Stránka 10 z 14

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2014 16:27
od i15
Tomas PO napísal:MUK Kapusany sa mala preprojektovavat tak, ze sa uz nebude pocitat s docasnym napojenim na 1/18ku, ale s nadvazujucim usekom Kapusany-Lipniky. Ci je zmena projektu ukoncena, neviem.


a prečo by tam nemohlo byť trvalé napojenie? odbočka na okresné mesto s 30000 obyateľmi nepotrebuje MUK?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2014 20:39
od Tomas PO
bardejov by si urcite zasluzil jednicku. dokonca sucasnu dvojku by stacilo preklasifikovat, a odstranit zopar bodovych zavad

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2014 22:06
od Andrej
Bardejov uz jednu "jednicku" ma, ale asi si myslel II/545. Avsak prosim, uz ziadne ciastkove riesenia. Idealne bude konecne preklasifikovat celu cestnu siet, ako to nedavno ukazal expwy. II/545 by v nej bola sucastou statnych ciest.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2014 22:12
od Tomas PO
ano, myslel som II/545. lokalka BJ-PO je silna, rovnako je to smer na PL, ktory by si tuto kategoriu zasluzil. najma svojimi parametrami na niektorych miestach: https://www.google.sk/maps/@49.1153217, ... CVFanw!2e0

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2014 22:27
od mareks96
Hlavne by mohli byt vsetky cesty pod jednou organizaciou ako jeden celok ci uz su to D,R,1,2,3(samozrejme nech tam nie su mestske komunikacie). Nie ako je to teraz ze clovek ani nevie kto ma co v sprave a potom je problem aj s udrzbou atd.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2014 21:48
od Lifko22
Podľa najnovšej mapy: http://www.ndsas.sk/mapa-dialnicnej-siete-ewu/44907s
sa ustálilo trasovanie, alebo proste zase to nemá žiadnu výpovednú hodnotu.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2014 00:41
od ANDi
Oproti predchadzajucej mapy tu nie je ziadna zmena.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2015 16:03
od caki
http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/rychlostna-cesta-r4-svidnik-kapusany
zacina nove posudzovanie na zaklade vyslekov studie realizovatelnosti - je tam kopec materialov. nemam vsetko precitane ale v skratke - vypustil sa modry variant a posudzuje sa len cerveny (cez Giraltovce) a fialovy (vedený prevažne v súčasnom koridore cesty I/73, ktorý počíta s jej úpravami). Takze pri fialovom len spravia obchvaty dedin na existujucej ceste + pristavaju dalsie 2 pruhy. :shock:
- modry variant (cez Stropkov) sa nebude posudzovat
- oba varianty bez tunelov
- cerveny variant (R24,5/100) v celej trase, fialovy vacsinou R11,5/80
- celkove investicne naklady cerveny vs fialovy - 1 147 mil vs 460 mil

Mam len ja pocit, ze nasilu nieco pretlacaju ked vypustili modry variant?

A musim citovat:
Odporúčame realizovať variant č. 1 (červený), ktorý spĺňa podmienky ekonomickej
návratnosti investícií a spĺňa aj ostatné požiadavky pre doporučenie k realizácii. Vzhľadom
k jeho vedeniu v koridore cesty I/73 tiež umožňuje etapizáciu výstavby, ktorá zaistí
prednostné a včasné riešenie problémových častí ťahu.
Stavba variantu č.1 (červený) v plnom profile je výhodnejšia pre realizáciu ťahu rýchlostnej
cesty R4 preto, že:
– má potrebné prioritné postavenie a je umiestniteľná do hodnoteného územia,
– je realizovateľná s prijateľnými technickými parametrami,
– môže splniť požadovaný dopravný účel a vyhovuje sociologickým hľadiskám,
– bude mať priechodnosť územím z hľadiska životného prostredia,
– prispeje k rozvoju štátu a daného regiónu,
– je realizovateľná z hľadiska financovania a bude ekonomicky prijateľná z hľadiska
nákladov a prínosov.
Variant č. 2 (fialový) je z ekonomického hľadiska najvýhodnejší, zaostáva však za červeným
z hľadiska sociálnych, dopravných i environmentálnych efektov a rizík do takej miery, ktoré
vyvažujú, ba až prevažujú jeho ekonomickú efektivitu.


Na základe vykonaného hodnotenia vplyvov činnosti na životné prostredie a už uvedených
skutočností odporúčame v ďalšom stupni EIA hodnotiť variant č. 1 (červený).

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2015 17:32
od i15
Po uzavretí cesty cez Šarišský Štiavnik pozorujem výrazné zvýšenie počtu kamiónov a zahraničných áut na I/79 VT-TV. Takže ak sa tento rok bude robiť sčítanie dopravy, v koridore R4 cez Giraltovce vyjde stagnácia, alebo pokles počtu vozidiel a až do spracovania výsledkov za rok 2020 nebude šanca obhájiť výstavbu R4 :?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2015 18:12
od Peterman
Zdá sa mi, že trasa (modrá) cez Hanušovce n/T a Stropkov by lepšie obslúžila územie severovýchodne od PO. Možno je o niečo dlhšia a nie tak priamo vedená v smere sever juh, ale by prevzala vačšiu časť dopravy z oblasti (Samozrejme nerátam tranzit sever - juh, pre ktorý je toto vybočenie nepodstatné) a sucasne tým, ze je od PO ťahaná v smere na východ by umožňoval aj dobre napojenie na VT a Humenné


Tuším teraz NDS hľadá riešenia ako všetko zjednodušiť za každú cenu - vidia ake su problémy s tunelmi, atd.,...

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2015 18:22
od ANDi
Bude dalsi minister, bude dalsia zmena...

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2015 20:28
od eric987
Ten cerveny variant, ktory vysiel zo SR je zrejme novy, povodny cerveny bol v useku Lipniky-Giraltovce posunuty viac vychodne, t.j. zhruba tam, kde je fialovy. Avsak pri spracovni povodnej TS (tusim 2005) bol aj znamy tak niekolko postrehov: povodny cerveny sa mal pretlacit cez mrtvoly. Vysledkom mala byt taka priemerna jednotka v buducnosti rozsiritelna na 4-pruh, ktor by parametre RC splnala len vdaka vynimkam - tiahle, niekolko km dlhe 6% stupania atd. Zato modry by plne splnal R11,5/100, vyhladovo R24,5. Obluky v udoli Ondavy by vacsinou vyhovovali dokonca navrhovej 120-ke. Ze povodny cerveny variant vysiel lacnejsie (a aj enviromentalne vyhodnejsie) bol vysledok ucelovych manipulacii:
-do ceny modreho sa zapocital aj V obchvat Kapusian (II/545), do cerveneho nie, hoci by sa staval pri oboch
-prekonanie HS Petic razenym tunelom, hoci realne by sa tam robil zarez, resp. hlbeny tunel (aj preto uz teraz na stranke NDS nie je)
-3 MUK pre SP v modrom variante
-vedenie modreho variantu v subehu so zeleznicou namiesto lacnejsieho juzneho obchvatu
-nezapocitanie nutnych demolacii pri cervenom variante
-nezaratanie nutnych sanacii svahov v cervenom variante do vyslednej ceny (cca 30% podlozia cerveneho variantu tvorili bud existujuce alebo vysoko poencialne zosuvy)
Prakticky cely usek Lipniky-Giraltovce je v novej podobe, to je dobre, pretoze prave tento v povodnom cervenom nestal slusne povedane za nic. Zaujimalo by ma ale, ako si predstavuju vedenie medzi Giraltovcami a Okruhlym bez tunela, aj za najtvrdsej anitunelovej lobby bolo jasne, ze tam budu musiet byt min. 2. Zrejme zapadne od Giraltoviec povedie dlha a vysoka estakada nasledne hlboky zarez. Dalsi usek Okruhle-Strocin (odklon dopravy zo Stiavnika) je vlastne dlhodobo stabilizovany, tam velmi niet co vymyslat.

Inak zaujimave ze nikoho nenapadlo navrhnut uplne novy (a vlastne najstarsi uvazovany) variant - okolo BJ

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2015 09:22
od caki
pridane intenzity zo studie realizovatelnosti na tomto useku
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=27805

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2015 12:23
od Tomas PO
hm, intenzity nic moc, okrem PO-Lipniky.
inak meni sa povrch na 1/73ke na Chmelovskom kopci v oboch smeroch. zacali strednym pruhom a idu aj hlboko do podlozia

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2015 12:25
od Tomas PO
viete pridat aktulizovane variantne reisenia do galerie?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2015 14:33
od caki
nieco pridane ale pre lepsie rozlisenie najlepsie stiahnut a pozriet z enviroportalu pdf. Tam su este podrobnejsie detaily s krizovatkami.

cely usek s oboma variantami
gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=28051

PO-Giraltovce
gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=28052

Giraltovce-SK
gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=28053

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2015 00:40
od bodrik
Som trochu nezorientovany v tomto, ako to vlastne vyzera s tymto usekom? Je uz rozhodnute ci sa bude stavat variant Hanusovce - Domasa - Stropkov, alebo variant Giraltovce? V akom je to stadiu?

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2015 07:44
od ANDi
Co minister to zmena, posledne sa zase priklonili k variantu cez Giraltovce. Kym sa to zacne realne stavat, tak sa to este parkrat pomeni...

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2015 11:51
od eric987
http://www2.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestn ... B980E9F371
NDS vyhlasila tender spravu o hodnoteni v ramci EIA ako aj DSZ a DUR pre useky Kapusany - Lipniky, Kukova - Giraltovce a Radoma - Rakovcik, cize zatial kazdy 2. usek medzi Kapusanami a SK. Ak si to zhrnieme, delenie usekov po novom by malo byt nasledovne

1. Kapusany - Lipniky (+ obchvat Lipnikov I/18 - byv. R9)
2. Lipniky - Kukova (priprava zatial nepokracuje, jeden z menej potrebnych usekov, kvoli viacerym vysokym mostom ho navyse ani nema vyznam stavat na 1/2 profil)
3. Kukova - Giraltovce (obchvat Giraltoviec, priprava pokracuje, zo vsetkych, co sa zatial pripravuju je najmenej potrebny a aj najnarocnejsi)
4. Giraltovce - Radoma (priprava zatial nepokracuje, podla mna potrebnejsi nez predosly, ale budiz)
5. Radoma - Rakovcik (obchvat Stiavnika - asi najpotrebnejsi z celeho useku Lipniky - SK, priprava pokracuje)
6. Rakovcik - SK (priprava nepokracuje, momentalne najmenej potreby usek z celej R4)

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2015 18:27
od sv3853
Zaujimave informacie ze R4 ma ist cez Giraltovce. Nechapem preco NDS ma na svojej stranke ze Kapusany - Hanusovce zaciatok vystavby 2016.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2016 22:14
od jarino
eric987 napísal:http://www2.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/311657;jsessionid=2A7747A00CCE36D98970D6B980E9F371
NDS vyhlasila tender spravu o hodnoteni v ramci EIA ako aj DSZ a DUR pre useky Kapusany - Lipniky, Kukova - Giraltovce a Radoma - Rakovcik, cize zatial kazdy 2. usek medzi Kapusanami a SK

Dokumentáciu pripraví združenie firiem Alfa 04 a Dopravoprojekt.
Termíny pre Kapušany - Lipníky:
Správa EIA - 120 dní,
Koncept kritérii pre hodnotenie variantov - 90 dní,
DÚR - 180 dní od doručenia výzvy na dodanie,
Koncept smerového a výškového vedenia stavby - 40 dní od doručenia výzvy na dodanie DÚR,
Projekt geologickej stavby - 45 dní od doručenia výzvy na dodanie DÚR,
Návrh záverečnej správy IGP - 160 dní od doručenia výzvy na dodanie DÚR,
Koncept technického riešenia mostov a križovatiek - 120 dní od doručenia výzvy na dodanie DÚR,
Koncept majetkovej hranice, hranice dočasných záberov - 160 dní od doručenia výzvy na dodanie DÚR,
DSZ - 180 dní od doručenia výzvy na dodanie DSZ,
Pre ostatné stavby sú termíny v zmluve.

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2017 09:18
od caki
nova EIA pre tento usek je hotova: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/rychlostna-cesta-r4-svidnik-kapusany
kedze sa posudzoval len cerveny variant vs. fialovy (takmer v koridore terajsej cesty 1, triedy) tak samozrejme odporucaju cerveny variant, ktory sa bude mierne modifikovat pri obci Luzany pri Topli
Na základe komplexného posúdenia očakávaných vplyvov navrhovanej činnosti - rýchlostnej cesty R4 v úseku Svidník – Kapušany na životné prostredie v hodnotenom území a podmienky splnenia opatrení na prevenciu, elimináciu, minimalizáciu a kompenzáciu vplyvov na životné prostredie, považujeme realizáciu stavby v modifikovanom variante 1 červený (s modifikovanou trasou v km 13,600 až 17,425 pri obci Lužany pri Topli) za jednoznačne prijateľnú a z hľadiska vplyvov na životné prostredie výhodnejšiu ako nulový variant.

dlzka useku: 38,67 km
7 MUK, 53 mostov s celkovou dlzkou 12,548 km,

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2017 11:36
od Ister
dobre som si vsimol v tom buletine, ze zaciatok vystavby rok 2021 a ukoncenie 2040 :shock: :shock: :shock:

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2017 13:34
od aquila
no a to su este velky optimisti si myslim

Re: R4 Prešov - Svidník

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2017 13:56
od Miro
To sú úplne nezáväzné čísla :)