R4 Svidník obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod mardzano » 23. Jan 2011 19:25

páni - jedna technická - je povinné mať zakúpenú diaľničnú známku pre použitie obchvatu mesta Svidník? je to cesta pre motorové vozidlá? má polícia právo vyberať pokuty ak prejdem po tejto ceste bez diaľničnej známky?
Svidníčan
mardzano
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Obrázky: 30
Založený: 11. Feb 2008 08:40
Bydlisko: Svidník

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod Rio13.zm » 24. Jan 2011 08:14

na ceste pre motorove vozidla je potrebne mat dialnicnu znamku, policia ma pravo na vyber pokuty. podla fotiek z useku, tak tabula "cesta pre motorove vozidla" nema dodatkovu tabulu, ze netreba dialnicnu znamku. ale usekom som nesiel, mozno neskor ich osadili.

http://i.sme.sk/cdata/5/56/5691635/svidnik1_res.jpg
http://i.sme.sk/cdata/5/56/5691635/svidnik_res.jpg
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 744
Obrázky: 101
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce, Čierne Kľačany

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod i15 » 26. Jan 2011 17:15

obchvaty na R2 a R3 su bez uhrady, ale tu zrejme ziju ludia druhej kategorie :roll: :roll:

viewtopic.php?f=35&t=14885

Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti: "Ide o spoplatnený úsek štandardne označený regulérne značkou, ktorá aj upozorňuje na to, že daná komunikácia je spoplatnená."
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 825
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: Košice

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod aquila » 26. Jan 2011 17:34

pricom tento usek je fakt in middle of nowhere .. resp bez co i len blizkeho navazneho useku .. aspon pre auta do 3,5t to mohlo byt bezplatne
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 436
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod devil » 26. Jan 2011 17:36

automaticky bez uhrady boli useky R3 (vsak su v ZA VUC). na R2 sa spisovala peticia a az potom sa spoplatnenie zrusilo. v okoli svidnika by tiez nemali ostat ticho, vsak to je absurdne aby sa platilo za par km poloprofilu - lepsej cesty I. tr.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod Zulo » 26. Jan 2011 17:56

To asi treba vždy urobiť nejaké "zviditeľnenie sa" a potom sa to dá na pravú mieru. Skúste osloviť vedenie NDS, prípadne máte tam nového lokálneho šéfa v Prešove..........Dúfam, že z poplatkov za diaľničnú známku nechce NDS zaplatiť navýšenie ceny za dielo od dodávateľa........
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod i15 » 26. Jan 2011 18:33

a preco sa stat opat sprava nechutne alibisticky a nezrusi spoplatnenie este pred spustenim obchvatu ako v pripade R3
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 825
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: Košice

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod Zipso » 26. Jan 2011 18:39

Neviem naco sa stavia nieco pokial to nesluzi svojmu ucelu. Ak chceli mesto odlahcit od dopravy tak jednoznacne to malo byt zadarmo. Mozno kamiony usekom prechadzat budu kedze aj tak mitne jednotky musia mat a vyuzivaju vecsiu cast ciest v SR ale pokial Poliak chce prist na den sa lyzovat alebo priste do PO sa mu neoplati kupovat znamku pre 4,5 Km zobojsmerneneho usek. Je prava ze mestke komunikacie budu odlahcene od pretazenych kamionov ale mestom bude stale prechadzat tranit. Je pravidlom ze ludia za pracou bezne cestuju aj 50 KM ale otazka znie kde v tomto okruhu je D a R? Jedine lobing na ministerstve a NDS by pomohol. Skoda ze koncepcia vystavby konci s volebnym obdobim rodakov na ministerstve :). R1 bude koncit na Brezno a vznikne R9 bez akejkolvek priority. Az sa zacinam bat kto bude ministrom o 4 roky.
Zipso
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 253
Obrázky: 50
Založený: 26. Mar 2007 11:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod i15 » 22. Okt 2011 13:15

Pridal som fotky z obchvatu Svidnika :arrow: gallery/album.php?album_id=150

V smere PO-PL je kratky pruh pre pomale vozidla. Je urobeny rozumne, s extra pruhom vlavo:
gallery/image_page.php?album_id=150&image_id=10802
gallery/image_page.php?album_id=150&image_id=10804

Mosty su s rezervou na 2+2:

gallery/image_page.php?album_id=150&image_id=10813
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 825
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: Košice

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod Tomas PO » 26. Okt 2011 13:07

ta 60ka na konci useku smer PL je nutna?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 741
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod Milos » 26. Okt 2011 14:23

Na vyberanie pokút je nutná určite. Či aj kvôli bezpečnosti, to neviem posúdiť :)
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 419
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod i15 » 26. Okt 2011 17:00

smer z a na R4 je pomerne priamy, casom by tu 60tku mohli dat prec, ked si vodici zvyknu
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 825
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: Košice

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod michael89 » 26. Okt 2011 17:03

Opäť veta, ktorá ma trochu dostáva...
Na čo si má vodič zvyknúť ? Na zmenu dopravného značenia ?
Kto sa bojí, nech nechodí do lesa - ak je niekto málo flexibilný a potrebuje si polroka zvykať na nejakú novú križovatku, tak nech nesadá za volant, alebo nejazdí v exponovaných časoch.
michael89
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 380
Založený: 08. Jan 2009 13:44

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod i15 » 26. Okt 2011 17:06

ano spravnejsie by bolo, keby tam obmedzenie nebolo, ale vsak uz sme si zvykli, ze na kazdom konci dialnice/RC je nejake obmedzenie, no nie? :)

tak ako v pripade 60tky na prepojeni usekov D1 pri Studenci, aj tu napisem, ze ta 60tka je potrebna, ked sa chce clovek sustredit aj na fotenie :D
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 825
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: Košice

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod Tomas PO » 26. Okt 2011 22:18

a potom sa cudujeme, ze nerespektujeme znacenie a vznikaju nehody tam, kde znacenie opodstatnenie ma
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 741
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod i15 » 27. Okt 2011 06:02

Medzi Presovom a Svidnikom je velke mnozstvo neoznacenych zakrut, ktore sa nedaju prejst povolenou 90tkou, takze myslim, ze vodici su dostatocne pozorni. A intenzita dopravy nie je prilis vysoka, takze ta 60tka nie je prilis vynosna pre policiu.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 825
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: Košice

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod Kanky » 06. Jún 2013 13:08

http://www.youtube.com/watch?v=BtZMVm1wWvE

video SK - SP - Domaša - Sedliská...R4 - I/73 - I/15
00:41 - 01:24...R4 - zatial jediny fungujuci usek mimo peazi...aj to v polprofile
05:27...vystavba mostov cez Ondavu
12:22...krizovatka I/15 a II/558, kde je I/15 od Domase ako vedlajsia cesta
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod Yoggy52 » 23. Mar 2016 20:04

Nevie niekto, ako často merajú rýchlosť? Alebo vôbec? Existuje vôbec takáto štatistika? Alebo stretli ste sa s tým, že by sa tam pohybovala "kobra"?
Yoggy52
diskutujúci
 
Príspevky: 175
Obrázky: 2
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Svidník

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod medima » 23. Mar 2016 23:37

Ak si tu prisiel hladat uistenie v tom, ze si zo svidnickeho obchvatu bez obavy mozes urobit pretekarsku drahu, si na zlej adrese. Ale ak nie, tak potom aky hlbsi vyznam ma ta tvoja otazka? Je tam myslim, stovka, ako na kazdom inom polprofile RC a ak tam planujes ist podla predpisov, tak neries, ci meraju. Podla tvojej otazky ale asi usudzujeme, ze mas v plane tam dupnut na plyn. Z akeho dovodu? Skus nam ho objasnit a mozno dostanes relevantejsiu odpoved. :)
medima
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 371
Obrázky: 17
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod milan » 26. Mar 2016 22:04

Yoggy52 napísal:Nevie niekto, ako často merajú rýchlosť? Alebo vôbec? Existuje vôbec takáto štatistika? Alebo stretli ste sa s tým, že by sa tam pohybovala "kobra"?

To neviem. Ale existuje aj iná smutná štatistika, za 5 rokov prevádzky obchvatu mesta, už 4 dopravné nehody na obchvate a 6 obetí na životoch, mesiacoch ako sú apríl,september a október. Za mokrej cesty opatrne, a určite to s rýchlosťou na obchvate neprehaňať, na úrovňovej križovatke Sk-sever je dokonca MPR 60km/h
milan
návštevník
 
Príspevky: 10
Obrázky: 22
Založený: 15. Jún 2009 15:13

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod medima » 27. Mar 2016 00:17

Bo im trebalo polprofil. Nemali šetriť a pozerať len na peniaze, bolo treba priplatiť a dostavať na 4 pruhy. Určite by ušetrili 6 životov. Ak už nie kvôli intenzitám, tak určite kvôli ochrane života, zdravia a majetku by aj nízko vyťažené úseky mali stavať na plný profil. Ja neviem, ale osobne by som zrušil také niečo ako výstavba polprofilovej diaľnice alebo RC. To je smiešne. Obyčajná smradľavá dvojpruhová cesta, preložka cesty 1. triedy maximálne, ale RC alebo D nazvať taký úzky kúsok asfaltu je trapas. Celé zle.
medima
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 371
Obrázky: 17
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod Yoggy52 » 27. Mar 2016 11:26

Ja neplánujem ísť tadiaľ 180km/h, ale keď idem smerom od PL na Prešov, tak sa ide dole kopcom a vôbec nie je problém ísť aj 130km/h, za predpokladu, že nikto nikde(nie, že teraz budem bezhlavo predbiehať kamióny), dokonca sa mi niekedy stane, že ma ešte aj predbiehajú... Ale v smere na PL, mám problém dosiahnuť aj 100-ku, nedokážem pochopiť, prečo tam spravili taký kopec, veď to je snáď horšie ako na Chmeľove... a to je RC!

Tak križovatku sever (dočasnú), riadne odflákli, šetrili kde sa dalo, napr. pri odbočovaní na SK v smere z PL, je strašné úzky odbočovací pruh, taktiež aj v odbočovaní do SK v smere od PO, snáď už čoskoro sa ľady pohnú s ďalším úsekom... (Ladomírová-Hunkovce)

A ešte otázka: v prípade, že v budúcnosti sa bude rozšírovať na plný profil, bude to so stredovým deliacim pásom alebo bez? Pokiaľ bude bez, tak RC sa stane teraz využívaná štvorprúdovka(I/21) v smere od križovatky JUH na PO? A vybuduje sa paralelná preložka I/21? Na ktorú sa bude dať odbočit na kruháči na Križovatke JUH na Výjazde "Priemyselná zóna"?(momentálne cesta končí pri píle, ale bude pokračovať až do Štročína?)
Yoggy52
diskutujúci
 
Príspevky: 175
Obrázky: 2
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Svidník

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod Maxx787 » 27. Mar 2016 14:29

jasne ze musi byt s deliacim pasom lebo smernica EU nepovoluje oznacit za rychlostnu cestu taku cestu ktora nema deliaci pruh. dokonca sa vsetky nove RC stavaju v sirkovom usporiadani 24.5 m :-)
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 316
Obrázky: 23
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod Vlados » 27. Mar 2016 19:05

V priestore MÚK Svidník mal byť plný profil, hlavne ak je R4 napojená na cestu 2+2.
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21989
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 120
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R4 Svidník obchvat

Odoslaťod eric987 » 27. Mar 2016 19:52

Vlados napísal:V priestore MÚK Svidník mal byť plný profil, hlavne ak je R4 napojená na cestu 2+2.

V priestore MUK SK je plny profil, dlhy cca 200-300 m; prechod z 2+2 na 1+1 je vyrieseny tak, ze pomale pruhy zo stvorprudovky pokracuju do SK, rychle na obchvat, cize v celku elegantne.

Yoggy52 napísal:Ja neplánujem ísť tadiaľ 180km/h, ale keď idem smerom od PL na Prešov, tak sa ide dole kopcom a vôbec nie je problém ísť aj 130km/h, za predpokladu, že nikto nikde(nie, že teraz budem bezhlavo predbiehať kamióny), dokonca sa mi niekedy stane, že ma ešte aj predbiehajú... Ale v smere na PL, mám problém dosiahnuť aj 100-ku, nedokážem pochopiť, prečo tam spravili taký kopec, veď to je snáď horšie ako na Chmeľove... a to je RC!

Nwm kde tam mas taky kopec ako ten co tocis. Sledujuc spravanie motora (a aj spotrebu palubaku) na svojom 1,5t vaziacom atmosfericom benzinaku s priemernym vykonom aj ten stupak za MUK SK v smere na PL moze mat nanajvys tak 4%, viac ani nahodou. Chmelov sa na to nechyta, tam mam od SK osobne problem dat tych 90.

Yoggy52 napísal:A ešte otázka: v prípade, že v budúcnosti sa bude rozšírovať na plný profil, bude to so stredovým deliacim pásom alebo bez? Pokiaľ bude bez, tak RC sa stane teraz využívaná štvorprúdovka(I/21) v smere od križovatky JUH na PO? A vybuduje sa paralelná preložka I/21? Na ktorú sa bude dať odbočit na kruháči na Križovatke JUH na Výjazde "Priemyselná zóna"?(momentálne cesta končí pri píle, ale bude pokračovať až do Štročína?)

Ak sa jedneho pekneho dna vybuduje plny profil (coho sa mozno nedozijem hoci tu patrim medzi tych mladsich), tak by to malo byt v kat. R24,5/100. R4 pojde v trase I/21, terajsia I/21 sa vybuduje v kat. C9,5/80 medzi terajsou cestou a Ondavou a ak sa nemylim tak sa ma napojit do terajsieho KO.

medima napísal:Bo im trebalo polprofil. Nemali šetriť a pozerať len na peniaze, bolo treba priplatiť a dostavať na 4 pruhy. Určite by ušetrili 6 životov. Ak už nie kvôli intenzitám, tak určite kvôli ochrane života, zdravia a majetku by aj nízko vyťažené úseky mali stavať na plný profil. Ja neviem, ale osobne by som zrušil také niečo ako výstavba polprofilovej diaľnice alebo RC. To je smiešne. Obyčajná smradľavá dvojpruhová cesta, preložka cesty 1. triedy maximálne, ale RC alebo D nazvať taký úzky kúsok asfaltu je trapas. Celé zle.

Suhlasim, ze niekedy netreba pozerat na intenzity. No nesuhlasim, ze by to malo byt v tomto pripade. Plny profil sa bezpochyby oplati najma tam, kde je nutna vyrazna technicka zmena objektov. Vo vseobecnosti plati, ze na polprofil sa velmi neoplati stavat useky s dlhsimi tunelmi, kde kvoli 1 rure pre oba smery treba pouzit priecne vetranie a vysokymi mostami, ktore je inak pri plnom efektivnejsie stavat ako 1 most spolocny pre oba smery.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 89
Založený: 16. Júl 2014 08:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.