R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jancipo » 16. Mar 2017 15:42

Neviem ake 3 MUK myslis, nasiel som napojenie Presov Juh na R4, "privadzac" Sekcov a to je vsetko.
Trasovanie nech je poriadne, aby nedoslo k nejakym zosuvom.
Uz si viem predstavit "nadsenie" ludi, ktori teraz pokupili a vystavali domy v Luboticiach smerom k Sekcovu ;) Pokial to nebude aspon hlbeny tunel.
Aj ten vykup pozemkov bude sranda... Tam sa to pohybuje cca. 80€ / m2
jancipo
návštevník
 
Príspevky: 35
Obrázky: 12
Založený: 16. Júl 2015 09:38

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod matiqos » 16. Mar 2017 16:52

Predpokladam ze Tomas ma namysli 3 MUK relativne blizko seba na juhu:
1. MUK sucasny koniec D1 a odbocka na Zaborske
2. buduca MUK pri napojeni D1 PO Z-J
3. planovana MUK vychodneho obchvatu
matiqos
diskutujúci
 
Príspevky: 176
Obrázky: 10
Založený: 07. Aug 2013 19:39

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jancipo » 16. Mar 2017 17:05

Aha, no tak to je predsa jednoduche, da sa tam MPR 80 alebo ako uz si na D1 PO-KE zvykame, ostane tam MPR 60 ;)
jancipo
návštevník
 
Príspevky: 35
Obrázky: 12
Založený: 16. Júl 2015 09:38

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Tomas PO » 16. Mar 2017 17:10

zaujimal by ma detailnejsi nazor. 3 MUK za zebou na mozno 400-400m, to bude unikat, ale mozno je viac malych MUk lacnejsich ako jedna velka
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 16. Mar 2017 19:03

jancipo napísal:Uz si viem predstavit "nadsenie" ludi, ktori teraz pokupili a vystavali domy v Luboticiach smerom k Sekcovu ;) Pokial to nebude aspon hlbeny tunel.
Aj ten vykup pozemkov bude sranda... Tam sa to pohybuje cca. 80€ / m2

Štát do tunelu pre vysoké investičné náklady sotva pôjde a Ľubotice nemajú dôvod povrchový variant odobriť. A ešte keď sa tým smerom rozširujú. Privádzač teda nevidím moc reálne. A to ukončenie toho privádzača tým kruháčom je zlý sen...
Škoda, že nevidíme celé trasovanie obchvatu. Ešte pred pár rokmi by nebol problém.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jancipo » 16. Mar 2017 19:13

Pred par rokmi nie. Teraz je tam bujna vystaba. Pozri: https://www.google.sk/maps/@49.0039807, ... a=!3m1!1e3
A to je uz par mesiacov stare a uz je to zastavane. Uz by bolo nutne burat uplne novostavby. Tam ich predavaju minimalne po 200 000 € za dom.
S tym kruhacom mas pravdu, dalsi spomalovac :(
Mna len zaujima, ako sa poriesi smer od Sabinova. Kovalcik mozno pretlaci vychodna obchvat, ale ten s odlahcenim dopravy od SB nijako nepomoze. A akoze usetrene peniaze zo severneho obchvatu uz do MK3 MK5 nepojdu...
Ak by bol severny obchvat ako privadzac od Kopaniny (za Dubravou) po D1 PO Zapad, aj to by bolo aspon riesenie...
Kovalcik o nejaky cas na ministerstve nebude a my tu nebudeme mat zase nic.
Vramci tej blokacie prechodov 31.3. by trebalo bloknut aj Sabinovsku.
jancipo
návštevník
 
Príspevky: 35
Obrázky: 12
Založený: 16. Júl 2015 09:38

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 16. Mar 2017 19:55

Kovalčík na ministerstve nie je ani teraz. Bol tam isté obdobie a teraz pôsobí v mimovládnej organizácii INEKO.
Na realizáciu SO PO nie sú peniaze a myslím že samotný Kovalčík píše, že východný obchvat nie je možné realizovať skôr ako v roku 2022. Ale to by proces prípravy musel ísť bez problémov a museli by sme mať na tento projekt v tom období peniaze. Taktiež MK-3 a MK-5 by neboli pripravené do výstavby hneď a síce by tam asi boli problémy aj pri výstavbe, ale z tých všetkých projektov by boli asi najefektívnejšie, no tiež nie sú peniaze.
Kovalčík ráta s tým, že najskôr by štát v Prešove vykonal malé opatrenia za malé peniaze a potom by sa peniaze naliali do väčších projektov, keď by už boli pripravené. Len tam nie je žiadna garancia, že sa tak stane...
Totiž v doprave čakajú aj iné projekty na čele s Turany - Hubová. A SSC ma kopu objektov v havarijnom stave po celom Slovensku.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod aquila » 29. Mar 2017 11:29

viewtopic.php?f=35&t=22387

tu pisu, ze ta prva cast po I/68 uz ma pravoplatne stavebne povolenie. ale vsak to chceli stiahnut ? tak ako to realne je. ma tato cast uz SP ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod caki » 29. Mar 2017 12:02

SP bolo vydane ako vravis na tu prvu cast. Bol vsak podany rozklad od majitelov pozemkov nad tunelom Bikos. Ale nezachytil som nikde ci to bolo zamietnute alebo este nie.
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod svaco » 30. Mar 2017 07:31

Ak by sa im na jeseň podarilo spustiť tender na tento podúsek, a tento by sa vedel uzavrieť v mierne rýchlejšom než štandardnom čase (ako je u tendrov na úseky okolo PO bežné, že sú vždy nejaké problémy), potom by sa kľudne mohlo stať, že tento úsek by ani nebol dokončený omnoho neskôr ako nadväzujúci na D1, vzhľadom k tomu, ako sa to tam naťahuje. Ale podľa mňa problém bude v tom, že tento úsek nemá zatiaľ kryté financovanie a tým pádom je problém.

No v prípade, že tento úsek nemá kryté financovania, nemá ho potom kryté už žiadny iný nový úsek na Slovensku a preto sa pýtam, či vzhľadom na šafárenie Ficových vlád, sa výrazne nespomalí aj výstavba nových úsekov (lebo peniaze, ktoré sa mohli ešte použiť odišli všade inde len nie na Slovensko, napr. Bahamy, Karibik, Cyprus, Nový Zéland a podobne, kde vyrástli vily, jachty, ...). Pričom to spomalenie môže byť aj viac ako na polovicu.

A nech mi nejaký blbý Kotleba nehovorí, že vstup do EU je zlo, ináč neviem z čoho by sa inak stavali na Slovensku dialnice za posledných 10 rokov.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod mbrasko » 30. Mar 2017 07:56

Nie som odborník na financie, ale keď "došli" eurofondy, neznamená to, že sa nedajú použiť iné zdroje na financovanie (napr. štátny rozpočet). Však kedy inokedy chceme investovať do infraštruktúry ako keď sa takto ekonomike darí a na daniach sa vyberajú rekordné sumy? Okrem iného, v nedávnom stanovisku Rada pre rozpočtovú zodpovednosť uviedla, že Slovensko môže použiť 4,1 mld eur do roku 2019 bez prísnejších sankcií dlhovej brzdy (zrdoj: http://www.rozpoctovarada.sk/vo_downloa ... zda_01.pdf). Za tieto peniaze sa dajú pokojne postaviť najpotrebnejšie úseky R4 PO SO, R2 okolo KE, D3 na Kysuciach... Tak nerozumiem prečo zodopovední neustále používajú mantru, že už nie sú žiadne peniaze na ďalšie úseky.
mbrasko
návštevník
 
Príspevky: 15
Založený: 23. Feb 2017 12:36
Bydlisko: Piešťany

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 30. Mar 2017 09:26

Jasné, že sa dajú použiť iné zdroje, ale že došli bude citeľné nakoľko eurofondy niekoľkonásobne zvyšovali rozpočet na D/RC. Netreba zabúdať, že už dve ficove vlády podpísali 2 PPP projekty, ktoré budú konzumovať viac ako 50% v priemerného rozpočtu dávaného na D/RC.
K dlhovej brzde som dokument nečítal, ale nakoľko žiadna vláda zatiaľ neukázala ako by vedela fungovať bez požičiavania si prostriedkov tak jedine dlhová brzda je efektívnym nástroj ako držať všetkých politikov na uzde. Ak sa ekonomike darí tak prečo si tento rok požičiavame popri miliárdách z EÚ ešte 4,5 mld. na chod "štátu"?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod mireceq » 30. Mar 2017 17:09

mbrasko napísal:neznamená to, že sa nedajú použiť iné zdroje na financovanie (napr. štátny rozpočet) ?

Nie, lebo by to navysilo schodok rozpoctu, a vlada sa zaviazala v Bruseli ze udrzi schodok pod urcitou hodnotou.

Peniaze na dialnice nie su, lebo sa rozkradaju, vacsina usekov je predrazenych.
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod svaco » 31. Mar 2017 10:13

O klamstve s úsporou 400mil Eur pri Prešovských obchvatoch:
viewtopic.php?f=35&t=22397

Ale poďme matematicky, aby to bolo viditelnejľie:

Verzia1 kt. sa dlhodobo plánuje a má reálne kontúry:
D1: 356 mil
R4 - SO: 535 mil, predpoklad (väčšinou je to menej)
Suma 891 mil Eur

Verzia2 s Výplodmi fantázie rôznych ľudí:
D1: 356 mil (ak nechceme novú súťaž a podobne)
R4 - VO: 280mil Eur (číslo vycucané z prsta)
Prieťah mestom Sever-Juh: 150mil Eur (číslo vycucané z prsta)
Suma spolu: 786 mil Eur + minimálne 23mil Eur, kt. sa už použili na R4-SO = 810 mil Eur

Rozdiel: 891-809 = 82 mil Eur (kde je tá úspora 400 milionov) + výpočty postavené na číslach vycicaných z prsta + pre 1. variant sa počíta že tender bude maximum z predpokladanej ceny. Toto je len imaginárny rozdiel, v skutočnosti môže byť blízko nuly, tu sa akoby počíta z najhorším variantom v prospech R4-VO (ale čo ak cena R4-SO bude 480 mil. Eur, alebo dokonca menej a naopak časom sa ukáže že R4-VO je na tom horšie a o posune času radšej ani nehovorím)

Všetky vyššie spomínané úvahy sú postavené na ohýbaní si reality tak, aby najviac vyhovovala tým, kt. chcú zastaviť Obchvaty okolo PO (oni to sú vlastne primárne cesty/koridory medzinárodného významu a nie obchvaty mesta, to je len šťastná/nešťastná zhoda okolností)

Čomu viac veriť, Variantu 1 alebo variantu 2, kt. je postavený na vode. Ja verím viac Variantu 1, na ktorého 1.časť sú už aj vykúpené pozemky a má stavebné povolenie a na 2.časť je vykúpených 70% pozemkov, takže je už umorených pravdepodobne aj viac ako tých 23 mil. Eur, ktoré su tu použité vo výpočtoch.

Áno sú tu ešte aj ďalšie teórie o jednoprofilových cestách, ale keď toto počujem, rozum sa mi zastavuje, že v tomto čase ešte niekto vôbe uvažuje o obchvatoch krajského mesta v jednom profile a vôbec do toho nezapočítava, že najneskôr o 10 rokov bude potrebné dostavať aj 2.profil a nakoniec to víde drahšie a s týmto dostavaním už vôbec nepočíta.

Poznámka k tomu, že všetko so všetkým súvisí: Ak bude obchvat len v jednom profile, potom sa tam presunie aj omnoho menej vnútornej dopravy.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 31. Mar 2017 11:10

Sprostost hned v druhom odstavci: „Medzitým prišli analytici z inštitútu finančnej politiky ministerstva financií s tým, že východný obchvat by bol pre Prešov lepším východiskom a celé by to stálo o 400 miliónov menej. Hľadali sme tieto peniaze. D1 by ostala nezmenená."

Ta najmegalomanskejsia krizovatka na zilinsko-kysucky styl by sa eleminovala, takze uspora uz na D1 by bola obrovska. A polprofil aj pri VO aj pri SO este na dlho bude stacit.

No a ked "Keďže dnes sme v stave nedostatku stavebných prác a poznáme ceny, môže to byť menej.“, tak presne preto treba D1 POZ-J stopnut a vysutazit nanovo. A hned mozeme usetrit 200mil EUR>
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vceliak » 31. Mar 2017 11:17

DrX napísal: treba D1 POZ-J stopnut a vysutazit nanovo. A hned mozeme usetrit 200mil EUR


Vtipnejší vyhráva:

Kde a kedy sa v historií ušetrilo viac ako 50% v polprofil vs. plný profil, ak v úseku bol tunel? To je takých vycucaných 200 mil, ako by to "Inštitut" matka mala :-)
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 31. Mar 2017 11:26

Necitas pozorne. Ja som nenapisal, ze polprofil ma byt na D1. Na D1 sa ma vypustit ta megalomanska krizovatka (co dokonca pripustil aj Matej, ze je megalomanska, takze ako moze trepat, ze tam nic nevie usetrit????) a urobit poriadna sutaz. Na D1 (myslim na Visnovom) sa vysutazili ceny o 40% pod statnu expertizu. Cize, ak sa zjednodusi krizovatka (usetrenie 10%) a urobi nova poriadna sutaz (usetrenych 40%), mas 200mil dole a este stale plny profil.

No a to, ze Matej nevidi, ze vypustenim dvoch tunelov sa da usetrit 400mil, to je fakt pozoruhodne. Vie za ake peniaze sa u nas stavaju tunely????

No a to uz nerozoberam tie sprostosti o tranzite. Ked je raz tranzit primarne severovychod-juh, tak vychodny obchvat je pre tranzit zdaleka najlepsi. A vsetko ostatne je len naokolo blizsie.

Ale fakt sa divim presovcanom, ze vas tak trapia len obchvaty. Vsak kazdy vidi, ze mate upchate mesto kvoli zlym vnutromestskym komunikaciam. Tak nerozumiem, preco nebojujete za ne, aby realne vyriesili situaciu ludi v meste.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vceliak » 31. Mar 2017 11:40

DrX napísal:Na D1 sa ma vypustit ta megalomanska krizovatka

Vypusti sa táto, ale budú sa musieť naprojektovať ďalšie dve. Či napojíme diaľnicu na rýchlostnú cestu kruháčom a rovno dvakrát?
Edvidentne tu niekto trieska cudzími názormi, a nemá "šajnu" čo to znamená.
V tíme "Hodnota za peniaze" nie sú stavebný inžinieri, sami to priznali, vychádzali iba z "excelovskej tabuľky" ktorú im niekto pripravil. Najhoršie na tom je že, nik sa nehlási k autorstvu toho paškvilu, lebo to nevedia obhájiť.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 488
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod mbrasko » 31. Mar 2017 11:56

Myslim, ze tu uz niekto pisal odkazy na materialy, odkial analytici mali "excelovsku tabulku": http://www.finance.gov.sk/Default.aspx?CatID=11382

Konkretne:
Štúdia uskutočniteľnosti pre koridor D1/R2/R4 Prešov – Košice – Bidovce z marca 2015: https://goo.gl/nOzNmv
Technická štúdia pre východný obchvat u juna 2016: https://goo.gl/zSau3m

Zaujimave je, ze zaverom studie uskutocnitelnosti je odporucanie stavat plnoprofilovy SO s podrobnou argumentaciou preco... Odporucam precitat si tieto materialy a nielen tak pisat do vetra.
mbrasko
návštevník
 
Príspevky: 15
Založený: 23. Feb 2017 12:36
Bydlisko: Piešťany

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod caki » 31. Mar 2017 13:35

asi preto nikto nezverejnil tu studiu realizovatelnosti az teraz po 2 rokoch sa asi "omylom" objavila. Neviem presne k akemu zaveru tam dospeli co sa tyka podielu tranzitu ale aj tak je zaujimave, ze tam im alternativa SO vysla ako najlepsia.

Dalsia vec: V clanku z dnesneho korzara sa spomina cena za nabreznu komunikaciu 50 mil eur. = cena za 4 km cesty na rovine. Cena za VO R4 ma byt 280 mil eur? Nie su tam planovane tunely ale za tu cenu si myslim, ze max v parametroch cesty 1. triedy a poriesilo by to len jeden smer (od PL/SK do KE) namiesto troch (PL-KE, PL/SK-ZA, SB-KE). Ako pise svaco vyssie, bola by potrebna dalsia prelozka I/68 cez PO co nebude ani za 20 rokov.
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 31. Mar 2017 17:22

svaco napísal:O klamstve s úsporou 400mil Eur pri Prešovských obchvatoch:

+ minimálne 23mil Eur, kt. sa už použili na R4-SO

Tá úspora 400mil. nie je medzi R4 SO a R4 VO ale medzi R4 SO a úpravou I/68. Ono je to ako o tom vrabcovi a holubovi... Zmenou krytu a (dočasným) vypustením vetiev na R4 bude možno na 1/3, nepoužitím rezervy už na 1/2 úpravy I/68. Toto sa dá vybojovať.

... zavádzač keď si náklady za výkupy započítal len do verzie 2 :roll:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod TV Lopata » 31. Mar 2017 22:43

ta ,,velka megalomanska krizovatka,, sa nahodou uz nestavia ? neviem co chcete teraz zrusit... je neskoro :/
Porovnajte objem financií vynaložených na cesty a diaľnice na západnom, strednom a východnom SK...
Obrázok používateľa
TV Lopata
návštevník
 
Príspevky: 41
Založený: 29. Nov 2016 13:34
Bydlisko: Východné SK :D

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 31. Mar 2017 22:45

Zatiaľ sa NIČ nestavia, nakoľko nie je podpísaná zmluva. Stále je priestor na vypustenie slepých vetiev.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 02. Apr 2017 13:33

mbrasko napísal:Konkretne:
Štúdia uskutočniteľnosti pre koridor D1/R2/R4 Prešov – Košice – Bidovce z marca 2015: https://goo.gl/nOzNmv
Technická štúdia pre východný obchvat u juna 2016: https://goo.gl/zSau3m

Keby tak zochceli zverejniť všetky štúdie realizovateľnosti.
Keby SO PO CBA neodporúčila, tak by mohli na eurofondy zabudnúť.

Predpokladané náklady z CBA:
D1 Prešov, západ - Prešov, juh 360 mil. eur
D1 Budimír - Bidovce 268 mil. eur
R4 SO PO 570 mil. eur
R4 SO PO modifikovaný 460 mil. eur
R4 VO PO + privádzač 280 mil. eur
R2 Šaca - Košické Oľšany 398 mil. eur
Košice, východný privádzač 125 mil. eur
Prešov, preložka 1/68 138 mil. eur


Z hľadiska hodnotenie rizík geologickej stavby územia konštatujeme, že:
- Pri D1 Prešov západ – Prešov juh predstavujú najväčšie riziká územia so svahovými deformáciami v dĺžke 0,57 km
- Pri R4 Prešov, severný obchvat predstavujú najväčšie riziká územia so svahovými deformáciami v dĺžke 0,67 km
- Pri R4 Prešov, východný obchvat predstavujú najväčšie riziká územia so svahovými deformáciami v dĺžke 0,93 km a najmä územie s nepreskúmaným pod dolovaným územím bývalej ťažby kamennej soli v dĺžke cca 3,3 km
- Pri preložke cesty I/68 predstavujú najväčšie riziká územia so svahovými deformáciami v dĺžke 0,675 km
- Pri D1 Budimír - Bidovce predstavujú najväčšie riziká územia so svahovými deformáciami v dĺžke 0,42 km
- Pri R2 Šaca - Košické Oľšany predstavujú najväčšie riziká územia so svahovými deformáciami v dĺžke 0,85 km
- Pri privádzači Vyšné Opátske predstavujú najväčšie riziká územia so svahovými deformáciami v dĺžke 3,15 km

Upozornil by som, že preložka 1/68 v štúdii realizovateľnosti je uvažovaná iba v úseku od SO PO na Dúbrave po križovatku s Rusínskou s cenou 138 mil. eur a dĺžkou 6,6 km. Vraj ďalej by to iba zvyšovalo náklady a zhoršilo dopravu. Alternatívne povedané, križovatka ZVL je naprojektovaná a pomaly už aj zrealizovaná úplne zle, ak by sme tam mali ťahať preložku 1/68.
Namiesto tunela sa spomína zárez. A tomuto nerozumiem:
"V mieste kríženia s cestou I/18 sa nachádza mimoúrovňová útvarová križovatka Duklianska. Križovatka má v súčasnosti obmedzenú plochu pre svoje situovanie (bez potreby rozsiahlych demolácií). Mimoúrovňová križovatka s okružnou križovatkou pri ceste I/18 zabezpečí dopravné prepojenie ciest a zároveň dopravnú obsluhu severnej časti centrálnej mestskej zóny. Z tejto okružnej križovatky zároveň bude možné výhľadovo napojiť plochy priemyselnej zóny. Z mimoúrovňovej križovatky duklianska smeruje preložka cesty súbežne s riekou Sekčov na jej ľavom brehu do kríženia so železničnou traťou Prešov – Strážske kde sa nachádza mimoúrovňová križovatka Prešovská s napojením pomocou vetiev na križovatku na ceste III/068 15 pri OC MAX. Pri modrom variante je z tejto križovatky na ceste III/068 15 napojený východný privádzač na rýchlostnú cestu. Z križovatky Prešovská smeruje preložka cesty súbežne so železničnou traťou do križovatky Rusínska, ktorá sa nachádza na ulici rusínska v oblasti plánovaného obchodného centra."
Neviem prečo to navrhli tak trasovať. Načo ku sídlisku Sekčov? Rusínka a Lesík Delostrelcov s križovatkou sú problémové, tak tam ukončime preložku 1/68...
A už absolútne netuším, prečo na Duklianskej, arm.gen.L Svobodu atď. majú potrebu navrhovať kruhové objazdy. Arm.gen.L. Svobodu/Prešovská je vyhodnotená v CBA, že by tam nemusel byť problém ani v budúcnosti, tak tam dajme KO pre istotu. To isté 1/18 pri Kapušanoch a jedničky kade-tade po Slovensku.

K VO PO:
"Pri porovnaní územných plánov mesta Prešov a obce Teriakovce dochádza k rozporom v stanovení polohy „východného obchvatu mesta Prešov“ ako aj územia určeného na zastavenie. V súčasnosti je územie medzi Šalgovíkom a Teriakovcami výrazne urbanizované pričom v prípade nerešpektovania polohy uvedenej komunikácie bude v prípade jej budovania potrebný zásah do zastavaného územia. Pri porovnaní so severným obchvatom mesta Prešov bude východný obchvat veľmi významne a výraznejšie zasahovať do zastavaného územia alebo jeho blízkosti. V súčasnosti je zatiaľ vynechaný koridor šírky cca 100 m pre situovanie východného obchvatu z pohľadu zásahu do zastavaného územia kritické."
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 02. Apr 2017 14:18

Poznámka k tomu, že všetko so všetkým súvisí: Ak bude obchvat len v jednom profile, potom sa tam presunie aj omnoho menej vnútornej dopravy.


dalsia hlupost ktora dokazuje ako si *** do vlastnej huby. pri poloprofile je rychlost OA nizsia o 30-40 km za hodinu oproti plnemu. rychlost NA je prakticky rovnaka. cez upchate mesto (naozaj upchate) je rychlost 10-20-30 km/h. oproti tomu je aj 90-100 km/h na poloprofile raj na zemi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.