Stránka 9 z 14

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2014 21:50
od eric987
Nova EIA sa bude robit zrejme kvoli tomu ze povodny cerveny variant je od lipnikov az po strocin s prepacenim kus hnoja - zakruty s r pod 400m, 6% tne stupanie, 2 kratke ubocne tunely (plus este treti), caste zasahy do zastavanych uzemi obci, 20% trasy cez aktivne zosuvy, dasich 25 % cez uzemia vysoko nachylne na zosuvy; aby sa papierovo vyhlo demolaciam, boli tam navrhnute mosty priamo ponad RD a pod. Skratka povrchove Turany - Hubova su oproti tomu vrcholnou pracou traserov.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2014 22:04
od Andrej
jarino napísal:Nechápem, prečo sa nevyčlení úsek Kapušany-Lipníky z tohto veľkého úseku. Lebo kým toto posunú na úroveň ÚR(asi až po ÚR to rozdelia na menšie úseky, že?), tak príde nová vláda, ktorá to možno zmení. A takto aj vari najdôležitejší podúsek zo (zatiaľ) dlhého úseku stále stojí na niečom, čo sa ho netýka, takže jeho príprava by sa mohla posunúť, keďže teoreticky a asi aj prakticky jeho trasovanie či už pre červený alebo pre modrý variant by malo byť rovnaké...

Ako je spomenute niekolko prispevkov dozadu, priprava nestoji, DUR sa aktualne pripravuje pre usek Kapusany-Hanusovce, v ktorom je zahrnuty aj dolezity usek Kapusany-Lipniky. Vzhladom na vysledok studie pojde zrejme do uzemneho konania len tento podusek.
eric987 napísal:Nova EIA sa bude robit zrejme kvoli tomu ze povodny cerveny variant je od lipnikov az po strocin s prepacenim kus hnoja - zakruty s r pod 400m, 6% tne stupanie, 2 kratke ubocne tunely (plus este treti), caste zasahy do zastavanych uzemi obci, 20% trasy cez aktivne zosuvy, dasich 25 % cez uzemia vysoko nachylne na zosuvy; aby sa papierovo vyhlo demolaciam, boli tam navrhnute mosty priamo ponad RD a pod. Skratka povrchove Turany - Hubova su oproti tomu vrcholnou pracou traserov.

Osobne si nemyslim, ze by sa uvazovalo v novej studii s lepsimi parametrami, aj ked iste posuny trasy ci technologia riesenia sa mozu vyskytnut v kazdom stupni dokumentacie. Tato trasa ma velmi nizke intenzity, takze treba aj uvazovat v uspornych parametroch. Osobne nevidim ako tragicke, ked bude na kratkych usekoch MPR 100 km/h (otazny je vobec plny profil) a stupanie 6%.
ANDi napísal:V nejakej tej predoslej studii bolo, ze su porovnatelne... Samozrejme trasa cez Giraltove je kratsia. Ale cez Hanusovce/Stropkov zase lepsia obsluznost uzemia. Mne sa tiez viac pozdava ten modry variant.

Lenze v tej predoslej studii bola posudzovana cisto trasa R4, neuvazovalo sa s moznostou, ze usek Lipniky-Hanusovce sa da poriesit aj prelozkami cesty I/18. Nie je to koridor, netreba tam nutne RC.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2014 22:08
od expwy
Nový červený variant je dosť odlišný od pôvodného červeného variantu. V rámci štúdie realizovatelnosti sa robil pomerne podrobný IGHP a modra trasa sa vyznačovala podstatne väčším geologickým rizikom ako červená.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2014 22:26
od jarino
Andrej napísal:
jarino napísal:Nechápem...

Ako je spomenute niekolko prispevkov dozadu, priprava nestoji, DUR sa aktualne pripravuje pre usek Kapusany-Hanusovce, v ktorom je zahrnuty aj dolezity usek Kapusany-Lipniky. Vzhladom na vysledok studie pojde zrejme do uzemneho konania len tento podusek.

Díki za ozrejmenie. Už som to aj zabudol. Pamätám si, že bola vyhlásená súťaž na DÚR na tento úsek, myslím, že sa tam dačo zdržalo a nakoniec som bol v tom, že sa to zrušilo...no, bolo to už dávno. Takto potom beriem svoje predošlé slová späť.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2014 00:01
od ecce
expwy napísal:Nový červený variant je dosť odlišný od pôvodného červeného variantu. V rámci štúdie realizovatelnosti sa robil pomerne podrobný IGHP a modra trasa sa vyznačovala podstatne väčším geologickým rizikom ako červená.


je uz niekde aj mapka?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2014 00:21
od Vlados
expwy napísal:... modra trasa sa vyznačovala podstatne väčším geologickým rizikom ako červená.

nepríjemná správa, alebo niekto má v červenej trase pozemky na predaj.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2014 08:19
od ecce
Sa tu bavime o trasovani, ale realne, ide o cestu, ktora sa (mozno s vynimkou prveho useku) len velmi tazko bude stavat skor ako v roku 2020, ak vobec.

z toho povodneho clanku:
Z neoficiálnych zdrojov sme sa dozvedeli, že ak v Bruseli vyhodnotia intenzitu dopravy na cestách I/15 a E371 ako priemernú (v porovnaní s inými regiónmi), s financovaním R4-ky z eurofondov nebude môcť Slovenská republika rátať.


Kolko tam je denne aut?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2014 09:14
od Andrej
Aj keby sa R4 stavala v r. 2030, tak je potrebne zadefinovat koridor v uzemnych planoch, aby sme si ho nezastavali.

Financovanie je problematicke v aktualnom prog.obdobi, kedze okrem nizkych intenzit su prioritou tahy core TEN-T. V buducom prog.obdobi a po naraste intenzit to moze byt realnejsie.

Neda sa zial stavat vsetko naraz. Najblizsi rok by sa mali upravit aspon najkritickejsie useky v okoli S.Stiavnika.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2014 09:22
od Lifko22
Kolko tam je denne aut?


Podla sčítania z roku 2010 pri hranici je intenzita 4000 vozidiel, z toho 2300 je nákladných, pri Lipníkoch, kde začína 1/73 je intenzita 8400 vozidie, z toho 3300 je nákladných, ak som to dobre odčítal z mapy.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2014 17:59
od i15
Intenzita dopravy hovorí len o to, že stačí polovičný profil. Cesta I/73 nevyhovuje kamiónovej premávke. Najhoršie úseky by sa mali budúci rok rozšíriť, ale stále to bude len C7,5.

expwy úsek Kapušany-Lipníky bude musieť počkať na opätovné posúdenie EIA? Alebo je použiteľná DÚR, na ktorej sa už pracuje?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2014 20:04
od Tomas PO
takze sa vraciame o 10 rokov spat - ide giraltovsky variant. dovod - je lancnejsi, kratsi a da sa robit po etapach.
najprv pojde SO PO, potom Kapusany - Lipniky a obchvat Gir.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2014 21:23
od eric987
Co sa tyka useku Kapusany - Lipniky - Hanusovce, tam dojde len k zmene krizovatky Lipniky, dokumentacia sa isto spravi na oba "poduseky" (lipniky - hanusovce maju intenzity na plny profil dnes a je tam trz C 7,5 !!! ), akurat do UK pojdu samostatne. expwy - je prosim ta niekde link na tu studiu realizovatelnosti? rad by som si ju pozrel. Inak nechapem preco sa ani pri jednej studii za posledne roky neuvazovalo o navrate ku prvopociatkom tejto trasy kde bol navrhnuty asi najvhodnejsi variant (zial isty Vasil B. by sa asi nepreniesol, keby SK nebol ani na doplnkovej mape D) - cez BJ (poliaci ohladoch prihranicnych usekoch asi tz velmi nepokrocili takze pretrasovanie od Dukly na JZ by snad prezili)

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2014 21:40
od eric987
Andrej napísal:Osobne si nemyslim, ze by sa uvazovalo v novej studii s lepsimi parametrami, aj ked iste posuny trasy ci technologia riesenia sa mozu vyskytnut v kazdom stupni dokumentacie. Tato trasa ma velmi nizke intenzity, takze treba aj uvazovat v uspornych parametroch. Osobne nevidim ako tragicke, ked bude na kratkych usekoch MPR 100 km/h (otazny je vobec plny profil) a stupanie 6%.


V novej studii ak zochce byt vobec realna, bude sa musiet minimalne nanovo stanovit trasa medzi Lipnikmi a Giraltovcami ta tu bola zo vsetkeho najhorsia, uz v priebehu EIA sa dotknute obce zhodli, ze cerveny variant ano, ale v takejto podobe len cez ich mrtvoly. Takisto do neba volajucou sprostostou je trasovanie v okoli Matoviec a Sobosa, kde co vedie po povrchu vedie cez zosuvy, co v tunely tak rovnako v katastrofalnych podmienkach a v poriadnom stupani (jedna tunelova rura by musela byt 3- pruh). Tato trasa ma nizke intenzity preto, lebo kazdy kto tadial siel si weelmi dobre premysli ci tadial pojde aj druhykrat. Pritom ide o jednu z najpotencionalnejsich tras v ramci SR - najkratsie spojenie medzi pobaltim a vychodnym balanom cez EU. Staci raz si ju prejst, vecsina aut cudzia, najme PL, LT, RO, BY, ci v nasich koncinach exoti ako FIN, EST, LAT, BG, TUR, RUS. Este aj Svidnicania ju medzi Strocinom a Giraltovcami radsej obchadzaju po I/15 a na slovenske pomery velmi solidnej II/556, zvysnej lokalky je tu ako safranu, ved ide stredom kopcov.

P.S. To stupanie bude suvisle 1,5 km, pred nim budu dalsie 3 km 4,5 % :)

Lenze v tej predoslej studii bola posudzovana cisto trasa R4, neuvazovalo sa s moznostou, ze usek Lipniky-Hanusovce sa da poriesit aj prelozkami cesty I/18. Nie je to koridor, netreba tam nutne RC.

No hej nebude to R4 kategorie 22,5/100(80) ale I/18 kategorie 22,5/100(80) :D

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2014 21:47
od eric987
Tomas PO napísal:takze sa vraciame o 10 rokov spat - ide giraltovsky variant. dovod - je lancnejsi, kratsi a da sa robit po etapach.
najprv pojde SO PO, potom Kapusany - Lipniky a obchvat Gir.


Praveze modry variant by bol lacnejsi. V EIA bola sice pri nom vyssia cena, ale to len vdaka tlakom na projektantov, napr. zaradil sa tam tunel Petic, ktoreho max. nadlozie by malo cca 20m (zarez pri respektovani STN by mal max. vysku cca 12 m), len do modreho sa zapocitali naklady na niektore vyvolane investicie hoci boli spolocne pre oba (obchvat Kapusian na II/545, prelozka I/73 medzi Strocinom a SK), bol tu zaratany aj 4-km SO Stropkova na 2-ke do ML, Stropkov mal navrhnute 2 MUK atd.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2014 15:14
od expwy

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2014 15:22
od expwy
Ako prvé by mali ísť tieto 4 úseky:

MÚK Kapušany - MÚK Lipníky - s obchvatom Lipníkov na I/18
MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce
MÚK Okrúhle - MÚK Stročín (obchvat HoP Šarišský Štiavnik)
MÚK Svidník-Sever (Ladomírová) - MÚK Hunkovce

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2014 21:10
od eric987
ako tak pozeram takcerveny variant v studii je iny nez cerveny variant ktory bol v EIA, minimalne R4 sa od I/18 odpaja pred Lipnikmi (ked som na tu mappku pozrel mysel som si ze sa mi to len zda no "MÚK Kapušany - MÚK Lipníky - s obchvatom Lipníkov na I/18" z prispevku od expwy hovori zrejme za vsetko aj to ktory vyhral). Fialovy inak tz nevyzera zeby bol z nej prevzaty, lebo ten povodny cerveny EIA-variant sa okrutil okolo Cepcova skoro ako had okolo stromu...

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2014 13:52
od Lifko22
Niekde by sme sa vedeli dostat aj ku kompletnej studii?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2014 13:39
od Andrej
expwy napísal:Ako prvé by mali ísť tieto 4 úseky:

MÚK Kapušany - MÚK Lipníky - s obchvatom Lipníkov na I/18
MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce
MÚK Okrúhle - MÚK Stročín (obchvat HoP Šarišský Štiavnik)
MÚK Svidník-Sever (Ladomírová) - MÚK Hunkovce

Vdaka, toto je velmi dolezita informacia (aj ked to tak v reale byt nemusi). Bude sa riesit aj prelozka alebo prestavba I/18 od Lipnikov na vychod ? Je mozne, ze by sa 1.usek Kapusany-Lipniky realizoval este v tomto prog.obdobi?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2014 22:12
od Ondra O.K.
Zdravim, pokud to tu jeste nebylo, doporucuji precist si zapis z 10. jednani komise pro dopravu presovskeho magistratu viz http://www.presov.sk/file/23030/zapisnica10-2014.pdf O R4 se mluvi hlavne o stavu pripravy resp. jejich problemech a taky o studii realizovatelnosti. Podle ni je tranzit jen cca 15-20% tudiz obchvat dopravu v Presove nevyresi a je tam k tomu i zapis z diskuze

Nicmene jiny clanek http://presov.korzar.sme.sk/c/7463489/z ... omoze.html zase zminuje ze Presov nema platny generel dopravy, tudiz ani platne a aktualni smerove pruzkumy dopravy, tak nevim na jak pevnych zakladech to stoji.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2014 10:59
od Tomas PO
expwy napísal:Ako prvé by mali ísť tieto 4 úseky:

MÚK Kapušany - MÚK Lipníky - s obchvatom Lipníkov na I/18
MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce
MÚK Okrúhle - MÚK Stročín (obchvat HoP Šarišský Štiavnik)
MÚK Svidník-Sever (Ladomírová) - MÚK Hunkovce

Moje informacie hovoria o troch usekoch. SO PO plny profil, MÚK Kapušany - MÚK Lipníky, MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce.
Z velmi relevantneho zdroja. Preco sa lisime v info?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2014 11:00
od Tomas PO
Ondra O.K. napísal:Zdravim, pokud to tu jeste nebylo, doporucuji precist si zapis z 10. jednani komise pro dopravu presovskeho magistratu viz http://www.presov.sk/file/23030/zapisnica10-2014.pdf O R4 se mluvi hlavne o stavu pripravy resp. jejich problemech a taky o studii realizovatelnosti. Podle ni je tranzit jen cca 15-20% tudiz obchvat dopravu v Presove nevyresi a je tam k tomu i zapis z diskuze

Nicmene jiny clanek http://presov.korzar.sme.sk/c/7463489/z ... omoze.html zase zminuje ze Presov nema platny generel dopravy, tudiz ani platne a aktualni smerove pruzkumy dopravy, tak nevim na jak pevnych zakladech to stoji.

jaspers pre fesibility study robil velky smerovy prieskum v aprili 2014

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2014 11:09
od Andrej
Tomas PO napísal:
expwy napísal:Ako prvé by mali ísť tieto 4 úseky:

MÚK Kapušany - MÚK Lipníky - s obchvatom Lipníkov na I/18
MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce
MÚK Okrúhle - MÚK Stročín (obchvat HoP Šarišský Štiavnik)
MÚK Svidník-Sever (Ladomírová) - MÚK Hunkovce

Moje informacie hovoria o troch usekoch. SO PO plny profil, MÚK Kapušany - MÚK Lipníky, MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce.
Z velmi relevantneho zdroja. Preco sa lisime v info?

Zrejme preto, ze expwy pisal vysledky FS pre usek Presov-Svidnik, ktory nezahrnal SO PO. Ten sa posudzoval zvlast v tejto studii
http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestni ... 618F2EA1F4
a vzhladom na jeho pripravenost moze ist do vystavby ako prvy.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2014 13:06
od Sentilj
Tomas PO napísal:
expwy napísal:Ako prvé by mali ísť tieto 4 úseky:

MÚK Kapušany - MÚK Lipníky - s obchvatom Lipníkov na I/18
MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce
MÚK Okrúhle - MÚK Stročín (obchvat HoP Šarišský Štiavnik)
MÚK Svidník-Sever (Ladomírová) - MÚK Hunkovce

Moje informacie hovoria o troch usekoch. SO PO plny profil, MÚK Kapušany - MÚK Lipníky, MÚK Kúkova - MÚK Giraltovce.
Z velmi relevantneho zdroja. Preco sa lisime v info?


Tomas PO vies aj info, ci v ramci useku c.1 pocita aj s "miniobchvatom" Kapusian v smere na Bardejovskú II/545? Niekde som zachytil ze sa o tom uvazuje, ale ci ako integralna sucast vystavby v rezii NDS alebo ako doplnkovo "privadzac" cez SSC (ak by sa to realizovalo, aby sa neopakoval scenar s nitrianskym privadzacom R1 - I/51 - NR)?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2014 13:29
od Tomas PO
MUK Kapusany sa mala preprojektovavat tak, ze sa uz nebude pocitat s docasnym napojenim na 1/18ku, ale s nadvazujucim usekom Kapusany-Lipniky. Ci je zmena projektu ukoncena, neviem.