Stránka 13 z 13

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2016 23:49
od Vlados
Vlados napísal:V priestore MÚK Svidník mal byť plný profil, hlavne ak je R4 napojená na cestu 2+2.
eric987 napísal:V priestore MUK SK je plny profil, dlhy cca 200-300 m; prechod z 2+2 na 1+1 je vyrieseny tak, ze pomale pruhy zo stvorprudovky pokracuju do SK, rychle na obchvat, cize v celku elegantne.

Išiel si niekedy tadial? :wink: Do Svidníku musíš použiť odbočovací pruh.

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2016 00:36
od Yoggy52
eric987 napísal:
Vlados napísal:V priestore MÚK Svidník mal byť plný profil, hlavne ak je R4 napojená na cestu 2+2.

V priestore MUK SK je plny profil, dlhy cca 200-300 m; prechod z 2+2 na 1+1 je vyrieseny tak, ze pomale pruhy zo stvorprudovky pokracuju do SK, rychle na obchvat, cize v celku elegantne.


prechod z 2+2 na 1+1 je riešený zúžením pruhov... a potom za mostom je znova rozšírený na 1+2 (kvôli stúpaniu :roll: )
Yoggy52 napísal:Ja neplánujem ísť tadiaľ 180km/h, ale keď idem smerom od PL na Prešov, tak sa ide dole kopcom a vôbec nie je problém ísť aj 130km/h, za predpokladu, že nikto nikde(nie, že teraz budem bezhlavo predbiehať kamióny), dokonca sa mi niekedy stane, že ma ešte aj predbiehajú... Ale v smere na PL, mám problém dosiahnuť aj 100-ku, nedokážem pochopiť, prečo tam spravili taký kopec, veď to je snáď horšie ako na Chmeľove... a to je RC!

Nwm kde tam mas taky kopec ako ten co tocis. Sledujuc spravanie motora (a aj spotrebu palubaku) na svojom 1,5t vaziacom atmosfericom benzinaku s priemernym vykonom aj ten stupak za MUK SK v smere na PL moze mat nanajvys tak 4%, viac ani nahodou. Chmelov sa na to nechyta, tam mam od SK osobne problem dat tych 90.[/quote]

Tak oficiálne by mal mať okolo 6%, ale to nič nemení na tom, že takéto "kopce", nemajú na RC a D, čo robiť... Malo by to byť maximálne pohodlné a nie ešte aby som sa staral o to, či stihnem obehnúť kamión na kopci, keď kamión ide ledva 40km/h, ja 50km/h :roll: (ano, jazdím na slabom aute :lol: ), takže si to zhrňme: kto má slabšie auto a ide smerom na PL, tak mu oplatí ísť cez mesto, v opačnom smere cez obchvat, niekedy si dám tú námahu a odmerám to :o

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2016 07:18
od i15
si robíš srandu? je to normálny kopec s pruhom pre pomalé vozidlá a každé auto lepšie ako škoda 100 nemá problém

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2016 20:27
od eric987
Yoggy52 napísal:prechod z 2+2 na 1+1 je riešený zúžením pruhov... a potom za mostom je znova rozšírený na 1+2 (kvôli stúpaniu :roll: )

Tak sorry, chodim tamadial par krat do roka. :) Stale som vsak toho nazoru, ze MUK SK je vyriesena v pohode. Co nie je v pohode riesene je docasne napojenie na mieste buducej MUK SK-sever.

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2016 21:47
od Yoggy52
i15 napísal:si robíš srandu? je to normálny kopec s pruhom pre pomalé vozidlá a každé auto lepšie ako škoda 100 nemá problém

hovorí niekto, kto jazdí na 100kW?

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2016 22:25
od bodrik
Cca mesiac dozadu hore kopcom v smere PO-PL pohodlne 100km/h. Motor 55kW. Riesenie cesty bez vyhrad. Na tamojsie intenzity bohato postacujuce. Plny profil tu najblizsich 15-20 rokov nieje nutny. Podotykam ze som siel cez tyzden, v popoludnajsej spicke. Staci dodrziavat pravidla a tento usek by az po intenzity cca 15tis. vozidiel/24h. nemal byt problematicky. Krizovatku SK sever vyriesi asi az stavba useku Ladomirova - Hunkovce. Dufajme ze do cca 10 rokov bude vo vystavbe.

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2016 05:56
od i15
Yoggy52 napísal:
i15 napísal:si robíš srandu? je to normálny kopec s pruhom pre pomalé vozidlá a každé auto lepšie ako škoda 100 nemá problém

hovorí niekto, kto jazdí na 100kW?


v minulosti 55kW a nespomínam si, že by bol problém ísť 100kmh

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2016 09:04
od Kanky
Yoggy52 napísal:Nevie niekto, ako často merajú rýchlosť? Alebo vôbec? Existuje vôbec takáto štatistika? Alebo stretli ste sa s tým, že by sa tam pohybovala "kobra"?

jazdim tadial 1-2krat za tyzden, zatial som ziaden radar nestretol...asi 2krat som videl stacionarny v Ladomirovej a v Krajnej Polane zastavuju kamiony
na obchvate SK uz by ale bolo dobre opravit okolie dilatacii, co most, to prepadnuta vozovka, presne ako na oravskej R3, nekvalita

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2023 20:20
od badger-FB
Diaľničiari začali súťažiť o dokumentáciu pre druhú polovicu obchvatu Svidníka na R4, odhadované náklady presahujú milión eur

viewtopic.php?f=35&t=26681

Súčasťou týchto služieb v rámci prípravy dostavby úseku Svidník, sever – Svidník, juh v dĺžke takmer 4,6 kilometra je oznámenie o zmene navrhovanej činnosti po vypracovaní dokumentácie na územné rozhodnutie. Odhadované náklady na dokumentáciu presahujú 1 milión eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2023 21:00
od Vlados
toto sú totálne vyhodené peniaze. radšej mohli za 1 mega obnoviť nátery všetkých kovových konštrukcií ktoré to (roky) vyžadujú

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2023 21:01
od badger-FB
nátery z CEfka asi ťažko.. a o to ide v prvom rade, že kam až s tými zdrojmi a v druhom možno aj o to, že o ďalších x-10 rokov budú musieť na jednom moste znížiť max. zaťaženie, keďže ho sústavne rok čo rok premeriavajú.. tak aby aj stihli pripraviť a postaviť druhú polovicu dovtedy, aby sa to pre zmenu všetko nevalilo stredom SK, ale to len tak strieľam, možno sa dá nájsť iné riešenie pre mostný objekt

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2023 21:06
od Vlados
malo by to väčší prínos... treba robiť niečo rozumné a nie niečo čo nebude treba postaviť ešte 20 rokov. ak je problém s jedným most tak problém treba odstrániť jeho opravou, lebo ani dobudovanie na plný problém problém s tým mostom NIJAKO neodstráni

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2023 21:15
od badger-FB
tak iste, treba ho opraviť.. vrátim sa k tomu, nátery z CEF asi ťažko, NDSka nedáva "zo svojho" - ten miliónik nemá, keď prácne mení kdejaké portály a značky, ktoré boli síce dobré, ale staré písmo na nich.. to je tak, niekde je efektivita premotivovaná, a to potom chýba inde.. možno bolo treba inú dokumentáciu - ale zase sme u toho, že CEF sa nedá zapojiť kdekoľvek, ale na vymedzených miestach, tak asi nemali nič iné, kde to "hodiť" :)

tiež ma to ale prekvapilo..

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2023 09:27
od jarino
Je to inak.
Oni tvrdia, že to má byť financované z CEF. V skutočnosti čo mám info oni ešte len podali projekt (zameraný na prípravu R4) do výzvy CEF s tým, že ak im to neprejde, tak to pôjde zo štátneho rozpočtu. Samozrejme PHZ-tky im nesedia so sumami v Harmonograme výstavby (neviem či Svidník by som tam vôbec našiel). Až to vyzerá, že tie VOčka sú vyhlásené bez finančného krytia. Tak isto Rakovčík - Radoma rozšírenie na 4 pruh.

Z CEFu je finančne krytá iba príprava štúdie realizovateľnosti. Je k tomu Zmluva medzi poskytovateľom grantu (CINEA) a príjemcom (teraz neviem či NDS alebo MD SR).

Re: R4 Svidník obchvat

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2023 12:21
od badger-FB
vďaka za spresnenie, osobne si myslím, že ak je niečo už neisté a viazané na ŠR, tak by toho už mali zanechať - hlavne tu, kde je to evidentne v rovine že netreba..