R4 Všeobecne

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Zipso » 08. Dec 2015 09:51

NDS aktualizovala na svojej stranke dialnicnu siet a po poslednej aktualizacii zmenila trasovanie R4 cez Hanusovce, je to pomerne zvlastne kedze pri poslednej aktualizacii bolo trasovane vedene cez Giraltovce.

http://www.ndsas.sk/ext_dok-mapa_siete/44547c
Zipso
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 253
Obrázky: 50
Založený: 26. Mar 2007 11:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Kanky » 08. Dec 2015 10:34

tak to je spravne, treba tahat R4 po Hanusovce, aby sa robilo pre VT, SP, Strazske, HE, SV a nie aby sme robili pre PL kamiony
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod caki » 08. Dec 2015 11:20

zaujimave, lebo EIA sa chysta len pre usek cez Giraltovce a tento variant tam ani nie je
caki
diskutujúci
 
Príspevky: 228
Obrázky: 29
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Peterman » 08. Dec 2015 11:29

Kanky napísal:tak to je spravne, treba tahat R4 po Hanusovce, aby sa robilo pre VT, SP, Strazske, HE, SV a nie aby sme robili pre PL kamiony



Áno toto riešenie je urcite lepšíe, už som to aj písal. Takto sa viac priblíži k Vranovu a Humennemu a lepšie obslúži aj tuto časť východoslovenského regiónu a stiahne dopravu na diaľnicu zo širšieho priestoru ..,
Peterman
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 384
Obrázky: 0
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 08. Dec 2015 12:37

ved studia realizovatelnosti vysla na giraltovce. to je skutocne cudne.
je pravda, ze cez hanusovce to obsluzi vacsi region, avsak neda sa to fazovat, treba to stavat naraz niekolko desiatok km...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 767
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Kanky » 08. Dec 2015 12:46

stacilo by postavit usek Hanusovce - Lomne, to je asi 20 km, mozno menej, vsetko ostatne sa da fazovat, tak ci tak bude treba v buducnosti tahat nejaku prelozku PO (Lipniky) - VT, takto to moze ist v peazi s R4 po Hanusovce
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod expwy » 08. Dec 2015 12:51

Mapa R4 sa nemenila. R4 pôjde definitívne cez Giraltovce.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Kanky » 08. Dec 2015 12:59

je na case urobit zmenu, najlepsie v marci :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod i15 » 08. Dec 2015 17:07

správne, vždy sa to mení pri zmene vlády. možno aj teraz, keď sčítanie ukáže na Šarišskom Štiavniku 0 vozidiel za 24 hodín
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 825
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: Košice

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod expwy » 08. Dec 2015 20:22

Kanky napísal:je na case urobit zmenu, najlepsie v marci :)

Kľudne si to meňte aj každý rok. Takto tu R4 nebudete mať nikdy... :lol:
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Kanky » 08. Dec 2015 20:44

Pises, ako keby sme na tej R4 chceli predavat melony, sam dobre vies, ze sa tam najblizsich 10 rokov ani nic neskrtne a to som este optimista.
Pre mna nech tam radsej nic nerobia ako hlupost do kopcov medzi Lipnikmi Giraltovcami az Strocinom
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 13. Dec 2015 11:01

Tak ma napadlo, že nebolo by lepšie, pokiaľ by bola R4 trasovaná cez Bardejov? Barwinek - Svidník - Bardejov - Kapušany - Prešov Obhcvat, si myslím, že to dáva oveľa väčšiu logiku ako to ťahať niekde okolo domaši, popr. cez Giraltovce, obslúži oveľa viac obyvateľstva a náklady by boli +- rovnaké... vzdušnou čiarou to vychádza okolo 52km, takže dĺžka by mohla byť do 70km (snáď)
Yoggy52
diskutujúci
 
Príspevky: 208
Obrázky: 3
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Svidník

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod eric987 » 13. Dec 2015 21:59

devil napísal:na tahu sme my len je otazne co je adekvatne. susedia -velmi mudro- davaju prednost roznym upravam ciest kde prioritne nepocitaju s D ci RC. na BB-RK mali byt dotiahnute useky so stupacimi pruhmi, dalej obchvaty pre sahy, krupinu, dobru nivu a na orave. predpokladam ze nieco podobne malo byt adekvatne na vychode a nie hned R4.

k tej uprave DK 19 - ano, dostala prednost uprava starej cesty, pretoze aku som uz raz pisal (a to je aj reakcia na yoggyho), tadialto NIKDY neviedla vyznamna cesta. Jeden velky priechod bol Becherov, dalsi az Certizne. Az po 2. svetovej vojne si Bilak vydupal cestu napriec jeho rodnou hrudou, preto bol postaveny novy HP Vysny Komarnik - Barwinek, ku ktoremu bola preventivne dotiahnuta nova cesta prakticky od Nizneho Komarnika (oba Komarniky maju vdaka tomu de facto obchvaty, doteraz nechapem, preco tych par domov pri ceste aj tak opustenych nevykupila a nezburala SSC) v robustnom parametri dokonca s podjazdami pre polne cesty. V PL sa len vyasfaltovala stara "cesta" a potiahla sa az k novemu HP. Za sociku bola medzinarodna preprava s PL minimalna a za Duklou zdochol pes, takze este zaciatkom tohto tisicrocia bola dnesna DK19 asi taka, ze ak po nej siel autobus, mal problem sa vyhnut s osobakom, nieto este s niecim vacsim. Po vstupe do EU preto Poliaci urychlene riesili aspon prestavbu starej cesty a poriesili ju naozaj bravurne. Co az tak bravurne neporiesili su krizovatky v Dukle a MP - su to minikruhace sposobujuce najma v MP (krizenie 2 DK) dlhe kolony. Poliaci tu niezeby nepocitali prioritne s RC, iba pripravu S19 v tomto useku dlho brzdili problemy z trasovanim kvoli konfliktom s NATURA 2000 - obdoba nasej EIA tu trvala 8 rokov.

A trz k R4 - samotnymi obchvatmi by si co-to poriesil, no rozhodne by to nestacilo. Stara I/73 (trz tusim I/21) bola az na usek SK - kriz. s I/15 vzdy len sustavou okresok a okrem spominaneho useku ma ako-tak parametre 1-tky (okrem spominaneho prihranicneho useku) len kratucka, cca 1 km dlha prelozka za Chmelovom v smere na Kukovu a ptm este novy usek cesty Rakovcik - kriz. s I/15, zbytok je uzucka cesta s ostrymi zakrutami a masivnymi stupakmi. Aby z nej mohol byt nejaky slusny tah, bolo by ju potrebne tak ci tak prelozit prakticky v celom useku Lipniky - Rakovcik. Okrem toho, ide o najvychodnejsie spojenie sever-juh v ramci celej EU, takze nieco viac nez len 1-tku si to isto zasluzi, navyse na rozdiel od R3 to ma nadvaznost na oboch stranach.

Yoggy52 napísal:Tak ma napadlo, že nebolo by lepšie, pokiaľ by bola R4 trasovaná cez Bardejov? Barwinek - Svidník - Bardejov - Kapušany - Prešov Obhcvat, si myslím, že to dáva oveľa väčšiu logiku ako to ťahať niekde okolo domaši, popr. cez Giraltovce, obslúži oveľa viac obyvateľstva a náklady by boli +- rovnaké... vzdušnou čiarou to vychádza okolo 52km, takže dĺžka by mohla byť do 70km (snáď)

To nenapadlo len tebe, takto to povodne malo aj byt. Totiz to, podla povodnych zamerov zo 60. rokov mala byt medzi tzv. doplnkovymi tahmi urcenymi na realizaciu po roku 2000 aj D95 PO - Kapusany - BJ - PL, akurat ze v 70. rokoch isty vyssie spomenuty Vasil B. zaloboval za SK a tak sa dalej aspon zacala medzi doplnkovymi tahmi uvadzat "D73" (prve studie na nu pochadzaju az zo zaciatku 80. rokov a mal to byt len nedeleny 4-pruh C16,5, cosi ako ceska I/48 Belotin - Rychlatice). Ak by to aj slo cez BJ, isto by to minulo SK a hranicu SR / PL by to prekrocilo niekde pri Olchowieci, vid gallery/image_page.php?album_id=61&image_id=30264
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 89
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 14. Dec 2015 13:11

Veď Olchowiec, je "neďaleko" Barwinka, pokiaľ by sa chcel riešiť Bardejov bez Barwinka, tak by som povedal, že poľská (RC), by sa museli vyústiť niekde okolo Grabu...

Ja viem, že také boli pôvodne zámery, ale musíme sa prispôsobiť, súčasnej situácii a "hladovým" dolinám, aké sú napr. medzi Svidníkom a Bardejovom... Konkrétne z môjho pohľadu R4 ktorá bude vedená cez Giraltovce alebo Lomné, nevyrieši absolútne nič! A to, že mi skráti cestu zo Svidníka do Prešova, je si myslím, v tomto momente nepodstatné a myslím, že aj zbytočné...
Prikladám obrázok trasovania:
gallery/image_page.php?album_id=174&image_id=32019
Dĺžka 53km, pokiaľ by sa upravilo trasovanie, tak by to mohlo byť kľudne 60km
Aká výhody z toho plynnú?
- ľudia z "odľahlých" dedín ako napr.: Kurimka, Cernina a všetkých obcí na ceste 3. triedy... budú mať ľahšiu prístupnosť do Okresných miest...
- skráti sa čas medzi Svidníkom a Bardejovom, tzn. úspora paliva, znížení náročnosti na ŽP a pod.
- vznik Bardejovsko-Svidníckej Aglomerácie
- skrátením času medzi mestami pomôže hlavne dochádzajúcim za prácou
- regionálny rozvoj obcí
- odľahčenie cesty I/21 (pokiaľ sa myslí trasa Svidník - Prešov)
- obslúži viac obyvateľstva
- ľahší prístup k RC a D
- skrátenie času medzi Bardejovom a Prešovom

Nevýhody:
- potreba aspoň jedného krátkeho tunela
- vedenie trasy je mimo zaužívaného "koridoru"
- nárast premávky v Bardejovskom okrese...
- trochu vyššie náklady

Budem rád, za každé argumenty, vďaka :)
Yoggy52
diskutujúci
 
Príspevky: 208
Obrázky: 3
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Svidník

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod expwy » 14. Dec 2015 14:26

Takto tá R4 fakt nebude nikdy...
:shock:
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Andrej » 14. Dec 2015 14:27

Variant cez Bardejov by mal vyznam v pripade, ze by bol presunuty aj hranicny prechod s PL ku Becherovu alebo k Niznej Polianke. Skoda, ze studia realizovatelnosti nepocitala aj s tymto trasovanim. Ale pravda je, ze teraz je uz neskoro nad tym uvazovat.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 604
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod okorec » 14. Dec 2015 18:05

btw, posudzoval sa niekedy aj JV obchvat PO? ake boli jeho nevyhody?

OT: bardejovsko-svidnicka aglomeracia je strasne vtipne slovne spojenie :D
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 730
Obrázky: 8
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod i15 » 14. Dec 2015 18:16

treba navrhnút trasovanie cez BJ, nová vláda určite ochotne zaplatí štúdiu na natiahnutie času :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 825
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: Košice

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 14. Dec 2015 18:40

expwy napísal:Takto tá R4 fakt nebude nikdy...
:shock:


radšej nikdy ako keby sa mali vyhodiť peniaze zbytočne na niečo čo tento "kraj" nepotrebuje...

osobne by som bol za to, aby sa len spravili preložky niektorých úsekov na I/21 ako je napr. Štiavnik, Giraltovce... a kompenzáciu za R4, by sa mohol tiež spraviť obchvat Stropkova, keďže tam ísť v noci je fakt o "hubu"

a keď sa spravia preložky hlavne Štiavnik a Giraltovce, tak ušetrím cca 10min a mám to isté ako keby som išiel po R4 cez Lomné :roll: a za oveľa nižšie náklady :D

za druhé, predpokladá sa, že obyvateľov v tomto regióne bude ubúdať, už teraz je to dosť vidno, takže narastajúca doprava nehrozí a pre poľské kamióny sa neoplatí investovať, také čiastky... ktoré tiež budú pomaly ubúdať, po vybudovaní úsekov na Orave a Kysuciach, popr. po vstúpení Ukrajiny do Schengenu (pokiaľ vstúpi do Eú), intenzity budú strašne nízke, keďže Dukliansky priesmyk a R4 celkovo, začne obchádzať a ešte si lacno natankuje na Ukrajine...

za tretie je veľmi nepravdepodobné, že po vybudovaní R4, príde investor do SK alebo SP, to už skôr verím, že príde do BJ, a tak by sa mohlo vytvoriť lepšie spojenie s týmto mestom, pomocou toho úseku + by sa zlepšilo spojenie medzi Bardejovom a Prešovom, ako dvoma "metropolami"

za štvrté pokiaľ by aj nejaký investor prišiel do SK, tak si myslím, že či tam nejaká R4 je alebo nie, ani nepocíti, keďže nákladnou dopravou ušetrí max. 15minút :x
Yoggy52
diskutujúci
 
Príspevky: 208
Obrázky: 3
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Svidník

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 15. Dec 2015 00:25

okorec napísal:btw, posudzoval sa niekedy aj JV obchvat PO? ake boli jeho nevyhody?

OT: bardejovsko-svidnicka aglomeracia je strasne vtipne slovne spojenie :D

jv je cely poddolovany
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 767
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod eric987 » 15. Dec 2015 11:14

okorec napísal:btw, posudzoval sa niekedy aj JV obchvat PO? ake boli jeho nevyhody?

OT: bardejovsko-svidnicka aglomeracia je strasne vtipne slovne spojenie :D


S JV obchvatom sa ako s prioritnym ratalo cca do roku 2000, poddolovana je len jeho cast okolo Delne a Solivara, co by cinilo cca 1/3 dlzky medzi PO-juh a Kapusanmi. Jeho najvacsou "nevyhodou" je to, ze blizsie prechadza okolo sidiel typu Zaborske alebo Ruska Nova Ves, kam sa "presidlila" cela presovska "smotanka", rozumej typ vsetci miestni pohlavari + ich mecenasi. Oni nedovolili, aby v blizkom priemyselnom parku vyrastla zlievaren, ktora by ich nerusila nicim, myslis ze byt dopustili vo svojej blizkosti D, po ktorej prejdu denne tisicky polskych kamionov pus dalsie tisicky aut dochadzajucich do KE ?

A ano, ta aglomeracia je fakt vtipne spojenie (tak ako som sa zasmial na vyjadreni "Taborska aglomerace"), uz menej vtipne je, ze cca 34 tisicove mesto s bohatou historiou, historickym jadrom, ktore je len ako 1 z 3 v SR zapisane do UNESCO a so svetoznamymi kupelmi bude dostupne "len" sietou 1-tiek a 2-jek, kdezto D pojde o par km vychodne napriec cez kopce okolo 17-tis. mestecka a zopar dedin.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 89
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod sven » 15. Dec 2015 17:39

V bardejovskom okrese ma vacsiu perspektivu hranicny priechod Kurov, nie Becherov. Poliaci v buducnosti budu urcite budovat RC Brezsko - Nowy Sacz, su aj vysnivane plany o jej predlzeni do Krynice, co uz je na skok do Bardejova, kde sa buduje JV obchvat. Ak by sa upravili na niektorych miestach parametre cesty PO-BJ, plus nejake jednoduche obchvaty (Raslavice, Kobyly, Tulcik, Demjata), tak z toho moze byt raz zaujimavy tranzitny tah. Ale to je perspektiva tak 30 rokov, dovtedy uz budu snad aj niektore useky R4 vybudovane. O RC PO-BJ nema vyznam hovorit. Aj ked by som nebol prekvapeny, ak by nahodou Poliaci dali vacsiu prioritu RC Brezsko-Nowy Sacz pred S19 Rzeszow_Barwinek.
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 525
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod PK » 16. Dec 2015 19:49

Momentalne na Slovensku uz nastava aj potreba budovat RC v Smere PO - Stara Lubovna - Nowy Sacz. Kedze je dialnica v Rzeszow - Krakow - Wroclaw - DE dokoncena, tak tato cesta sa stala prioritnou pre spojenie vychodneho Slovenska so severnym Nemeckom a Holandskom. Co poznam realne pripady tak ludia z vychodu uz do Nemecka a Holandska jazdia len cez Polsko. Ziadna D1 cez Zilinu. Tento tah je logicky a najvyhodnejsi aj pre tranzit Turecko, Bulharsko, Rumunsko, Madarsko, Slovensko, Polsko, Nemecko, Benelux.
PK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 392
Obrázky: 7
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod pohodak » 17. Dec 2015 08:36

akoze nic v zlom, ale ty si sa rozhodol vymysliet co najviac nezmyselnu RC na Slovensku? spojenie vychodneho SK so severnym Nemeckom a Beneluxom je fakt totalna priorita :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod eric987 » 17. Dec 2015 09:36

no najviac nezmyselna RC v SR by to isto nebola, aj ked z ramca nezmyselnych by sa isto nevymanila. Co by na tejto trase stacilo je "RC" PO - SB, medzi SB a Lipanmi v 1/2 profile, cez Puste Pole to prerobit na 3-pruh, spravit obchvat Lubotina (aj ked ten si velmi nwm predstavit, mozno prelozka do svahu poza trat) a hlavne postavit obchvat Plavnice, to mi pride este prednejsie nez SB - SM (medzi SL a Lubotinom je to uz dnes az na tu nestasnu Plavnicu full C 11,5). Potom este nejako poriesit usek SL - PL, tu bohate bude asi na vzdy stacit C 9,5.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 89
Založený: 16. Júl 2014 08:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.