Moderátor: Moderátori
jarino napísal:mbrasko napísal:
Upozornil by som, že preložka 1/68 v štúdii realizovateľnosti je uvažovaná iba v úseku od SO PO na Dúbrave po križovatku s Rusínskou s cenou 138 mil. eur a dĺžkou 6,6 km. Vraj ďalej by to iba zvyšovalo náklady a zhoršilo dopravu. Alternatívne povedané, križovatka ZVL je naprojektovaná a pomaly už aj zrealizovaná úplne zle, ak by sme tam mali ťahať preložku 1/68.
Neviem prečo to navrhli tak trasovať. Načo ku sídlisku Sekčov? Rusínka a Lesík Delostrelcov s križovatkou sú problémové, tak tam ukončime preložku 1/68...
A už absolútne netuším, prečo na Duklianskej, arm.gen.L Svobodu atď. majú potrebu navrhovať kruhové objazdy. Arm.gen.L. Svobodu/Prešovská je vyhodnotená v CBA, že by tam nemusel byť problém ani v budúcnosti, tak tam dajme KO pre istotu. To isté 1/18 pri Kapušanoch a jedničky kade-tade po Slovensku.
K VO PO:
"Pri porovnaní územných plánov mesta Prešov a obce Teriakovce dochádza k rozporom v stanovení polohy „východného obchvatu mesta Prešov“ ako aj územia určeného na zastavenie. V súčasnosti je územie medzi Šalgovíkom a Teriakovcami výrazne urbanizované pričom v prípade nerešpektovania polohy uvedenej komunikácie bude v prípade jej budovania potrebný zásah do zastavaného územia. Pri porovnaní so severným obchvatom mesta Prešov bude východný obchvat veľmi významne a výraznejšie zasahovať do zastavaného územia alebo jeho blízkosti. V súčasnosti je zatiaľ vynechaný koridor šírky cca 100 m pre situovanie východného obchvatu z pohľadu zásahu do zastavaného územia kritické."
DrX napísal:No a ked "Keďže dnes sme v stave nedostatku stavebných prác a poznáme ceny, môže to byť menej.“, tak presne preto treba D1 POZ-J stopnut a vysutazit nanovo. A hned mozeme usetrit 200mil EUR>
Stefi napísal:Ta vypocitana uspora hodnoty za peniaze sa vztahuje na zuzenie profilu v celom useku, alebo len PO sever- Kapusany?
Tomas PO napísal:Co sa tyka VO, mesto Presov ho ma v UP.
Tomas PO napísal:Co sa tyka VO, mesto Presov ho ma v UP. Az donedavna to bolo vsetko, puhopuha ciara zakreslena urcitym uzemim. A aj tak sa k tomu pristupovalo, ako virtualna ciara ktora ma k stavbe tak daleko, ze nikto z nas sa toho nedozije. Stale sa totiz planoval JO a SO. A kto by uz veril, ze bude aj JO aj SO aj VO ze...
Nikdy sa ani nepolemizovalo o tom, ze ci VO alebo SO, az kym sa nezobudil jeden nepobozkany analytik. Nepobozkany pisem preto, lebo ako sipkova ruzenka spal az do bodu, kedy je na SO 1.etapa vydane SP a su vykupene pozemky.
V poslednych dnoch uz prebehli informacie o sfinalizovani TS pre VO, nieco sa objavilo uz aj tu na fore. Tolko k faktom.
Vceliak napísal:Tomas PO napísal:Co sa tyka VO, mesto Presov ho ma v UP.
Trošku musím s tebou nesúhlasiť. Ak by bolo počítané s VO, tak by bola stavebná uzávera na území plánovanom pod VO, čo nie je. Apropo, ani kruhák pri ZVL by nemohol byť tak odsúhlasený, ako sa stavia.
No skutocne je v UP. Bolo by zaujimave vediet ci trasovanie ktore je v UP skutocne bolo ciastocne zastavane alebo je tam stavebna uzavera. Tazko sa UP porovnava s klasickou mapou..
eric987 napísal:No skutocne je v UP. Bolo by zaujimave vediet ci trasovanie ktore je v UP skutocne bolo ciastocne zastavane alebo je tam stavebna uzavera. Tazko sa UP porovnava s klasickou mapou..
Ak by bolo povolene stavat v rozpore s platnym uzemnym planom, taketo SP by malo byt neplatne a slo by o ciernu stavbu takze nepredpokladam aby si to niekto vzal na triko.
Co sa tyka SO, podla mna dojde k skrtnutiu tunela Okruhliak a jeho nahradeniu hlbsim zarezom (v najhlbsom mieste ma mat podla FS cca 20 m) + ekoduktom. Ak by sa este skresali estakady v udoli Sekcova (idealne ich nahradenie kratkymi mostami + zregulovanim Sekcova v dotknutom useku), cena by sa dala stlacit v poho aj pod 350 mil. € za cely usek v plnom profile. A to sme skoro pri cenach za vychodny obchvat.
Ako ono sa to nezdá, ale v istých prípadoch je tunel lacnejší variant ako hlboke spevnené zárezy spolu s estakádami.
Modifikovaný severný obchvat má iba tunel Bikoš, tunel Okruhliak bol zmenou priestorovej polohy rýchlostnej cesty, najmä jej úpravou nivelety, odstránený pričom namiesto tunela je navrhovaný otvorený zárez hĺbky max 20 m s dĺžkou cca 300 m. V mieste zárezu je navrhovaný ekodukt nad R4 pre zabezpečenie migrácie lesnej zveri. Zárez je ukončený v údolí nad mestskou časťou Surdok v km 6,9.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 23 hostí.