Stránka 1 z 103

R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2007 22:42
od Dialniciar
Prešov, severný obchvat :arrow:

Nasledujúce informácie čerpám z NDS bez toho, aby som ich overoval:

Predpokladaný začiatok výstavby: 12/2010
Predpokladané ukončenie výstavby: 12/2013
Štátna expertíza: 10.804.993.000,00 v SKK bez DPH v cenovej úrovni 2005
Dĺžka: 14030 m

Rýchlostná cesta R4 rieši napojenie diaľnice D1 na rýchlostnú cestu R4 Kapušany - Svidník, čo zabezpečí odklonenie tranzitnej dopravy v smere Východ - Západ z centra mesta Prešov.

Tunely:
V rámci výstavby tohto úseku je projektovaná výstavba 2 tunelov:
- tunel Bykoš (690 m)
- tunel Okruhliak (1610 m)

Mosty:
Na úseku sa vybuduje celkom 11 mostných objektov, z toho:
- 8 na rýchlostnej ceste
- 3 nad rýchlostnou cestou

Križovatky:
Počet križovatiek: 3

Prostredníctvom 2 mimoúrovňových križovatiek bude zabezpečené prerozdelenie tranzitnej dopravy na komunikačný systém mesta. Križovatka Dúbrava zabezpečí vylúčenie tranzitnej dopravy v smere Sever - Juh z centrálnej mestskej zóny ako aj priame napojenie cesty I/68 na D1 a R4.

Životné prostredie:
V mieste prekročenia prípustnej hladiny hluku budú navrhnuté protihlukové steny dlhé 950 m. Odvedenie zrážkovej vody z vozovky je zabezpečené cestnou kanalizáciou, opatrenou pred vyústením do vodných tokov čistiacim zariadením. Za vyrúbanú zeleň bude vykonaná náhradná výsadba zelene.

Vyvolané investície:
Stavba si vyžiada preložky telefónnych vedení, VN a NN vedení, vodovodov, plynovodov.

Zdroj: NDS, http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... =2&prm2=70

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2007 20:10
od Jurislav
Dialniciar napísal:Rýchlostná cesta R4 rieši napojenie diaľnice D1 na rýchlostnú cestu R4 Kapušany - Svidník

Čo je toto za bludná veta? možno som debil ja, ale nechápem. R4 rieši napojenie na R4 :?: :idea: :roll:

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2007 08:35
od Tomas PO
Jurislav napísal:
Dialniciar napísal:Rýchlostná cesta R4 rieši napojenie diaľnice D1 na rýchlostnú cestu R4 Kapušany - Svidník

Čo je toto za bludná veta? možno som debil ja, ale nechápem. R4 rieši napojenie na R4 :?: :idea: :roll:

Asi v zmysle, ze severny obchvat PO riesi napojenie R4 od Kapusian na D1.

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2007 12:55
od Jurislav
Vdaka za vysvetlenie :wink:

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2007 16:58
od Branco
Podľa predbežmého oznámenioa ÚVO mal byť tender na vypracovanie dokumentácie pre územné rozhodnutie vyhlásený 31.5.2007:

http://www.uvo.gov.sk/vestnik/hladaj07.php?rok=07&vcislo=73&tabulka=predb07&retazec=pre%B9ov&aalebo=a

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2007 15:10
od aquila
podla programu verejnych prac by mal stat asi 10 miliard korun a vystavba by mala zacat do roku 2010

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2007 15:49
od i15
10 miliard, 2 tunely, R4... proste neverim, ze v roku 2010 zacnu :)

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2007 09:21
od sezbrzni
tunel D1 PO zapad - PO juh nebude, lebo drahe a cas a atd, ale 2 tunely na R4 PO sever budu?

normalne sranda :shock: :)

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2007 09:36
od i15
bez PO zapad - PO juh by po severnom obchvate nikto smerujuci po trase R4 ani nejazdil :)

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2007 16:00
od H16-85
aquila napísal:podla programu verejnych prac by mal stat asi 10 miliard korun a vystavba by mala zacat do roku 2010


To sa nezačne. Budú radi, ak sa v r. 2009-2010 začne D1.

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2007 09:40
od Tomas PO
teoretik napísal:bez PO zapad - PO juh by po severnom obchvate nikto smerujuci po trase R4 ani nejazdil :)

To je pravda.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2008 11:30
od sergej
NDS vyhlásila verejné obstarávanie na vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru (DSZ) a dokumentácie na územné rozhodnutie (DÚR) stavby rýchlostnej cesty R4 Prešov - severný obchvat v predpokladanej hodnote 20 mil. SKK bez DPH s termínom ukončenia 31.10.2008.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2008 11:37
od Tomas PO
Sergej napísal:NDS vyhlásila verejné obstarávanie na vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru (DSZ) a dokumentácie na územné rozhodnutie (DÚR) stavby rýchlostnej cesty R4 Prešov - severný obchvat v predpokladanej hodnote 20 mil. SKK bez DPH s termínom ukončenia 31.10.2008.

Cize trasovanie, plan vystavby a s tym spojene veci?

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2008 15:19
od Thomas
Proč se vlastně upustilo od vedení R4 okolo jihovýchodu Prešova? vzhledem ke směrování R4 by to bylo logičtější.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2008 16:24
od Koksolam
Thomas napísal:Proč se vlastně upustilo od vedení R4 okolo jihovýchodu Prešova? vzhledem ke směrování R4 by to bylo logičtější.


Asi koli tomu ze treba pokryt sever, cesta na Sabinov a dalej na spominane Kapusany, juho vychodom by to slo len o Kapusany a tie jedine nehoria v sucasnosti, skor smer z D1, teraz 1/18 na Sabinov , plus stavat D1 a R4 tak blizko seba, to by nebolo prilis efektivne riesenie

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2008 16:27
od Tomas PO
Thomas napísal:Proč se vlastně upustilo od vedení R4 okolo jihovýchodu Prešova? vzhledem ke směrování R4 by to bylo logičtější.

Lebo sa tym vyriesi dopravna situacia v Presove "jednou ranou". R4 trasovana severozapadne a vyustujuca pred tunelom na D1 (a dalej vedena v peazi s D1) vyriesi vsetky krizujuce sa smery v Presove. Ak by bola R4 trasovana juhovychodne, smer od Svidnika na Poprad, ako aj na smer od Starej Lubovne na Poprad a na Kosice by stale musel prechadzat mestom. Takto R4-ka pozbiera vsetky smery v PO a cez D1 bude zabezpeceny dalsi tranzit.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2008 16:29
od Koksolam
Tomas PO, vidis ako krasne sa daju rovnake veci vysvetlit rovnakym sposobom, musim uznat ze si to vysvetlil odbornejsie, dakujem

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2008 16:34
od Thomas
Jenže právě směr KE - Svidník na tom dobře nebude :-) Ale pochopil jsem.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2008 16:37
od Koksolam
Thomas napísal:Jenže právě směr KE - Svidník na tom dobře nebude :-) Ale pochopil jsem.


Tranzit KE Svidnik bude OK, ked sa postavi D1 full aj s obchvatom a R4 a severny obchvat tiez, dovtedy ale samo o sebe smer KE Svidnik fakt nehori, aj ked tie kamiony tiez nemusim, ta 1000 denne cez Svidnik nejde smer KE Svidnik ale skor UA PL cez tu trasu

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2008 16:37
od Tomas PO
Koksolam napísal:Tomas PO, vidis ako krasne sa daju rovnake veci vysvetlit rovnakym sposobom, musim uznat ze si to vysvetlil odbornejsie, dakujem

Hoci som Presovcan, velmi som Tvojmu vysvetleniu nepochopil :) Treba pokryt sever, sak to by pokryvali oba varianty :)

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2008 16:39
od Koksolam
Tomas PO napísal:
Koksolam napísal:Tomas PO, vidis ako krasne sa daju rovnake veci vysvetlit rovnakym sposobom, musim uznat ze si to vysvetlil odbornejsie, dakujem

Hoci som Presovcan, velmi som Tvojmu vysvetleniu nepochopil :) Treba pokryt sever, sak to by pokryvali oba varianty :)


Ten severnejsi je lepsi, sukromy pohlad na vec ;-) skor postavitelny .

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2008 16:41
od Tomas PO
Koksolam napísal:
Thomas napísal:Jenže právě směr KE - Svidník na tom dobře nebude :-) Ale pochopil jsem.


Tranzit KE Svidnik bude OK, ked sa postavi D1 full aj s obchvatom a R4 a severny obchvat tiez, dovtedy ale samo o sebe smer KE Svidnik fakt nehori, aj ked tie kamiony tiez nemusim, ta 1000 denne cez Svidnik nejde smer KE Svidnik ale skor UA PL cez tu trasu

Praveze smer KE-Svidnik je pre Presov kriticky, prechadza stredom mesta a krizuje hlavnu dopravnu tepnu najvacsieho sidliska v PO zo zvyskom mesta. Preto v case spicky na poddimenzovanych uzkych ulickach a krizovatkach vznikaju zapchy typu "vsetky smery stoja".
Tento smer by bol d KE vedeny tunelom na D1, a potom severo-zapadnym variantom az za Presov pred Kapusany, pricom by obsluzil aj smer od Sabinova/Starej Lubovne.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2008 16:42
od Tomas PO
Koksolam napísal:
Tomas PO napísal:
Koksolam napísal:Tomas PO, vidis ako krasne sa daju rovnake veci vysvetlit rovnakym sposobom, musim uznat ze si to vysvetlil odbornejsie, dakujem

Hoci som Presovcan, velmi som Tvojmu vysvetleniu nepochopil :) Treba pokryt sever, sak to by pokryvali oba varianty :)


Ten severnejsi je lepsi, sukromy pohlad na vec ;-) skor postavitelny .

Ale neriesi Sabinov a Svidnik-PP. Opat kolaps v centre.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2008 16:46
od Koksolam
Tomas PO napísal:
Koksolam napísal:
Tomas PO napísal:
Koksolam napísal:Tomas PO, vidis ako krasne sa daju rovnake veci vysvetlit rovnakym sposobom, musim uznat ze si to vysvetlil odbornejsie, dakujem

Hoci som Presovcan, velmi som Tvojmu vysvetleniu nepochopil :) Treba pokryt sever, sak to by pokryvali oba varianty :)


Ten severnejsi je lepsi, sukromy pohlad na vec ;-) skor postavitelny .

Ale neriesi Sabinov a Svidnik-PP. Opat kolaps v centre.


Dobre,. na rovinu, je tam nebezpecne podolovane uzemie, je to risk to tam stavat kde myslis, tam su 4 pruhy skoro vsade az na usek pri Zel stanici, cize kolaps robia semafory, ktore su v PO nastavene dost "kvalitne", a Sekcov je specialitka

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2008 16:49
od Tomas PO
Koksolam napísal:Dobre,. na rovinu, je tam nebezpecne podolovane uzemie, je to risk to tam stavat kde myslis, tam su 4 pruhy skoro vsade az na usek pri Zel stanici, cize kolaps robia semafory, ktore su v PO nastavene dost "kvalitne", a Sekcov je specialitka

Svata pravda. Velmi jednoducho, za kratky cas a relativne male peniaze by sa tymto smerom dal spravit prietah mestom. To by bol stale iba prietah, nie obchvat.