R4 Svidník obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod bystrik » 12. Jan 2010 22:28

vdaka za fotky mardzano. a teraz sa na useku nepracuje?
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 581
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod Tomas PO » 12. Jan 2010 23:44

Ved to nevyzera nejako tragicky. Ci poskodeny je aj most?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod mardzano » 13. Jan 2010 10:46

bystrik napísal:vdaka za fotky mardzano. a teraz sa na useku nepracuje?


ta čo si. niekedy začiatkom decembra prestali a myslím, že skôr ako niekedy vo februári sa tu nikto ani neobjaví. budú sa vyhovárať na počasie a neviem čo ešte.... klasika, veď sme na slovensku.
Svidníčan
mardzano
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Obrázky: 30
Založený: 11. Feb 2008 08:40
Bydlisko: Svidník

Odoslaťod mardzano » 13. Jan 2010 10:48

Tomas PO napísal:Ved to nevyzera nejako tragicky. Ci poskodeny je aj most?


myslím, že most poškodený nieje. možno to nevyzerá tragicky, ale určite to nieje práca na týždeň či dva. toto sú fotky jedného poškodeného úseku, druhý som nenafotil pre nepriazeň počasia.

vzhľadom na to, aký systém používame na výstavbu ciest, tak ak to bude dokončené do prvého polroku tohto roku tak môžme byť radi.
Svidníčan
mardzano
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Obrázky: 30
Založený: 11. Feb 2008 08:40
Bydlisko: Svidník

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2010 12:07

Sú 3 firmy, všetky top 10 najväčšie európske, Eurovia, Strabag, Inžinierske stavby (Colas) a ja znovu zopakujem fakty:

Firmy neporušili nič v rámci stavebných postupov, min. nie tá prvá menovaná. Na to je predsa dozor. Aj firemný, aj štátny.
Firmy sa odvolávajú na projektovú dokumentáciu. A projektant sa odvoláva na nedostatočný geologický prieskum v rámci zadania na NDS. Totiž vždy je nejaký balík na prípravu a v tomto prípade sa zistilo, že treba odmínovať územie. Peniaze sa zrejme vyčerpali a na ďalšie štúdie nezostali financie.

NDS síce trvá na tom, že nebude platiť nič naviac, ale aj firmy trvajú na tom, že nemienia sanovať chyby štátu.

Výstavba v zime nepokračuje: treba sanovať svah, mrzne, sú práce, ktoré sa robiť nedajú. Okrem toho, NDS má nevyrovnané záväzky za doteraz uskutočnené (a dobré) časti na stavbe.

Spevnenie cementom prebehlo min. na úseku prvej menovanej firmy, mardzano, či sa ti to páči alebo nie, fotodokumentačný materiál nemám.

Aktuálne to vyzerá tak, že v r. 2010 sa spojazdní iba časť obchvatu a druhá časť až v r. 2011-2012. Lebo treba nájsť iné technické riešenie, prepracovať dokumentácie, vybaviť nové povolenia. To nie je tak, že mávneme prútikom a všetko je hotové.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 13. Jan 2010 12:09

Ako iba jedna cast? Ved nikde nie je vyustenie, iba na zaciatku a mkonci useku.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2010 12:21

Aha, nič. Nechaj tak. Od slova aktuálne to vyzerá tak si to netreba všímať, oprava: Sprejazdní sa celý obchvat, ale iba na 1/2 profil a dostavba na plný sa bude realizovať v inej nivelete kvôli problémom na prvej polovici, pričom sa do r. 2012 sa musia spraviť prípravné projektové práce a štúdie.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mardzano » 13. Jan 2010 13:39

Dialniciar napísal:Sú 3 firmy, všetky top 10 najväčšie európske, Eurovia, Strabag, Inžinierske stavby (Colas) a ja znovu zopakujem fakty:

Firmy neporušili nič v rámci stavebných postupov, min. nie tá prvá menovaná. Na to je predsa dozor. Aj firemný, aj štátny.
Firmy sa odvolávajú na projektovú dokumentáciu. A projektant sa odvoláva na nedostatočný geologický prieskum v rámci zadania na NDS. Totiž vždy je nejaký balík na prípravu a v tomto prípade sa zistilo, že treba odmínovať územie. Peniaze sa zrejme vyčerpali a na ďalšie štúdie nezostali financie.

NDS síce trvá na tom, že nebude platiť nič naviac, ale aj firmy trvajú na tom, že nemienia sanovať chyby štátu.

Výstavba v zime nepokračuje: treba sanovať svah, mrzne, sú práce, ktoré sa robiť nedajú. Okrem toho, NDS má nevyrovnané záväzky za doteraz uskutočnené (a dobré) časti na stavbe.

Spevnenie cementom prebehlo min. na úseku prvej menovanej firmy, mardzano, či sa ti to páči alebo nie, fotodokumentačný materiál nemám.

Aktuálne to vyzerá tak, že v r. 2010 sa spojazdní iba časť obchvatu a druhá časť až v r. 2011-2012. Lebo treba nájsť iné technické riešenie, prepracovať dokumentácie, vybaviť nové povolenia. To nie je tak, že mávneme prútikom a všetko je hotové.


k tvojim faktom sa rád vyjadrím aj ja a dám svoj názor.

to, či firmy niečo porušili alebo nie nieje v mojej a ani v tvojej kompetencii hodnotiť. to, že sú najväčšie na slovensku ešte vôbec neznamená, že sú aj najlepšie. jedno nieje podmienené druhým. ja ale netvrdím, že sú zlé.
to, že po vzniknutí problému sa jeden vyhovára na druhého je čistý slovenský štandard. všade sa cesty robia tak, že kde sa dá je most namiesto navozeného valu z hliny, ako to urobili tu. ak by bol most dlhší o jeden pilier, tak by daný stav na vozovke nenastal. tento val je od rieky Ladomírka vzdialený maximálne 20 metrov a nikto nemohol predpokladať, že tam bude asi viac vody.... z druhej strany tohto valu je kopec, kde je lúka a tam tiež nemôžeme predpokladať, že voda počas dažďov či roztápania snehu bude stekať dole...
v zime tu na prácach určite pokračovať nebudú, nebudú ani v jari, lebo tam bude veľmi mokro a nevhodne pre vozidlá, takže ja predpokladám že ak tu uvidíme techniku, tak najskôr niekedy v druhej dekáde marca ak to počasie dovolí....
o tom, ako prebieha cementovanie hliny ja skúsenosti nemám. či sa ti to páči alebo nie, aj tak neverím tomu, že tu bol dodržaný postup ako má byť. ak veríš tomu, že navezieme hlinu na kopu, zvalcujeme to, pridáme cement (ako píšeš) a ono to bude držať pokope a nič sa nestane, tak ja som na druhej strane. môj názor je, že každá stavba musí byť odvodnená, musia byť pripravení na to, že rieka sa často vylieva z brehov, že drenáž je potrebná hneď od začiatku a nie až keď sa vyskytne problém. taktiež neverím, že podložie bude previazané do dostatočnej miery, hoci je to iba hlina a cement. bez kamenia sa to nedá. všade, kde vidím robiť diaľnice tak robia drenáž, navážajú na základy kamenie ale tu to tak vôbec nebolo.

a ešte k tomu sprejazdneniu časti obchvatu. neviem či si videl celý plán obchvatu, možno sa iba mýlim, ale pokiaľ dotknutý úsek nebude opravený, skolaudovaný tak žiaden obchvat spustený nebude a kamiony budú veselo chodiť ďalej cez mesto. tento obchvat je ako vieme poloprofil budúcej cesty R4. takže ak sa na to pozrieme čisto laicky, tak ako môžu spustiť časť obchvatu, keď je to jedna cesta okolo mesta bez možnosti odbočiť z nej?
Svidníčan
mardzano
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Obrázky: 30
Založený: 11. Feb 2008 08:40
Bydlisko: Svidník

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2010 14:26

Ne sú najväčšie na Slovensku, sú najväčšie v Európe, vo všeobecnosti. Majú nejaké kno-how.
Za to, kde sú a kde nie sú mosty, za to nemôžu stavebné firmy, ale projektant. My musíme stavať tak a výhradne tak, ako je navrhnuté v projekte. Vieš a niekedy sa v minulosti aj kritizovalo, ale to potom viedlo k tomu, že štát ťa nevyberie neskôr.
Netrúfam si to hodnotiť osobne (tebou popisovaný stavebný postup), my tam máme kontrolný tím z ČR a nesledujem to podrobne.
Ani nehodnotím činnosť Strabagu a IS.
K tomu otvoreniu: vyjadril som sa, že som to nepresne napísal. 1/2 profil sa bude otvárať naraz.
Mojou úlohou nie je strašiť ani utešovať. Ja neviem, či sa to otvorí v r. 2010. Ja len môžem povedať, že musí prísť k dohode medzi štátom a zhotoviteľom. Táto vláda to chce odložiť akože po voľbách. Teda financie pôjdu naďalej na práce, ktoré nie sú (?)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mardzano » 13. Jan 2010 15:15

ja viem, že za to, ako to dopadlo nemôžu robotníci či firmy. ak je niečo od začiatku nedomyslené, tak potom to nemôže dopadnúť ináč. to je jasná vec.
nekritizujem ani firmy, určite ten, kto stavia naše cesty vie ako na to. s tým s tebou plne súhlasím.
vidím, že si opravil to, čo si písal a tak sa chápeme. otvoria celý úsek polovičného profilu naraz.
a čo by si vedel povedať o druhom profile? kadiaľ by mal viesť? máš nejaké info?

nevieš aj niečo o výbere trasy R4 prešov - vyšný komárnik?
Svidníčan
mardzano
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Obrázky: 30
Založený: 11. Feb 2008 08:40
Bydlisko: Svidník

Odoslaťod Tomas PO » 13. Jan 2010 15:16

podla mna urobia vsetko pre otvorenie pred volbami
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod i15 » 13. Jan 2010 16:59

mardzano napísal:ja viem, že za to, ako to dopadlo nemôžu robotníci či firmy. ak je niečo od začiatku nedomyslené, tak potom to nemôže dopadnúť ináč. to je jasná vec.
nekritizujem ani firmy, určite ten, kto stavia naše cesty vie ako na to. s tým s tebou plne súhlasím.
vidím, že si opravil to, čo si písal a tak sa chápeme. otvoria celý úsek polovičného profilu naraz.
a čo by si vedel povedať o druhom profile? kadiaľ by mal viesť? máš nejaké info?

nevieš aj niečo o výbere trasy R4 prešov - vyšný komárnik?


Pri intenzitach, co tu su, nebude druhy profil tak skoro potrebny. Najblizsich 10-15 rokov urcite nie. Co sa tyka trasy medzi PO a SK, tam je hotova len sprava o vplyve na zivotne prostredie s dvoma variantami (cez Giraltovce a cez Stropkov), konkretna trasa sa este neriesi.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2010 18:26

i15 napísal:
mardzano napísal:ja viem, že za to, ako to dopadlo nemôžu robotníci či firmy. ak je niečo od začiatku nedomyslené, tak potom to nemôže dopadnúť ináč. to je jasná vec.
nekritizujem ani firmy, určite ten, kto stavia naše cesty vie ako na to. s tým s tebou plne súhlasím.
vidím, že si opravil to, čo si písal a tak sa chápeme. otvoria celý úsek polovičného profilu naraz.
a čo by si vedel povedať o druhom profile? kadiaľ by mal viesť? máš nejaké info?

nevieš aj niečo o výbere trasy R4 prešov - vyšný komárnik?


Pri intenzitach, co tu su, nebude druhy profil tak skoro potrebny. Najblizsich 10-15 rokov urcite nie. Co sa tyka trasy medzi PO a SK, tam je hotova len sprava o vplyve na zivotne prostredie s dvoma variantami (cez Giraltovce a cez Stropkov), konkretna trasa sa este neriesi.


mardzano a i15: vy asi myslíte druhý polprofil, nie ?

Ad trasy: neviem, ale držal by som sa info z NDS, lebo R4 nepostupuje vpred, teda nie severná vetva ... vlastne na R4 sa stavia tak spravodlivo, že najprv KE privádzač, potom Svidník, teraz sa má dať KE-H ... http://www.ndsas.sk/rychlostne-cesty/12 ... &visible=1 ... len treba to brať s rezervou, lebo keď ešte ani trasa medzi PO a SK nie je a už vedia, že v 2016 to otvoria. :D :shock:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod expwy » 13. Jan 2010 20:14

Medzičasom už bol vydaný MŽP rozsah hodnotenia jednotlivých variantov a na úzmné konanie bola postúpená trasa cez Giraltovce. Teraz sa zadáva vypracovanie dokumentácie na územné rozhodnutie a dokumentácie na stabený zámer.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod mardzano » 13. Jan 2010 20:27

i15 napísal:
mardzano napísal:ja viem, že za to, ako to dopadlo nemôžu robotníci či firmy. ak je niečo od začiatku nedomyslené, tak potom to nemôže dopadnúť ináč. to je jasná vec.
nekritizujem ani firmy, určite ten, kto stavia naše cesty vie ako na to. s tým s tebou plne súhlasím.
vidím, že si opravil to, čo si písal a tak sa chápeme. otvoria celý úsek polovičného profilu naraz.
a čo by si vedel povedať o druhom profile? kadiaľ by mal viesť? máš nejaké info?

nevieš aj niečo o výbere trasy R4 prešov - vyšný komárnik?


Pri intenzitach, co tu su, nebude druhy profil tak skoro potrebny. Najblizsich 10-15 rokov urcite nie. Co sa tyka trasy medzi PO a SK, tam je hotova len sprava o vplyve na zivotne prostredie s dvoma variantami (cez Giraltovce a cez Stropkov), konkretna trasa sa este neriesi.


podľa čoho usudzuješ, že intenzita vystačí na najbližších 10 či až 15 rokov???
Svidníčan
mardzano
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Obrázky: 30
Založený: 11. Feb 2008 08:40
Bydlisko: Svidník

Odoslaťod mardzano » 13. Jan 2010 20:30

expwy napísal:Medzičasom už bol vydaný MŽP rozsah hodnotenia jednotlivých variantov a na úzmné konanie bola postúpená trasa cez Giraltovce. Teraz sa zadáva vypracovanie dokumentácie na územné rozhodnutie a dokumentácie na stabený zámer.


a ktorý variant cez giraltovce? giraltovce - soboš - svidník alebo giraltovce - domaša - stropkov - svidník?
Svidníčan
mardzano
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Obrázky: 30
Založený: 11. Feb 2008 08:40
Bydlisko: Svidník

Odoslaťod i15 » 13. Jan 2010 20:32

expwy napísal:Medzičasom už bol vydaný MŽP rozsah hodnotenia jednotlivých variantov a na úzmné konanie bola postúpená trasa cez Giraltovce. Teraz sa zadáva vypracovanie dokumentácie na územné rozhodnutie a dokumentácie na stabený zámer.


uz bol vyhlaseny tender, ci sa len pripravuje?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod i15 » 13. Jan 2010 20:36

mardzano napísal:
podľa čoho usudzuješ, že intenzita vystačí na najbližších 10 či až 15 rokov???


Podla scitania boli v roku 2005 na severnom vjazde do Svidnika intenzity 4120 voz. a nie vsetko z toho je tranzit, cast ide do mesta. Polovicny profil zvlada bez problemov 10000 vozidiel a znesitelnych je aj 15000, take cisla na obchvate podla mna do roku 2025 nehrozia.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod expwy » 13. Jan 2010 20:38

mardzano napísal:a ktorý variant cez giraltovce? giraltovce - soboš - svidník alebo giraltovce - domaša - stropkov - svidník?

giraltovce - soboš - svidník
http://motorways-exitlists.com/europe/sk/r4.htm
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod expwy » 13. Jan 2010 20:41

i15 napísal:uz bol vyhlaseny tender, ci sa len pripravuje?

Tender je v príprave, v I.Q tohto roka by mal byť aj vyhlásený.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod i15 » 13. Jan 2010 20:44

expwy napísal:
i15 napísal:uz bol vyhlaseny tender, ci sa len pripravuje?

Tender je v príprave, v I.Q tohto roka by mal byť aj vyhlásený.


to je dobra sprava
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2010 21:25

expwy napísal:
mardzano napísal:a ktorý variant cez giraltovce? giraltovce - soboš - svidník alebo giraltovce - domaša - stropkov - svidník?

giraltovce - soboš - svidník
http://motorways-exitlists.com/europe/sk/r4.htm
Pôjde o 1/2 profil alebo plný profil ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 14. Jan 2010 08:37

Dialniciar napísal:Za to, kde sú a kde nie sú mosty, za to nemôžu stavebné firmy, ale projektant. My musíme stavať tak a výhradne tak, ako je navrhnuté v projekte. Vieš a niekedy sa v minulosti aj kritizovalo, ale to potom viedlo k tomu, že štát ťa nevyberie neskôr.


Presne tak, keď prebieha výber dodávateľa všetci dávajú ponuku podľa podkladov ktoré poskytne NDS a variantné riešenia sú zvyčajne neprípustné, teoreticky ak by to firma postavila podľa seba - kvalitnejšie nielenže by jej to nikto nezaplatil ale dokonca by mohla byť sankcionovaná že porušila zadanie a zmluvu, ktorej návrh tiež býva súčasťou podkladov verejnej súťaže. Firmy síce majú právo počas súťaže žiadať vysvetlenia, prípadne napadnúť súťaž ako takú, ale na to aby si pred podaním ponuky sami overili geológiu nemajú najmenší dôvod a ani by to nik nezaplatil. A ak by súťaž napadli tak asi neúspešne, lebo zákon o verejnom obstarávaní dôvody typu možných technických problémov výstavby neuvádza ako relevantné. A nakoniec čo by z toho mali že by sa výber zrušil a nestavalo by sa nič?
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod stanog » 14. Jan 2010 08:46

Este ma napadlo, problemy podobneho charakteru boli este za sociku na nasype najazdu na most pri Lehote (ten dlhy pred NR) na R1. Chceli ušetriť na dĺžke mostu tak navrhli vysoký násyp na nestabilnom podloží a dopadlo to podobne ako pri Svidníku. Jazdilo sa tam obdobne dlhú dobu v polprofile, celkovo zdržanie stavby bolo ak sa nemýlim vyše roka. Náklady na vyriešenie problému niekoľkonásobne prevýšili to čo sa ušetrilo skrátením mostu.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod mardzano » 14. Jan 2010 16:02

i15 napísal:
mardzano napísal:
podľa čoho usudzuješ, že intenzita vystačí na najbližších 10 či až 15 rokov???


Podla scitania boli v roku 2005 na severnom vjazde do Svidnika intenzity 4120 voz. a nie vsetko z toho je tranzit, cast ide do mesta. Polovicny profil zvlada bez problemov 10000 vozidiel a znesitelnych je aj 15000, take cisla na obchvate podla mna do roku 2025 nehrozia.


ťažko je polemizovať o tom, či bude a kedy bude druhý profil cesty postavený. podľa čísiel, ktoré píšeš tak skoro potrebný nebude. postavením obchvatu mesta Svidník sa veľa vecí neporieší, lebo hneď za svidníkom si zase na klasickej uzučkej vozovke, kde pomaly krajnica už nieje cesta, takže veľa to neporieší, pokiaľ nebude postavená nová vozovka SK - PO.
Svidníčan
mardzano
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Obrázky: 30
Založený: 11. Feb 2008 08:40
Bydlisko: Svidník

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.