Moderátor: Moderátori
KN.SK napísal:DrX napísal:Podla oficialnych madarskych vladnych dokumentov (a bing translatora) sa M30 Miskolc - Tornyosnemeti nezacne stavat skor ako v 3. kvartali 2019.
Zdroj: http://kkk.gov.hu/remos_downloads/A_mag ... ek.201.pdf
M30 autóút, Miskolc – Tornyosnémeti szakasz építése
(1) Megvalósíthatósági Tanulmány elkészült, (2) környezetvédelmi engedély 2015 év végére várható. (3) Építési engedély 2017 év végén várható. (4) Kivitelezés legkorábban 2019 III negyedévben kezdhető.
Áno, stavať sa bude môcť najskôr v 3.Q/2019.
(1) Štúdia realizovateľnosti je už hotová, (2) enviropovolenie sa očakáva koncom roka 2015. (3) Stavebné povolenie sa očakáva na konci roka 2017. ... (4) Výstavba sa bude môcť začať najskôr v 3. štvrťroku 2019.
KN.SK napísal:Budapest, 2015. január 26., hétfő (MTI) - Megkötötte a szerződést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a közbeszerzésen nyertes cégekkel az M30-as gyorsforgalmi út Miskolc-Tornyosnémeti 65 kilométeres (1)szakaszának nyomvonal-kijelölésére, a (2)környezeti hatástanulmány valamint az (3)előzetes régészeti dokumentáció, továbbá az útszakasz értékelemzésének elkészítésére január 13-án - közölte a hétfői Közbeszerzési Értesítőben a beruházó társaság
Áno, v stručnosti: (1)Naprojektovanie-vytýčenie trasy, (2)štúdia vplyvu na životné prostredie a (3)predbežný archelogický prieskum (a jeho "dokumentácia").
___
Az út kétszer kétsávos lesz, mindkét oldalán leállósávval. Az útszakaszra hét külön szintű csomópontot, egy tengelysúlymérő-állomást, egy mérnökségi telepet, továbbá négy pihenőhelyet kell tervezni. A környezeti hatástanulmányt, valamint a régészeti dokumentációt két nyomvonal-változatra kell kidolgozni.
Rýchlostná cesta bude 2x2, štvorprúdová s odstavnými pruhmi po oboch stranách. Na tento úsek treba naprojektovať sedem MÚK, jednu stanicu na váženie vozidiel, jedno SSÚR (stredisko správy a údržby pre rýchlostnú cestu) a štyri odpočívadlá. Ale ďalej je: Štúdiu vplyvu na životné prostredie, ako aj archeologický prieskum-dokumentáciu treba vypracovať vo verzii pre dva jazdné pruhy. (Takže asi polprofil, lebo tu píšu pre dva jazdné pruhy, a nie pre dva a dva jazdné pruhy.)
Možno som neodborne preložil niektoré (odborné) termíny.
KN.SK napísal:Nie je.ANDi napísal:•••... Nie je tam niekde spomenuty aj predpokladany datum vystavby?
Na stránke NIF (niečo, ako naša NDS plus SSC plus železničné trate) píšu o výstavbe M30 len:
2016 ÉV ELEJÉN MÁR GYORSFORGALMI ÚT FOGJA ÖSSZEKÖTNI TORNYOSNÉMETINÉL A 3. SZ. FŐUTAT ÉS A SZLOVÁK R4 AUTÓUTAT → Začiatkom roka 2016 už bude hlavná cesta č. 3 pri (obci) Tornyosnémeti prepojená rýchlostnou cestou (M30) na slovenskú R4.
Ďalej tam v kratučkom popise tohto úseku píšu:
Az 1,7 km hosszú szakaszon 2x2 forgalmi sáv és leállósáv biztosítja a közlekedést, megteremtve a kapcsolatot a szlovák R4 gyorsforgalmi úthoz. A szakaszon 1 különszintű csomópont 2 körforgalommal lesz kialakítva. → Na 1,7 km dlhom úseku sa bude jazdiť na 2plus2 s odstavným pruhom, a takto sa "vytvorí prepojenie" na slovenskú R4. Na (tomto) úseku bude 1 MÚK s 2 kruhovými objazdmi/okružnými križovatkami.
i15 napísal:Pozitívne hodnotím, že po roku a pol prevádzky sa neobjavil žiaden problém s kvalitou. Toto je naozaj vzorový úsek - postavený lacno, pomerne načas a s dostatočnými parametrami.
i15 napísal:Dnes som bol na inšpekcii, za hranicami zatiaľ nevidno žiadnu aktivitu...
Pozitívne hodnotím, že po roku a pol prevádzky sa neobjavil žiaden problém s kvalitou. Toto je naozaj vzorový úsek - postavený lacno, pomerne načas a s dostatočnými parametrami.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.