Stránka 8 z 14

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2013 14:23
od i15
chudak napísal:Vie niekto povedat prečo sa robí DRU Hanušovce-Kapušany ked sa má ešte raz cela trasa z Prešova ešte raz prehodnocovat? NDS ma vela financii?alebo štát dotuje dopravoprjekt?


lebo je tam 14000 vozdiel denne a nie narocny teren, takze investicia je lahko obhajitelna

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2013 17:05
od expwy
Presne tak Andrej ako hovoríš

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2013 12:15
od i15
polske video z cesty Svidnik-Presov:


zdroj: YouTube.com

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2013 17:43
od Kanky
http://www.youtube.com/watch?v=sSwq8ZsuYjQ

video: I/18 Petic - Lipniky - Presov v utorok po 15 hodine...R4 PO - Hanusovce by sa uz uzivila a treba si ju vsimat...

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2013 18:27
od Sentilj
Potvrdzujem, cestoval som 31.10. dobeda z KE cez PO do Giraltoviec a na obed spat do PO, D1 KE-PO prazdna az poloprazdna, Presov prejazd po Solivarska-L.Svobodu len s miernym spomalenim pri vystavbe KO ZVL (ale protismer PO-KE suvisla stojaca kolona), uz v PO "sidliskova" premavka zmiesana s dialkovou TIR, po odboceni na I/73 prevazovali kamiony, sem tam osobak. Spat som sa chcel vyhnut kolone PO-KE, tak som to obisiel s +11km zachadzkou po pomerne kvalitnej II/546 + horsej III triedke. Bzenov-Obisovce na D1 pri Lemesanoch.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2014 18:48
od i15
http://ndsas.sk/investicny-usek/12331s? ... 753&prm2=0
http://ndsas.sk/investicny-usek/12331s? ... 637&prm2=0

DÚR a DSZ na úsek Hanušovce-Kapušany bola odovzdaná a v marci by mala byť hotová štúdia realizovateľnosti

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2014 11:05
od Damner
pekne a čo severný obchvat PO? bude sa tam niečo riešiť?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2014 11:50
od i15
Keby som si mohol vybrať, Kapušany-Hanušovce uprednostním pred PO.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2014 20:57
od Lifko22
Damner » 10. Jan 2014 11:05
pekne a čo severný obchvat PO? bude sa tam niečo riešiť?


Tam sa rieši už výkup pozemkov, dokumentácia pre stavebné povolenie sa tiež vyhotovuje. Len to asi nepôjde do výstavby, pretože bola vypísaná súťaž na vyhotovenie štúdie realizovateľnosti, kde sa má posudzovať komplet Prešov ako cestný uzol.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2014 11:26
od caki
nieco nove ohladom studie realizovatelnosti?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2014 23:58
od Tomas PO
8.4 smerovy prieskum v PO

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2014 10:21
od i15
Ten asi nebude mať vplyv na úsek Kapušany Svidník. Keďže sa tu neplánujú využiť eurofondy 2014-2020, tá štúdia je len naťahovaním času a úsek je odsúdený na pomalú výstavbu zo štátneho rozpočtu.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2014 09:42
od caki
vie niekto detaily studie realizovatelnosti, ktore boli prezentovane do koncom oktobra v PO?
podla clanku viewtopic.php?f=35&t=19830 sa opat meni variant na cerveny:

- Výsledky štúdie určili za najlepší variant na realizáciu R4 tzv. červený, čo znamená trasu vedenú cez Kapušany – Lipníky – Giraltovce – Svidník
- V porovnaní s modrým variantom, vedenom cez Stropkov, ide o kratšiu, a tým aj lacnejšiu trasu, ktorú je možné realizovať po častiach
- Po definitívnom schválení ich pripomienok bude následne možné spustiť proces posudzovania vplyvov stavby na životné prostredie (EIA)

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2014 10:14
od ANDi
Ach jaj :roll:

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2014 10:57
od Andrej
Osobne to povazujem za dobre rozhodnutie. A pokial vyjde aj preusporiadanie cestnej siete a zlucenie NDS&SSC, tak sa mozeme dockat aj postupneho zlepsenia na problemovej trase I/18 v okoli Hanusoviec.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2014 16:45
od i15
Proces EIA už prebehol a odporučil variant cez Stropkov. Ak ho zase odporučí, tak sme v patovej situácii, lebo rozhodnutie EIA je vraj záväzné :)

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2014 16:50
od caki
to mi tiez napadlo, ze to EIA je po novom zavazne. Preto by som chcel vediet nejake detaily k tej studii realizovatelnosti, ci to nebolo navrhnute podobne ako v pripade Turany-Hubova. Ved ceny si mozu poposuvat ako chcu

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2014 17:57
od rado
To by ale muselo prebehnúť nové posudzovanie EIA, nie?

Aktualizácia: teraz som z toho jeleň. :) prečítal som si ten link v Monitoringu, kde píšu že sa bude spúšťať proces EIA, a i15 vyššie píše že EIA prebehol. Ak sa bude robiť nové EIA tak potom asi bude záväzné...

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2014 18:52
od Andrej
i15 napísal:Proces EIA už prebehol a odporučil variant cez Stropkov. Ak ho zase odporučí, tak sme v patovej situácii, lebo rozhodnutie EIA je vraj záväzné :)

Ja som sa v EIA docital, ze oba varianty su porovnatelne, resp. variant cez Stropkov vyraznejsie zasiahne do ZP.
i15 napísal:Porovanie jednotlivých variantov:

Pozitívami červeného variantu sú hlavne nižšie investičné a prevádzkové náklady, menší zásah do životného prostredia a fakt, že je to kratší variant. Medzi negatíva patrí vyššia technická náročnosť a spomalenie dopravy po E371 počas výstavby. Hlavným pozitívom modrého variantu je lepšia obsluha územia a kratšia návratnosť investície. Negatívom sú vyššie náklady a výraznejší zásah do ŽP.

resp.citacia zo zaverecneho stanoviska:
. Odporúčaný variant
Na základe výsledkov procesu posudzovania a existujúcich informácii

sú obidva varianty navrhovanej činnosti porovnateľné a realizovateľné.

Alebo citam neaktualny dokument?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2014 19:25
od i15
také je záverečné stanovisko, už neviem prečo som bol v tom, že sa odporučil jeden variant

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2014 19:42
od caki
tiez som zil v tom ze bol odporuceny modry variant, ale to asi iba Figel rozhodol, ked bol ministrom, aby sa to nezdrziavalo
a vyzera, ze bude dalsie posudzovanie - http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=19831

Do 31. marca 2015 je úlohou rezortu dopravy zabezpečiť začatie verejného obstarávania dodania dokumentácie pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA) a pre územné rozhodnutie na rýchlostnú cestu R4 v úseku Kapušany štátna hranica s Poľskom.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2014 20:35
od KN.SK
caki napísal:tiez som zil v tom ze bol odporuceny modry variant, ale to asi iba Figel rozhodol, ked bol ministrom, •••
Nebolo trasovanie cez Stropkov "pretlačené" Stropkovčanom Pavlom Prokopovičom (bývalým ministrom dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenska)? Nie som si istý tým, preto ten otáznik. Ak predsa len je i on za tým, tak "chcel" niečo lokálpatriotické urobiť pre svoje rodné mesto, nie len zmrzlinu.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2014 20:55
od i15
KN.SK už nie je rok 2006 :)

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2014 21:31
od jarino
KN.SK napísal:Nebolo trasovanie cez Stropkov "pretlačené" Stropkovčanom Pavlom Prokopovičom (bývalým ministrom dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenska)?

Áno, za Prokopoviča cez Stropkov. Potom za Vážneho cez Giraltovce. Za Figeľa sa rozhodlo znova pre Stropkov. A teraz za Počiatka znova Giraltovce. Je to smiešne... A pokým sa začne reálne stavať, tak vari každá vláda to bude meniť, tak ako to bolo doteraz...
Nechápem, prečo sa nevyčlení úsek Kapušany-Lipníky z tohto veľkého úseku. Lebo kým toto posunú na úroveň ÚR(asi až po ÚR to rozdelia na menšie úseky, že?), tak príde nová vláda, ktorá to možno zmení. A takto aj vari najdôležitejší podúsek zo (zatiaľ) dlhého úseku stále stojí na niečom, čo sa ho netýka, takže jeho príprava by sa mohla posunúť, keďže teoreticky a asi aj prakticky jeho trasovanie či už pre červený alebo pre modrý variant by malo byť rovnaké...

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2014 21:44
od ANDi
V nejakej tej predoslej studii bolo, ze su porovnatelne... Samozrejme trasa cez Giraltove je kratsia. Ale cez Hanusovce/Stropkov zase lepsia obsluznost uzemia. Mne sa tiez viac pozdava ten modry variant.