvedený, takzvaný modrý variant, je o tri kilometre dlhší, ako je plánované „červené“ trasovanie.

Kedy a ako skratili rozdiel na 3 km? Ci si to len vymysleli, aby to lepsie vyzeralo?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2013 08:52
od Andrej
Je to samozrejme vymysel, rozdiel je cca 9 km, resp. 20%.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2013 19:35
od Andrej
Pokial by vsetko slo hladko, studia realizovatelnosti by mohla byt hotova v decembri tohto roka a nasledne by sa mohli vyhlasit nove tendre na DUR. Zaujali ma uvedene ceny za stavebne prace na konci clanku - to je pre plny ci polprofil?
viewtopic.php?f=35&t=17836

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2013 20:05
od i15
usek Kapusany-hranica PL vychadza v priemere na 7,6mil €/km, kde je ta megalomania?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2013 20:56
od i15
tu je inak aktualne video z useku Hunkovce-Ladomirova, mozete pocitat vytlky a podiel kamionov na celkovej premavke :) http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... p3dq9axlB8

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2013 06:30
od duro_z_dediny
Andrej napísal:Je to samozrejme vymysel, rozdiel je cca 9 km, resp. 20%.


Z tejto mapky to vidno celkom jasne : gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=4490

Kanky napísal:Ak by sa stavalo modrym variantom...moze sa najprv realizovat asi 9 km usek Lipniky - Hanusovce - tento samostatny usek by zatial sice neriesil situaciu na E371, vyriesil by ale situaciu na vytazenejsom useku I/18, kedze R4 ma byt aj pre vsetkych z/na I/18, nie len pre Poliakov a 2 slovenske okresy..


Tých 9-10 km navyše by značne zlepšilo situáciu na ťahu PO-Vranov-(Strážske-Michalovce-UA, či -Humenné-Snina),čím by sa zase ukrajinské kamióny (a iné tam smerujúce) posunuli mimo I/18.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2013 13:40
od Kanky
i15 napísal:tu je inak aktualne video z useku Hunkovce-Ladomirova, mozete pocitat vytlky a podiel kamionov na celkovej premavke :) http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... p3dq9axlB8

vytlky su kvoli situacii za posledny mesiac na vsetkych rovnako starych cestach na SK...vytlklo z ciest prakticky vsetky zaplaty a to by som povedal, ze na tej trase medzi Hunkovcami a Ladomirovou to bolo este celkom dobre poplatane asi pred mesiacom...
pridu znova plataci a vybavia cestu do dalsej zimy :)

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2013 14:15
od JaNY
Toto este platat? Aky vysledok si od toho slubuju.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2013 14:30
od Andrej
i15 napísal:usek Kapusany-hranica PL vychadza v priemere na 7,6mil €/km, kde je ta megalomania?

Cena urcena z technickej studie je velmi nepresna, pochybujem, ze by sa v tomto terene dal postavit plny profil za tuto cenu.

Kazdopadne mala by sa urychlit priprava aspon na useku Kapusany-Lipniky, ktory by pri troche snahy mohol ist do vystavby v r. 2015.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2013 18:23
od i15
JaNY napísal:Toto este platat? Aky vysledok si od toho slubuju.


Na tento rok sa pripravuje rozsiahlejsi projekt rekonstrukcie medzi Sarisskym Stiavnikom a Hunkovcami, miestami by sa mala cesta aj rozsirit. Jeden kriticky usek vidno aj na videu v case od 0:50, cesta je tam zuzena odhadom na menej ako 6 metrov.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2013 18:24
od i15
Andrej napísal:
i15 napísal:usek Kapusany-hranica PL vychadza v priemere na 7,6mil €/km, kde je ta megalomania?

Cena urcena z technickej studie je velmi nepresna, pochybujem, ze by sa v tomto terene dal postavit plny profil za tuto cenu.


v EIA boli vyssie ceny, napriklad usek od hranic po Hunkovce mal tusim az uletenych 30mil €/km

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2013 10:02
od Kanky
JaNY napísal:Toto este platat? Aky vysledok si od toho slubuju.

asi usetrenie :) o takejto ceste by urcite vedel rozpravat kazdy vo svojom okoli alebo kadial jazdi, denne je to v spravach...bolo by dobre nasnimat video v jari alebo v lete...cesta bude pre osobne auta bez problemov prejazdna, bez dier, so zaplatami..ako to bolo pred mesiacom :)

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2013 14:38
od JaNY
Do tych dier treba tolko asfaltu, ze po piatich sezonach by vystacil na kompletnu novu vrstvu, a poriesene na dlhe roky. No proste ekonomika po slovensky :)

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2013 10:31
od Andrej
Predb.oznamenie na vypracovanie studie realizovatelnosti pre usek Kapusany-PL
http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestni ... 65F006584C

Neviem, kde som to zachytil, ale dalsia studia by sa mala robit pre cely dialnicny uzol v PO.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2013 09:39
od i15
tender vyhlaseny: http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestni ... 0930C26CF7

Vyhľadanie a posúdenie technicky, ekonomicky a environmentálne najvhodnejšieho riešenia novej trasy rýchlostnej cesty R4 v úseku Štátna hranica SR/PR - Kapušany. Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH Hodnota 500 000,0000 EUR. Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť Dátum a čas: 27.06.2013

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2013 11:17
od chudak
Vie niekto povedat prečo sa robí DRU Hanušovce-Kapušany ked sa má ešte raz cela trasa z Prešova ešte raz prehodnocovat? NDS ma vela financii?alebo štát dotuje dopravoprjekt?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2013 12:14
od Andrej
Zrejme preto, ze cast tohto useku (Lipniky-Kapusany) ma viac-menej iste trasovanie a jeho pripravu je nevyhnutne posunut dalej.