Moderátor: Moderátori
DrX napísal:Co vy tu riesite? Spojenie vych.Slovensko-Polsko pre osobne auta bude vzdy najlepsie cez Poprad-Podspady-Jurgow-Nowy Targ-Krakow. Teraz, ked sa na SK strane dokonci dialnica PO-PP, bude suvisla stvorprudovka skoro po Velku Lomnicu. A poliaci coskoro dobuduju S7 po Nowy Targ. Cize realne tam bude chybat len 60km stvorprudovky, a to na useku kde kamiony nesmu. Takze osobakom nebude co riesit, a za 3 hod sa Kosice-Krakow bude dat robit.
No a nakladaky to nateraz mozu obchadzat. Resp., ak by sa spravil 1-km tunel cez ten kusok useku pri Podspadoch, kde ta cesta prechadza TANAPom, moze sa to cele dobudovat na RCcko, ktore bude seriozne vyuzite.
PK napísal:Momentalne na Slovensku uz nastava aj potreba budovat RC v Smere PO - Stara Lubovna - Nowy Sacz. Kedze je dialnica v Rzeszow - Krakow - Wroclaw - DE dokoncena, tak tato cesta sa stala prioritnou pre spojenie vychodneho Slovenska so severnym Nemeckom a Holandskom. Co poznam realne pripady tak ludia z vychodu uz do Nemecka a Holandska jazdia len cez Polsko. Ziadna D1 cez Zilinu. Tento tah je logicky a najvyhodnejsi aj pre tranzit Turecko, Bulharsko, Rumunsko, Madarsko, Slovensko, Polsko, Nemecko, Benelux.
eric987 napísal:S JV obchvatom sa ako s prioritnym ratalo cca do roku 2000, poddolovana je len jeho cast okolo Delne a Solivara, co by cinilo cca 1/3 dlzky medzi PO-juh a Kapusanmi. Jeho najvacsou "nevyhodou" je to, ze blizsie prechadza okolo sidiel typu Zaborske alebo Ruska Nova Ves, kam sa "presidlila" cela presovska "smotanka", rozumej typ vsetci miestni pohlavari + ich mecenasi. Oni nedovolili, aby v blizkom priemyselnom parku vyrastla zlievaren, ktora by ich nerusila nicim, myslis ze byt dopustili vo svojej blizkosti D, po ktorej prejdu denne tisicky polskych kamionov pus dalsie tisicky aut dochadzajucich do KE ?
sven napísal:V bardejovskom okrese ma vacsiu perspektivu hranicny priechod Kurov, nie Becherov. Poliaci v buducnosti budu urcite budovat RC Brezsko - Nowy Sacz, su aj vysnivane plany o jej predlzeni do Krynice, co uz je na skok do Bardejova, kde sa buduje JV obchvat. Ak by sa upravili na niektorych miestach parametre cesty PO-BJ, plus nejake jednoduche obchvaty (Raslavice, Kobyly, Tulcik, Demjata), tak z toho moze byt raz zaujimavy tranzitny tah. Ale to je perspektiva tak 30 rokov, dovtedy uz budu snad aj niektore useky R4 vybudovane. O RC PO-BJ nema vyznam hovorit. Aj ked by som nebol prekvapeny, ak by nahodou Poliaci dali vacsiu prioritu RC Brezsko-Nowy Sacz pred S19 Rzeszow_Barwinek.
PK napísal:Momentalne na Slovensku uz nastava aj potreba budovat RC v Smere PO - Stara Lubovna - Nowy Sacz. Kedze je dialnica v Rzeszow - Krakow - Wroclaw - DE dokoncena, tak tato cesta sa stala prioritnou pre spojenie vychodneho Slovenska so severnym Nemeckom a Holandskom. Co poznam realne pripady tak ludia z vychodu uz do Nemecka a Holandska jazdia len cez Polsko. Ziadna D1 cez Zilinu. Tento tah je logicky a najvyhodnejsi aj pre tranzit Turecko, Bulharsko, Rumunsko, Madarsko, Slovensko, Polsko, Nemecko, Benelux.
JaNY napísal:Uz ked sme pri tych cezhranicnych debatach. Mna by zaujimalo, cez ktory prechod preslo viac ND pri scitani dopravy v r 2010. Trstena alebo Dukla( i15 pomoz, please). Dalo by sa tiez opriet o to, ci sa pustat skor do vystavby R3 alebo R4.
Na základe porovnania navrhovaných variantov trasy rýchlostnej cesty R4 a nulového variantu v hodnotenom úseku R4 Štátna hranica SR/PR - Hunkovce a z pohladu komplexného posúdenia vplyvov cinnosti na jednotlivé zložky životného prostredia a ochranu prírody, využívanie krajiny a dotknutých sídiel, na zdravie a kvalitu života obyvatelstva, pamiatkovú ochranu, porovnania variantov podla súboru kritérií, súcasných a výhladových dopravných nárokov a ich dopadu na obyvatelstvo dotknutých sídelných útvarov, ako vhodnejšie riešenie javí trasa modrého variantu B.
caki napísal:dalsi projektovo najpokrocilejsi usek na R4 je usek Hunkovce - statna hranica PR. Ministerstvo zverejnilo zaverecne stanovisko.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.