R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladymyr14 » 16. Jan 2018 18:06

vladymyr14
návštevník
 
Príspevky: 19
Založený: 11. Sep 2014 13:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod andel011 » 16. Jan 2018 18:23

Neviem či to tu už nieje: https://m.youtube.com/watch?v=S1TtzV3wnqU
Vizualizacia 1.etapy
andel011
diskutujúci
 
Príspevky: 89
Založený: 24. Feb 2017 11:26

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 17. Jan 2018 16:43

Informácie k tunelu Bikoš

http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/tu ... ny-obchvat

Neexistuje takéto niečo k Okruhliaku?
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod daphne » 18. Jan 2018 01:56

link je zly , Požadovaná stránka sa nenašla
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 101
Založený: 28. Okt 2017 19:45

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 18. Jan 2018 09:02

Neviem prečo nefunguje,ale ten link bol už v tejto sekcii zverejnený od erik987 dňa 8. decembra. Iba som chcel, či náhodou nie je niekde rozobratý Okruhliak a čo by ušetrili pri polovičnom riešení, či by sa nedalo oponovať HzP o ich nezmyselnom šetrení na nesprávnom mieste. Zo sčítania a porovnania roku 2010 znížili nákladnu dopravu z 9839 na 3900 v roku 2015, čo bol stopercentný tranzit a nie zásobovanie do mesta. Samozrejme aj v roku 2015 bol niejaký tranzit, čiže aj z tých 3900 sa dá uvažovať o tranzite možno podľa laického odhadu jedna tretina napriek uzatvoreniu cesty 21 ako spomínal Yoggy52. Myslím si, že treba argumentovať ministerstvu o nezmyselnosti polovičného obchvatu v druhej etape a v pokračovaní a čo najskoršej výstavbe až po Lipníky.
Ak chceš cestovať, kúpiš si lístok na vlak, nasadneš a ideš do cieľa, nevystupuješ s nasadnutého rychlíka.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 18. Jan 2018 11:17

Tak mi sme sa tu rozpisovali o intenzitách a dnes som narazil na článok, prečo tie úsporne opatrenia a z čoho vychádzali odborníci z HzP.
Za bernú mincu zobrali oklieštené sčítanie dopravy roku 2015, neporovnali to z rokom 2010 a nevzali od úvahy presmerovanie dopravy od Prešova pri uzavretí cesty 21 rôznými inými smermi.
Pravdepodobne nevzali do úvahy koridor R4/D1 Prešov - Poprad, keďže ho vôbec nespomínajú.

Citujem z článku:
"Z akých podkladov vychádzate?
Z dokumentov a predpokladov ministerstva dopravy, predovšetkým zo štúdie uskutočniteľnosti pre koridor D1/R2/R4 Prešov – Košice – Bidovce z marca 2015. Pri odhade podielu tranzitnej dopravy vychádzame z najnovšieho prieskumu dopravnej mobility NDS z roku 2015. NDS pripravuje nový dopravný model, ktorý prinesie nové odhady o výhľadových intenzitách a bude súčasťou aktualizovanej štúdie uskutočniteľnosti.

Prečo zrazu menej pruhov?
Doteraz odhadované výhľadové počty áut na severnom obchvate budú nižšie ako maximálna kapacita dvojpruhových rýchlostných ciest. Kapacita cesty sa odvíja aj od počtu pomalých áut (nákladné), stúpania a krivoľakosti cesty."


Tu treba rozumieť, že netypicka štvorpruhová cesta pri letisku v Prešove má ešte veľké kapacity s výhľadom na rok 2025? A Prečo rok 2025, lebo dovtedy ak to pozastavia sa oddialia o tri roky ako to vyplýva z článku, tak nebude sprejazdnený polovičný profil ani v roku 2025, keď plánovane ukončenie plného profilu bolo na 2022 a ak počítame s časovými sklzmi, ktoré na Slovensku nie sú výnimkov tak 2023+3roky zdržanie. Tak skutočná rentabilita.

Citujem z článku:
"Znamenali by zmeny zdržanie?
V prípade zníženie počtu pruhov by nemali zmeny na polovičný profil spôsobiť žiadne zdržanie. Zmena trasovania (vynechanie tunela) v prípade druhej časti severného obchvatu môže spôsobiť zdržanie približne o 1-3 roky kvôli novému posúdeniu vplyvov na životné prostredie a úprave dokumentácie na stavebné povolenie a ponuku."


Majú sa prešovčania na čo tešiť, len čo je pravda. Časovo nekoncepčná výstavba s frázou "Po nás potopa" a môžu sa tešiť po výstavbe ciest v Poľsku a Maďarsku "Via Carpatia"
bližšie:
http://www.finance.gov.sk/Default.aspx?CatID=11382

A ešte k zložitému počítaniu maximálnej zaťaženosti ciest dám odkaz, len škoda, že to nevypočítali HzP vo variante štvorpruh pri letisku, hypoteticky polprofil na plánovanom obchvate pred tunelom Okruhliak. Nesmeli by zabudnúť na reálne sčítavanie a porovnanie vývoja dopravy aj s pred roka 2015, najmä 2010.

http://svf.uniza.sk/kcs/data/predmety/v ... ikacii.pdf
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 18. Jan 2018 11:58

Ešte doplním to časové meškanie, že je už teraz skutočne článkom s Monitoringu.

viewtopic.php?f=63&t=20271
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 18. Jan 2018 13:40

Niečo k tomu sčítaniu:
"Celoštátne sčítanie dopravy v roku 2015 prebehlo v zmysle novej „Metodiky výkonu a vyhodnotenia celoštátneho sčítania dopravy 2015“ schválenej MDVRR SR dňa 30.6.2015, tzn. výsledky nie je možné priamo porovnať s výsledkami z predchádzajúcich období.
1. Pre výsledky zo sčítania dopravy v roku 2010 a ostatných predošlých platí, že hodnota

„T“ je súčet počtu všetkých druhov nákladných vozidiel a počtu prívesov

„S“ je súčet počtu osobných vozidiel, počtu všetkých druhov nákladných vozidiel, počtu prívesov, počtu motocyklov

2. Pre výsledky zo sčítania dopravy v roku 2015 platí, že hodnota

„T“ je súčet počtu všetkých druhov nákladných vozidiel

„S“ je súčet počtu osobných vozidiel, počtu všetkých druhov nákladných vozidiel, počtu motocyklov

tzn. že nákladné vozidlá s prívesmi a ťahače s návesmi sa na rozdiel od predchádzajúcich CSD počítajú za jedno vozidlo."

V tom Stropkove napočítali tak 1700-2000 kamiónov. Na hranici cca podobné čísla. Bohužiaľ nič prevratné, kvôli čomu by sa mali stavať miliardové stavby...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 18. Jan 2018 18:49

Odpoveď pre Jarina.

Kto chce aby sa nestavalo bude hľadať možnosti aj v intenzitách ako HzP alebo ty Jarino a spochybniť oprávnenosť výstavby a kto chce aby sa už necúvalo ale stavalo, bude argumentovať pre.

viewtopic.php?f=35&t=23119


Ja som pre a pohrajem sa opäť s číslami.
Myslím, že čísla osobných vozidiel sú jasné, tam sa dvakrát nepočítalo, v roku 2010 bolo 17 947 a v roku 2015 bolo 18 393 čo je dosť malý rozdiel. Aby sa nezvýšila intenzita dopravy, tak by to muselo byť cca 150 osobných vozidiel s prívesnými vozíkmi. Ak by si bol detailista, tak jedine že by si chcel namietať započítanie prívesných vozíkov, čo by nebola pri týchto číslach veľká zmena.

Ak porovnám nákladne vozidla a chcem byť reálny, vozidla prichádzajúce od BJ nebudem deliť dvomi a odpočítam ich od skutočného stavu, pričom v roku 2010 ich bolo 1019 a v roku 2015 ich bolo 1118. Je to z tohto dôvodu lebo z tohto smeru nákladne TIR alebo jazdne súpravy jazdia sporadicky čo dokazuje aj porovnanie resp. zvýšenie o 99 vozidiel. Alebo to bolo 44 kusov nákladných súprav resp. ťahače s návesmi?.

Čo sa týka celkového sčítania nákladných vozidiel tak v roku 2010 ich bolo 9849 a v roku 2015 ich bolo 3900. Odpočítaním 9849 – 1019 a delením dvoma je celkovo 4415 v roku 2010
Čiže v roku 2010 podľa Jarinovích pripomienok by štatisticky ostalo aj tak 27844 mínus 4415 je 23429 vozidiel a do máš v tom počte všetky autobusy , ktoré prešli spriemerovane úsekom iba ako polovica autobusov. INEKO to odhadlo na intenzitu 26536 vozidiel. A pri sčítani vozidiel v roku 2015 je 22341 vozidiel. A ešte jedná nepresnosť v sčítaní v roku 2015, že nákladná doprava bola roztrieštená a vyhýbala sa Prešovu z dôvodu stavebných prác vnútorného obchvatu Prešova pri ZVL, a tejto križovatke sa nedalo pri opúšťaní Prešova v smere na Košice vyhnúť ako aj uzavretím cesty 21 počas sčítavania. Cca 23000 vozidiel je málo a čo bude v roku 2025 bez reálnej dostavby severného obchvatu?
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 18. Jan 2018 19:44

Doplním ešte koeficienty prognózovania intenzit dopravy v tabuľkách do roku 2040.


gallery/image_page.php?album_id=258&image_id=38834
gallery/image_page.php?album_id=223&image_id=38835
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 18. Jan 2018 20:05

jarino napísal:Niečo k tomu sčítaniu:
"Celoštátne sčítanie dopravy v roku 2015 prebehlo v zmysle novej „Metodiky výkonu a vyhodnotenia celoštátneho sčítania dopravy 2015“ schválenej MDVRR SR dňa 30.6.2015, tzn. výsledky nie je možné priamo porovnať ...


Super zmenime metodiku a zrazu niet aut... :roll:
A Michalovce sa nedockaju dialnice ani o 40 rokov. :)
Ved dovtedy zmenia metodiku este aspon 4krat...

Cize cim neskor tym viac hra cas v neprospech regionov bez dialnic... Vivat Slovakia!
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 19. Jan 2018 13:24

Po predošlých reakciách mi nedá a ešte raz sa vrátim k intenzitám a oprávnenosti výstavby v plnom profile aj s príslušnými tunelmi. Nezoberiem do úvahy bezpečnostné hľadisko, ani výluku vozidiel z dôvodu výstavby vnútorného obchvatu Prešova a uzavretia cesty 21 počas sčítania ale len *** s intenzít z roku 2015, podľa rovnakej metodiky sčítania v tom istom roku v rámci SR.

Ak pred Žilinou zo severu je intenzita 20145 pri Krásne nad Kysucou z juhu je intenzita 14176, no najviac z juhu Radoľe intenzita 21743, pričom je tam naplánovaná stavba v parametroch D1, nikto nespochybňuje, že sa má stavať v plnom a nie polovičnom profile a dokonca na pilieroch, keďže tunel bol vylúčený. Nezaslúži si Prešov obchvat pri intenzite 22341 v plnom profile, ak je to stále väčšia intenzita?
Ak pred Zvolenom z východu je intenzita 12 890 alebo Zvolenskej Slatine15923 a tu tiež nikto neuvažuje nad polovičným profilom a dokonca aj s polovičným tunelom, ktorého dĺžka môže byť od do metrov. Nezaslúži si Prešov obchvat pri intenzite 22341 v plnom profile, ak je to stále väčšia intenzita?

Ďalej pokračovanie R4 od Kapušian na Lipníky, nezaslúži si tento úsek vybudovanie a dokonca v plnom profile? Keď pri Zvolenskej Slatine je intenzita 15923, pri Vigľaši 14357, pri Kriváni 11493, kde sú už v plnom profile vystavané úseky R2, a pri Mýtnej 11203 sa bude budovať v plnom profile na pilieroch (možno aj pri Lipníkoch no podstatne kratší úsek) a pri Lovinobani s intenzitami 9641 uvažujúc v polovičnom profile, čo sa dá porovnať s intenzitami R2 od Košíc Šace až po Turňu nad Bodvou resp. koniec úseku Včeláre (za Šacou 11010, pred Moldavou nad Bodvou 10140, pred Turňou nad Bodvou 8826, pri Včelároch 5809, pred Jablonovom na Turňou 5792, ináč lacná stavba na rovine s niekoľkými mostami)

Ale taktiež na D1 v smere od Bidoviec resp. Dargova po Michalovce, kde intenzity sú Svinica 9802, Dargov 9503, Tušice 8183, za Pozdišovcami 10444 a Zalužice 8369, takže v polovičnom profile výstavba v pohode hoci bez Dargovského tunela. Budem sa opakovať ale pri Krásne nad Kysucou zo severu za Čadcou je 15053 ale diaľnica v plnom profile s inými parametrami zväčša na pilieroch.. Pri dvakrát menšej intenzite na R3 skoro v celom úseku ako pri Lipníkoch výstavba v polovičnom profile a v horších geologických podmienkach. Tiež začína dochádzať ľuďom od Zvolena na juh trpezlivosť o sľuboch a začatí výstavby v smere na Krupinu a ďalej na Maďarsko, pričom intenzity sú oveľa menšie ako pri Lipníkoch. Donoval sa nedotýkam, lebo tam je intenzita o jednu tretinu nižšia ako pri Lipníkoch. Alebo je to kvôli tomu, že východ? Tu chcem ešte podotknúť, že za MUK Kapušany by mala byť R2 projektovaná aj výjazdom a pripojením na cestu druhej triedy na Bardejov či už mostom ponad železničnú trať, tak aj zárezom do kopca. Je to zhruba len jeden až dva kilometre na križovatku Bardejov, Kapušany, Podhorany a zvýši sa bezpečnosť pri škole v Kapušanoch, kde vznikajú často kolízie. Ale to je mimo OT s frázou „snívajte s nami“, hoci po roku 2025 veľký problém a do 2030 hádam aj vyriešený.

Cena môže byť rozumným postupným súťažením nižšia a tak ako diskutujúci v jednom z predošlých príspevkov uviedol, nech dajú záujemcovia cenovú ponuku na plný a polovičný profil, hoci s polovičným profilom nesúhlasím. Niejaký ústupok a priestor na vyjednávanie cien s porovnaním nacenení stavby záujemcami by mohol s toho byť.
Alebo si niekto myslí, že po prerobení projektu, ktorý opäť niečo stojí, straty času dokiaľ sa to začne stavať a o napríklad len päť rokov neskôr to bude lacnejšie, keď dovtedy stúpnu ceny pozemkov, stúpnu valorizovaním mzdy hoci len 4.8% ako v tomto roku vynásobením pravidelným zvyšovaním v piatich rokoch mzdy, dôjde k nižším stavebným nákladom ako teraz? Prognózuj a rozmýšľaj! Už pri vypracovaní EIA treba pripomienkovať a potom už len dozerať, aby nebola cena nákladov neúmerne zvyšovaná. Nato ihneď vyčleniť a vykupovať pozemky, lebo ich cena nebude nikdy klesať, ale schválením územného plánu vďaka rôznym špekulantom len stúpať (V Prešove s tým už majú skúsenosť.). MUK projektovať len tie najnutnejšie miesta vzhľadom na intenzitu a infraštruktúru cestnej siete dodatočné MUK nech znášajú majitelia priemyselných parkov, podnikov a nie ako ústretovosť zo strany štátu.

Ani z rozbehnutého vlaku sa nevyskakuje a keď sa vyskočí, vzniknú ti ďalšie náklady lebo do cieľa sa potrebuješ dostať.

A k záverečnej vete Dendíka,: Nech sa Bratislavčania zobudia a najmä vláda, aby východniari chodili zarábať na západ priemyselného Slovenska. To keď opustia manželov, manželky, nech za to stojí a zarobí sa viac v zahraničí. A druhým dôležitým odkazom pre nich je, že stimuly na presťahovanie nie sú nikdy dostatočné na to, aby deti zanechali starých rodičov napospas neprispôsobivým, ktorých vďaka štedrej sociálnej politike pribúda a mohli si privyrábať ich okrádaním, podvodmi, dokonca siahať im na životy a to som ešte mierny.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod fh » 19. Jan 2018 17:45

Celkom súhlas s tvojim príspevkom, len si to na záver trochu zabil klasickým útokom na Bratislavčanov, ktorí akože môžu za problémy východu, ver mi boli by radšej keby bolo viac práce u vás aby tvoji súkmeňovci nemuseli do totej Blavy :D aj keď tie korýtka sú lákavé, tak ako kedysi v Prahe 8) . Keď tak už vláda ktorú si volíte aj na východe a potom aj vlastná samospráva, keď sa pozriem na Kechnec vidím že tam to celkom aj ide. Ale to už je do inej témy.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 19. Jan 2018 18:41

Prepáč ale tam sa rozhoduje a východniari medzi ktorých som patril jednu dobu aj ja, takmer 5 rokov týžňovkartenia, zas veľke slovo nemajú, Je to ako v politike, nadávajú na východniarov, tiež severanov, ale keby ich nemali, nemohli by byť šefovia na rôznych medzičlánkoch, ktoré su dosť podstatné, lebo oni podávaju info vyšším a tí hoci sú aj z východu alebo severu nevedia čo sa im všetko podsúvá. Zopakujem sa, presne ako v politike a nech mi ostatní prepáčia za to OT. A ten Kechnec, pomaly utekajú investori resp. sa sťahujú, kde dostanú niejakú výhodu. Nový park pri Veľkej Ide, pri letisku v Košiciach a plánovaný medzi Cesticami a Čečejovcami, len mzdy niečo nad minimom. Ešte že U.S:Steel to drží s vyšším priemerom a dá zarobiť aj dochádzajúcim až s pomerných diaľava to od Michaloviec, Trebišova, Sabinova, Svidníka.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod fh » 19. Jan 2018 19:05

Aby nedošlo k nedorozumeniu, úseky týkajúce sa Prešova podľa mňa už mali byť v prevádzke alebo aspoň pred dokončením. Čo sa týka rozhodovania o tom čo kam a kedy, to je o politike a nie o obyvateľoch Bratislavy, na úradoch a ministerstvách sú politickí nominanti, ľudia z celého Slovenska , len si dajú trvalý pobyt v Bratislave.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 19. Jan 2018 22:11

Suhlasím s Tebou, ale ak nie všetci určita skupina má na tom podiel, a za ostatných sa ospravedlňujem. je v tom veľa politiky. :D
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 20. Jan 2018 13:44

jarino napísal:Niečo k tomu sčítaniu:
"Celoštátne... ...Bohužiaľ nič prevratné, kvôli čomu by sa mali stavať miliardové stavby...


Zaujimave ako Vlad pise je ze sa k stavbe D a RC na inych miestach Svk neviedla takato vojna o plnoprofil... Dik za tie intenzity,len fakty pomozu. Tak sa pytam: Je nejaky iny racionalny dovod okrem naznacovaj zavisti/ziarlivosti? Alebo to je Jaro aj tym ze vsetky prachy rozkradnute tak nech su vych.spokojni aj s polovicatym riesenim? NIE, nie sme ludia 2.kategorie! :)

Fassa 5-ta automobilka pri Pestanoch v okruhu 200km od BA. Preco asi? Ved tu neni su normalne cesty... Sorry za OT ale nie je to celkom OT. Ziadame to iste co ZA BB KE a BA nic viac nic menej :wink:
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Yoggy52 » 20. Jan 2018 14:31

Vychodniari, pripravte sa na separatizmus :D
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 20. Jan 2018 18:45

Žeby sme sa pripojili ku Zakarpatiu a vytvorili nový štát? :)


Ale teraz vážne, tento článok sa mi nechcelo hľadať, tak som ho možno aj ja ešte raz vložil, no pekne sa dá porovnať rozsah piatich rokov ale hlavne jeho aktuálnosť napriek rozostavanosti poniektorých ciest.
Firmy sa tu nehrnú a nova infoška, že aj pri Piešťanoch automobilka? Pre koho? Lacnú pracovnú silu z cudziny a zisky na západ EU?


viewtopic.php?f=35&t=23124
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 20. Jan 2018 18:57

Nezaslúži si Prešov obchvat pri intenzite 22341 v plnom profile, ak je to stále väčšia intenzita?


to nie je otazka zasluzi/nezasluzi. je zrejme ze velka cast z tych 22.341 po obchvate nepojde na rozdiel od inych usekov kde nie je taky zdroj/ciel dopravy ako PO. cize intenzity nebudu take aby bol nutny plny profil.

z fondov sa stavali drahe useky v plnom profile a fondy sa minuly. vacsina ludi si to tak ziada lebo im ide hlavne o komfort. mna ale udivuje to ze aj ked uz kazdy vie ze fondy uz nie su, stavat sa bude z rozpoctu a bez obmedzenia dlhovej brzdy to bude malo usekov tak stale nechapu ze 80 mil. uspora znamena sancu stavat a bez uspory to moze znamenat ze sa stavat vobec nebude.

btw. prezrel som si stranku ohladom kt. sa tu diskutovalo o vykupe pozemkov a podla nej na druhej etape este zdaleka nie su vykupene vsetky pozemky cize nie je najlepsie pripraveny usek a o 1-2 roky ho este mozu dobehnut dalsie. podotykam ze dialnica od vazca po PO bola priorita uz davno a poslednych 15 rokov absolutna priorita. teraz aj JZO. vsetko z najistejsich penazi - eurofondov. a predsa ekonomicke vysledky si dovolim tvrdit su najslabsie zo vsetkych krajov.

Celkom súhlas s tvojim príspevkom, len si to na záver trochu zabil klasickým útokom na Bratislavčanov, ktorí akože môžu za problémy východu, ver mi boli by radšej keby bolo viac práce u vás aby tvoji súkmeňovci nemuseli do totej Blavy :D aj keď tie korýtka sú lákavé, tak ako kedysi v Prahe 8) . Keď tak už vláda ktorú si volíte aj na východe a potom aj vlastná samospráva, keď sa pozriem na Kechnec vidím že tam to celkom aj ide. Ale to už je do inej témy.


mna by velmi zaujimalo ze ak by ostalo CS tak ako by vyzerala BA a kolko prace by tam bolo. som si vsak isty ze ovela-ovela menej ako ked je hlavne mesto. kechnec....tak ako zavality chlap nikdy nevyhra zlato na 100 metrovom sprinte aj ked bude trenovat denne 12 hodin, tak ani kechcec by nebol tam kde je keby bol niekde pri PO alebo este dalej.

k tej automobilke....este tak JRL ale amazon je uz vela. za hodinovu mzdu menej ako 5 eur medzi TT a NR. :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 21. Jan 2018 11:57

Krásne ste sa v predošlých príspevkov zhrnuto po česky "vyžádili". K tej BA ešte doplním, že nikdy by nebola hlavným mestom, keby Slovensko o toto rozvinuté mesto Uhorska a jej územie vokol nechcelo prísť, lebo v rokoch 1918 až 1920 nič nebolo jednoduché hoci bola podpísaná trianonská dohoda a jasne vytýčené hranice.
A k tej intenzite hoci sa budem opakovať a neberiem do úvahy bezpečnosť, nikde nie sú intenzity väčšie, ako pri PO z východu na celom Slovensku bez vystavaných dialničných a rýchlostných ciest, pričom okolie BA už z vyššie uvedeného neberiem do úvahy. Dokonca aj úsek Lipníky - Kapušany sú až na niektoré úseky D1 v okolí TN od Chocholnej smerom po Bánovce na rovnakej úrovni intenzit. Tak prečo s výrazom "nezaslúži". No nie, tu sa to doslova vyžaduje a v plnom profile. A Devil odrazu šetriť tých Tvojich
devil napísal: vymyslaju sa hluposti a hlavne chceme vsade plne profily a dvojrurove tunely lebo my nepotrebujeme usetrit 20-30-40 percent.

(citácia z 18 strany zo dňa 20.01.2018 v sekcii Info z ministersva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja)
lebo nie ZA, ale východ je bezpredmetné
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 21. Jan 2018 18:16

obavam sa som nepochopil co si chcel napisat ale nevadi. lebo npr. vo meste ZV je na krtakom useku 20.000 intenzita na obycajnej ceste teda 1+1. a podla mojej mienky je 20.000 na beznej ceste je horsi stav ako 22.000 ba 30 ci 40.000 na ceste 2+2 bez ohladu na jej kategoriu.

zopakujem este jednu vec, mindop -vraj- si vybojovalo par desiatok milionov navyse. z toho sa rozbehne R3 tvrdosin, 1. cast R4 PO a R2 mytna s tym ze na dalsie roky musi byt zabezpecene ich financovanie min. v podobnom ale skor vyssom objeme. dalsi adepti su soroska a vasa 2. etapa co su uz drahsie veci. aj preto sa obe zredukovali na poloprofil ale aj tak je otazne ci sa najdu dalsie desiatky mil. rocne. takze buchanim po stole ste na najlepsej ceste aby ste dostali figu borovu...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod vladik67 » 21. Jan 2018 18:50

Devil ak si čítal môj prispevok, tak som kvôli inému diskutujúcemu napísal, že ak budeme vychádzať zo sčítania dopravy z roku 2015, podľa novej metodiky tak intenzity sú na papieri dané presne tak ako som uviedol čiže 12 890 z východu Zvolena.
Budem sa opakovať ale pri Prešove boli napočítané 22341 aj napriek tomu, že v tom čase bola výstavba vnútorneho okruhu Prešova a uzavretá cesta 21, pričom oproti roku 2010 bolo narátaných až cez 26000. Po výstavbe úsekov v Poľsku a Maďarsku to bude ešte viac, tak uznaj, že by sa to malo stavať tiež čo najskôr v plnom profile za rozumne vysúťaženu cenu. Lebo už do budúcna to lacnejšie aj tak nebude.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 21. Jan 2018 20:08

Vidím, že sa tu toho popísalo...
Podľa dopravného modelu vypracovaného pre NDS má byť na 2.etape SO PO v roku 2040 intenzita 12 tisíc vozidiel. Môžeme polemizovať, či je ten dopravný model správny, čo bral do úvahy atď. Ja neverím intenzite 22 tisíc vozidiel na 1. etape SO PO, to sú vysoké čísla, aj keď sa bavíme o roku 2040... Na základe týchto čísel správne NDS (nie Hodnota za peniaze nebodaj ja, čo sa ešte nedozviem :lol: )usúdila, že stačí polovičný profil. Totiž je nutné si uvedomiť jednú dôležitú vec. Prešov je stále krajské mesto s ešte akou takou ponukou pre okolie, takže kopa áut na vstupoch jednoducho má cieľ v meste. Takže hoci na vstupe z východu nech je aj 40 tisíc vozidiel, čo nie je, aj tak SO PO nepreberie drvivú väčšinu intenzít (keby Prešov bol dedinka so 400 občanmi, bolo by to inak...). Tu ide o to a presne na to naráža Hodnota za peniaze, všetky štúdie a koniec koncov aj ja, že pre Prešov existujú lacnejšie alternatívy ktoré mu pomôžu oveľa viac. Presne o tom je Hodnota za peniaze, však je to v tom názve. SO PO mestu pomôže, ale bude to stáť kopu peňazí a nebude to mať taký želaný efekt.

Prešov má zásadný problém s kapacitou existujúcej infraštruktúry. Smer západ - juh dostatočne poriešila dobudovaná Nábrežná (určite sa situácia zlepšila) a definitívne vyrieši D1 obchvat. Máme problém, že hoci sa postaví 1. etapa SO PO, Sabinovská bude mať problémy naďalej. Všetkým je to jasné, riešením je mestská komunikácia. A v podstate keby sa spravia MK3 a MK5 nakomplet, tak aj ten tranzit by to využíval na 100%. Preto už mala dávno prebiehať príprava, aby výstavba začala čo najskôr.

A k tým intenzitám pri Žiline a neviem kde všade. Pri KNM pomôže postaviť už len samotný privádzač do závodu Schaeffler, čo už tvrdím dávno. Možno keby ste niektorí čítali celé fórum pravidelne, tak by ste prišli nato, čo tam kto píše. Lebo napr. devil je posledná osoba na tomto fóre, ktorá obhajuje infraštruktúrne projekty v okolí ZA...
S R2 pri Trenčíne sa neráta, však minule minister oznámil, že Štúdia realizovateľnosti tam nevychádza, tak sa to prerobí (to je už dávny fakt). Minister totiž presadzuje východnú R2, ktorá vychádza ešte horšie. Obchvat Zvolena je v príprave kdesi na začiatku, riešiť či plný alebo polprofil je teraz ešte kus predčasné.
Kriváň - Lovinobaňa je pre slabé intenzity stavať v plnom nie moc hospodárne, no zasa polprofilom vzniknú v podstate dve cesty 1 .triedy vedľa seba. V príslušnej téme sa to riešilo, nejdem to rozoberať.
D1 od Bidoviec na východ má odporúčaný začiatok výstavby po roku 2030, až na jeden úsek...
Kapušany - Lipníky má ešte hodne ďaleko do výstavby. A určite ten úsek má väčší zmysel ako SO PO. A ďalej pokračovať s cestou 1. triedy na Humenné. Presne na to by východniari mali tlačiť, dupľom keď D1 má byť na Zemplíne po roku 2030.

A k tým financiám. Na budúci rok sa v podstate ráta iba so začiatkom výstavby, takže až tak peňazí NDS nebude potrebovať. Problém je, že peniaze v OPII momentálne pre diaľnice nepostačujú, uvidíme ako sa to porieši. Ďalším chybným tvrdením v tejto diskusii je, že na RC je vyčlenených 500 miliónov. Bodaj by, nie je ani polovica z toho. Nevieme ako to bude s eurofondmi po roku 2020, to bude známe čo viem tento rok, narážam hlavne na to, že koľko peňazí Brusel zochce do dopravy dať, miera spolufinancovania, kto bude vyberať projekty atď. To že sa postavili diaľnice ako Brodno - Strážov alebo Svrčinovec - Skalité bolo iba z dôvodu, že boli pripravené projekty a čerpanie na projektoch pri Žiline a RK z istých dôvodov nebolo na takej úrovni ako malo, tak aby neprepadli peniaze, išlo to do výstavby. Teraz je situácia kus iná, k tomu štát plánuje mať vyrovnaný rozpočet v roku 2020, ktovie kedy príde ďalšia kríza, tak sa začína šetriť a Prešov je jeden z tých, ktorý si to na prvý pohľad kus odskáče.

Žiadna 5. automobilka do Piešťan nejde, totiž žiadne autá vyrábať nebudú. Po prvé nie je to ešte isté a po druhé ten podnik už na Považí pôsobí. Síce neviem prečo zrovna Piešťany, ale tak oni zrejme veľmi dobre vedia prečo práve tam.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod JaNY » 22. Jan 2018 01:43

Dobre sa to cita Jarino. Ja myslim ze ti porchaci potrebuju hlavne letisko. Budu nedaleko vyrabat nejake " drobnosti" a priviest odviest nejake komponenty do a z Nemecka.
K SO PO asi tak. Prva etapa moze naberat vecsie intenzity do r 2045 lebo; hranicny most na Mnisku je spraveny,par dalsich vylepseni na 68 sa za 10-15 r uroby( Plavnica a pod). Podla najnovsich info tuna, poliaci chcu vylepsit cestu k hranici. Velky sused nad SK sa rozpina, potrebuje dalsi prechod na juh. Preto tam mozu v buducnosti intenzity medzi PL a HU narast. Ze ta cesta 68 nema charakter prvej triedy je jasne, ale ked po medzinarodnom tahu medzi Giraltovcami a anakondou v S.Stiavniku mozu tiahnut polske kamiony tak po ceste 68 by to bolo to iste.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.