R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod svaco » 09. Feb 2018 16:03

Driver napísal:Možno konečne dostanu rozum, celý severný obchvat je blud, uplne stači preložka I/68, a alt. východný obchvat pre tranzit.
Tam je jednoznačne chyba mesta, nakreslia megalomaniu cez vsetky tri kopceky okolo Prešova a potom plaču, cele zle :mrgreen:


Ak je Severný Obchvat blud, potom je celá R2 aj D3 tiež blud plus kopa ďalších R-iek.

Preložka I/68 je super, lenže aj keby začali teraz neviem, či v horizonte 10 rokov je možné ju ukončiť + aj tak nerieši kompletne tranzit (ala VIA CARPATIA), takže aj tak sa tie obchvaty nakoniec musia postaviť. Ak by bola preložka teraz hotová (akože nie je a ani nie je v blízkom výhľade) situácia pre PO by bola podstatne lepšia a obchvaty by možno (ale nie naisto) bolo možné odsunúť možno o 5 - 7 rokov neskôr, ale situácie je dnes iná a PO súrne potrebuje riešiť dopravu a odkloniť tranzit mimo mesta, aby sa uľavilo miestnym komunikáciám.

A čo sa týka mesta, tak obchvaty určite nie sú v jeho kompetencii, takže asi Driver klopeš na zlé dvere. Ale ak sa mýlim tak ma opravte.
Obrázok používateľa
svaco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 473
Založený: 29. Jan 2008 12:16
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 09. Feb 2018 16:11

vladik67 napísal:Neviem, prečo stále započítavajú finančne severojužný obchvat aj s dialničným úseko DI PrešovZapad-PrešovJuh. Veď ten by stal, aj keby nebol schválený severný obchvat. A tie dva pripojenia na Vydumanci nemohli tak podstatne predražiť stavbu. To, že bola vyhlásena súťaž na prvý úsek je milé, no čo s toho, keď pri druhom úseku sú už vyhodené finančné prostriedky podľa UHP 4 mil na projekt, a niečo z 19 mil na výkup pozemkov (keďže nie všetky sú vykúpené) otázne sú 5 mil na zabezpečenie stav. dozoru, či už neboli zazmluvnené, Ak od toho upustia teraz a v budúcnosti by chceli stavať, tak to bude dvakrát a možno aj viac drahšie. Ak by aj išiel dole materiál ale stúpnu náklady na pracovnú silu a nech nikto neoponuje s lacnou silou z tretích krajín. Keď sa toho dožijem a bude existovať toto fórum, som zvedavý na zhodnotenie toho. A východný variant, no dobré ráno, ale mesto Prešov nemôže určovať NDS a.s. lebo nie je ich nadriadeným a ten východný obchvat je len výmysel na odvedenie pozornosti. Určite bude východný obchvat o desať rokv lacnejší ake terajšia druhá časť obchvatu Prešova. len aby soľné bane neboli zase strašiakom ako v 80tých rokoch, priale aj pri rozhodovaní o svernom obchvate. Alebo si niekto myslí, že takto zokruhujú celý Prešov? Tak nech východný obchvat počká ete 30 rokov, lebo nie je až tak potrebný pri reálnom dokončení druhej etapy v najbližích piatich rokoch.

Jasné, že o X rokov nebude lacnejší, o X rokov budú tiež vyššie dane (absolútne čísla) a možno príde bude práve vtedy kríza a budú lacnejší, budú nižšie platy a aj budú nižšie dane. Ak by si chcel porovnávať množstvo komodít tak o X rokov budú drahšie. Už dnes by si mal nakúpiť zásobky plné vody, silá plné múky, ak by sa dalo tak uskladniť aj vzduch. O 100 rokov by si patril k vyššej vrstve.
výrok roka: Aj keby to malo stáť desať miliárd, treba Kysuce raz a navždy zbaviť tranzitu/preťaženej dopravy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 09. Feb 2018 20:04

Nemyslel som o X rokov ale len 5 až 10 rokov a to nie je tak ďaleko, ak narážaš na vek, no pri tomto rýchlom stresovom živote asi málo, lebo infarkt ale iná nehoda.
Ale nech nezabudnú tí odporcovia započítať už aj tieto finančné prostriedky, ktoré už investovali, lebo dnes zase niečo iné a po voľbach zase niečo iné. Čo sa už začalo, nech sa dokončí.
Nech je naozaj jasné čo je prioritné pre všetkých a nech sa nerobí jedno a to iste dookola, podľa politiky, ktorý je pri koryte.
Aj tu treba ústavný zákon ako na dlhovú brzdu? Je to smiešné. Na západe SR stavali v rámci kompenzácii aj škôlky a iné objekty.
Dnes, keď sa to blíži na východ, tak nie sú peniaze ani na rýchlostné cesty, ktoré sa stavajú v nižších parametroch ako dialnice a zase rentabilita na úkor bezpečnosti, pri Soroške aj na úkor ochrany prírody.
vladik67
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 258
Obrázky: 75
Založený: 02. Jan 2011 11:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 09. Feb 2018 21:23

1) Tých 5 až 10 rokov to nejako extra nepredraží. A ako píše Vlados, aj štát vyberie viac. Takže tu nevidím nejaký extra problém. Možno niekto porovnáva ceny km diaľnice teraz a spred 20 rokov, ale to je porovnávanie neporovnateľného. Proste D1 PO, R4 SO PO a ďalšie stavby typu D3 Brodno - Strážov sú drahé aj v súčasnosti, lebo diaľnica na rovnom teréne vychádza do 10 miliónov eur/km a to sa bavíme o našich špecifických podmienkach. A tie čo spomínam boli pôvodné odhady prípadne vytendrované ceny nad 30 miliónov eur/km prípadne ďaleko viac.
2) Do SO PO sa investovalo 15,4 mil. eur. Projekty 7 miliónov, čo je oproti celkovým investičným nákladom na takú stavbu priam zanedbateľná suma, ktorá ale napr. chýba SSC na údržbu. Vykúpené pozemky, ktoré sa nevyužijú môže štát predať pôvodným vlastníkom alebo dať do správy SPF /viď Turany - Hubová/. A na II. etape určite nie je všetko vykúpené, keďže MPV sa svojho času zastavilo.
3) Problém ujasniť prioritné projekty je politický. Na diaľničnej sieti je toho toľko nakresleného, že pri súčasnom financovaní a možnostiach ani o 50 rokov to hotové nebude... Určia sa priority a v tom momente sa niekto ozve. Tak politici chodia po dolinách a ľudia, ktorí netušia nič o verejných financiách prípadne financovaní výstavby infraštruktúrnych projektov im to žerú...
Veď Hodnota za peniaze hovorí, že SO PO by nemalo byť pre PO také prioritné, lebo efektivita nie je taká ako pri iných projektoch. A už sa tu spochybňujú dopravné prieskumy, lebo PO bol ukrátený o tranzit Via Carpathia, ktorý dokopy tvorí cca 2-3 tisíc vozidiel, z toho podľa prieskumov väčšina sú osobné autá.
4) Kompenzácie iba predražujú infraštruktúrne projekty. Je záujem to obmedziť.
5) Blíži na východ? Na východe už je. Súvislá diaľnica Štrba - Prešov-západ. O pár rokov po Budimír resp. RC po maďarskú hranicu. Ale áno, na Zemplín sa zabúda, pritom by stačila spomínaná preložka cesty 1. triedy
6) Samosprávy síce nemôžu nakázať NDS výstavbu, ale zato ovplyvňujú dĺžku prípravy projektov niekedy nezmyselnými požiadavkami.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 09. Feb 2018 22:01

vladik67, ak by sa išlo podľa starších priorít tak pred R4 je D1, D3, R3, R2 Zvolen... Je smiešne ako tu každý vidím len "svoje" priority. Kľudne povedz kde na západe stavali škôlky, som zvedavý kde.
jarino, k 6) a nielen to. Prešov na X miestach neponechal uzáveru a keď sa opätovne otvára východný obchvat zrazu je problém aj s pozemkami. Toto nie je problém ale Prešova ale aj iných miest vrátne Bratislavy.
výrok roka: Aj keby to malo stáť desať miliárd, treba Kysuce raz a navždy zbaviť tranzitu/preťaženej dopravy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Driver » 10. Feb 2018 11:25

Ak je Severný Obchvat blud, potom je celá R2 aj D3 tiež blud plus kopa ďalších R-iek.


ano suhlas, o D3 netreba už snad ani diskutovat, megalomania na entu, uplne stacila cesta v parametroch r-ky, od Svrčinovca smerom na hranice preložka jedničky,
situacia taka ista ako v PO, vymyslia blud a teraz plaču lebo kolony, asi tak
R2- poriešiť bodové zavady, porobit najnutnejsie preložky probl.usekov, a cesta poriešená na dlhe roky, to iste R4 od PO na sever
o blbostiach typu R1 BB-RK, R8 a inych je asi zbytočne sa bavit :D


A čo sa týka mesta, tak obchvaty určite nie sú v jeho kompetencii,

nie, a uzemny plan robi v PO kto, NDS :?:

obchvaty by možno (ale nie naisto) bolo možné odsunúť možno o 5 - 7 rokov neskôr, ale situácie je dnes iná a PO súrne potrebuje riešiť dopravu a odkloniť tranzit mimo mesta


takze surne riesenie je cez uplne super predražený obchvat s dvoma tunelmi, na ktorý nemame peniaze, vyborne riešenie :D
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 361
Obrázky: 899
Založený: 22. Dec 2009 22:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jarda Retarda » 10. Feb 2018 16:36

jarino napísal:1) Tých 5 až 10 rokov to nejako extra nepredraží. A ako píše Vlados, aj štát vyberie viac. Takže tu nevidím nejaký extra problém. Možno niekto porovnáva ceny km diaľnice teraz a spred 20 rokov, ale to je porovnávanie neporovnateľného. Proste D1 PO, R4 SO PO a ďalšie stavby typu D3 Brodno - Strážov sú drahé aj v súčasnosti, lebo diaľnica na rovnom teréne vychádza do 10 miliónov eur/km a to sa bavíme o našich špecifických podmienkach. A tie čo spomínam boli pôvodné odhady prípadne vytendrované ceny nad 30 miliónov eur/km prípadne ďaleko viac.
2) Do SO PO sa investovalo 15,4 mil. eur. Projekty 7 miliónov, čo je oproti celkovým investičným nákladom na takú stavbu priam zanedbateľná suma, ktorá ale napr. chýba SSC na údržbu. Vykúpené pozemky, ktoré sa nevyužijú môže štát predať pôvodným vlastníkom alebo dať do správy SPF /viď Turany - Hubová/. A na II. etape určite nie je všetko vykúpené, keďže MPV sa svojho času zastavilo.
3) Problém ujasniť prioritné projekty je politický. Na diaľničnej sieti je toho toľko nakresleného, že pri súčasnom financovaní a možnostiach ani o 50 rokov to hotové nebude... Určia sa priority a v tom momente sa niekto ozve. Tak politici chodia po dolinách a ľudia, ktorí netušia nič o verejných financiách prípadne financovaní výstavby infraštruktúrnych projektov im to žerú...
Veď Hodnota za peniaze hovorí, že SO PO by nemalo byť pre PO také prioritné, lebo efektivita nie je taká ako pri iných projektoch. A už sa tu spochybňujú dopravné prieskumy, lebo PO bol ukrátený o tranzit Via Carpathia, ktorý dokopy tvorí cca 2-3 tisíc vozidiel, z toho podľa prieskumov väčšina sú osobné autá.
4) Kompenzácie iba predražujú infraštruktúrne projekty. Je záujem to obmedziť.
5) Blíži na východ? Na východe už je. Súvislá diaľnica Štrba - Prešov-západ. O pár rokov po Budimír resp. RC po maďarskú hranicu. Ale áno, na Zemplín sa zabúda, pritom by stačila spomínaná preložka cesty 1. triedy
6) Samosprávy síce nemôžu nakázať NDS výstavbu, ale zato ovplyvňujú dĺžku prípravy projektov niekedy nezmyselnými požiadavkami.


Jarino, bod 3) - Za rok 2017 boli vynosy z DPH a dane z prijmov cca 12,7 mld EUR. Ak budú rásť len príjmy z DPH a dane z príjmov tempom 2% rocne, tak len na tychto daniach vyberie SR o 20 rokov 5,8 mld EUR viac. Za poslednych 5 rokov rastli tieto prijmy tempom cca 5%, keby to tempo vydrzalo, tak za 20 rokov sa prijem statneho rozpoctu z tychto dani viac nez strojnasobi. A to som nepocital odvody a dalsie prijmy, ktore stat okrem eurofondov ma. Len pre ilustraciu, statny rozpocet na rok 2017 pocital s celkovymi danovymi prijmami 23 mld EUR. My uz nie sme to chudobne Slovensko spred 20 rokov a kecy o nedostatku financii su jednoducho blud! Financne potreby pre kapitalove investicie, a to nielen v doprave, ale aj v zdravotnictve a skolstve, budeme schopni na 90% utiahnut aj sami. A ak niekto tvrdi opak, tak zavadza, alebo nepozna fakticky stav.

bod 2) chcem vidiet majitelov vykupenych pozemkov, jak ich kupuju spat, ked uz peniaze davno minuli, alebo investovali :D :D
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 62
Založený: 14. Apr 2016 19:07

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod mireceq » 10. Feb 2018 19:26

Neviem kde sa tu zobralo tolko makroekonomov, sice je pravda ze prijmy rastu, ale aj vydavky statu rastu ohromnym tempom, napriklad starobne dochodky:
o 20 rokov bude o 10-15 % viac dochodcov a o 10-15 % menej ludi v aktivnom veku ktori im budu tie dochodky platit.
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 115
Obrázky: 5
Založený: 30. Okt 2012 17:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 10. Feb 2018 21:19

jarino napísal:Vidíš, to isté tvrdia aj na Ministerstve financií a pokým nebude II.etapa istá, tak navrhovali tú križovatku prerobiť na menej veľkolepú.

Prepac na ministerstve netvrdia ze II.etapu nebude treba (inak by nestavali prvu) ale uvazuju ci v plnom alebo polprifile...
Tu som len narazal na nezmysel zvany polprofil Rky zvlast ked pri Lovinobani to chcu uskutocnit ako full.
Nastastie Ersek to chce full aspon po tunel ( vratane ) co je z hladiska bezpecnosti rozumne... Ma u mna +
A taranim HzP o vychodnom obchvate ktory by nebol ani o 10 rokov by chceli zrusit vystavbu II.etapy. To je problem...
Dendik
diskutujúci
 
Príspevky: 105
Obrázky: 6
Založený: 16. Feb 2017 11:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jarda Retarda » 10. Feb 2018 22:15

mireceq napísal:Neviem kde sa tu zobralo tolko makroekonomov, sice je pravda ze prijmy rastu, ale aj vydavky statu rastu ohromnym tempom, napriklad starobne dochodky:
o 20 rokov bude o 10-15 % viac dochodcov a o 10-15 % menej ludi v aktivnom veku ktori im budu tie dochodky platit.


Samozrejme, ja to chapem. Vydavky rastu a to je prirodzene a ziaduce. ;) No zrovna dochodky nie su oblast, kde budeme musiet sypat vacsinu penazi. V druhom pilieri je 1,5 ludi, ktori budu do dochodku odchadzat priblizne v tomto casovom horizone, takze rast vydavkov socialnej poistovne zdaleka nebude tak dramaticky. Navyse si myslim, ze je len otazkou casu, kedy sa nastartuje ekonomicka migracia zo Srbska a Ukrajiny. Ale to len tak na okraj... :)

Kazdopadne, peniaze na infrastukturne projekty budu. Ked politici tvrdia nieco ine, tak zavadzaju, alebo chcu ulievat do vlastneho vrecka
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 62
Založený: 14. Apr 2016 19:07

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 10. Feb 2018 23:00

Si ale odborník. Ak ľudia prispievajú 75% do prvého piliera tak im z prevého pôjde 75% oproti tomu čo si sporí v provom pilieri. Ak v tom čase neplánuješ (jeme) vyhubiť existujúcich dôchdocov tak výdaky SP budú len vyššie.
Politikom je jedno či majú všimné ciest, radarov alebo transportérov. Čím ide o menej bežnú komoditu tým lepšie. Keby boli CT niečo extra, dnes je to bežný prístroj a ceny sú dostatočne známe, takmer ako ceny diaľníc.
výrok roka: Aj keby to malo stáť desať miliárd, treba Kysuce raz a navždy zbaviť tranzitu/preťaženej dopravy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jarda Retarda » 10. Feb 2018 23:27

Vlados, ved ja suhlasim, aj som to tam napisal. Len trvrdim, ze rast vydavkov socialnej poistovne nebude tak dramaticky, aby vyznamne obmedzoval dalsie priority... S tvojim druhym tvrdenim naprosto suhlasim, ale to uz je o efektivite vyuzivania statnych penazi. No tie prostriedky tu budu.. Vsak aj ked sa pozries do minulosti - cca 15 rokov dozadu sme mali polovicny rozpocet.

Inak, aby som pridal aj svoj pohlad na tento usek, tak hodnota za peniaze ma podla mna celkom rozumne argumenty. Ci sa to niekomu paci, alebo nie, aj polprofil pomoze urcite a budem za neho rad. Prial by som si vsak plny profil, som z Vranova, a bolo by to super takto luxusne obist cely presov :D
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 62
Založený: 14. Apr 2016 19:07

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 11. Feb 2018 00:01

Jarda Retarda napísal:Jarino, bod 3) - Za rok 2017 boli vynosy z DPH a dane z prijmov cca 12,7 mld EUR. Ak budú rásť len príjmy z DPH a dane z príjmov tempom 2% rocne, tak len na tychto daniach vyberie SR o 20 rokov 5,8 mld EUR viac. Za poslednych 5 rokov rastli tieto prijmy tempom cca 5%, keby to tempo vydrzalo, tak za 20 rokov sa prijem statneho rozpoctu z tychto dani viac nez strojnasobi. A to som nepocital odvody a dalsie prijmy, ktore stat okrem eurofondov ma. Len pre ilustraciu, statny rozpocet na rok 2017 pocital s celkovymi danovymi prijmami 23 mld EUR. My uz nie sme to chudobne Slovensko spred 20 rokov a kecy o nedostatku financii su jednoducho blud! Financne potreby pre kapitalove investicie, a to nielen v doprave, ale aj v zdravotnictve a skolstve, budeme schopni na 90% utiahnut aj sami. A ak niekto tvrdi opak, tak zavadza, alebo nepozna fakticky stav.

bod 2) chcem vidiet majitelov vykupenych pozemkov, jak ich kupuju spat, ked uz peniaze davno minuli, alebo investovali :D :D


bod 3) Príjmy štátneho rozpočtu boli k 31.12.2017 14 miliárd eur. Z toho daňové príjmy boli dokopy 11,15 miliardy eur. Pôvodný plán bol 11,53 miliardy eur, ale štát menej vybral na daniach z príjmu právnických osôb, taktiež výdavky boli o viac ako miliardu menšie, postarali sa o to nižšie EÚ výdavky o 1,2 miliardy eur, potom na konci roka sa niektorí členovia vlády pochválili.
Ja beriem info odtiaľto: http://www.rozpocet.sk/web/#/rozpocet/priebezne-plnenie
V roku 2016 mal štát daňové príjmy 11,068 miliardy eur.
V štátnom rozpočte pre rok 2018 sú očakávané daňové príjmy 11,36 miliardy eur. Uvidíme.
Ja sa nebránim rastu príjmov, bodaj by, kde pozriem chýbajú financie /doprava, školstvo, zdravotníctvo atď./, ale neviem, či by som bol taký optimista. Aj keď v istých prípadoch štát vyhadzuje peniaze, no napr. cesty, železnice a nemocnice sa nám rozpadajú pred očami...
Je super, že príjmy majú takú prognózu rastu do tak dlhého obdobia (len aby to kus nepokazila kríza, čo raz určite príde), ale naozaj financie chýbajú všade a aby sa stavali D a RC nakreslené ako sú, tak na to momentálne nie sú financie, stavebné kapacity a potom to má aj nejaké prevádzkové náklady. Plus nejaké investície možno pomaly zochcú diaľnice z čias komunizmu.
Ide o to, že robiť všetko naraz sa nedá a či naozaj nie je rozumnejšie namiesto kreslenia vzdušných zámkov, že keď príjmy o 20 rokov budú trojnásobné (to mi pripomína: "keď báčik z chochoľova umrie") urobiť v regiónoch niečo reálnejšie a aktuálnejšie a čo je aj tak z cestnej siete najvyužívanejšie a to: urobiť preložky a modernizovať cesty 1. triedy.

bod 2) Kto zochce kúpi, ak bude mať na to motiváciu. Keď niekomu plánovali postaviť pilier uprostred dvora, tak to asi odkúpi späť. V prípade parcely, kde je povedzme 200 vlastníkov a nič z nej, tak pochopiteľne...

Dendik napísal:Prepac na ministerstve netvrdia ze II.etapu nebude treba (inak by nestavali prvu) ale uvazuju ci v plnom alebo polprifile...
Tu som len narazal na nezmysel zvany polprofil Rky zvlast ked pri Lovinobani to chcu uskutocnit ako full.
Nastastie Ersek to chce full aspon po tunel ( vratane ) co je z hladiska bezpecnosti rozumne... Ma u mna +
A taranim HzP o vychodnom obchvate ktory by nebol ani o 10 rokov by chceli zrusit vystavbu II.etapy. To je problem...

NDS pre II. etapu navrhovala polprofil. Myslím, že je predčasné hovoriť čo a ako.
Východná R2 má šťastie, že na ministerstvo sa dostali Maďari.
Keby sa tam dostali Rusíni, tak zasa pre zmenu by sa asi naštartovala príprava R4.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 11. Feb 2018 10:34

Pred rokom 2006 bola východna R2 samozrejmosť, presadzovalo sa budovanie v pomere 60 ku 40-tim severná D1 a južná trasa R1+R2 v smere západ-východ a dnes R2 "má šťastie, že na ministerstvo sa dostali Maďari"
To kvôli kvalitnej a bezpečnej ceste tí čo sme za dostavbu R2 máme voliť Maďarov, resp. hlásiť sa k Maďarom, nedajboža sa aj naučiť po maďarsky a vylepšovať im štatistiky ako rómovia, to naozaj?
Lebo chcem len kvalitné životné prostredie proklamovane Ústavou SR a vo vlastnom štáte to asi vie len zabezpečiť maďarská menšina? Zaujímavé?
A k druhej etape R4 obchvatu Prešova pomáha len hrubý nátlak a protesty na cestách ako na D3,a hneď prisľúbia, hoci vedia že do nasledujúcich volieb to nesplnia.
No v tomto prípade u Prešova to nemôže byť len o sľuboch, lebo je vo vysokom rozpracovaní a pripravená na vysúťaženie stavebníka, ak by chceli aj v druhej polovici tohto roka.
V komunálnych voľbách chcú zodpovední pri kormidle úplne zlyhať? A zase politika.
vladik67
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 258
Obrázky: 75
Založený: 02. Jan 2011 11:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 11. Feb 2018 12:06

Ak by sme mali takto pristupovať k veciam tak napr. v Bratislave tak bolo pripravené metro a stanica Filiálka. Tak poďme podľa poradia čo bolo skôr... Prešov bol pripravený neskôr :wink:
Naposledy upravil Vlados dňa 11. Feb 2018 12:08, celkovo upravené 1 krát.
výrok roka: Aj keby to malo stáť desať miliárd, treba Kysuce raz a navždy zbaviť tranzitu/preťaženej dopravy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 11. Feb 2018 12:07

Vlados napísal:Čím ide o menej bežnú komoditu tým lepšie.

Tu je jeden z príkladov.
výrok roka: Aj keby to malo stáť desať miliárd, treba Kysuce raz a navždy zbaviť tranzitu/preťaženej dopravy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 11. Feb 2018 16:30

vladik67 napísal:Pred rokom 2006 bola východna R2 samozrejmosť

Na papieri. Príprava tomu vôbec nenasvedčuje.
vladik67 napísal:To kvôli kvalitnej a bezpečnej ceste tí čo sme za dostavbu R2 máme voliť Maďarov, resp. hlásiť sa k Maďarom, nedajboža sa aj naučiť po maďarsky a vylepšovať im štatistiky ako rómovia, to naozaj?
Lebo chcem len kvalitné životné prostredie proklamovane Ústavou SR a vo vlastnom štáte to asi vie len zabezpečiť maďarská menšina? Zaujímavé?

Je to objektívne zhodnotenie, prečo sa rozbieha príprava a možno sa rozbehne výstavba na týchto úsekoch: Kriváň - Mýtna, Mýtna - Lovinobaňa, Soroška, Bátka - Figa, Zacharovce - Bátka.
Inak okrem obchvatu KE, ktorý má v podstate isté financie, by sa v blízkej dobe staval vzhľadom na financie aj prípravu tak možno jeden max. dva úseky. Posledné dva úseky v zozname mali počas pôsobenia minulej vlády odhad výstavby po roku 2030. Zrazu Ministerstvo a NDS dostali potrebu zabezpečovať DSP atď. a minister otvorene hovorí o plánovanej výstavbe do 2020.
V krajine - kde sa nakladá s odpadom ako sa nakladá, za dedinami je kopa nelegálnych skládok, máme znečistené podzemné vody viď vrakuňa a nič s tým kompetentní nerobia dlhé roky - je argumentácia kvalitou životného prostredia, ktorá je garantovaná Ústavou naozaj zaujímavá.
Čo myslíš, kto pretláčal v minulosti prípravu R4 SO PO?
vladik67 napísal:A k druhej etape R4 obchvatu Prešova pomáha len hrubý nátlak a protesty na cestách ako na D3,a hneď prisľúbia, hoci vedia že do nasledujúcich volieb to nesplnia.
No v tomto prípade u Prešova to nemôže byť len o sľuboch, lebo je vo vysokom rozpracovaní a pripravená na vysúťaženie stavebníka, ak by chceli aj v druhej polovici tohto roka.
V komunálnych voľbách chcú zodpovední pri kormidle úplne zlyhať? A zase politika.

V jednej vete sa sám zneguješ. Najskôr napíšeš že nátlak pomáha a potom že politici následkom nátlaku sľúbia hoci vedia že nič z toho... Prešovčania nech kľudne robia nátlak, už ho mali robiť dávno a pre niečo rozumnejšie ako R4.
Ak sa tunel Okruhliak vyškrtne, už II. etapa pripravená nebude.
V komunálnych voľbách zodpovední budú argumentovať tým, čo sa stavať začalo. Na zbytok sa vyhovorí, že nie je pripravené. Osobne si ani nemyslím, že R4 je jediné, čo by v PO voličov malo trápiť najviac.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Yoggy52 » 11. Feb 2018 16:33

vladik67 napísal:Pred rokom 2006 bola východna R2 samozrejmosť, presadzovalo sa budovanie v pomere 60 ku 40-tim severná D1 a južná trasa R1+R2 v smere západ-východ a dnes R2 "má šťastie, že na ministerstvo sa dostali Maďari"
To kvôli kvalitnej a bezpečnej ceste tí čo sme za dostavbu R2 máme voliť Maďarov, resp. hlásiť sa k Maďarom, nedajboža sa aj naučiť po maďarsky a vylepšovať im štatistiky ako rómovia, to naozaj?
Lebo chcem len kvalitné životné prostredie proklamovane Ústavou SR a vo vlastnom štáte to asi vie len zabezpečiť maďarská menšina? Zaujímavé?
A k druhej etape R4 obchvatu Prešova pomáha len hrubý nátlak a protesty na cestách ako na D3,a hneď prisľúbia, hoci vedia že do nasledujúcich volieb to nesplnia.
No v tomto prípade u Prešova to nemôže byť len o sľuboch, lebo je vo vysokom rozpracovaní a pripravená na vysúťaženie stavebníka, ak by chceli aj v druhej polovici tohto roka.
V komunálnych voľbách chcú zodpovední pri kormidle úplne zlyhať? A zase politika.

Tak a teraz sa zamysli, co sa v roku 2006 stalo a tento stav s kratkou prestavkou trva dodnes :D A vlastne to je odpoved na vsetky otazky na tomto fore :lol:
Yoggy52
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 442
Obrázky: 5
Založený: 26. Feb 2013 00:02
Bydlisko: Svidník

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 11. Feb 2018 21:57

Na papieri to nezostávalo, lebo sa doťahovala R1. Potom prišli na to, že aspoň jednu poriadnú cestu a to D1, lebo začali už ako prioritu dostavbu D1 čo sľúbili pre KIU a nebola v 2006 dostavaná, hoci im to sľúbili. Tiež začali prioritne stavať D3 a peniaze naraz sa presunuli do okolia Žiliny a pre Oravu a juh Slovenska od Zvolena na východ ostali omrvinky. NA D1 uviazli a nebola ani do 2010 a teraz ani do 2026. Pokiaľ by juh pokračoval, mohol byť už hotový za štvrtinovú cenu D1 severom od Ziliny po Košice. Čiže objektívne zhodnotenie muselo prísť až po 12-tich rokoch?
Čo sa týka životného prostredia, spomenul som to okrajovo, lebo bezpečnosť tiež nikomu nič nehovorí, ale len intenzity. No napriek tomu, keď bolo bombardované Apolo pri BA, ďalšie záťaže na Devinskej Kobyle, a ďalšie v okoli BA, to len existuje Bratislavský kraj? Soroška, keďže je na východe a nie je až tak znečisťovaná, tak ešte vydrží a môže sa ešte znečisťovať či už ropnými látkami po nehodách kamionov tak aj y znečisťovaním ovzdušia v najvyššiom stupni ochrany prírody. Nie je to stále ešte horúce, ako pri vysokom spriemyselnení BA a TT kraja, až ďalej na TN?
A ta negácia jednej vety oproti druhej, tak po lopate asi takto: D3 ľuďom nasľubovali po nátlaku a obmedzovaní dopravy nad Žilinou, len to nestihnú do parlamentných volieb, no u Prešovčanov po vzdoru a neposlušnosti, pre vysoku rozpracovanosť a čiastočne prefinancovanie nemôžu len sľubovať, lebo sa to dá aj reálne stavať pred parlamentnými voľbami. A vyškrtnutie tunela znamená to isté, o čom už polemizujeme na predošlých stránkach.
Yoggy52 a zamyslieť sa, čo sa stalo v roku 2006, netreba, máš to objasnené vyššie.
A odpovedal som si sám v sekcii Soroška, že tu asi naozaj záchrana na rozvoj juhu od Tornaľe cez Rožňavu vrátane Gelnice a pre okolie Košíc príde z Maďarska.
vladik67
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 258
Obrázky: 75
Založený: 02. Jan 2011 11:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 12. Feb 2018 20:05

jarino napísal:Osobne si ani nemyslím, že R4 je jediné, čo by v PO voličov malo trápiť najviac.

To nas samozrejme netrapi ako jedine... Vsetci by sme chceli MK a to hned.

Ale od Teba by bolo cestne povedat nielen ze MK su dolezitejsie (to vieme aj sami) ale aj to ze ich uprednostnovanim by sme
o II. etapu R4ky prisli a MK by sme aj tak do 10 rokov nemali... Tvoje argumenty ked ich citam su pre mna dost tendencne...
Povies sice A (ze nam treba MK - a s tym vsetci suhlasime) ale nepovies B (ze ak prestaneme pozadovat dokoncenie II.etapy) nebudeme mat
ani jedno ani druhe :) Ty si z Presova, resp. jazdis cez neho?
Dendik
diskutujúci
 
Príspevky: 105
Obrázky: 6
Založený: 16. Feb 2017 11:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vceliak » 12. Feb 2018 21:49

Dendik napísal:ak prestaneme pozadovat dokoncenie II.etapy) nebudeme mat
ani jedno ani druhe

No veď o to ide. R4 vs. MK malo zmysel preberať tak pred 10 rokmi. Dnes sme v štádiu, že ak sa nebude pokračovať v II. etape SO plný profil, tak to prešovčanom riadne dose_rú. Nezáleží na nameranej, alebo odhadovanej intezite budúceho obchvatu, na tieto úvahy už dávno vypršal čas. Ak niekto tvrdí niečo iné, buď tomu nerozumie, alebo nechce rozumieť.
Vceliak
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Založený: 20. Okt 2016 12:50

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 13. Feb 2018 13:07

No veď o to ide. R4 vs. MK malo zmysel preberať tak pred 10 rokmi. Dnes sme v štádiu, že ak sa nebude pokračovať v II. etape SO plný profil, tak to prešovčanom riadne dose_rú. Nezáleží na nameranej, alebo odhadovanej intezite budúceho obchvatu, na tieto úvahy už dávno vypršal čas. Ak niekto tvrdí niečo iné, buď tomu nerozumie, alebo nechce rozumieť.


To povedz Jarinovi, pred rokom este R4 povazoval za dolezitu, dnes nie... Neporozumel som preco. :)
Dava nam tu "fakty" ktorym veri resp. neveri, ale taktne mlci ze presadzovanim MK robi medvediu sluzbu obchvatu na trase TEN-t... :?

R4 nemoze byt nikdy vs. (protikladom) MK-3 alebo 5. Presov potrbuje aj jedno aj druhe. To druhe (mestske) moze byt kludne usporne...
Verim ze Ersek nielen Okruhliak presadi v plnom profile... Kto tu tvrdi ze tunel v 1/2 tomu by som povinne dal jazdiť braniskom kazdy tyzden aspon 3krat :D
Dendik
diskutujúci
 
Príspevky: 105
Obrázky: 6
Založený: 16. Feb 2017 11:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 14. Feb 2018 17:00

vladik67 napísal:Na papieri to nezostávalo, lebo sa doťahovala R1. Potom prišli na to, že aspoň jednu poriadnú cestu a to D1, lebo začali už ako prioritu dostavbu D1 čo sľúbili pre KIU a nebola v 2006 dostavaná, hoci im to sľúbili. Tiež začali prioritne stavať D3 a peniaze naraz sa presunuli do okolia Žiliny a pre Oravu a juh Slovenska od Zvolena na východ ostali omrvinky. NA D1 uviazli a nebola ani do 2010 a teraz ani do 2026. Pokiaľ by juh pokračoval, mohol byť už hotový za štvrtinovú cenu D1 severom od Ziliny po Košice. Čiže objektívne zhodnotenie muselo prísť až po 12-tich rokoch?

Východná R2 doteraz nie je poriadne projekčne pripravená. To je už veľmi veľa času od toho, kedy sa doťahovala R1. Teraz Most pretláča východnú R2 tak ako kedysi SO PO sa projekčne potlačil za Figeľa, možno že teraz by sme sa o (ne)realizácii SO PO teraz ani nebavili. Znova napíšem, minulá vláda s niektorými úsekmi východnej R2 rátala až po roku 2030 resp. bližšie k roku 2040. To že na výjazdovom rokovaní vlády sa hovorí niečo iné je problém tých, ktorí tomu veria.
To že D1 možno nebude ani v 2026 netreba zhadzovať na D1 ale rozhodovanie mimo rozum prípadne s vidinou biznisu. Plus riešenie okolo ZA je zlé.
Na tie odrobinky je momentálne odkázaný aj SO PO a bude sa zrejme o ne deliť minimálne s R2 a R3 prípadne s inými projektmi R4, možno Turany - Hubová a D3... Závisí čo bude po 2020 s eurofondmi, či teraz ešte do OPII sa nejaké peniaze presunú a čo bude s SO PO II. etapa.
vladik67 napísal:Čo sa týka životného prostredia, spomenul som to okrajovo, lebo bezpečnosť tiež nikomu nič nehovorí, ale len intenzity. No napriek tomu, keď bolo bombardované Apolo pri BA, ďalšie záťaže na Devinskej Kobyle, a ďalšie v okoli BA, to len existuje Bratislavský kraj? Soroška, keďže je na východe a nie je až tak znečisťovaná, tak ešte vydrží a môže sa ešte znečisťovať či už ropnými látkami po nehodách kamionov tak aj y znečisťovaním ovzdušia v najvyššiom stupni ochrany prírody. Nie je to stále ešte horúce, ako pri vysokom spriemyselnení BA a TT kraja, až ďalej na TN?

Bezpečnosť mi hovorí. Lenže to do mňa môže napáliť hocikto aj na rovinke prípadne na okreske a pri vyššej intenzite sa tá pravdepodobnosť zvyšuje.
Vrakuňu som vybral, lebo je to aktuálny príklad. Ale kľudne tam môžeme zaradiť aj Humenné - Vranov - Michalovce. Neviem prečo hneď tu na mňa ideš s BA krajom. Ja tu len dávam príklad, že každý má plné ústa životného prostredia a to je asi tak všetko...
Tu neďaleko kde bývam aspoň 2x do roka skončí auto v potoku, lebo vodič nerešpektuje zákaz odbočenia vľavo a zozadu to do neho napáli kamión. Čo navrhuješ? Ja dodržovanie značky a používanie rozumu.
Soroška sa znečisťovať ešte bude, lebo nie je projekčne pripravená. A sme späť pritom, akou skutočnou prioritou východná R2 bola...
vladik67 napísal:A ta negácia jednej vety oproti druhej, tak po lopate asi takto: D3 ľuďom nasľubovali po nátlaku a obmedzovaní dopravy nad Žilinou, len to nestihnú do parlamentných volieb, no u Prešovčanov po vzdoru a neposlušnosti, pre vysoku rozpracovanosť a čiastočne prefinancovanie nemôžu len sľubovať, lebo sa to dá aj reálne stavať pred parlamentnými voľbami. A vyškrtnutie tunela znamená to isté, o čom už polemizujeme na predošlých stránkach.
Yoggy52 a zamyslieť sa, čo sa stalo v roku 2006, netreba, máš to objasnené vyššie.
A odpovedal som si sám v sekcii Soroška, že tu asi naozaj záchrana na rozvoj juhu od Tornaľe cez Rožňavu vrátane Gelnice a pre okolie Košíc príde z Maďarska.

V tejto krajine sa sľubuje už hádam 25 rokov. Takže asi toľko, že vláda niečo sľúbila Kysučanom.
Nemyslím si, žeby R2 nejako vytrhla z núdze Rožňavu ale prosím.
Dendik napísal:To nas samozrejme netrapi ako jedine... Vsetci by sme chceli MK a to hned.
Ale od Teba by bolo cestne povedat nielen ze MK su dolezitejsie (to vieme aj sami) ale aj to ze ich uprednostnovanim by sme
o II. etapu R4ky prisli a MK by sme aj tak do 10 rokov nemali... Tvoje argumenty ked ich citam su pre mna dost tendencne...
Povies sice A (ze nam treba MK - a s tym vsetci suhlasime) ale nepovies B (ze ak prestaneme pozadovat dokoncenie II.etapy) nebudeme mat
ani jedno ani druhe :) Ty si z Presova, resp. jazdis cez neho?

Všetci to viete roky a nič z toho. Smutné. Keď svojho času Mesto pretláčalo so SSC prerábku križovatky, myšlienkové pochody niektorých občanov boli zaujímavé. Roky trvala obyčajná Kuzmányho, roky sa vie, že križovatku pod Sekčovom je nutné upraviť a ide sa to robiť až teraz.
Podľa mňa sa II. etapa tak skoro nezačne (môj osobný názor, môže byť chybný), takže by mala odštartovať príprava MK. Aspoň od Dúbravy po Dukliansku, čo SO PO aj tak nevyrieši a Prešovu sa to veľmi zíde, tak nechápem, prečo to Prešovčania nepožadujú, nič by nestratili.
Už v PO nebývam ale poznám ho dosť dobre. Takže odomňa sa tu nedočkáš žeby som navrhoval riešenia ako Kovalčík. V PO prudko stúpol počet áut a je nutné to riešiť.

Ja tu vraj podsúvam "fakty", len bohužiaľ ja mám dojem, že vy tu dávate iba svoje pocity a nič viac. Aj analýzy HzP je nutné brať s kritickým rozumom, aj CBA, to máte niektorí pravdu, ale niektoré argumenty sú úsmevné. V podstate sa tu vadíme o ničom.
SO PO ako celá R4 je súčasť comprehensive TEN-T, ktorá má byť podľa priania EÚ hotová do 2050. Nie je súčasťou core TEN-T, ktorá má byť do 2030, sú na ňu vyčlenené väčšie financie a aj fondy CEF.
MK bude mať vyššie intenzity ako R4. Jak môže byť zaťaženejšia cesta riešená úspornejšie a tá menej zaťažená veľkoryso. To je podľa akej logiky?
Ak Okruhliak bude, uvidíme.
Vceliak napísal:Nezáleží na nameranej, alebo odhadovanej intezite budúceho obchvatu, na tieto úvahy už dávno vypršal čas. Ak niekto tvrdí niečo iné, buď tomu nerozumie, alebo nechce rozumieť.

Toto ako keby hovoril Fico svojím voličom :lol: Nie si na politickej debate, aby si musel toto tvrdiť.
Čo je to za investíciu, keď nebude patrične využitá? Tiež tak investuješ? Je zábavné, keď tu niektorí voláte po objektívnom poradovníku projektov a potom sa tu dočítam toto.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vceliak » 14. Feb 2018 21:53

jarino napísal:Čo je to za investíciu, keď nebude patrične využitá?

Takže, ak som to správne pochopil, ty navrhuješ zahodiť investíciu do prípravy II. etapy severného obchvatu, a potom hľadať peniaze na prípravu MK.
Ak prižmúrim jedno oko nad financiami, tak ako vysvetlíš ľuďom, že sa o cca ďalších 14 rokov na prípravu MK odkladá riešenie tranzitu cez sídliska Prešova?
Vceliak
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Založený: 20. Okt 2016 12:50

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 15. Feb 2018 09:59

nijako, ludia si vybrali. ale s tym ze PO dostal stamiliony a na MK treba zabudnut.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.