R4 - S19 / hranica Slovensko - Poľsko

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

R4 - S19 / hranica Slovensko - Poľsko

Odoslaťod johhan » 02. Aug 2005 22:58

Poľsko začalo v roku 2004 vykupovať prvé pozemky v trase S 19 Lublin – Rzeszów – Barwinek a to hlavne v oblasti Rzeszówa kde sa začne stavať obchvat mesta v plnom profile S 19 v priebehu roku 2007. Zároveň sa začalo finalizovať trasovanie úseku Rzeszów – Barwinek aby mohli pokračovať výkup pozemkov. Predpokladaná výstavba v 2010 - 2015 +- 3 roky.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod Antimander » 03. Aug 2005 21:07

Tak aj v tomto budeme pozadu, pretože severná vetva sa s výnimkou obchvatu okolo Svidníka tak skoro nezačne stavať, t.j. do r. 2015 asi nie.

Nie je to v plánoch.

Keď zrátame D1+D3+R1+R5, ... tak na R4 bude stačiť južná vetva.
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 14:46

Odoslaťod aquila » 03. Aug 2005 23:25

myslim, ze tunak budeme dokonca velmi vyrazne pozadu .. daleko viac ako ohladne D3 ... tam je to aspon kvazi pripravene .. ale faktom je ze severna cast R4 by zo zaciatku stacila byt poriesena na urovni obchvatov ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 446
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Antimander » 04. Aug 2005 00:31

aquila napísal:myslim, ze tunak budeme dokonca velmi vyrazne pozadu .. daleko viac ako ohladne D3 ... tam je to aspon kvazi pripravene .. ale faktom je ze severna cast R4 by zo zaciatku stacila byt poriesena na urovni obchvatov ..


aquila,

lenže severná vetva R4 nie je náročná a nie je tam záujem.

Veď aj projektová dokumentácia bola zadávaná tak, aby sa zohľadňovali všetky varianty, takže napríklad aj Stropkov.
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 14:46

Odoslaťod aquila » 04. Aug 2005 00:44

mno stropkov vieme preco bol "zaradeny" ;)

co sa R4 tyka, tam to neviem posudit, v tej oblasti som nikdy v zivote nebol :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 446
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Antimander » 04. Aug 2005 00:53

aquila napísal:mno stropkov vieme preco bol "zaradeny" ;)

co sa R4 tyka, tam to neviem posudit, v tej oblasti som nikdy v zivote nebol :)


Ja som z východu SR, takže viem, o čom píšem. :wink:

Ale tiež som sa na SR "vykašľal" a som v EÚ, v starej 15-tke takmer stále. Ale späť k téme, RK R4 sa plánuje stavať rýchlejším tempom než doteraz a to sa deje:

obchvat SK (Svidník), KE-Milhosť - projektová dokumentácia a plán výstavby.

Inak R4 blokovali svojím spôsobom minister dopravy, keď ovplyvňoval trasovanie na Stropkov a zároveň jeden župan/ R.B.
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 14:46

Odoslaťod Antimander » 04. Aug 2005 00:54

... a k tomu celému ešte aj "Kechnec" mal svoje výhrady. :roll:

Ale zhrnul by som to tak, že RK R4 bude musieť stačiť to, že sa bude stavať južná vetva a na severnej obchvat Svidníka, aj keď ten niektorí ani nepovažujú za súčasť RK R4.
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 14:46

Re: R4-S19 Slovensko-Poľsko

Odoslaťod Branco » 05. Aug 2005 17:02

johhan napísal:Poľsko začalo v roku 2004 vykupovať prvé pozemky v trase S 19 Lublin – Rzeszów – Barwinek a to hlavne v oblasti Rzeszówa kde sa začne stavať obchvat mesta v plnom profile S 19 v priebehu roku 2007. Zároveň sa začalo finalizovať trasovanie úseku Rzeszów – Barwinek aby mohli pokračovať výkup pozemkov. Predpokladaná výstavba v 2010 - 2015 +- 3 roky.


Tak toto je dobrá informácia. Na poľskom fóre som sa tiež dočítal o rôznych variantoch obchvatu Rzeszowa. Ak bude čas, poskytnem linku :)
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Re: R4-S19 Slovensko-Poľsko

Odoslaťod Caesar » 06. Aug 2005 20:02

johhan napísal:Poľsko začalo v roku 2004 vykupovať prvé pozemky v trase S 19 Lublin – Rzeszów – Barwinek a to hlavne v oblasti Rzeszówa kde sa začne stavať obchvat mesta v plnom profile S 19 v priebehu roku 2007. Zároveň sa začalo finalizovať trasovanie úseku Rzeszów – Barwinek aby mohli pokračovať výkup pozemkov. Predpokladaná výstavba v 2010 - 2015 +- 3 roky.


Johhan,

legislatívny proces nedovolí skoršiu výstavbu ako v r. 2010. A tým myslím len vyhlásenie tendra, takže reálne ešte o 1-2 roky neskôr. Tým by som len upresnil to tvoje rozpätie, aj keď ja podobne informácie nemám. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod Branco » 10. Aug 2005 12:03

Trasa obchvatu Rzeszowa na S19 je v fotogalérii:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=226
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Adaios » 12. Okt 2005 17:28

Na vychodnom Slovensku mam cast rodiny, vzdialenej rodiny, ale predsa sa vyjadrim.

Severna vetva R4 by dnes neriesila vobec nic, nie su tu intenzity a nie je tu ani potrebne stavat dnes RK.

Ovela potrebnejsie je stavat D3 a R3. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod wazari » 12. Okt 2005 21:30

Adoas napísal:
Ovela potrebnejsie je stavat D3 a R3. :wink:


Hm, a ktoru cast R3?
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 17:12

Odoslaťod Adaios » 12. Okt 2005 21:34

wazari napísal:
Adoas napísal:
Ovela potrebnejsie je stavat D3 a R3. :wink:


Hm, a ktoru cast R3?


Severnu vetvu R3, pretoze ja pisem o probleme SR a Polska.

Je zamer SR aj vlady v Polsku aj EU, ze prejazd cez Tatry bude kamionom zakazany, ale na to musi existovat bud D3 alebo R3 a R3 je blizsie, ale to je jedno, ci D3 alebo R3.

Ak R3 tak severna vetva. Stredna este nie je definitivne rozhodnuta a na juznej to este netreba.

Na severnej by som kvoli strednej staval len po Dolny Kubin. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Branco » 25. Jan 2006 19:31

Do fotogalérie som pridal trasovanie poľskej S19.
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=727

Materál pochádza zo stránky: http://www.motogazeta.mojeauto.pl.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Branco » 04. Feb 2006 22:37

A mapku s popisom stavu prípravy jednotlivých úsekov: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=729. Na mapke v hornej časti susedný obchvat Stalowej Woly na S74 bol otvorený pred niekoľkými týždňami. Ostatné časti S19 od Rzeszowa po Barwinek sú v rôznom štádiu rozpracovanosti.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Adaios » 08. Feb 2006 20:22

Idealny stav by bol keby Polsko rozostavalo min. 500 km dialnicnej siete a naraz stavalo vsetky useky. A po priblizeni sa k otvoreniu (10 mesiacov pred moznym otvorenim) zacat stavat dalsich 500 km dialnic, co v praxi znamena - pripravovat naraz 1 000 km dialnicnej siete a v kratkej dobe aj financovat 1 000 km dialnic - ale vysledny efekt by bol fantasticky a hlavne by to bolo ukazanie realnych planov - nie len plany na papieri ktorym nezodpoveda stav rozostavanosti - mozno tak bude po r. 2008 ale nie je tak teraz a preto zverejnovanie roznych planov skor sposobuje presne to co hovori na slovensku D3 MDPT, NDS (SSC, samosprava uz viac ako 5 rokov. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Kronos KBC » 03. Aug 2006 22:11

:wink: Fotogalleria cesta hraniczna 73 Svidnik SK - 9 Miejsce Piastowe PL :D :D :D

Pozdrawiam Slovakie

http://skyscrapercity.com/showthread.ph ... 384&page=4
Kronos KBC
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 03. Aug 2006 21:29
Bydlisko: Polsko

Odoslaťod Kronos KBC » 03. Aug 2006 22:16

Kronos KBC
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 03. Aug 2006 21:29
Bydlisko: Polsko

Odoslaťod Kronos KBC » 03. Aug 2006 22:17

Kronos KBC
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 03. Aug 2006 21:29
Bydlisko: Polsko

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 12:14

Tento dopravný koridor dostal zase o niečo vyšší význam, podpísala sa tu dohoda o rýchlejšej výstavbe, aj sa stanovil termín dostavby, ale poviem to tak: je to len sľub a spravené pre pekné oči. SR by s tým problém teoreticky nemala, chýbajúce úseky na 1/2 profil by stačilo dať 20-25 mld. SKK (záleží od riešení v PO), ale Poliaci nemajú šancu.

Inak je to významné severo-južné prepojenie v rámci Európy, ale ako hovorím, tu chýba stále v týchto častiach dôležitejšie západo-južné a tak SR nenájde toľko financií a už vôbec nie Poľsko a ďalšie krajiny.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Jurislav » 01. Feb 2007 12:13

Celá R4 je stavaná len "aby sa nepovedalo", a tak skoro sa to stavať nebude. Myslím, že až po roku 2015. Radšej dokončiť D1 KE-Záhor než stavať R4 sever. A keď, tak PO-Giraltovce alebo Vyšný Komárnik-Svidník.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 15:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Honda » 01. Feb 2007 12:39

Jurislav napísal:Celá R4 je stavaná len "aby sa nepovedalo", a tak skoro sa to stavať nebude. Myslím, že až po roku 2015. Radšej dokončiť D1 KE-Záhor než stavať R4 sever. A keď, tak PO-Giraltovce alebo Vyšný Komárnik-Svidník.


Ale koridor R4 nie je priorita ani v Polsku ani v Maďarsku. A Slovensko musí riešiť D1 a R1 a ešte to aj nejakých 10 rokov riešiť bude.

Treba si položiť otázku čo treba postaviť dnes :?: A dojde na odpoveď že obchvat Svidníka za 1-1,5 miliardy Sk a KE-Milhosť za 3-3,5 miliardy Sk a tá prvá možnosť sa začne tento rok stavať.
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 19:52

Odoslaťod Dialniciar » 18. Feb 2007 17:25

Honda napísal:Ale koridor R4 nie je priorita ani v Polsku ani v Maďarsku.


Bola podpísaná nová medzinárodná zmluva (dohoda) o prepojení cez koridor R4, na čo sa má využiť predovšetkým rozpočet EÚ. Toto zvyšuje tlak na dostavbu u nás, čo ale problém nebude.

Najdrahšia stavba na celej R4 u nás je SV obchvat Prešova v cene cez 10 mld. SKK na plný profil. Ten sa bude stavať medzi poslednými, pretože mesto Prešov dostane najprv medzi 2010-2015 obchvat cez D1.

Najbližšie sa rozostavia obchvat Svidníka, po tom nasleduje celá južná vetva, všetko na 1/2 profil.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Jarda » 18. Feb 2007 22:55

Jižní větev má být také na 1/2 profil. Vždyť tam snad není složitý terén, takže by stálo za to stavět rovnou na plný profil :?:
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 18. Feb 2007 22:58

Jarda napísal:Jižní větev má být také na 1/2 profil. Vždyť tam snad není složitý terén, takže by stálo za to stavět rovnou na plný profil :?:


Zámer je zatiaľ stále 1/2 profil, so zemnými prácami a mostami ako na plný profil. Dostavia sa na plný profil, až bude nadväznosť v Maďarsku.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Ďalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.