Veď Olchowiec, je "neďaleko" Barwinka, pokiaľ by sa chcel riešiť Bardejov bez Barwinka, tak by som povedal, že poľská (RC), by sa museli vyústiť niekde okolo Grabu...
Ja viem, že také boli pôvodne zámery, ale musíme sa prispôsobiť, súčasnej situácii a "hladovým" dolinám, aké sú napr. medzi Svidníkom a Bardejovom... Konkrétne z môjho pohľadu R4 ktorá bude vedená cez Giraltovce alebo Lomné, nevyrieši absolútne nič! A to, že mi skráti cestu zo Svidníka do Prešova, je si myslím, v tomto momente nepodstatné a myslím, že aj zbytočné...
Prikladám obrázok trasovania:
gallery/image_page.php?album_id=174&image_id=32019Dĺžka 53km, pokiaľ by sa upravilo trasovanie, tak by to mohlo byť kľudne 60km
Aká výhody z toho plynnú?
- ľudia z "odľahlých" dedín ako napr.: Kurimka, Cernina a všetkých obcí na ceste 3. triedy... budú mať ľahšiu prístupnosť do Okresných miest...
- skráti sa čas medzi Svidníkom a Bardejovom, tzn. úspora paliva, znížení náročnosti na ŽP a pod.
- vznik Bardejovsko-Svidníckej Aglomerácie
- skrátením času medzi mestami pomôže hlavne dochádzajúcim za prácou
- regionálny rozvoj obcí
- odľahčenie cesty I/21 (pokiaľ sa myslí trasa Svidník - Prešov)
- obslúži viac obyvateľstva
- ľahší prístup k RC a D
- skrátenie času medzi Bardejovom a Prešovom
Nevýhody:
- potreba aspoň jedného krátkeho tunela
- vedenie trasy je mimo zaužívaného "koridoru"
- nárast premávky v Bardejovskom okrese...
- trochu vyššie náklady
Budem rád, za každé argumenty, vďaka