Stránka 12 z 13

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2011 19:25
od mardzano
páni - jedna technická - je povinné mať zakúpenú diaľničnú známku pre použitie obchvatu mesta Svidník? je to cesta pre motorové vozidlá? má polícia právo vyberať pokuty ak prejdem po tejto ceste bez diaľničnej známky?

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2011 08:14
od Rio13.zm
na ceste pre motorove vozidla je potrebne mat dialnicnu znamku, policia ma pravo na vyber pokuty. podla fotiek z useku, tak tabula "cesta pre motorove vozidla" nema dodatkovu tabulu, ze netreba dialnicnu znamku. ale usekom som nesiel, mozno neskor ich osadili.

http://i.sme.sk/cdata/5/56/5691635/svidnik1_res.jpg
http://i.sme.sk/cdata/5/56/5691635/svidnik_res.jpg

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2011 17:15
od i15
obchvaty na R2 a R3 su bez uhrady, ale tu zrejme ziju ludia druhej kategorie :roll: :roll:

viewtopic.php?f=35&t=14885

Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti: "Ide o spoplatnený úsek štandardne označený regulérne značkou, ktorá aj upozorňuje na to, že daná komunikácia je spoplatnená."

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2011 17:34
od aquila
pricom tento usek je fakt in middle of nowhere .. resp bez co i len blizkeho navazneho useku .. aspon pre auta do 3,5t to mohlo byt bezplatne

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2011 17:36
od devil
automaticky bez uhrady boli useky R3 (vsak su v ZA VUC). na R2 sa spisovala peticia a az potom sa spoplatnenie zrusilo. v okoli svidnika by tiez nemali ostat ticho, vsak to je absurdne aby sa platilo za par km poloprofilu - lepsej cesty I. tr.

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2011 17:56
od Zulo
To asi treba vždy urobiť nejaké "zviditeľnenie sa" a potom sa to dá na pravú mieru. Skúste osloviť vedenie NDS, prípadne máte tam nového lokálneho šéfa v Prešove..........Dúfam, že z poplatkov za diaľničnú známku nechce NDS zaplatiť navýšenie ceny za dielo od dodávateľa........

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2011 18:33
od i15
a preco sa stat opat sprava nechutne alibisticky a nezrusi spoplatnenie este pred spustenim obchvatu ako v pripade R3

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2011 18:39
od Zipso
Neviem naco sa stavia nieco pokial to nesluzi svojmu ucelu. Ak chceli mesto odlahcit od dopravy tak jednoznacne to malo byt zadarmo. Mozno kamiony usekom prechadzat budu kedze aj tak mitne jednotky musia mat a vyuzivaju vecsiu cast ciest v SR ale pokial Poliak chce prist na den sa lyzovat alebo priste do PO sa mu neoplati kupovat znamku pre 4,5 Km zobojsmerneneho usek. Je prava ze mestke komunikacie budu odlahcene od pretazenych kamionov ale mestom bude stale prechadzat tranit. Je pravidlom ze ludia za pracou bezne cestuju aj 50 KM ale otazka znie kde v tomto okruhu je D a R? Jedine lobing na ministerstve a NDS by pomohol. Skoda ze koncepcia vystavby konci s volebnym obdobim rodakov na ministerstve :). R1 bude koncit na Brezno a vznikne R9 bez akejkolvek priority. Az sa zacinam bat kto bude ministrom o 4 roky.

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2011 13:15
od i15
Pridal som fotky z obchvatu Svidnika :arrow: gallery/album.php?album_id=150

V smere PO-PL je kratky pruh pre pomale vozidla. Je urobeny rozumne, s extra pruhom vlavo:
gallery/image_page.php?album_id=150&image_id=10802
gallery/image_page.php?album_id=150&image_id=10804

Mosty su s rezervou na 2+2:

gallery/image_page.php?album_id=150&image_id=10813

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2011 13:07
od Tomas PO
ta 60ka na konci useku smer PL je nutna?

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2011 14:23
od Milos
Na vyberanie pokút je nutná určite. Či aj kvôli bezpečnosti, to neviem posúdiť :)

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2011 17:00
od i15
smer z a na R4 je pomerne priamy, casom by tu 60tku mohli dat prec, ked si vodici zvyknu

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2011 17:03
od michael89
Opäť veta, ktorá ma trochu dostáva...
Na čo si má vodič zvyknúť ? Na zmenu dopravného značenia ?
Kto sa bojí, nech nechodí do lesa - ak je niekto málo flexibilný a potrebuje si polroka zvykať na nejakú novú križovatku, tak nech nesadá za volant, alebo nejazdí v exponovaných časoch.

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2011 17:06
od i15
ano spravnejsie by bolo, keby tam obmedzenie nebolo, ale vsak uz sme si zvykli, ze na kazdom konci dialnice/RC je nejake obmedzenie, no nie? :)

tak ako v pripade 60tky na prepojeni usekov D1 pri Studenci, aj tu napisem, ze ta 60tka je potrebna, ked sa chce clovek sustredit aj na fotenie :D

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2011 22:18
od Tomas PO
a potom sa cudujeme, ze nerespektujeme znacenie a vznikaju nehody tam, kde znacenie opodstatnenie ma

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2011 06:02
od i15
Medzi Presovom a Svidnikom je velke mnozstvo neoznacenych zakrut, ktore sa nedaju prejst povolenou 90tkou, takze myslim, ze vodici su dostatocne pozorni. A intenzita dopravy nie je prilis vysoka, takze ta 60tka nie je prilis vynosna pre policiu.

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2013 13:08
od Kanky
http://www.youtube.com/watch?v=BtZMVm1wWvE

video SK - SP - Domaša - Sedliská...R4 - I/73 - I/15
00:41 - 01:24...R4 - zatial jediny fungujuci usek mimo peazi...aj to v polprofile
05:27...vystavba mostov cez Ondavu
12:22...krizovatka I/15 a II/558, kde je I/15 od Domase ako vedlajsia cesta

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2016 20:04
od Yoggy52
Nevie niekto, ako často merajú rýchlosť? Alebo vôbec? Existuje vôbec takáto štatistika? Alebo stretli ste sa s tým, že by sa tam pohybovala "kobra"?

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2016 23:37
od medima
Ak si tu prisiel hladat uistenie v tom, ze si zo svidnickeho obchvatu bez obavy mozes urobit pretekarsku drahu, si na zlej adrese. Ale ak nie, tak potom aky hlbsi vyznam ma ta tvoja otazka? Je tam myslim, stovka, ako na kazdom inom polprofile RC a ak tam planujes ist podla predpisov, tak neries, ci meraju. Podla tvojej otazky ale asi usudzujeme, ze mas v plane tam dupnut na plyn. Z akeho dovodu? Skus nam ho objasnit a mozno dostanes relevantejsiu odpoved. :)

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2016 22:04
od milan
Yoggy52 napísal:Nevie niekto, ako často merajú rýchlosť? Alebo vôbec? Existuje vôbec takáto štatistika? Alebo stretli ste sa s tým, že by sa tam pohybovala "kobra"?

To neviem. Ale existuje aj iná smutná štatistika, za 5 rokov prevádzky obchvatu mesta, už 4 dopravné nehody na obchvate a 6 obetí na životoch, mesiacoch ako sú apríl,september a október. Za mokrej cesty opatrne, a určite to s rýchlosťou na obchvate neprehaňať, na úrovňovej križovatke Sk-sever je dokonca MPR 60km/h

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2016 00:17
od medima
Bo im trebalo polprofil. Nemali šetriť a pozerať len na peniaze, bolo treba priplatiť a dostavať na 4 pruhy. Určite by ušetrili 6 životov. Ak už nie kvôli intenzitám, tak určite kvôli ochrane života, zdravia a majetku by aj nízko vyťažené úseky mali stavať na plný profil. Ja neviem, ale osobne by som zrušil také niečo ako výstavba polprofilovej diaľnice alebo RC. To je smiešne. Obyčajná smradľavá dvojpruhová cesta, preložka cesty 1. triedy maximálne, ale RC alebo D nazvať taký úzky kúsok asfaltu je trapas. Celé zle.

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2016 11:26
od Yoggy52
Ja neplánujem ísť tadiaľ 180km/h, ale keď idem smerom od PL na Prešov, tak sa ide dole kopcom a vôbec nie je problém ísť aj 130km/h, za predpokladu, že nikto nikde(nie, že teraz budem bezhlavo predbiehať kamióny), dokonca sa mi niekedy stane, že ma ešte aj predbiehajú... Ale v smere na PL, mám problém dosiahnuť aj 100-ku, nedokážem pochopiť, prečo tam spravili taký kopec, veď to je snáď horšie ako na Chmeľove... a to je RC!

Tak križovatku sever (dočasnú), riadne odflákli, šetrili kde sa dalo, napr. pri odbočovaní na SK v smere z PL, je strašné úzky odbočovací pruh, taktiež aj v odbočovaní do SK v smere od PO, snáď už čoskoro sa ľady pohnú s ďalším úsekom... (Ladomírová-Hunkovce)

A ešte otázka: v prípade, že v budúcnosti sa bude rozšírovať na plný profil, bude to so stredovým deliacim pásom alebo bez? Pokiaľ bude bez, tak RC sa stane teraz využívaná štvorprúdovka(I/21) v smere od križovatky JUH na PO? A vybuduje sa paralelná preložka I/21? Na ktorú sa bude dať odbočit na kruháči na Križovatke JUH na Výjazde "Priemyselná zóna"?(momentálne cesta končí pri píle, ale bude pokračovať až do Štročína?)

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2016 14:29
od Maxx787
jasne ze musi byt s deliacim pasom lebo smernica EU nepovoluje oznacit za rychlostnu cestu taku cestu ktora nema deliaci pruh. dokonca sa vsetky nove RC stavaju v sirkovom usporiadani 24.5 m :-)

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2016 19:05
od Vlados
V priestore MÚK Svidník mal byť plný profil, hlavne ak je R4 napojená na cestu 2+2.

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2016 19:52
od eric987
Vlados napísal:V priestore MÚK Svidník mal byť plný profil, hlavne ak je R4 napojená na cestu 2+2.

V priestore MUK SK je plny profil, dlhy cca 200-300 m; prechod z 2+2 na 1+1 je vyrieseny tak, ze pomale pruhy zo stvorprudovky pokracuju do SK, rychle na obchvat, cize v celku elegantne.

Yoggy52 napísal:Ja neplánujem ísť tadiaľ 180km/h, ale keď idem smerom od PL na Prešov, tak sa ide dole kopcom a vôbec nie je problém ísť aj 130km/h, za predpokladu, že nikto nikde(nie, že teraz budem bezhlavo predbiehať kamióny), dokonca sa mi niekedy stane, že ma ešte aj predbiehajú... Ale v smere na PL, mám problém dosiahnuť aj 100-ku, nedokážem pochopiť, prečo tam spravili taký kopec, veď to je snáď horšie ako na Chmeľove... a to je RC!

Nwm kde tam mas taky kopec ako ten co tocis. Sledujuc spravanie motora (a aj spotrebu palubaku) na svojom 1,5t vaziacom atmosfericom benzinaku s priemernym vykonom aj ten stupak za MUK SK v smere na PL moze mat nanajvys tak 4%, viac ani nahodou. Chmelov sa na to nechyta, tam mam od SK osobne problem dat tych 90.

Yoggy52 napísal:A ešte otázka: v prípade, že v budúcnosti sa bude rozšírovať na plný profil, bude to so stredovým deliacim pásom alebo bez? Pokiaľ bude bez, tak RC sa stane teraz využívaná štvorprúdovka(I/21) v smere od križovatky JUH na PO? A vybuduje sa paralelná preložka I/21? Na ktorú sa bude dať odbočit na kruháči na Križovatke JUH na Výjazde "Priemyselná zóna"?(momentálne cesta končí pri píle, ale bude pokračovať až do Štročína?)

Ak sa jedneho pekneho dna vybuduje plny profil (coho sa mozno nedozijem hoci tu patrim medzi tych mladsich), tak by to malo byt v kat. R24,5/100. R4 pojde v trase I/21, terajsia I/21 sa vybuduje v kat. C9,5/80 medzi terajsou cestou a Ondavou a ak sa nemylim tak sa ma napojit do terajsieho KO.

medima napísal:Bo im trebalo polprofil. Nemali šetriť a pozerať len na peniaze, bolo treba priplatiť a dostavať na 4 pruhy. Určite by ušetrili 6 životov. Ak už nie kvôli intenzitám, tak určite kvôli ochrane života, zdravia a majetku by aj nízko vyťažené úseky mali stavať na plný profil. Ja neviem, ale osobne by som zrušil také niečo ako výstavba polprofilovej diaľnice alebo RC. To je smiešne. Obyčajná smradľavá dvojpruhová cesta, preložka cesty 1. triedy maximálne, ale RC alebo D nazvať taký úzky kúsok asfaltu je trapas. Celé zle.

Suhlasim, ze niekedy netreba pozerat na intenzity. No nesuhlasim, ze by to malo byt v tomto pripade. Plny profil sa bezpochyby oplati najma tam, kde je nutna vyrazna technicka zmena objektov. Vo vseobecnosti plati, ze na polprofil sa velmi neoplati stavat useky s dlhsimi tunelmi, kde kvoli 1 rure pre oba smery treba pouzit priecne vetranie a vysokymi mostami, ktore je inak pri plnom efektivnejsie stavat ako 1 most spolocny pre oba smery.