R4 Všeobecne

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod DrX » 17. Dec 2015 11:07

Co vy tu riesite? Spojenie vych.Slovensko-Polsko pre osobne auta bude vzdy najlepsie cez Poprad-Podspady-Jurgow-Nowy Targ-Krakow. Teraz, ked sa na SK strane dokonci dialnica PO-PP, bude suvisla stvorprudovka skoro po Velku Lomnicu. A poliaci coskoro dobuduju S7 po Nowy Targ. Cize realne tam bude chybat len 60km stvorprudovky, a to na useku kde kamiony nesmu. Takze osobakom nebude co riesit, a za 3 hod sa Kosice-Krakow bude dat robit.

No a nakladaky to nateraz mozu obchadzat. Resp., ak by sa spravil 1-km tunel cez ten kusok useku pri Podspadoch, kde ta cesta prechadza TANAPom, moze sa to cele dobudovat na RCcko, ktore bude seriozne vyuzite.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Andrej » 17. Dec 2015 21:21

Akakolvek nova R sposobi na danej trase len to, ze obchvaty a zlepsenia parametrov cesty, ktore by mohli byt realne do 5-20 rokov sa budu len donekonecna odsuvat. A kazda nova RC len spomali vystavbu ostatnych RC.

DrX, nastastie planovanie dialnicnej siete neriadis ty. RC v ochrannom pasme TANAPu v jeho najmenej dotknutej casti vichricou je giganticky nezmysel.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod JaNY » 18. Dec 2015 03:34

Uz ked sme pri tych cezhranicnych debatach. Mna by zaujimalo, cez ktory prechod preslo viac ND pri scitani dopravy v r 2010. Trstena alebo Dukla( i15 pomoz, please). Dalo by sa tiez opriet o to, ci sa pustat skor do vystavby R3 alebo R4.
Obrázok používateľa
JaNY
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 970
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 03:41

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod DrX » 18. Dec 2015 12:08

Andrej, presne takych odbornikov potrebujeme, co idu planovat dialnicnu siet podla jednej "vichrice", co sa udeje raz za 100 rokov. A hlavne, ked mu nevadi kazdorocne snehom zasypany a neprejazdny sever a vsetky dialnice chce tlacit tam.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod milosD » 18. Dec 2015 13:54

DrX napísal:Co vy tu riesite? Spojenie vych.Slovensko-Polsko pre osobne auta bude vzdy najlepsie cez Poprad-Podspady-Jurgow-Nowy Targ-Krakow. Teraz, ked sa na SK strane dokonci dialnica PO-PP, bude suvisla stvorprudovka skoro po Velku Lomnicu. A poliaci coskoro dobuduju S7 po Nowy Targ. Cize realne tam bude chybat len 60km stvorprudovky, a to na useku kde kamiony nesmu. Takze osobakom nebude co riesit, a za 3 hod sa Kosice-Krakow bude dat robit.

No a nakladaky to nateraz mozu obchadzat. Resp., ak by sa spravil 1-km tunel cez ten kusok useku pri Podspadoch, kde ta cesta prechadza TANAPom, moze sa to cele dobudovat na RCcko, ktore bude seriozne vyuzite.


...hej a Tatransku kotlinu a zdiar chces ako obchadzat?
siel si vobec po tej ceste a pozeral sa okoloseba a nie len na seba ?!
milosD
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 11
Založený: 28. Jan 2009 14:15

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod jawor » 18. Dec 2015 14:53

PK napísal:Momentalne na Slovensku uz nastava aj potreba budovat RC v Smere PO - Stara Lubovna - Nowy Sacz. Kedze je dialnica v Rzeszow - Krakow - Wroclaw - DE dokoncena, tak tato cesta sa stala prioritnou pre spojenie vychodneho Slovenska so severnym Nemeckom a Holandskom. Co poznam realne pripady tak ludia z vychodu uz do Nemecka a Holandska jazdia len cez Polsko. Ziadna D1 cez Zilinu. Tento tah je logicky a najvyhodnejsi aj pre tranzit Turecko, Bulharsko, Rumunsko, Madarsko, Slovensko, Polsko, Nemecko, Benelux.


Som sa zaregistroval, aby som pridal moj nazor : skoro vsetko co poznam co chodi na DE, NL sa presuva cez PL. Do Rzesova/Krakowa/Katowic sa pre osobnu dopravu nie je problem dostat okialkolvek zo severneho Slovenska, problem je len s tou nakladnou, kde je pre cely vychod jeden prechod (Dukla). Cez tatry uz kamiony niekedy chodili a zakazali to. Cez tatransku kotlinu je cesta dobra, ale asi je to tak lepsie, predsa len ked uz mame nejake tie narodne parky tak by sme tam tranzit juh-sever pustat nemali. Pisalo sa tu o tahu PO-SL-Nowy Sacz - je tam novy most na hranici v Mnisku n.P. ak sa nemylim je to pustene do 7,5t. Problem je v tom ze ak by sa tam aj povolil vacsi tranzit, tak bez obchvatu SB sa to tam zabije kompletne + cesta SL- Mnisek je pre nakladnu nevhodna - nejake roky dozadu to tam sanovali pre njake zosuvy a nerobim si iluzie ze by to vydrzalo nejake polske pretazene kamiony (sem tam vidim nejake prihranicne chodit od PO severne, tie asi chodia cez Circ - Leluchow, tam ale maju problem Poliaci na ich strane je cesta fakt okreska).
Ostava nam este PO-BJ ktora je cesta II. triedy (ak sa nemylim), ale podla mna vhodnejsia na tranzit PO-Polsko, len tiez hodit tam tranzit bez nejakych uprav asi nerealne, a neviem uplne ako to tam vyzera z polskej strany.
Co som vlastne teda chcel tymto ciastocne off topic prispevkom povedat : ano R4 je potrebna ktoroukolvek trasou, ale nateraz by pomohlo otvorit este jeden tranzit ci uz cez BJ, alebo SL - ale to by chcelo nemale investicie do zopar obchvatov a sucasnej infrastruktury. Ak ale v Bratislave maju plan na R4, tak nikto do tohto kraja peniaze tlacit nebude ci uz Tatry, SL, alebo BJ (aj v kontexte ze problem s tranzitom je este asi vacsi na Kysuciach).
jawor
nováčik
 
Príspevky: 2
Založený: 18. Dec 2015 14:05

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 20. Dec 2015 17:11

eric987 napísal:S JV obchvatom sa ako s prioritnym ratalo cca do roku 2000, poddolovana je len jeho cast okolo Delne a Solivara, co by cinilo cca 1/3 dlzky medzi PO-juh a Kapusanmi. Jeho najvacsou "nevyhodou" je to, ze blizsie prechadza okolo sidiel typu Zaborske alebo Ruska Nova Ves, kam sa "presidlila" cela presovska "smotanka", rozumej typ vsetci miestni pohlavari + ich mecenasi. Oni nedovolili, aby v blizkom priemyselnom parku vyrastla zlievaren, ktora by ich nerusila nicim, myslis ze byt dopustili vo svojej blizkosti D, po ktorej prejdu denne tisicky polskych kamionov pus dalsie tisicky aut dochadzajucich do KE ?

nuz, netreba to az tak prehanat s tou smotankou. je sice pravda, ze v zaborskom je vladna stvrt, ale nie je to hlavnou prekazkou JVO.
hlavny problem JVO je, ze neobsluzi smer od SB. potom poddolovane uzemie a napokon nulovy stav pripravy. nachadza sa vsak v UP mesta Presov.
a co sa tyka zlievarne, tak zastavil ju jeden aktivny obcan, ktory si kupil dom v tichej doline a narobil vietor medzi poslancami a novinarmi. bolo to pred komunalnymi volbami, kde sa novinari a poslanci radi pustili do vtedajsieho primatora a vznikla umela kauza. nasledne sa zlakli aj poslanci z patrovan, kde mala zlievaren alternativne pozemky. takze v style 'nic neurobim, nic nepokazim', vyhlasili referendum kde sa rozhodllo proti zlievarni. pritom par tyzdnov dozadu sa tesili ako mali ze im pride investor a zarobia na predaji pozemku a potom pravidelne na daniach.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 877
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 20. Dec 2015 17:13

sven napísal:V bardejovskom okrese ma vacsiu perspektivu hranicny priechod Kurov, nie Becherov. Poliaci v buducnosti budu urcite budovat RC Brezsko - Nowy Sacz, su aj vysnivane plany o jej predlzeni do Krynice, co uz je na skok do Bardejova, kde sa buduje JV obchvat. Ak by sa upravili na niektorych miestach parametre cesty PO-BJ, plus nejake jednoduche obchvaty (Raslavice, Kobyly, Tulcik, Demjata), tak z toho moze byt raz zaujimavy tranzitny tah. Ale to je perspektiva tak 30 rokov, dovtedy uz budu snad aj niektore useky R4 vybudovane. O RC PO-BJ nema vyznam hovorit. Aj ked by som nebol prekvapeny, ak by nahodou Poliaci dali vacsiu prioritu RC Brezsko-Nowy Sacz pred S19 Rzeszow_Barwinek.

je to len tvoja domienka, ale maju poliaci v oficialnych planoch robit nieco s usekom Brezsko-Novy Sacz? Ci uz R, alebo rozsirenie...?
ja som doteraz nic podobne nezachytil
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 877
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 20. Dec 2015 17:15

PK napísal:Momentalne na Slovensku uz nastava aj potreba budovat RC v Smere PO - Stara Lubovna - Nowy Sacz. Kedze je dialnica v Rzeszow - Krakow - Wroclaw - DE dokoncena, tak tato cesta sa stala prioritnou pre spojenie vychodneho Slovenska so severnym Nemeckom a Holandskom. Co poznam realne pripady tak ludia z vychodu uz do Nemecka a Holandska jazdia len cez Polsko. Ziadna D1 cez Zilinu. Tento tah je logicky a najvyhodnejsi aj pre tranzit Turecko, Bulharsko, Rumunsko, Madarsko, Slovensko, Polsko, Nemecko, Benelux.

tu urcite zatial staci poriadna jednotka s odb. pruhmi, obchvatmi obci a stupaniami 2+1. detto na PO-BJ, kde treba zrusit 2ku a preklasifikovat ju na 1ku aj s nalezitou reko.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 877
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 20. Dec 2015 17:18

inak, google stale aj po dobudovani PO-RK ukazuje ako naj trasu PO-Krakow trasu cez BJ, ako druhu cez SL.
to som teda prekvapeni DrX, kedze som chcel konecne ist cez podspady...
alebo sa jedna o to, ze teraz, v nedelu vecer je trasa prazdna a cez tyzden je plna TIR?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 877
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod DrX » 20. Dec 2015 17:34

No, neviem cim to je. Bing dava Kosice - Krakow Airport sfleku cez Podspady http://binged.it/1NFaaMW a Kosice - Krakow je tak na hrane: juzne casti cez Podspady http://binged.it/1NFaaMW , vychodne po DK75. A to Bing este nema zaratane Fricovce - Svinia, takze to veci vyrazne zmeni este v prospech Podspadov.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod eric987 » 20. Dec 2015 18:44

HERE drive jasne posiela na Podspady. Pri najrychlejsej aj pri vyvazenej trase (ktoru mam preddefinovanu). Akurat pri najkratsej hadze na SL.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Kanky » 12. Jan 2016 10:44

JaNY napísal:Uz ked sme pri tych cezhranicnych debatach. Mna by zaujimalo, cez ktory prechod preslo viac ND pri scitani dopravy v r 2010. Trstena alebo Dukla( i15 pomoz, please). Dalo by sa tiez opriet o to, ci sa pustat skor do vystavby R3 alebo R4.

JaNY, pridal som Duklu, mozes popocitat :)

https://www.youtube.com/watch?v=IvBruHfbDQw (na konci to Rumun velmi nezvladol)

dalsich 5 km po Krajnu Polanu

https://www.youtube.com/watch?v=y7i6cmRG6kA
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 13:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

R4 Všeobecne

Odoslaťod KN.SK » 09. Feb 2016 14:12

Ak by predsa len tá motyka vystrelila (viewtopic.php?f=21&t=609&p=178266#p178259), bude sa niečo diať hlavne na R4?
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 499
Obrázky: 204
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 09. Feb 2016 18:31

Nie, veď na slovensku stačí D3...
Yoggy52
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 352
Obrázky: 3
Založený: 26. Feb 2013 00:02
Bydlisko: Svidník

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod i15 » 09. Feb 2016 18:39

článok o ničom, nekonkrétny. pre R4 to nič neznamená
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 826
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod bodrik » 09. Feb 2016 19:39

Ten článok mi príde skôr ako jeden z mnohých politických prísľubov, ktoré ešte nič neznamenajú. Každopádne čo sa týka prepojenia J-S v trase R4, najdôležitejšie úseky ktoré treba stavať sú od Šebastoviec v pokračovaní trasy R2, po križovatku s D1 a ďalej v pokračovaní po nej, po súčasné ukončenie pri Budimíre. Detto aj D1 PO-Sever - PO-juh a celý severný obchvat PO od križovatky s D1 až po Kapušany. Okrem toho ešte úseky severne od Svidníka, až po hranicu. Časť medzi Svidníkom a Kapušanmi zatiaľ ešte nesúri, max. možno krátky úsek po Lipníky. Ďalej ani srnka netuší aký variant sa napokon bude realizovať a či sa napokon nepríde s niečim úplne iným (subvarianty, alebo trasovanie úplne iným smerom).
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 697
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 01:30

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod caki » 03. Máj 2016 11:14

na EIA portale sa objavilo zaverecne hodnotenie useku Štátna hranica SR/PR - Hunkovce (paradoxne skor ako R4 Kapusany - Svidnik). Citujem:
Na základe porovnania navrhovaných variantov trasy rýchlostnej cesty R4 a nulového variantu v hodnotenom úseku R4 Štátna hranica SR/PR - Hunkovce a z pohladu komplexného posúdenia vplyvov cinnosti na jednotlivé zložky životného prostredia a ochranu prírody, využívanie krajiny a dotknutých sídiel, na zdravie a kvalitu života obyvatelstva, pamiatkovú ochranu, porovnania variantov podla súboru kritérií, súcasných a výhladových dopravných nárokov a ich dopadu na obyvatelstvo dotknutých sídelných útvarov, ako vhodnejšie riešenie javí trasa modrého variantu B.


Je tam aj kopec map a nejake vizualizacie. Ked bude cas tak nieco pridam.
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 280
Obrázky: 30
Založený: 01. Júl 2010 12:47

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod ecce » 26. Júl 2016 23:33

Ministerstvo financii dnes zverejnilo prve vystupy Hodnoty za peniaze.http://www.finance.gov.sk/Default.aspx?CatID=11158

Zbezne som pozeral dopravu, zatial je to skor metodika ako vysledky, ale na s. 13 ma zaujali expertizne ceny jednotlivych usekov, podla ktorych je napriklad cela R4 od PO, vychod lacnejsia ako severny obchvat PO a pomerne lacne su aj viacere useky na R2. Uprimne, viacere z tych cisiel sa mi velmi nezdaju, mozno ide o stare expertizy, neviem. Ale davam do pozornosti.

Zauimavostou z ineho sudka je, ze rozne studie realizovatelnosti pouzivaju ine koeficienty pre socioekonomicke efekty.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 652
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 20:52

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod i15 » 27. Júl 2016 07:04

nie je tam celá R4 od PO na východ, len vybrané lacnejšie úseky
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 826
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 31. Júl 2016 16:04

no ved jasne ze SO R4 PO bude drahsie, obchvaty vacsich miest su stale drahsie ako useky mimo urbanizmu
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 877
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod caki » 13. Okt 2016 09:58

dalsi projektovo najpokrocilejsi usek na R4 je usek Hunkovce - statna hranica PR. Ministerstvo zverejnilo zaverecne stanovisko.
Na zaklade posudzovania vplyvov na ZP sa odporuca realizacia podla variantu B (modry).
Mapy su zatial asi iba tu:http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/rychlostna-cesta-r4-statna-hranica-sr-pr-hunkovce
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 280
Obrázky: 30
Založený: 01. Júl 2010 12:47

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 13. Okt 2016 12:56

Takze najsevernejsia cast, uz je ready, uz len vytendrovat zo SR a moze sa stavat, aj ked momentalne sa dost investovalo do opravy I/21, uplne zle...
Yoggy52
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 352
Obrázky: 3
Založený: 26. Feb 2013 00:02
Bydlisko: Svidník

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod eric987 » 14. Okt 2016 08:24

caki napísal:dalsi projektovo najpokrocilejsi usek na R4 je usek Hunkovce - statna hranica PR. Ministerstvo zverejnilo zaverecne stanovisko.

No rozhodne tento usek nie je projektovo najpokrocilejsi. Projektovo najpokrocilejsi je bezosporu Ladomirova - Hunkovce, ktory uz ma UR, dokonca sa uz aj tendrovala DSP len nevedno, ako to dopadlo. Mimochodom, La-Hu mi pride ovela dolezitejsia ako prihranicny usek. Ladomirova - Hunkovce, je sice po x rekonstrukciach relativne siroka, avsak su tu nepochopitelne predku a neprehladne zakrurty, predbiehat je prakticky na celom useku mission imposible a su tu pomerne caste kolizie s lesnou zverou (cesta tvori hranicu medzi lesom a "nelesom"). Naopak, vacsina prihranicneho useku ma "nahradit" asi najlepsiu cast I/21, postavenu zaciatkom 50. rokov v suvislosti s vystavbou HP Nizny Komarnik-Barwinek, kde je asi jediny obchvat na I/21(Vysny Komarnik), nehovoriac o tom, ze obchvat mal aj Nizny Komarnik, len sa casom scasti zastaval. Jedinym problemovym miestom, ktory by sa poriesilm, je prietah Krajnou Polanou. Podla mna stacilo nejako poriesit obchvat Krajinej Polany aj za cenu zasahu do zastaveneho uzemia obce (povedzme si na rovinu, ze perspektiva tychto obci a ich realne rozvojove moznosti su prakticky nulove), par schatranych domov + jednu polorozpadnutu budovu pri ceste v Niznom Komarniku vykupit a zburat, spravit PHS, doprovodnu komunikaciu v kat. C7,5/60, trochu narovnat zakruty, dobudovat PHS, porusit vyjazdy a cely usek vyhovuje R 11,5/80(100). Tu je naozaj zbytocne tahat taketo estakady po zosuvnych svahoch a po pripadnej realizacii zostane pre par aut skutocne luxusna cesta.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Re: R4 Všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 14. Okt 2016 10:17

Ano, investovalo sa do rekonstrukcie dost hlavne pred Hunkovcami a kedze sa ocakava R4, tak uplne zbytocne... Po dostavani R4, by som to prekaterizoval na cestu druhej triedy a I/21 by koncila na kruhacu vo Svidniku, kedze jednotka tam uz nebude mat ziaden vyznam...
Yoggy52
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 352
Obrázky: 3
Založený: 26. Feb 2013 00:02
Bydlisko: Svidník

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.