Stránka 9 z 13

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 22:28
od bystrik
vdaka za fotky mardzano. a teraz sa na useku nepracuje?

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2010 23:44
od Tomas PO
Ved to nevyzera nejako tragicky. Ci poskodeny je aj most?

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 10:46
od mardzano
bystrik napísal:vdaka za fotky mardzano. a teraz sa na useku nepracuje?


ta čo si. niekedy začiatkom decembra prestali a myslím, že skôr ako niekedy vo februári sa tu nikto ani neobjaví. budú sa vyhovárať na počasie a neviem čo ešte.... klasika, veď sme na slovensku.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 10:48
od mardzano
Tomas PO napísal:Ved to nevyzera nejako tragicky. Ci poskodeny je aj most?


myslím, že most poškodený nieje. možno to nevyzerá tragicky, ale určite to nieje práca na týždeň či dva. toto sú fotky jedného poškodeného úseku, druhý som nenafotil pre nepriazeň počasia.

vzhľadom na to, aký systém používame na výstavbu ciest, tak ak to bude dokončené do prvého polroku tohto roku tak môžme byť radi.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 12:07
od Dialniciar
Sú 3 firmy, všetky top 10 najväčšie európske, Eurovia, Strabag, Inžinierske stavby (Colas) a ja znovu zopakujem fakty:

Firmy neporušili nič v rámci stavebných postupov, min. nie tá prvá menovaná. Na to je predsa dozor. Aj firemný, aj štátny.
Firmy sa odvolávajú na projektovú dokumentáciu. A projektant sa odvoláva na nedostatočný geologický prieskum v rámci zadania na NDS. Totiž vždy je nejaký balík na prípravu a v tomto prípade sa zistilo, že treba odmínovať územie. Peniaze sa zrejme vyčerpali a na ďalšie štúdie nezostali financie.

NDS síce trvá na tom, že nebude platiť nič naviac, ale aj firmy trvajú na tom, že nemienia sanovať chyby štátu.

Výstavba v zime nepokračuje: treba sanovať svah, mrzne, sú práce, ktoré sa robiť nedajú. Okrem toho, NDS má nevyrovnané záväzky za doteraz uskutočnené (a dobré) časti na stavbe.

Spevnenie cementom prebehlo min. na úseku prvej menovanej firmy, mardzano, či sa ti to páči alebo nie, fotodokumentačný materiál nemám.

Aktuálne to vyzerá tak, že v r. 2010 sa spojazdní iba časť obchvatu a druhá časť až v r. 2011-2012. Lebo treba nájsť iné technické riešenie, prepracovať dokumentácie, vybaviť nové povolenia. To nie je tak, že mávneme prútikom a všetko je hotové.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 12:09
od Tomas PO
Ako iba jedna cast? Ved nikde nie je vyustenie, iba na zaciatku a mkonci useku.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 12:21
od Dialniciar
Aha, nič. Nechaj tak. Od slova aktuálne to vyzerá tak si to netreba všímať, oprava: Sprejazdní sa celý obchvat, ale iba na 1/2 profil a dostavba na plný sa bude realizovať v inej nivelete kvôli problémom na prvej polovici, pričom sa do r. 2012 sa musia spraviť prípravné projektové práce a štúdie.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 13:39
od mardzano
Dialniciar napísal:Sú 3 firmy, všetky top 10 najväčšie európske, Eurovia, Strabag, Inžinierske stavby (Colas) a ja znovu zopakujem fakty:

Firmy neporušili nič v rámci stavebných postupov, min. nie tá prvá menovaná. Na to je predsa dozor. Aj firemný, aj štátny.
Firmy sa odvolávajú na projektovú dokumentáciu. A projektant sa odvoláva na nedostatočný geologický prieskum v rámci zadania na NDS. Totiž vždy je nejaký balík na prípravu a v tomto prípade sa zistilo, že treba odmínovať územie. Peniaze sa zrejme vyčerpali a na ďalšie štúdie nezostali financie.

NDS síce trvá na tom, že nebude platiť nič naviac, ale aj firmy trvajú na tom, že nemienia sanovať chyby štátu.

Výstavba v zime nepokračuje: treba sanovať svah, mrzne, sú práce, ktoré sa robiť nedajú. Okrem toho, NDS má nevyrovnané záväzky za doteraz uskutočnené (a dobré) časti na stavbe.

Spevnenie cementom prebehlo min. na úseku prvej menovanej firmy, mardzano, či sa ti to páči alebo nie, fotodokumentačný materiál nemám.

Aktuálne to vyzerá tak, že v r. 2010 sa spojazdní iba časť obchvatu a druhá časť až v r. 2011-2012. Lebo treba nájsť iné technické riešenie, prepracovať dokumentácie, vybaviť nové povolenia. To nie je tak, že mávneme prútikom a všetko je hotové.


k tvojim faktom sa rád vyjadrím aj ja a dám svoj názor.

to, či firmy niečo porušili alebo nie nieje v mojej a ani v tvojej kompetencii hodnotiť. to, že sú najväčšie na slovensku ešte vôbec neznamená, že sú aj najlepšie. jedno nieje podmienené druhým. ja ale netvrdím, že sú zlé.
to, že po vzniknutí problému sa jeden vyhovára na druhého je čistý slovenský štandard. všade sa cesty robia tak, že kde sa dá je most namiesto navozeného valu z hliny, ako to urobili tu. ak by bol most dlhší o jeden pilier, tak by daný stav na vozovke nenastal. tento val je od rieky Ladomírka vzdialený maximálne 20 metrov a nikto nemohol predpokladať, že tam bude asi viac vody.... z druhej strany tohto valu je kopec, kde je lúka a tam tiež nemôžeme predpokladať, že voda počas dažďov či roztápania snehu bude stekať dole...
v zime tu na prácach určite pokračovať nebudú, nebudú ani v jari, lebo tam bude veľmi mokro a nevhodne pre vozidlá, takže ja predpokladám že ak tu uvidíme techniku, tak najskôr niekedy v druhej dekáde marca ak to počasie dovolí....
o tom, ako prebieha cementovanie hliny ja skúsenosti nemám. či sa ti to páči alebo nie, aj tak neverím tomu, že tu bol dodržaný postup ako má byť. ak veríš tomu, že navezieme hlinu na kopu, zvalcujeme to, pridáme cement (ako píšeš) a ono to bude držať pokope a nič sa nestane, tak ja som na druhej strane. môj názor je, že každá stavba musí byť odvodnená, musia byť pripravení na to, že rieka sa často vylieva z brehov, že drenáž je potrebná hneď od začiatku a nie až keď sa vyskytne problém. taktiež neverím, že podložie bude previazané do dostatočnej miery, hoci je to iba hlina a cement. bez kamenia sa to nedá. všade, kde vidím robiť diaľnice tak robia drenáž, navážajú na základy kamenie ale tu to tak vôbec nebolo.

a ešte k tomu sprejazdneniu časti obchvatu. neviem či si videl celý plán obchvatu, možno sa iba mýlim, ale pokiaľ dotknutý úsek nebude opravený, skolaudovaný tak žiaden obchvat spustený nebude a kamiony budú veselo chodiť ďalej cez mesto. tento obchvat je ako vieme poloprofil budúcej cesty R4. takže ak sa na to pozrieme čisto laicky, tak ako môžu spustiť časť obchvatu, keď je to jedna cesta okolo mesta bez možnosti odbočiť z nej?

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 14:26
od Dialniciar
Ne sú najväčšie na Slovensku, sú najväčšie v Európe, vo všeobecnosti. Majú nejaké kno-how.
Za to, kde sú a kde nie sú mosty, za to nemôžu stavebné firmy, ale projektant. My musíme stavať tak a výhradne tak, ako je navrhnuté v projekte. Vieš a niekedy sa v minulosti aj kritizovalo, ale to potom viedlo k tomu, že štát ťa nevyberie neskôr.
Netrúfam si to hodnotiť osobne (tebou popisovaný stavebný postup), my tam máme kontrolný tím z ČR a nesledujem to podrobne.
Ani nehodnotím činnosť Strabagu a IS.
K tomu otvoreniu: vyjadril som sa, že som to nepresne napísal. 1/2 profil sa bude otvárať naraz.
Mojou úlohou nie je strašiť ani utešovať. Ja neviem, či sa to otvorí v r. 2010. Ja len môžem povedať, že musí prísť k dohode medzi štátom a zhotoviteľom. Táto vláda to chce odložiť akože po voľbách. Teda financie pôjdu naďalej na práce, ktoré nie sú (?)

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 15:15
od mardzano
ja viem, že za to, ako to dopadlo nemôžu robotníci či firmy. ak je niečo od začiatku nedomyslené, tak potom to nemôže dopadnúť ináč. to je jasná vec.
nekritizujem ani firmy, určite ten, kto stavia naše cesty vie ako na to. s tým s tebou plne súhlasím.
vidím, že si opravil to, čo si písal a tak sa chápeme. otvoria celý úsek polovičného profilu naraz.
a čo by si vedel povedať o druhom profile? kadiaľ by mal viesť? máš nejaké info?

nevieš aj niečo o výbere trasy R4 prešov - vyšný komárnik?

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 15:16
od Tomas PO
podla mna urobia vsetko pre otvorenie pred volbami

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 16:59
od i15
mardzano napísal:ja viem, že za to, ako to dopadlo nemôžu robotníci či firmy. ak je niečo od začiatku nedomyslené, tak potom to nemôže dopadnúť ináč. to je jasná vec.
nekritizujem ani firmy, určite ten, kto stavia naše cesty vie ako na to. s tým s tebou plne súhlasím.
vidím, že si opravil to, čo si písal a tak sa chápeme. otvoria celý úsek polovičného profilu naraz.
a čo by si vedel povedať o druhom profile? kadiaľ by mal viesť? máš nejaké info?

nevieš aj niečo o výbere trasy R4 prešov - vyšný komárnik?


Pri intenzitach, co tu su, nebude druhy profil tak skoro potrebny. Najblizsich 10-15 rokov urcite nie. Co sa tyka trasy medzi PO a SK, tam je hotova len sprava o vplyve na zivotne prostredie s dvoma variantami (cez Giraltovce a cez Stropkov), konkretna trasa sa este neriesi.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 18:26
od Dialniciar
i15 napísal:
mardzano napísal:ja viem, že za to, ako to dopadlo nemôžu robotníci či firmy. ak je niečo od začiatku nedomyslené, tak potom to nemôže dopadnúť ináč. to je jasná vec.
nekritizujem ani firmy, určite ten, kto stavia naše cesty vie ako na to. s tým s tebou plne súhlasím.
vidím, že si opravil to, čo si písal a tak sa chápeme. otvoria celý úsek polovičného profilu naraz.
a čo by si vedel povedať o druhom profile? kadiaľ by mal viesť? máš nejaké info?

nevieš aj niečo o výbere trasy R4 prešov - vyšný komárnik?


Pri intenzitach, co tu su, nebude druhy profil tak skoro potrebny. Najblizsich 10-15 rokov urcite nie. Co sa tyka trasy medzi PO a SK, tam je hotova len sprava o vplyve na zivotne prostredie s dvoma variantami (cez Giraltovce a cez Stropkov), konkretna trasa sa este neriesi.


mardzano a i15: vy asi myslíte druhý polprofil, nie ?

Ad trasy: neviem, ale držal by som sa info z NDS, lebo R4 nepostupuje vpred, teda nie severná vetva ... vlastne na R4 sa stavia tak spravodlivo, že najprv KE privádzač, potom Svidník, teraz sa má dať KE-H ... http://www.ndsas.sk/rychlostne-cesty/12 ... &visible=1 ... len treba to brať s rezervou, lebo keď ešte ani trasa medzi PO a SK nie je a už vedia, že v 2016 to otvoria. :D :shock:

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 20:14
od expwy
Medzičasom už bol vydaný MŽP rozsah hodnotenia jednotlivých variantov a na úzmné konanie bola postúpená trasa cez Giraltovce. Teraz sa zadáva vypracovanie dokumentácie na územné rozhodnutie a dokumentácie na stabený zámer.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 20:27
od mardzano
i15 napísal:
mardzano napísal:ja viem, že za to, ako to dopadlo nemôžu robotníci či firmy. ak je niečo od začiatku nedomyslené, tak potom to nemôže dopadnúť ináč. to je jasná vec.
nekritizujem ani firmy, určite ten, kto stavia naše cesty vie ako na to. s tým s tebou plne súhlasím.
vidím, že si opravil to, čo si písal a tak sa chápeme. otvoria celý úsek polovičného profilu naraz.
a čo by si vedel povedať o druhom profile? kadiaľ by mal viesť? máš nejaké info?

nevieš aj niečo o výbere trasy R4 prešov - vyšný komárnik?


Pri intenzitach, co tu su, nebude druhy profil tak skoro potrebny. Najblizsich 10-15 rokov urcite nie. Co sa tyka trasy medzi PO a SK, tam je hotova len sprava o vplyve na zivotne prostredie s dvoma variantami (cez Giraltovce a cez Stropkov), konkretna trasa sa este neriesi.


podľa čoho usudzuješ, že intenzita vystačí na najbližších 10 či až 15 rokov???

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 20:30
od mardzano
expwy napísal:Medzičasom už bol vydaný MŽP rozsah hodnotenia jednotlivých variantov a na úzmné konanie bola postúpená trasa cez Giraltovce. Teraz sa zadáva vypracovanie dokumentácie na územné rozhodnutie a dokumentácie na stabený zámer.


a ktorý variant cez giraltovce? giraltovce - soboš - svidník alebo giraltovce - domaša - stropkov - svidník?

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 20:32
od i15
expwy napísal:Medzičasom už bol vydaný MŽP rozsah hodnotenia jednotlivých variantov a na úzmné konanie bola postúpená trasa cez Giraltovce. Teraz sa zadáva vypracovanie dokumentácie na územné rozhodnutie a dokumentácie na stabený zámer.


uz bol vyhlaseny tender, ci sa len pripravuje?

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 20:36
od i15
mardzano napísal:
podľa čoho usudzuješ, že intenzita vystačí na najbližších 10 či až 15 rokov???


Podla scitania boli v roku 2005 na severnom vjazde do Svidnika intenzity 4120 voz. a nie vsetko z toho je tranzit, cast ide do mesta. Polovicny profil zvlada bez problemov 10000 vozidiel a znesitelnych je aj 15000, take cisla na obchvate podla mna do roku 2025 nehrozia.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 20:38
od expwy
mardzano napísal:a ktorý variant cez giraltovce? giraltovce - soboš - svidník alebo giraltovce - domaša - stropkov - svidník?

giraltovce - soboš - svidník
http://motorways-exitlists.com/europe/sk/r4.htm

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 20:41
od expwy
i15 napísal:uz bol vyhlaseny tender, ci sa len pripravuje?

Tender je v príprave, v I.Q tohto roka by mal byť aj vyhlásený.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 20:44
od i15
expwy napísal:
i15 napísal:uz bol vyhlaseny tender, ci sa len pripravuje?

Tender je v príprave, v I.Q tohto roka by mal byť aj vyhlásený.


to je dobra sprava

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2010 21:25
od Dialniciar
expwy napísal:
mardzano napísal:a ktorý variant cez giraltovce? giraltovce - soboš - svidník alebo giraltovce - domaša - stropkov - svidník?

giraltovce - soboš - svidník
http://motorways-exitlists.com/europe/sk/r4.htm
Pôjde o 1/2 profil alebo plný profil ?

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2010 08:37
od stanog
Dialniciar napísal:Za to, kde sú a kde nie sú mosty, za to nemôžu stavebné firmy, ale projektant. My musíme stavať tak a výhradne tak, ako je navrhnuté v projekte. Vieš a niekedy sa v minulosti aj kritizovalo, ale to potom viedlo k tomu, že štát ťa nevyberie neskôr.


Presne tak, keď prebieha výber dodávateľa všetci dávajú ponuku podľa podkladov ktoré poskytne NDS a variantné riešenia sú zvyčajne neprípustné, teoreticky ak by to firma postavila podľa seba - kvalitnejšie nielenže by jej to nikto nezaplatil ale dokonca by mohla byť sankcionovaná že porušila zadanie a zmluvu, ktorej návrh tiež býva súčasťou podkladov verejnej súťaže. Firmy síce majú právo počas súťaže žiadať vysvetlenia, prípadne napadnúť súťaž ako takú, ale na to aby si pred podaním ponuky sami overili geológiu nemajú najmenší dôvod a ani by to nik nezaplatil. A ak by súťaž napadli tak asi neúspešne, lebo zákon o verejnom obstarávaní dôvody typu možných technických problémov výstavby neuvádza ako relevantné. A nakoniec čo by z toho mali že by sa výber zrušil a nestavalo by sa nič?

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2010 08:46
od stanog
Este ma napadlo, problemy podobneho charakteru boli este za sociku na nasype najazdu na most pri Lehote (ten dlhy pred NR) na R1. Chceli ušetriť na dĺžke mostu tak navrhli vysoký násyp na nestabilnom podloží a dopadlo to podobne ako pri Svidníku. Jazdilo sa tam obdobne dlhú dobu v polprofile, celkovo zdržanie stavby bolo ak sa nemýlim vyše roka. Náklady na vyriešenie problému niekoľkonásobne prevýšili to čo sa ušetrilo skrátením mostu.

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2010 16:02
od mardzano
i15 napísal:
mardzano napísal:
podľa čoho usudzuješ, že intenzita vystačí na najbližších 10 či až 15 rokov???


Podla scitania boli v roku 2005 na severnom vjazde do Svidnika intenzity 4120 voz. a nie vsetko z toho je tranzit, cast ide do mesta. Polovicny profil zvlada bez problemov 10000 vozidiel a znesitelnych je aj 15000, take cisla na obchvate podla mna do roku 2025 nehrozia.


ťažko je polemizovať o tom, či bude a kedy bude druhý profil cesty postavený. podľa čísiel, ktoré píšeš tak skoro potrebný nebude. postavením obchvatu mesta Svidník sa veľa vecí neporieší, lebo hneď za svidníkom si zase na klasickej uzučkej vozovke, kde pomaly krajnica už nieje cesta, takže veľa to neporieší, pokiaľ nebude postavená nová vozovka SK - PO.