Stránka 12 z 25

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 17:22
od i15
Yoggy52 napísal:Ano, investovalo sa do rekonstrukcie dost hlavne pred Hunkovcami a kedze sa ocakava R4, tak uplne zbytocne... Po dostavani R4, by som to prekaterizoval na cestu druhej triedy a I/21 by koncila na kruhacu vo Svidniku, kedze jednotka tam uz nebude mat ziaden vyznam...


zbytočne? okolo Ladomirovej bol tankodrom, ktorý by sa stal neprejazdným ešte skor, než by sa začala stavať R4

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 20:23
od Yoggy52
Tak je rozdiel vymenit hornu vrstvu asflatu alebo natiahnut na stary novy asfalt, ako investovat do takej zbytocnosti ako pred Hunkovcami, vystuzenie svahu, posun telesa cesty, uplne zbytocny vykup pozemkov... Dajme tomu, ze v roku 2017 sa zacne tendrovat Ladomirova Hunkovce, okolo 2021 by mohol bzt tento usek dokonceny a na tej ceste, do ktorej sa teraz nalialo uplne zbytocne vela penazi bude pouzitelna iba pre lokalku a to sa bavime mozno okolo 500-1000vozidiel za h, tranzit sa stiahne na r4... A este pokial bude usek zadarmo, tak vuyuzitie bude minimalne, kedze hunkovce budu mat vyjazd na r4, tak usek hunkovce ladomirova(I/21) sa moze maximalne tak vyuzivat pre traktoristov... Uplne zbytocne vyhodene peniaze... a este nehovoriac o tom, ze tento usek je uz pripraveny na "podpis" (skoro), takze investicia je uplne nelogicka....

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 21:06
od jarino
eric987 napísal:Projektovo najpokrocilejsi je bezosporu Ladomirova - Hunkovce, ktory uz ma UR, dokonca sa uz aj tendrovala DSP len nevedno, ako to dopadlo.

jarino napísal:Zmluva zverejnená.
Dokumentáciu - DSP, Oznámenie o zmene navrhovanej činnosti po vypracovaní DSP, AD, DP, KD - pripravia Alfa 04 a Pragoprojekt.
Predpokladaná doby výstavby je 2 roky.
DSP má byť odovzdaná do 365 dní od účinnosti zmluvy...
viewtopic.php?f=49&t=19969#p184764

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2016 10:06
od ANDi
Yoggy52; Ty si velky optimista, ze 2017 sa zacne :lol:

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2016 11:53
od Yoggy52
Kedze je to jeden z najpripravenejsich usekov, tak verim ze do 2022 bude hotovy... Netreba plny profil ale staci 2+1, kedze je tam stupanie a mohlo by sa to zmestit do 5mio na km

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2016 12:52
od milan_KM
hej jasne uvedomuješ si, že žiješ na Slovensku? Úsek možno čo chvíľa dostane stavebné povolenie, ale to aj stihne prepadnúť, lebo by sa musel financovať zo ŠR, viď Tvrdošín - Nižná. Takže buďme radi, že sa jednotka zrekonštruovala, neboj budeš po nej jazdiť ešte pekných 10+ rokov.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2016 13:21
od Yoggy52
Mne je to ukradnute ci to bude postavene alebo nie, chodim tamadial max 3x do roka, ale ked uz je to v takom stadiu, tak nevidim dovod preco by sa to nemalo stavat...

A preco asi sa bude jazdit 10+ rokov po jednotke? Jednoducha odpoved: Kvoli D3...

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2016 13:38
od milan_KM
Tak a prečo ti nie je ukradnutá D3, keď tade nejazdíš vôbec? 10+ rokov po jednotke sa bude jazdiť vďaka neschopákom na ministerstve, ktorí sa len spoliehajú na eurofondy.
Kedy naposledy sa stavalo niečo z rozpočtu? Presne pre toto sa nestavia nič ani na R3, ani R2,4 atď.
Logika hádam hovorí, aby sa za lacné eurofondové peniaze postavili tie najťažšie potrebné úseky a ľahké regionálne stavať zo ŠR, aspoň 1 ročne do tendra.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2016 18:04
od devil
Tak a prečo ti nie je ukradnutá D3, keď tade nejazdíš vôbec?


zeby preto lebo su tam zabetonovane jeho peniaze...

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2016 12:56
od milan_KM
A moje budú zase zabetónované na východe. A čo keď. Infraštruktúra sa musí postaviť, solidárnosť tebe asi nič nehovorí teda. Jediný rozdiel je v tom, či podpisujeme megapredražené úseky vďaka zlodejom vo vláde, alebo správne zmanažované, za porovnateľné ceny ako v zahraničí. A aby som nezabudol, tak aj poctivé vyplácanie subiek.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2016 14:09
od devil
ano tak by to malo byt. solidarita vsak funguje len smerom na sever.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2016 20:56
od Yoggy52
milan_KM napísal:A moje budú zase zabetónované na východe. A čo keď. Infraštruktúra sa musí postaviť, solidárnosť tebe asi nič nehovorí teda. Jediný rozdiel je v tom, či podpisujeme megapredražené úseky vďaka zlodejom vo vláde, alebo správne zmanažované, za porovnateľné ceny ako v zahraničí. A aby som nezabudol, tak aj poctivé vyplácanie subiek.

Tu nejde o nejaku solidarnost, tu ide o to, ze sa peniaze vyhodili v podstate von oknom(mozeme povedat, ze aj zabetonovali), svrcinovec skalite = 27mio za polprofil :lol: o zbytocnosti useku je asi zbytocne hovorit... ok postavil sa budiz, ale tu ide o tu cenu... Takze peniaze z EU, ktore mali ist do podpory zaostalych regionov sa minuli vlastne do uplnych zbytocnosti, nie ze by som niekomu neprial aby nemal svoj kusok dialnice, vo svojom regione(tesim sa z kazdeho m), ale to co sa minulo na D3, je moc... :cry: Preto stoji R2/3/4/7 :?

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2016 13:34
od pedro
Tento rok bola spracovaná TŠ na R4 Prešov - východný obchvat...
..možno zaujímavá časť k tzv. poddolovanému územiu: ...vplyv soľanky z vydobytých priestorov postupne zaniká...je konštatované, že v blízkosti projektovanej R 4 neboli do hĺbky 100 m zistené prejavy po banskej činnosti...stanovené nízkoodporové prostredie v blízkosti projektovaného úseku R4 je považované za jednoliaty celok, ktorý by nemal v prípade výstavby obchvatu ovplyvniť samotnú výstavbu cesty.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 08:35
od Vceliak
Chceš povedať, že by si na týchto poddolovaných miestach kúpil dom pre svoju rodinu?

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2016 12:42
od Tomas PO
Nech si kazdy urobi nazor, ci sa napriek vysledkom technickej studie podari tento obchvat za nasich zivotov realizovat: https://www.tvkosice.sk/video/581095744526ca15e74a20fc

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 13:14
od pedro

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 14:30
od caki
heh, som sa zasmial lebo vidim cerveny variant s tunelom "Lubotice" dlzky 1600 m a cena vychadza za full profil vsetkych variantoch max 26 mil/km. Nepisu tam nikde sirkove usporiadanie, resp. som si ho nevsimol. Ale ked priratame cenu za vsetku dokumentacu a pripravu VO + vykupy pozemkov tak uspora oproti SO mi pride smiesna. A k tomu este minimalne 15 rokov casova strata.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 15:03
od Yoggy52
+ 15 rocna inflacia a sme na tam istom :roll:

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 15:45
od DrX
Nie, nie sme na tom istom. Lebo ked sa za tie peniaze na R4 SO PO teraz rozostavia napr. Soroska, ktora je pripravena, tak z usetrenych sa moze postavit lacny R4 VO PO.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 16:11
od milan_KM
A stále páni experti zabúdajú na potrebu preložky I/68 a I/18. Proste všetky muchy jednou ranou zabíja SO PO. Samozrejme keď sa dívame na východný obchvat ako jedinú stavbu tak sa náklady zdajú prijateľné, ale po rozmenení na drobné, keď VO PO rieši len jeden smer a nie 4 už úspora letí do kytek.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 18:36
od Yoggy52
:lol: Ach ta vasa soroska, popravde naposledy som isiel juznou trasou asi pred 10 rokmi (netusil som kde je vobec soroska), pozrel som si to teraz na google mapach, a pozeram, ze je to normalny horsky priechod, par zakrut a len stupanie, na slovensku by som ti takych usekov nasiel desiatok (aj s tou intenzitou dopravy), uplne zbytocne je ho uprednostnovat pred dolezitejsimi usekmi, len aby si ty usetril 5 minut :shock: ked tu mame dolezitejsie useky, ako D3, turany a aj SO PO (ostatne nejak velmi nesledujem)... zatial co vasa skvela soroska sa bude stavat pre sucasnu intenzitu cca 6tisic aut, kompletny obchvat presova ma obsluznost skoro 40tisic aut denne (priblizna intenzita zo vsetkych smerov deleno 2) :shock: a vy este pozadujete plny profil sorosky, no neda sa mi nezasmiat :lol: :lol: :lol:


Popravde som cakal, ze to bude miesto, kde je intenzita aspon 15 tisic a kazdy den tam kolabuje doprava...

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 20:48
od DrX
No estelen teraz prichadzaju odbornici na temu. milan_KM, je desiatky rieseni napojenia I/68 a I/18. Zmienil ti ich aj Kovalcik, aj sme sa o nich bavili my. Zaklad je, ze hlavny prud z I/68 ide DO PRESOVA, takze praveze SO PO na nom neporiesi nic. To co ide dalej na zapad alebo juh po D1 by bolo poriesene akymkolvek prepojenim okolo PO bez tunelov, ci uz severozapadnym alebo severovychodnym. Ale vyplieskat 900mil EUR a nechat ten problem aut z I/68 na 90% nevyrieseny (lebo 90% ich ide do PO) je tupost nado vsetko.

Yoggy, pozri sa trocha do historie a mozno pochopis, ze tie intenzity su praveze nasledkom toho, ze za poslednych 20 rokov sa 90% financii davalo do D1, zatialco do R2 prakticky nic, a D1 na seba nabalila dopravu. Presne ten isty efekt ma a bude mat R2, s tym rozdielom, ze ak by sa len dodrzalo delenie penazi 60:40 (sever:juh teda D1:R1+R2) dnes by za desatinu ceny nezmyselneho naokolo blizsie bol prepojeny vychod-zapad a Slovensko by z hladiska celkoveho rozvoja bolo ovela dalej nez je dnes. Soroska je jediny potrebny tunel na celom juznom tahu, chapes to? Zvysok sa da stavat za zlomok penazi v porovnani s D3 ci SO PO. Cize este aj ak si vezmes aka je tam intenzita dnes, tak ti este stale vyjde lepsia hodnota za peniaze, lebo v prepocte kolko EUR vydame na jedno obsluzene auto, je 3x mensia intenzita na R2 viac nez kompenzovana 5-10x mensou cenou dialnice.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 21:44
od Yoggy52
Fuha, na D1 je intenzita 10tisic (plus nieco na jednotke), na soroske 6 tisic a ked to bude postavene, tak ake intenzity tam asi budu? Reci, ako keby na D1 nikde neklesla intenzita pod 30tisic a chudaci na juhu maju po 6tesic :( ... Nikde som nenapisal, ze R2 netreba stavat, tak nepis tie tvoje ekonomicke s*acky... Ty stale nedokazes pochopit, ze su aj akutnejsie problemy ako tvoja Soroska, zatial co na Soroske su problemy ake? Hmm. ze obcas kamion zablokuje cestu? Toto je dost caste aj na Sarisskom stiavniku a nepisem tu veci ako ty... A tymi nasobkami neprehanaj, to by kazdy usek R2 musel stat maximalne 2mio na km...

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 22:01
od DrX
Vyhladaj si ake boli intenzity na jednotke PP-PO a jednotke RV-KE v roku 1995, ked to boli porovnatelne cesty. A v konecnom dosledku aj ake su intenzity dnes na Branisku voci Soroske a to je po miliardach preinvestovanych na D1 a hromade tunelov a po tom, co Branisko uz existuje aspon 15 rokov, zatialco na juznej trase sa neinvestuje nic. Problemy na Soroske su take, ze jednoducho to nie je dostatocne kvalitna cesta na to, aby sluzila svojmu ucelu - prirodzenemu spojeniu KE-BA a V-Z. Porovnajme si to uz len s tym, ako vyzera prazdny tenisovy kurt D1 v oblasti Janovce-Jablonov za miliony EUR a potom skus porozmyslat nad tym, preco este aj niektori Michalovcania volia na cestu do BA naokolo blizsie. Kosicky kraj ma nasobne vacsiu ekonomicku silu a teda aj dopravnu potrebu nez Presovsky kraj, a je blizsie k BA a prepojenie juhom je v jednoduchsom terene nez cez PO kraj. Preto nie je ziaden dovod nutit ludi z KE, aby jazdili cez PO-ZA. A nie je dovod odpisovat ludi z LC, RS, RA RV, ktori maju tiez pravo na cast dopravnej infrastruktury a ekonomickeho rozvoja. Ked tam bude dialnica, nove investicie a nezamestnanost 10-15%, potom sa mozeme pozriet na to, ake intenzity tam budu.

Re: R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 22:20
od Vlados
Motáš 2 na 3. Na južnej trase nie je Pribina, alebo tá nás nič nestála/nebude ešte stáť? Sú iné problémovejšie miesta na I/16 ako Soroška. Nechápem prečo neustále tlačíš na R1+R2 keď chodíš komfortne cez Maďarsko, nikto nikoho nenúti chodiť cez PO-ZA.