R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod svaco » 16. Apr 2016 11:17

V clanku
viewtopic.php?f=35&t=21344

sa spomina aj toto:
"
Sieť spomína ako prioritu na ceste R4 severný obchvat Prešova. Má to logiku?

Keď bude D1, to znamená, že bude hotový aj obchvat Prešov západ – Prešov juh, ktorý je súčasťou D1. Prešov by tak bolo jediné krajské mesto, ktoré by malo obchvat z jednej aj z druhej strany. A to by bol absolútny luxus. Každé mesto by to chcelo, ale máme málo peňazí.

Ale na R4 je tento druhý, severný obchvat nakreslený. Dá sa ho vymazať?

Samozrejme.

Keď niekto príde po D1 ku Prešovu a bude chcieť ísť hore po teoreticky hotovej R4 do Poľska ale nebol by severný obchvat Prešova, kadiaľ by šiel?

Odbočil by pred Prešovom na križovatku smerom na sever.
"

Vie mi niekto vysvetlit poslednu vetu, kde by to mali vodici odbocit? Ten clovek len keca, alebo ma to co povedal aj nejaky zmysel.
Mne sa zda ze nie a cela R4 bez SO Presova je holy nezmysel.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Tomas PO » 16. Apr 2016 12:05

podla mna doplietol do toho vychodny obchvat preosva, ktory je zatial v len v UP PO, ale suska sa, ze sa zacina uvazovat o vyhodnosti medzi severnou R4 a vychodnou R4. aj ked severna R4 je uz v znacnom stadiu priprav, pozemky sa vo velkom vykupuju a MUK PO-zapad je uz postavena tak, aby sa sa na nu dala napojit severna R4.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod i15 » 16. Apr 2016 12:30

skúšal niekto nakresliť križovatku PO Juh s vetvami smerom na R4 Kapušany?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Tomas PO » 16. Apr 2016 13:21

ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod ANDi » 16. Apr 2016 16:58

Kde presne je to poddolovane uzemie?
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Tomas PO » 16. Apr 2016 19:37

v pravej casti, v okoli zlteho napisu "Solna bana"
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod i15 » 16. Apr 2016 19:48

Tomas PO napísal:http://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=32952


vetvy od PP na VT a naopak tam nie sú...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Tomas PO » 17. Apr 2016 01:18

myslim, ze nie je ani technicka studia, takze len tento UP...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod ANDi » 17. Apr 2016 09:44

i15 su odrezane, ale bude tam dole ta vracacia podkova ako je to aj planovane pri useku D1 PO zapad juh, vid;
http://www.uzemneplany.sk/upn/presov/uz ... nia-uzemia

Netusim ake su tam podmienky, ktory variant je lacnejsi, jednoducho povedane, severny predlzi trasu sever-juh a vychodny predlzi zapad-sever.

32960

Ale ked nad tym rozmyslam, tu by prednost mala dostat trasa R4 (sever-juh), cize vychodny variant, navyse by bol bez tunelov, takze mpr 130 v celej dlzke. Ale krizovatku juh by to chcelo potom prerobit poriadne ako pri KE Olsanoch. Keby sa upravila trasa vychodneho obchvatu, aby sa uplne vyhol poddolovanemu uzemiu, tak by to bolo jasne...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod i15 » 17. Apr 2016 09:59

zdá sa, že doterajšie plány ani nepočítali s prepojením na D1 od PP. O poddolovanom území sa hovorí aspoň 20 rokov. Takže keď chceme šuškať o východnom obchvate, tak treba v prvom rade geologický prieskum ohrozeného územia a návrh MUK Prešov Juh, lebo tá môže mať výrazný dopad na cenu celého úseku (viď R2 Ludvíkov dvor)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Tomas PO » 17. Apr 2016 17:46

Nie, nepocitali, nakolko neexistuje ani technicka studia. Je to len v UP mesta Presov.
Pre mna je pri vychodnom obchvate najvacsi problem, ze neriesi vstup od SB, co je alfa a omega pre PO.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 17. Apr 2016 20:34

ANDi napísal:... krizovatku juh by to chcelo potom prerobit poriadne ako pri KE Olsanoch. Keby sa upravila trasa vychodneho obchvatu, aby sa uplne vyhol poddolovanemu uzemiu, tak by to bolo jasne...

Križovatku velmi limituje logistické centrum Lidl a trasu posúvajú na juhovýchod Vlčie Doly.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod svaco » 19. Apr 2016 19:24

Smer Sabinov by sa dal riesit vnutromestskym obchvatom MK3+MK5, ale to asi tiez nebude lacne, urcite vsak lacnejsie ako SO-R4
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Tomas PO » 20. Apr 2016 23:26

praveze v smere od SB sa nachadza MK-5ka, kde sa pocita aj s tunelom... gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=31943
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod pedro » 26. Apr 2016 12:47

neviem či to tu už bolo. Vyjadrenie zo zahraničia k Prešovu:
"MoT and NDS are invited to explain how certain flexibility will be introduced in the construction of Prešov West junction to manage the fact that it is not yet decided whether R4 would be built from Prešov W junction north of Prešov or east of Prešov. Also keep in mind that EIA procedures are correctly followed if changes are introduced, which were not covered in the original EIA and Notification of Changes done so far.
As for R4 Prešov bypass the CBA results show a clear preference for the eastern variant, while the draft MCA shows a slight preference for the northern. JASPERS therefore recommends that the eastern variant is developed further and possibly to the same detail (cost estimate, alignment, geological survey etc.) as the northern variant to reduce the uncertainties on cost and technical challenges before a new CBA is carried out."
...
"Results of the CBA suggest that the most effective variant around Prešov is V2b (D1 Prešov West – Prešov South + R4 East of Prešov). It is noted that the impact on traffic inside Prešov with this variant is smallest but the difference in traffic flows in significantly more expensive variants (up to 350 MEUR) is only in a range of 1,000 vehicles. These could be solved by lower cost measures, such as improving PT, giving priority to the tram, arranging P+R system, reconstructing junctions, adapting traffic light programming, etc. The CBA result is only one, although very strong, aspect for option selection, we await for more detailed technical and environmental information in the draft final Feasibility study."

dajte Vaše názory.
pedro
diskutujúci
 
Príspevky: 81
Obrázky: 43
Založený: 26. Apr 2013 18:38

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Tomas PO » 28. Apr 2016 21:47

uz to bolo prediskutovane. je to pravda, ALE: neriesi to smer od SB. smer od SB vie vyriesit MK-3ka, tam je ale nutny tunel a to je v podani SSC nerealne. Jaspers uvazuje tak, ze na MinDop funguje financna distrubucia, t.j. NDSka ustetri na vychodnom variante R4 a peniaze sa presunu SSC na Mk-3. Avsak v reale to na SR takto nefunguje.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod aquila » 28. Apr 2016 21:54

klasicky problem oddelenia NDS od SSC ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Tomas PO » 02. Máj 2016 07:25

dnesna kolona od smeru SB (hore v pozadi): https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/ ... e=57A147E6
je to cca tu, cize 5km od vstupu do PO: https://www.google.sk/maps/dir/49.02179 ... .25z?hl=en
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Stefi » 03. Máj 2016 12:50

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21344 Ze Presov by bolo jedine krajske mesto ktore by malo obchvat z jednej aj z druhej strany a co Zilina? D1+D3 + mestsky obchvat?
Stefi
návštevník
 
Príspevky: 47
Založený: 22. Aug 2014 13:50

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod mb1000 » 03. Máj 2016 14:42

Stefi napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21344 Ze Presov by bolo jedine krajske mesto ktore by malo obchvat z jednej aj z druhej strany a co Zilina? D1+D3 + mestsky obchvat?


V tom clanku je to prehnane. Lebo nie len Zilina, ale s prizmurenim oka ciastocne aj Nitra (R1 + R1a) a po dobudovani juzneho obchv. bude mat aj Trnava.
Zaroven, ked je nejake mesto (Presov) krizovatkou D/RC, tak je prirodzene, ze bude obkolesene tymito cestami, cize ziaden luxus, ale prirodzena potreba. To ze na to teraz nemame peniaze je vec druha.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod svaco » 03. Máj 2016 17:34

Prešov trpí 25 rokov a to, že by sa mali teraz postaviť 2 obchvaty je len smutné, že až teraz a pritom kompletný obchvat aj tak nebudeale len cca 2/3 kompletného obchvatu. Keď idem cez Žilinu zo západu na východ alebo opačne, trvá mi to cca 2krát kratšie ako cez prešov za normálnych okolností a na budúci rok budú mať D3 a postupne celý obchvat na D1. Skúste ísť v pondelky alebo v piatky cez Prešov zo severu na juh alebo opačne.

Ak niekto tvrdí o nejkom luxuse, nech si tu príde žiť aspoň na mesiac.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod eric987 » 05. Máj 2016 08:47

mb1000 napísal:
Stefi napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21344 Ze Presov by bolo jedine krajske mesto ktore by malo obchvat z jednej aj z druhej strany a co Zilina? D1+D3 + mestsky obchvat?


V tom clanku je to prehnane. Lebo nie len Zilina, ale s prizmurenim oka ciastocne aj Nitra (R1 + R1a) a po dobudovani juzneho obchv. bude mat aj Trnava.
Zaroven, ked je nejake mesto (Presov) krizovatkou D/RC, tak je prirodzene, ze bude obkolesene tymito cestami, cize ziaden luxus, ale prirodzena potreba. To ze na to teraz nemame peniaze je vec druha.


Tak s prizmurenim oboch oci aj BB (Z+S; aj ked tu ide skor o prietahy). Podobne je na tom aj TN (Z-D1, J-I/61A, aj ked zatial postavena len ciastocne). BA ma dialnicne prietahy S-J a V-Z, coskoro bude aj obchvat. KE maju zasa prietah dialnicneho typu, aj ked s mnozstvom nestastnych prechodov. Takze PO je vlastne jedine krajske mesto ktore aspon 1 obchvat nema.

pedro napísal:giving priority to the tram

Vcelku by ma zaujimalo, aku prioritu by v PO mala dostat elektricka, ked sa v suvislosti s PO asi tazko mohlo niekedy s elektrickami uvazovat.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jarda Retarda » 19. Máj 2016 19:42

Riešilo sa tu, že na to najbližších pár rokov nebudú peniaze. Zaujímalo by ma, či niekto niekto niekedy vo vláde uvažoval nad tým, že keď sú diaľnice priorita, žeby sme peniaze z výberu mýta účelovo viazali na výstavbu D a R. Pokiaľ by sme to tak urobili, tak ročný výber mýta je cca 200mil. EUR. Čiže do konca roka 2020 by to od roku 2017 mohlo byť až 600mil. EUR a za to už sa dajú postaviť celkom pekné kilometre, napr. aj obchvat PO R4. možno by ale rozumnejšie využiť peniaze na PPP. Ak ročná splátka obchvatu BA je 68mil. EUR (za cca 40km diaľnice), potom ostáva ešte 132 mil. EUR a to by mohlo byť až 80km nových ciest, samozrejme podľa náročnosti úseku.

Každopádne kritické úseky by nám to pomohlo vyriešiť a nemuseli by sme znižovať tempo výstavby a od roku 2021 by sme mali nový balík eurofondov. A to už by sme do roku 2027 mohli mať fakt slušnú diaľničnú sieť a PO by bol za vodou.. :)
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 103
Založený: 14. Apr 2016 18:07

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod ecce » 19. Máj 2016 21:31

Peniaze z myta su take iste peniaze ako ine. Ci ich budeme viazat na stavbu dialnic alebo nie, je jedno, lebo viac penazi vdaka tomu nevznikne (je to to iste, ako stavat z rozpoctu).
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod ANDi » 19. Máj 2016 21:53

Ale peniaze z myta idu niekam na Belize, nie do statnej kasy.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.