R4 Košice - Milhosť

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod random » 24. Máj 2005 12:24

no ja viem ze s tym nic neurobim .. ale ked madari dokoncia svoju rychlostnu cestu a pridu sem slubeny investory tak to narastie niekolko nasobne ... nehovoriac o tom ked sa postavia aj ine useky nasich RC a D ... mno mam taku udkvelu predstavu;) ze do 5rokov po dostavani R4 stupne intenzita natolko ze tu druhu 1/2 budu musiet postavit ...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod arison » 24. Máj 2005 14:38

No R4 respektive samotna vystavba sa ma realizovat az po volbach. Vseko sa potom moze zmenit tak ako povedal Caesar zalezi kto bude vladnut. Moze to byt pozitivom , ako aj negativom, ale ja stale tvrdim , ze nebyt Fordu tak datum zacatia vystavby sa bude mennit kazdy rok. Co sa tyka 1/2 profil ak sucasne s jeho vybudovanim spravia vsetky prekladky inz. sieti tak duha polovica by nemla byt az taky problem . Hlavne nech je cim skor hotovy prvy 1/2 profil. Aspon jedna dobra sprava na zaver dnes parlament schvlalil tzv. vyvlastnovaci zakon. Dufam , ze sa tym cely proces urychli a nenastanu take problemy ako na inych trasach.
arison
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Obrázky: 18
Založený: 05. Feb 2005 18:10

Odoslaťod Caesar » 24. Máj 2005 16:45

random napísal:problem je v tom ze ta predmetna nevyhovujuca cesta je rovna ako priamka a nebyt niekolkych odbociek do dedin je to perfektna cesticka ... no kapacitne nevyhovuje ... preco? no preto lebo dva pruhy uz nestacia ... dohromady ma ta cesta 15-16km ... a oni ju chcu nahradit cestou ktora bude mat o 4km viac, bude klukata ako horska draha a stale to bude 2prudovka! ... dakujem za taku cestu ... radsej budem chodit po starej aj tak na tej novej R4 sa bude jazdit len 90kou takze je to o nicom ... akurat to naroby problemi ... a ked sme pri tom tak ta R4 ostane dvojpruhova az na veky vekov .. v kosiciach je to tak a ina to tu asi ani nebude:(


RC R4 KE-Milhosť je zaradená do priorít výstavby diaľničnej siete na Slovensku. Je zhruba na úrovni ako D3. Nad týmito dvomi je D1 BA-KE a R1.

Tento úsek sprevádzajú problémy už od počiatku. Najprv neboli financie na štúdie. Potom sa našlo 20 mil. SKK, ale nepoužila sa ani 1 SKK. Potom sa vyčlenilo extra 100 mil. SKK, z ktorých sa dodnes nepoužilo všetko, čo sa už malo, atď. Takže tak ako sa pripravuje stavba - štúdie, výkup pozemkov, trasovanie, ... tak bude prebiehať aj výstavba. Výstavba tohto úseku má začať najneskôr v r. 2007 a skončiť by mala v r. 2009. Jedná sa o max. 20 km dlhú RC za cca. 5 mld. SKK (ceny po inlfácii v do r. 2007), to je plán.

Ja som sa spýtal, kde je problém? To nebola provokačná otázka, lebo ten tvoj príspevok je ladený do "bojového tónu" ako keby ja za to môžem ako sa na východe SR stavajú diaľnice a opravujú cesty, ...

Treba si ujasniť fakty:

1. MR nedáva garanciu dostavby RC až po slovenské hranice do r. 2010.
2. Postaví sa RC na 1/2 profil, s tým však budú súvisieť ďalšie investície do ďalšej infraštruktúry. Opraví sa pôvodná cesta, budú tu viaceré MÚK, bude sa pri výstavbe dbať viac na ŽP a spravia sa všetky investície ako keby sa stavala 4-prúdová rýchlostná komunikácia, ktorá sa v prípade potreby môže do 2 rokov bez problémov dobudovať.
3. Predpoklad je, že sa investuje od r. 2007 do r. 2009 3-4 mld. SKK (podľa inflácie, ...) a potom sa dostavia za 2-3 mld. SKK (podľa inflácie a ďalších stavebných nárokov). To sú max. ceny do paltné do r. 2010.
4. Bude tu možnosť čerpať financie z EÚ, čo "sprehľadní a zníži stavebné náklady" a zároveň tu bude Ford (a ďalší prídu), čo urýchli dostavbu na plný profil RC.

Odpoveď len pre teba: Ano, môžeš ostať na ceste I. triedy, tá bude zadarmo a bude prázdnejšia alebo len takisto vyťažená, no pôjde cez horšie podmienky. RC bude mať obchvaty, ... , a preto bude aj dlhšia o 2-5 km.

Dodatok: Južná vetva R4 bude slúžiť predovšetkým na tranzitnú dopravu a pomôže urýchliť hospodársky rozvoj KE a blízkeho okolia až vtedy, keď sa napojí aj v MR na RC. Dovtedy len zlepší dopravu na pôvodnej (paralelnej) ceste I. triedy. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod random » 24. Máj 2005 23:16

sa ospravedlnujem za ten ton ...nechel som aby si to niekto bral tak ze grobijanim prave na neho... ja rom sa len kus rozcertil ale dakujem za vycerpavajuce odpovede ... na margo tej starej cesty ... okrem sene v podstate nekrizuje poriadne ziadnu obec takze by stacilo keby sa tato cesta trocha upravila obisla senu ... rozsirili by sa zeleznicne mosty nad nou aby sa tam vpratali 4pruhy ... a dorobili nejake tie nadjazdy,podjazdy a mosty ... a cestu 1tr. mohli potiahnut paralelne s nou s tym ze by sa zlepsilo napojenie obci ... uz od kedy som isiel prvy krat po tejto ceste som mal dojem ze tam chyba iba druha strana 4prudovky
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Ok

Odoslaťod Caesar » 25. Máj 2005 16:02

random napísal:sa ospravedlnujem za ten ton ...nechel som aby si to niekto bral tak ze grobijanim prave na neho... ja rom sa len kus rozcertil ale dakujem za vycerpavajuce odpovede ... na margo tej starej cesty ... okrem sene v podstate nekrizuje poriadne ziadnu obec takze by stacilo keby sa tato cesta trocha upravila obisla senu ... rozsirili by sa zeleznicne mosty nad nou aby sa tam vpratali 4pruhy ... a dorobili nejake tie nadjazdy,podjazdy a mosty ... a cestu 1tr. mohli potiahnut paralelne s nou s tym ze by sa zlepsilo napojenie obci ... uz od kedy som isiel prvy krat po tejto ceste som mal dojem ze tam chyba iba druha strana 4prudovky


Nie, ok, ja som to ani nevzal osobne, že útočíš na mňa. Ja som sa len opýtal, že kde je problém, aby som vedel adekvátne reagovať. Ja potrebujem vždy vedieť o čo ide a z toho, čo si predtým napísal, mi to jasné nebolo.

A teraz k tvojmu príspevku. To je veľmi zľahčený pohľad. To, čo si vymenoval by stálo niekoľko miliárd SKK. Toto sa vždy zdá všetkým motoristom veľmi ľahké postaviť 4-prúdovku len-tak, ale to nie je až také jednoduché. Vedľa tej cesty I. triedy pôjde úplne nová 4-prúdovka, zatiaľ postavená len na 1/2 profil, ale všetky aspekty už budú počítať s tým, že sa môže kedykoľvek dostavať. Bude priestor aj ostatné náležitosti atď.

Tento úsek (RC R4 KE-Milhosť) je pre stavbárov aj projektantov pomerne jednoduchý, pretože to nebude až také zložité a finančne náročné ako napr. D1 či D3. A aj keď bude cena cca. 5 mld. SKK, tento štát jednoducho nemá dosť peňazí. To však už nie je vina ani projektantov a ani stavbárov. Iste, takéto úseky by mohol postaviť aj 2-3 za rok po finančnej stránke, no momentálne sa to nedá. Z technického hľadiska sa to dá za 2 roky stihnúť bez problémov.

Systém funguje takto: Štát si stanoví základné parametre cestnej siete, aby sa rozlíšila cesta I. triedy od cesty III. triedy (len výnimočne príde ku preklasifikácii bez potrebných stavebných úkonov) a aby rozlíšil diaľnicu od rýchlostnej komunikácie. Potom si najmä projektantskú firmu, aby zhotovila na základe týchto parametrov a ďalších požiadaviek (samospráva, modernizácia iných objektov ako sú inžinierske siete, ...) projektovú dokumentáciu. Ešte predtým, ale aj potom sa spravia nejaké štúdie. Tento proces stojí pomerne veľa peňazí a času. A potom až "nastupuje na scénu" stavebná spoločnosť, ktorá na základe projektu sa snaží stavať, no štát nemá dostatok finančných prostriedkov na to, čo chcel a tak prichádza k problém ako predražovanie stavieb, nedokončenie výstavby načas, ...

Teraz je otázka, kto môže zasahovať do projektov? Tak väčšinou sú to aj odborníci zo stavebných spoločností, ktorí však zasahujú aj do riadenia MDPaT predovšetkým svojimi poznatkami z praxe. No neriadia tento rezort, len mu radia a výsledkom je, že sa uplatní možno 10, možno 20% týchto rád. Je to chyba, lenže je to preto, že je na MDPaT nížšie platové ohodnotenie než v súkromných spoločnostiach. Ale to už je iná téma. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 25. Máj 2005 23:57

sice je to primarne zakreslenie sirsich vzthaov pre D1 svinia - presov zapad, tak je tam aj pekne zakreslena aj R4

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=70
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Možné trasovanie cez Stropkov (SP)

Odoslaťod Caesar » 26. Máj 2005 12:33

aquila napísal:sice je to primarne zakreslenie sirsich vzthaov pre D1 svinia - presov zapad, tak je tam aj pekne zakreslena aj R4

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=70


Takéto nákresy existujú už viac ako 8 rokov, teraz sa začínajú dávať len do súčasnej podoby v rámci serióznych štúdií a projektov. Tu je vidieť pomerne náročné obchádzanie Košíc, ktoré sa však pomerne elegantne a lacnejšie dá vyriešiť než Bratislava. Lenže zase tu nie je priorita ani ochota vlády toto stavať.

Obchvat KE za pomoci R4 sa tak skoro realizovať nebude. Do r. 2010 sa dostavia KE-Milhosť a potom sa bude realizovať na východ od KE nanajvýš severná vetva R4 a D1 v smere na MI a ďalej možno na UA. Aj keď spojenie s UA sa plánuje až v r. 2015-2020, aj keď UA plánuje spojiť svoje hlavné mesto so Slovenskom a Maďarskom už v r. 2016, čo sú najnovšie plány, ale ja osobne tomu neverím, tak ako neverím, že bude D1 pri Ukrajine.

No a na záver, je tu zakreslené aj možné trasovanie R4 okolo SP, ale aj to považujem ja za viac-menej nereálne.

Súčasný minister DPaT plánuje postaviť obchvat okolo SK, no robí aj štúdie ako stavať R4 prípadne okolo Stropkova s tým, že potom by sa SK musel uspokojiť len s obchvatom. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Re: Možné trasovanie cez Stropkov (SP)

Odoslaťod aquila » 26. Máj 2005 12:51

Caesar napísal:Takéto nákresy existujú už viac ako 8 rokov, teraz sa začínajú dávať len do súčasnej podoby v rámci serióznych štúdií a projektov. Tu je vidieť pomerne náročné obchádzanie Košíc, ktoré sa však pomerne elegantne a lacnejšie dá vyriešiť než Bratislava. Lenže zase tu nie je priorita ani ochota vlády toto stavať.

Obchvat KE za pomoci R4 sa tak skoro realizovať nebude. Do r. 2010 sa dostavia KE-Milhosť a potom sa bude realizovať na východ od KE nanajvýš severná vetva R4 a D1 v smere na MI a ďalej možno na UA.

faktom je ze kedze uz su dostavane useky na vnutornom okruhu kosic, resp ked bude ukoncena aj tretia etapa presovska-secovska, tak kosice bude vcelku elegantne poriesene. a ked sa nebodaj dostava aj R4 ako vonkajsi okruh, tak kosice budu mat vyriesenu dopravu na jednicku. resp neporovnatelne lepsie ako bratislava.

BA bude mat porieseny sice konecne prejazd dialnicou ked budu sitiny, einstinova, ale stale bude chybat aspon zakladna severna tangenta. nehoboriac o velkom obchvate ako je planovany v style D4 resp R8, ale to je uz mimo temy :)

Caesar napísal:Aj keď spojenie s UA sa plánuje až v r. 2015-2020, aj keď UA plánuje spojiť svoje hlavné mesto so Slovenskom a Maďarskom už v r. 2016, čo sú najnovšie plány, ale ja osobne tomu neverím, tak ako neverím, že bude D1 pri Ukrajine.

co viem tak na ukraine tych dialnic maju jednak malo a hlavne podstatne horsie problemy (vid teraz nedostatok benzinu :roll: ) takze dialnica kiev - BA/budapest typujem tak najskor 2025/2030 :)

Caesar napísal:No a na záver, je tu zakreslené aj možné trasovanie R4 okolo SP, ale aj to považujem ja za viac-menej nereálne.

Súčasný minister DPaT plánuje postaviť obchvat okolo SK, no robí aj štúdie ako stavať R4 prípadne okolo Stropkova s tým, že potom by sa SK musel uspokojiť len s obchvatom. 8)

hold ale aspon kazdy vie odkial je :) inak cez stropkov by to bolo podla mna docela mimo trasovanie. praveze stropkovu by mal stacit obchvat ... tot moj nazor
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Východné Slovensko "ožije"

Odoslaťod Caesar » 26. Máj 2005 17:57

Ono vôbec, východné Slovensko bude za 10 rokov mať pomerne veľa nových km diaľnic a rýchlostných ciest.

D1 bude po KE a bude aj podstatne napredovať výstavba v smere na MI. Okrem toho už bude stáť R4 KE-Milhosť a obchvat okolo Svidníka. A takisto bude niekoľko km od PO v smere na Svidník.

Toto už je nezvratný vývoj. Ešte záleží potom ako sa bude vyvíjať situácia na R2 a pri R4 obchvate KE a pri výstavbe na severnej vetve R4.

Potom už spojenie MI a UA bude len otázkou "rozhodnutia vlády" a budeme pre UA ako veľmi bohatý štát, pretože budeme mať spojenú celú republiku diaľničnou sieťou, t.j. sever-juh, západ-východ a ešte ďalšie 100-vky km diaľnic a rýchlostných ciest, ... a UA bude tam, kde sme boli my pred 15 rokami (celkovo bude 25 rokov za nami).

Problémy s benzínom Aquila má súčasná vláda naplánované, chce ovládnuť tento priemysel, časť sa bude znárodňovať. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 26. Máj 2005 22:44

tak tu je presne zakreselena situacia ako to bude s R4 a dialnicnymi privadzacmi v kosiciach. vazne pekne urobene.

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=83

detailny nahlad na riesenie vnutorneho okruhu

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=84
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Aquila, dobre robíš, oživuješ diskusiu ...

Odoslaťod Caesar » 27. Máj 2005 07:55

aquila napísal:tak tu je presne zakreselena situacia ako to bude s R4 a dialnicnymi privadzacmi v kosiciach. vazne pekne urobene.

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=83

detailny nahlad na riesenie vnutorneho okruhu

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=84


Vyzerá to pekne, len chýbajú miliardy SKK. Keď sa dokončí Prešovská-Sečovská, čo predpokladám, že bude do r. 2010, tak budú KE na tom OK. Keď sa dokončí D1 po KE, bude nevyhnutné postaviť obchvat, t.j. R4 okolo KE. Potom to bude super. 8)

IS KE lobujú ako vedia, Košičania buďte im vďační. Inak by sa Prešovská-Sečovská realizovali až po r. 2010. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 27. Máj 2005 09:58

ono uz tym vnutornym okruhom, ktory je vazne az na par detialov vcelku dobre porieseny v ramci slovenskych moznosti, budu kosice vcelku elegantne poriesene.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod random » 27. Máj 2005 10:10

jedna vec ... ak vie niekdo zverejnit minule a buduce financne nakoky (rocne) na stavbu P-S budem rad ... mrzi ma len jedno ... nejde o narocny usek ... 5mostov a minimalne zemne prace ale preco tu tretiu etapu chcu stavat este dalsie 4roky? ... sak sa to da stihnut aj skor ... alebo sa mylim? ... preto sa pytam aj na tie financie ;)
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod Caesar » 27. Máj 2005 21:21

random napísal:jedna vec ... ak vie niekdo zverejnit minule a buduce financne nakoky (rocne) na stavbu P-S budem rad ... mrzi ma len jedno ... nejde o narocny usek ... 5mostov a minimalne zemne prace ale preco tu tretiu etapu chcu stavat este dalsie 4roky? ... sak sa to da stihnut aj skor ... alebo sa mylim? ... preto sa pytam aj na tie financie ;)


Šetrí sa, kde sa dá. Ale to všade.

Ja sa moc neangažujem v tomto regióne, len "sledujem vývoj", to skôr IS KE. A buďte radi, že ich tam máte. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 11:42

R4 KE-Milhosť sa bude stavať najprv na 1/2 profil s tým, že predbehneme Maďarsko, pretože budeme mať RK na hraniciach skôr ako oni.

Výstavba je však potrebná najmä kvôli oblasti Kechnec-KE. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Caesar » 05. Júl 2005 19:07

Je možné, že by sa výstavba začala do r. 2006. Momentálne sa tiež uvažuje o tom, že v r. 2008, najneskôr v r. 2009/10 by tento úsek mal byť dostavaný a aj otvorený na 1/2 profil. Týmto krokom jednoznačne predbehneme aj Maďarsko, keďže MR plánuje stavať RC od Miskolca po hranice so SR až po r. 2010 a dobudovať toto spojenie okolo r. 2015. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 13. Júl 2005 17:16

R4 KE-Milhosť nie je zatiaľ potrebná, až s príchodom Fordu bude potrebné postaviť novú cestu kvôli náraste dopravy, ale na tomto úseku bude stačiť úplne 1/2 profil dosť dlhú dobu. V konečnom dôsledku to pocíti aj Maďarsko a bude stavať rýchlejšie smerom k našim hraniciam, podobne ako aj Rakúsko, aj keď tu bol aj tlak EÚ, ale hlavne firiem ako VW. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod arison » 14. Júl 2005 09:32

R4 KE - Milhosť nie je zatiaľ potrebná. Vynikajúci uvod . Ovela viac je potrebne zvysit pocet pruhov na D1 BA -TT podla mojho nazoru na 8 a co na osem na 12 , alebo este viac a na vychode , ak vydrzali bez RC a D doposial vydrzia aj nadalej no nie?
arison
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Obrázky: 18
Založený: 05. Feb 2005 18:10

Odoslaťod mmaros » 14. Júl 2005 09:57

Teraz polozili zakladny kamen a za rok aj nieco zacnu produkovat (Ford). R4 sa za rok asi nepostavi ani v 1/2 profiel. A pribudat budu dalsie firmy.
mmaros
návštevník
 
Príspevky: 42
Obrázky: 6
Založený: 24. Feb 2005 14:17

Odoslaťod Caesar » 14. Júl 2005 10:31

arison,

BA-TT sa s KE-Milhosť ani porovnávať nemôže, čo sa premávky týka. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Caesar » 14. Júl 2005 10:32

mmaros napísal:Teraz polozili zakladny kamen a za rok aj nieco zacnu produkovat (Ford). R4 sa za rok asi nepostavi ani v 1/2 profiel. A pribudat budu dalsie firmy.


mmaros,

ty to píšeš tak, ako keby inde sa toto nedialo a oblasť KE-Milhosť bude 1. na celom Slovensku, kde sa zvýši premávka. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod mmaros » 14. Júl 2005 11:28

Som len reagoval na AV, ze az s prichodom Fordu bude mat vyznam.
mmaros
návštevník
 
Príspevky: 42
Obrázky: 6
Založený: 24. Feb 2005 14:17

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 11:31

mmaros napísal:Som len reagoval na AV, ze az s prichodom Fordu bude mat vyznam.


Ano, veď až s príchodom Fordu bude mať význam začať stavať R4 KE-Milhosť, pretože tam v súčasnosti nie je ešte ani pôvodná cesta úplne vyťažená.

Ja nie som za to, aby sa rozširoval úsek D1 BA-TT skôr ako bude D1 v KE a ani sa to asi nestane. Naviac, kým bude D1 v KE, tak bude aj R4 KE-Milhosť, takže úsek D1 BA-TT rozšírený nebude.

Niekedy treba čítať pozornejšie moje príspevky. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Novy hranicny prechod

Odoslaťod umk » 15. Aug 2005 17:47

Vie niekto povedat ci sa ministerstva SR a MR dohodli uz na novom hranicnom prechode? Malo sa o tom rokovat v juli a doteraz nevieme vysledok.
umk
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Obrázky: 24
Založený: 17. Apr 2005 17:50

Odoslaťod bystrik » 20. Aug 2005 10:58

Z odpovedí Dušana Faktora pre Korzár:

Nie príliš optimistické vízie D. Faktor predostrel ohľadom výstavby rýchlocesty Košice - Milhosť s pokračovaním na maďarskú diaľničnú sieť pri Miškolci. Hoci prvé štúdie o tejto ceste vznikli ešte v roku 1994, takmer 11 rokov po tomto dátume podľa generálneho riaditeľa NDS sú len vo fáze získania územného rozhodnutia a predpokladá, že v roku až 2007 sa môže začať výstavba s lehotou ukončenia o ďalšie 2-3 roky.

Problémom takéhoto "rýchleho" postupu môže byť aj neochota centrálnych orgánov, aby bol Košický kraj spojený s Maďarskom a tým pádom aj s Bratislavou skôr, než sa dobuduje severná trasa diaľnice Žilina - Košice. "Bez ohľadu na to, či budú Košice spojené s maďarskou diaľnicou vďaka rýchlostnej komunikácii R4, diaľnica D1, ktorá spája dve najväčšie mestá na Slovensku musí byť a bude. Pre Košice je určite prioritnejšie byť napojený na hlavné mesto, než na nejaké mesto v Maďarsku alebo tamojšiu diaľničnú sieť. Komplikácie pri výstavbe R4 nám spôsobujú lokálne záujmy ako je napríklad posunutie hraničného prechodu kvôli existujúcemu priemyselnému parku v Kechneci. Môžem vám povedať, že na maďarskej strane sa to vôbec nestretlo s kladnou odozvou..."


http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1270


no comment :roll:
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 581
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.

cron