R4 Všeobecne

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Koksolam » 12. Júl 2006 22:40

Je nieco nove v trasovani R4 v severnej oblasti,definitivne padol variant na Stropokov s koncom cukrara???
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 13. Júl 2006 14:37

Koksolam napísal:Je nieco nove v trasovani R4 v severnej oblasti,definitivne padol variant na Stropokov s koncom cukrara???


Bude sa stavať východne od mesta Svidník, tak ako to bolo aj v pláne, len o niečo viac na východ, aby to bolo stredom medzi mestami Svidník a Stropkov. Argumenty sú jasné: budú sa stavať rovnomerné privádzače a posilní to hospodársky celú oblasť. Nemyslím si, že to nie je ničo zlé, len sa z toho spravila zbytočná mediálna bublina napr. na serveri blizsienaokolo.com .
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Koksolam » 13. Júl 2006 14:55

Dy napísal:
Koksolam napísal:Je nieco nove v trasovani R4 v severnej oblasti,definitivne padol variant na Stropokov s koncom cukrara???


Bude sa stavať východne od mesta Svidník, tak ako to bolo aj v pláne, len o niečo viac na východ, aby to bolo stredom medzi mestami Svidník a Stropkov. Argumenty sú jasné: budú sa stavať rovnomerné privádzače a posilní to hospodársky celú oblasť. Nemyslím si, že to nie je ničo zlé, len sa z toho spravila zbytočná mediálna bublina napr. na serveri blizsienaokolo.com .

Takze tie dva varianty trasovania ktore su aj tu na fore, su uz trochu neaktulane :?:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 08. Sep 2006 16:51

Koksolam napísal:
Dy napísal:
Koksolam napísal:Je nieco nove v trasovani R4 v severnej oblasti,definitivne padol variant na Stropokov s koncom cukrara???


Bude sa stavať východne od mesta Svidník, tak ako to bolo aj v pláne, len o niečo viac na východ, aby to bolo stredom medzi mestami Svidník a Stropkov. Argumenty sú jasné: budú sa stavať rovnomerné privádzače a posilní to hospodársky celú oblasť. Nemyslím si, že to nie je ničo zlé, len sa z toho spravila zbytočná mediálna bublina napr. na serveri blizsienaokolo.com .

Takze tie dva varianty trasovania ktore su aj tu na fore, su uz trochu neaktulane :?:


Ani som si nevšimol reakciu na môj príspevok, až teraz, náhodne, keď to tu tak prechádzam. :oops:

Existuje pôvodný a upravený variant trasovania R4 na severnej vetve. Ešte bude záležať od poľskej strany, ale nemyslím si, že by sa plány mali meniť, z jedného sa vybrať bez problémov dá. Ja by som osobne odporučil ten prvý, pôvodný a k Stropkovu postaviť diaľničný privádzač, lebo to nie je žiadna výhra mať blízko diaľnicu, lepšie je mať ju kúsok ďalej a k mestu napájanie. Tranzitu je to tak lepšie, investorom je to jedno, ak existuje "prípojka". :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 27. Okt 2006 18:13

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=5412

podla tohto prispevku by mala byt cela R4 hotova do roku 2013. nejako sa mi to nezda byt realisticke ... aspon na slovenskej strane urcite nie.

bol by uspech mat na plny profil juznu vetvu a niektore obchvaty...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 29. Okt 2006 09:16

hm, sluby ktore presahuju funkcne obdobie vlad (zrejme aj polskej, madarskej a litovskej) je treba brat s rezervou. a hlavne pri takom velkom projekte. napokon tieto krajiny sa mozu na seba vyhovorit..."sused este nepostavil svoj usek, tak ani ja nezacnem"...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod mapman » 29. Okt 2006 10:19

Nemalo tam byť 2031??? To mi príde reálnejšie...

Nie tak teraz vážne, R4 može byť v roku 2013 v plnom profile tak akorát od košíc dole. Na severnej vetve to bude obchvat Svidníka, možno ešte jeden dva.
V Maďarsku bude v prevádzke kvalitná cesta 1.triedy s obchvatmi obcí. No a v Poľsku? Tí plánujú toľko investíc do cestnej siete, že im neverím ani jeden termín. Ešte k tomu, už toho bolo viac kde posúvali termíny a tento je vážne šibeničný, lebo pre poliakov je oveľa doležitejšie dostavať napr. takú A4 a A2 až na východne hranice alebo pretiahnúť krajinou A1ku či S3ku. A pre tie platí že by mali byť zhruba v tomto horizonte (2013) dostavané. A toto sú stovky kilometrov....
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod kaviarista » 30. Okt 2006 08:49

mapman,
samozrejme ten termin je pravdepodobne nedosiahnutelny, ale je potrebne zobrat do uvahy 3 dolezite aspekty. Cez cele Polsko vedie ta trasa takmer vyhradne po rovine, v Polsku sa stavia ovela lacnejsie, ako u nas a trasa pretina najchudobnejsie regiony EU, takze cast financovania bude automaticky poriesena.
Cize, ak bude politicka vola, zas az take odtrhnute od reality to byt nemusi.
Madarsko aj Slovensko su v stave tie terminy v pohode zvladnut.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod devil » 30. Okt 2006 09:16

mam ale jeden dotaz, ako pomoze cesta sever-juh tam, kde evidentne problemy sposobuje neexistencia prepojenia zapad-vychod ? odkial prichadzaju investori a kam vozia tovar ? v podstate aj usek KE-Miskolc (M30)-M3 ma byt nastroj lepsieho spojenia z-v.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod kaviarista » 30. Okt 2006 09:50

devil,
by si sa cudoval , ako rastie dynamicky tovarova vymena baltik-balkan. Druha vec je, ci ma mat medzinarodny tranzit az taku prioritu oproti vnutrostatnej osobnej preprave, kde treba riesit ovela palcivejsie useky ako Presov-Svidnik.

A prepojenie na zapad by bolo v roku 2013 predsa poriesene cez A4 v PL, D1 na SK a M3 v H
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Čumil » 30. Okt 2006 11:55

kaviarista napísal: v Polsku sa stavia ovela lacnejsie


Toto ma zaujima, vies konkretizovat (%) ?
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod aquila » 30. Okt 2006 12:05

kaviarista ma predbehol :) ale devil je to tak, a okolo roku 2015 bude situacia tiez dost ina. prepojenie V-Z viac menej bude a vtedy bude zrejme (aspon v to pevne dufam) aj juzna cast R4 a nejake obchvaty na severe.

cize slovensko to teoreticky moze splnit. aj ked roky 2015-2018 mi pripadaju realnejsie

madari to stihnu temer iste.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 30. Okt 2006 12:42

niekedy obdivujem kolko optimizmu tu najdem :) hoci realita byva zvycajne ina.

"Diaľnica dlhá 1000 kilometrov medzi litovským priemyselným centrom Kaunas a maďarským Debrecínom má byť dokončená do roku 2013. "

moj nazor je ze nebude. 600 km v polsku je velmi vela hlavne ked to nie najvacsia priorita v polsku. nas usek je realny akurat juzna R4 a nejaky ten obchvat (Svidnik a pod.) na severe, nakolko do roku 2013 budu drvivu vacsinu penazi brat spojenia zapad-vychod. madarsko ma mat tento rok usek od M3 po Debrecin, ale nie kvoli tomuto koridoru, to je treba uviest. zvysok ale je tiez otazny, velke rozpoctove setrenie sa urcite vyrazne dotkne dialnic, priority budu skor dialnice na juh - M6, M43 ako TEN koridory a pod. skor by som povedal ze od 2013 dojde k tomu ze uz budu k dispozicii vacsie sumy...a hlavne vobec nic sa nepise ci ide o plny profil, alebo komplet 1/2.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 30. Okt 2006 13:16

vsak o polsku tu nikto nic nehovori. tam to temer urcite nebude. tam docela pochybujem, ze urobia aj nieco serioznejsie od rezsova smerom na juh t.j. k slovenskej hranici.

ale v SR a MR by to ciastostne mohlo byt poriesene polprofilom a obchvatmi, ale ako som pisal skor okolo roku 2015
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 11:00

V r. 2007 sa začne realizovať výstavba obchvatu Svidníka, ktorá jediná je pripravená na celej trase RC R4.

V r. 2008-2009 by sa mala definitívne pripraviť južná trasa a v r. 2009-2010 by sa aj mala začať stavať.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2007 20:49

Stavebné náklady (v Sk) bez DPH v CÚ 2005 a rok ukončenia príprav:

R4 Košice – Milhosť ... 3 467 804 000 ... 2008
R4 Prešov severný obchvat ... 10 422 203 000 ... 2009
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 11. Mar 2007 15:10

V atlase mám 4prúdovku z Kapušian do PO vyznačenú ako R4 :!: Nie je to kravina? Môže mať RC úrovňové križovanie s inými cestami?
Ale nie to som chcel. Môže RC mať v strede len 2plnú čiaru a nie deliaci pás :?: Tak to je aj v KE na niektorých miestach na mestskom okruhu z letiska a potom na Olšany a pritom je tam normálne značka Cesta pre motorové vozidlá.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod i15 » 11. Mar 2007 15:20

ta stvorprudovka nebude sucastou R4, takze je to kravina :)

vid mapa - http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... =2&prm2=70
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Jurislav » 11. Mar 2007 15:29

Diky no dokonca tu mám aj nakreslenú tú ozajstnú R4 ako budúcu CESTU 1. TRIEDY ale len po I/68 do Sabinova.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Jurislav » 13. Mar 2007 18:21

Este raz zopakujem otazku ktoru som sa pytal lebo asi na mna kazdy kasle :(

Môže RC mať v strede len 2plnú čiaru a nie deliaci pás :?:
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod mapman » 13. Mar 2007 18:29

V ČR nie. A predpokladám že je tomu tak aj na SK.

Resp. asi može mať v strede 2plnú čiaru ale len ako plnú čiaru na polprofile ;)

Dovod: Najslabšia kategoria pre R je R22,5 a tam deliaci pas jestvuje.
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Jurislav » 13. Mar 2007 18:31

Vďaka. Ale KE sú potom výnimka.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod mapman » 13. Mar 2007 18:32

V KE nie je ani kilometer R, ale privádzače... A úsek do Šace je už veľmi starý...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Jurislav » 13. Mar 2007 19:17

Mestsky okruh. Ved vidim zvisle DZ Cesta pre motorove vozidla a hned za tym Okruh. Ne som blby. Bol som v KE cez vikend a vsimal som si.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod mapman » 13. Mar 2007 19:20

No dajme tomu. Je rozdiel RC v meste a mimo neho. Aj co sa tyka parametrov vystavby. Je tam 80kmh, na taku rychlost sa to aj stavia. Ja tade nejazdim, to je pravda. To co som napisal plati obecne pre D a RC mimo mesto, v meste je tomu inak (kategórie MR niečo / niečo).
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 24 hostí.