R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod BoroZA » 15. Feb 2017 22:07

Tvoja koncepcia mi pripadá scestná, ak už ani obchvaty najväčších miest v plnom profile nepovažuješ za prioritné... Treba stavať plné profily iba na rovine a pokiaľ možno niekam do poľa a do nezaľudnených oblastí, aby sa čo najviac ušetrilo, však. ;)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod aquila » 15. Feb 2017 22:18

vkladas mi do ust veci, ktore som nepovedal.

slovensko ma obmedzene peniaze a ma sa stavat s rozumom. a nie vsade treba dialnice.

staci sa pozriet do ciech ked uz nie do rakuska a to su bohatsie krajiny.

a nejde o to stavat na rovine a v poli ale s rozmyslom a nie megalomansky.
tie intwnzoty na slovensku su stale mizerne na riesenia ktore sa na istych miestach stvaju.

a chod sa pozriet na obchvat trnavy, ktory je 1+1 a od zaciatku ako jednicka a ziaden polprofil a sialene pomohol a to su v trnave vacsie intenzity ako oklo inych miest kde sa stavaju dialnice...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod BoroZA » 15. Feb 2017 22:31

Hlavne, že na rozdávanie učiteľom/sestrám/lekárom by bolo, ale na dôležitých úsekoch diaľnic budeme šetriť, aby sme im mohli každý rok pridať, však. ;) :D Intenzity dnes sú jedna vec, no uvažovať plocho a bez strednedobého výhľadu je smutné - stavať v treťom najväčšom meste polprofil, v náročnom teréne, pri dnešnej migrácií obyvateľstva za prácou (okresy Svidník a Stropkov sú typickým príkladom), a v trase medzinárodného koridoru, ktorý na poľskej strane pokračujúcej R4 nadobúda čoraz väčšiu strednedobú dôležitosť, je úplne nelogický a pre normálne zmýšľajúcich ľudí až absurdný krok.
Porovnávať ČR s ich prístupom k budovaniu diaľnic, to je naozaj vhodný príklad. Keby si radšej okrem porovnávania neporovnateľného ponúkol iné obstojné riešenie severného obchvatu PO, ktoré nepoškodí ani životné prostredie, ani tranzit, ani miestnych obyvateľov... ;)
Mimochodom, v TT som bol niekoľkokrát, a bez toho, aby som sa chcel niekoho dotknúť - TT je s prepáčením diera, cez ktorú nevedie žiadny medzinárodný koridor, ktorý by si vyžadoval plný profil. Porovnávať TT s PO je absurdné. A zase sme pri cestách na rovine, ktoré ti zrejme viac "voňajú". :D
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 15. Feb 2017 22:38

aquila, niekedy sa Ti divím čo venuješ toľko (zbytočného) času osvete nakoľko niekto nechce pochopiť že problém nie je len v jeho meste/obci a že na všetko čo politici nasľubovali + čo všetko potrebujeme riešiť nedáme ani do 2100.

BoroZA, pridal som príspevok skôr ako som môj odoslal tak zareagujem. Ak nemáme na 2+2 obchvat tretieho najväčšieho mesta tak tam nebudeme stavať nič alebo dáme rozumný kompromis?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 15. Feb 2017 23:04

BoroZA, fakt vymlete prispevky. Praveze v PO sa moze stavat vychodny bochvat po rovine, kludne aj v 8-pruhu, a bude to za lacny peniaz. A praveze pre medzinarodne dolezitu R4 sever-juh je treba vychodny obchvat, nie zapadne naokolo blizsie, co prida 20km. Len megalomanski zilinski tunelari potrebuju vsade naokolo-blizsie 3 plnoprofilove tunely kde netreba ani jeden.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod duro_z_dediny » 15. Feb 2017 23:32

DrX napísal:..Praveze v PO sa moze stavat vychodny bochvat po rovine, kludne aj v 8-pruhu, a bude to za lacny peniaz...

Osobne by som rád s tebou súhlasil, ale Prešovský viceprimátor Kužma má na to presne opačný názor. Vo včerajšej besede dôvodil niečo ako - poddolované územie pod Solivarom, miesto pre ďalší rozvoj mesta Prešov, lukratívne pozemky a z toho vyplývajúci obrovský problém s vykupovaním. Takže nielen Žilinčania chcú tunel. P.S. Besedu nájdeš vo vlákne D1 - POZ-POJ
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 15. Feb 2017 23:51

Ak existuje celoslovensky a medzinarodny zaujem, tak stat predsa nebude preplacat 10x dlhsi a narocnejsi nezmyselny naokolo-blizsie tunelovy variant len kvoli tomu, aby si niekto iny potom mastil kapsy na tych pozemkoch. Ked tam nejaky spekulant bude mat pozemok, tak prosim, obstavat to dialnicou a uvidime, ako dlho tam vydrzi byvat.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Yoggy52 » 16. Feb 2017 00:03

BoroZA napísal:Hlavne, že na rozdávanie učiteľom/sestrám/lekárom by bolo, ale na dôležitých úsekoch diaľnic budeme šetriť, aby sme im mohli každý rok pridať, však. ;) :D Intenzity dnes sú jedna vec, no uvažovať plocho a bez strednedobého výhľadu je smutné - stavať v treťom najväčšom meste polprofil, v náročnom teréne, pri dnešnej migrácií obyvateľstva za prácou (okresy Svidník a Stropkov sú typickým príkladom), a v trase medzinárodného koridoru, ktorý na poľskej strane pokračujúcej R4 nadobúda čoraz väčšiu strednedobú dôležitosť, je úplne nelogický a pre normálne zmýšľajúcich ľudí až absurdný krok.
Porovnávať ČR s ich prístupom k budovaniu diaľnic, to je naozaj vhodný príklad. Keby si radšej okrem porovnávania neporovnateľného ponúkol iné obstojné riešenie severného obchvatu PO, ktoré nepoškodí ani životné prostredie, ani tranzit, ani miestnych obyvateľov... ;)
Mimochodom, v TT som bol niekoľkokrát, a bez toho, aby som sa chcel niekoho dotknúť - TT je s prepáčením diera, cez ktorú nevedie žiadny medzinárodný koridor, ktorý by si vyžadoval plný profil. Porovnávať TT s PO je absurdné. A zase sme pri cestách na rovine, ktoré ti zrejme viac "voňajú". :D

S19 je preto na polskej strane planovana ako jedina stvorprudova(ku slovenskym hraniciam), pretoze prechadza "hustejsim" zaludnenym uzemim a prepojenim napr. aj krosna s Rzeszowom a zosilnenie ich vztahov(aj planovana modernizacia zel. trate), kedze momentalna cesta, je strasna bieda, zatial co R4 plni len funkciu "dialnice do polska" + SO PO

napr. v rovnakom radiuse ma s19 obsluhovat cca 450tisic obyvatelov a R4 len tretinu z toho a to pocitam uz aj 30tisicovi bardejov(aj ked by som asi nemal) :oops:

Osobne som za to aby bol SO PO postaveny v plnom profile a pokracoval az po Lipniky kde by sa rozvetvil na R4 a R9 (poloprofilove)

DrX napísal:Ak existuje celoslovensky a medzinarodny zaujem, tak stat predsa nebude preplacat 10x dlhsi a narocnejsi nezmyselny naokolo-blizsie tunelovy variant len kvoli tomu, aby si niekto iny potom mastil kapsy na tych pozemkoch. Ked tam nejaky spekulant bude mat pozemok, tak prosim, obstavat to dialnicou a uvidime, ako dlho tam vydrzi byvat.


lebo pod SO este nie su vykupene pozemky ze?
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Driver » 16. Feb 2017 01:15


Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Driver » 31. Dec 2010 13:24
Zase sa tu vedie trochu čudná debata,veď predsa dialnice a r-ky majú riešiť tranzit nie primarne dopravu v meste, ale to už bolo prejednané aj v pripade Nitry a r1 to iste plati aj v PO.Aj moj nazor je že NK a MK5 by v meste pomohli viacej ako obchvaty, na druhej strane bez obchvatu na D1 nebude dialnica suvisla.
Co sa týka obchvatu R4 je navrhnutý veľmi nevhodne, minimalne jeden tunel sa mohol vypustit,ale to uz je aj tak pase takze to nebudem riesit, je pravda ze trasa je uz dva roky presne vyznačena, aj som si ju celu prešiel, a niekde je teda teren velmi zložity. ked to bude aktualne možem dat nejake fotky trasy.


Moj prispevok z roku 2010 len dodam že konečne niekoho tam hore osvietilo :D

A ušetríme peniaze, ktore aj tak nemame :D aspoň zatiaľ
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Viktorius » 16. Feb 2017 09:07

Typicky riklad setrenia na nespravnom mieste. Nasi predkovia ani len neuvazovali nad takym nezmyslom.
Viktorius
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 19
Založený: 20. Nov 2013 18:09

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 16. Feb 2017 11:12

Ahojte som tu novy. Zaujimam sa uz dlhsie o stavby v okoli Presova hoci som neprispieval do tohoto fora, citavam ho uz roky.
Zda sa mi dost nespravodlive a cynicke po rokoch predrazenych tendrov na celom Slovensku setrit na Presove. Idu sa tendrovat Zeleznice, aj potom bude take kuvikanie?Uvidime.
A hlavne:
- Kto nazyva magelomanstvom postavenie styroch pruhov v okoli 3 najvacsieho SVK mesta, na krizovatke EU koridorov, mal by sa zamysliet a prejst sa SRBSKOU dialnicou.
- Kto chce stavat obchvaty v polprofile (napr D1) nech premysla dokedy kapacitne taka cesta vydrzi - mysliet aspon na dvadsat-tridsat rokov dopredu... hm?
- Kto vie hladiet do mapy a chapat ako zlozity je geologicky teren okolo Presova? A hlavne rozostavanost na vychodnej periferii - tu sa predsa malo stavat uz pred20.rokmi.
- Kto hovori ze R4 BUDE stat 535 milionov, ked este ziadna sutaz neprebehla?
- Kto zaruci, ze usetrene peniaze z (paskvilu) R4ky budu pouzite napr. na vystavbu MK-3 a MK-5 ked vieme v akom stave je SSC?
a posledne:
Prosim znalych veci, chcel by som namatkovo urobit take porovnania: mozte mi odhadom napisat niekto napisat kolko Eur sa vynalozilo na obchvaty:
1, Ziliny :) toto bude isto zaujimavy udaj... (tri full-profil tunely,estakada ponad hradzu,velkokapacitne mimourovnove krizenia)
2, Banskej bystrice (apropo ake su tam dnes denne intenzity nielen osobakov, ale kamionov-a porovna to so sidl. Sekcov, alebo Duklians.PO toto mi niekto prosim zistite)
hoci BB s PO tazko geograficky porovnavat kedze severny obchvat BB nesmeruje dopravu do ineho statu a asi nieje ani v koridore TENt,ale su podobne velke)
3, Nitry (ak sa to tam nejako da vycislit)

Ak dostanem odpovede na otazky v zarazkach a pri ocislovanych bodoch hadam sa na sa debata posunie spravnym SMEROM:)
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 16. Feb 2017 11:27

A este som nasiel tento zaujimavy obrazok:
https://www.po-kraj.sk/images/gallery/T ... ov_w03.jpg

Zaroven som kontaktoval urad PSK, pretoze posledne medializovane spravy hovoria o nejakej "dohode" (v zmysle upravy na ktorej tu uz niektori uvazujete)
tak uvidim co odpisu, lebo v poslednej vete tohoto clanku:
https://www.po-kraj.sk/sk/samosprava/me ... ancii.html
sa pise ze konplet R4 je mozne zachranit, vak ide iba este len o nevysutazenu cenu.
Tak ak to bude vediet niekto toto postavit za usporu napr. 25% oproti statnemu odhadu tak netreba robit paskvil, ale serioznu cestu na pomery 21 storocia. Ci?
Opravte ma ak zle (voci statu ai mestu) rozmyslam.
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod pohodak » 16. Feb 2017 12:16

- cize ked sa s prepacenim rozdrbali peniaze na nezmyselne useky a parametre inde tak je fer aby sa to spravilo aj v PO? prave vdaka tomuto kratkozrakemu videniu je aj v tvojom PO postavene velke nic. minu sa peniaze na PO a zas budu chybat v MI alebo RS ale ved kaslat na to, tam uz ty nebyvas
- ak potrebujes plny profil o 20 rokov tak vazne ho nema zmysel stavat teraz, napr. Branisko je otvorene 15 rokov a stale bohato kapacitne postacuje jedna rura
- megalomanstvom nie su 4 pruhy na SO ale kludne to mohla byt obycajna jednotka a nie Rka
- stale sa tu toci o tom ze vychodny obchvat bude aj tak raz treba lebo SO veci neporiesi
- nikde som stale nevidel aka bude situacia po dostavani nabreznej, moj subjektivny pocit po polrocnom jazdeni cez PO do KE je, ze to pomoze fakt ze dost
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod caki » 16. Feb 2017 12:52

Dendik napísal:A este som nasiel tento zaujimavy obrazok:
https://www.po-kraj.sk/images/gallery/T ... ov_w03.jpg

to vyzera zaujimavo, zeby posunuli troska severnejsie trasu a vypustili tunel okruhliak? Mozno je to ta verzia co "vybojoval" Kazimir u Erseka
Cast ktora ma stavebne povolenie vyzera nezmenena a snad aspon ta by mohla ist do sutaze tento rok - ma cca 4,3 km vratane tunela bikos
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 16. Feb 2017 12:54

Hlavne, že na rozdávanie učiteľom/sestrám/lekárom by bolo, ale na dôležitých úsekoch diaľnic budeme šetriť, aby sme im mohli každý rok pridať, však. ;) :D Intenzity dnes sú jedna vec, no uvažovať plocho a bez strednedobého výhľadu je smutné - stavať v treťom najväčšom meste polprofil, v náročnom teréne, pri dnešnej migrácií obyvateľstva za prácou (okresy Svidník a Stropkov sú typickým príkladom), a v trase medzinárodného koridoru, ktorý na poľskej strane pokračujúcej R4 nadobúda čoraz väčšiu strednedobú dôležitosť, je úplne nelogický a pre normálne zmýšľajúcich ľudí až absurdný krok.
Porovnávať ČR s ich prístupom k budovaniu diaľnic, to je naozaj vhodný príklad. Keby si radšej okrem porovnávania neporovnateľného ponúkol iné obstojné riešenie severného obchvatu PO, ktoré nepoškodí ani životné prostredie, ani tranzit, ani miestnych obyvateľov... ;)
Mimochodom, v TT som bol niekoľkokrát, a bez toho, aby som sa chcel niekoho dotknúť - TT je s prepáčením diera, cez ktorú nevedie žiadny medzinárodný koridor, ktorý by si vyžadoval plný profil. Porovnávať TT s PO je absurdné. A zase sme pri cestách na rovine, ktoré ti zrejme viac "voňajú". :D


keby si bol ucitel a dostal by si 650 euro v hrubom nastupny plat neviem ci by si napisal toto...inac zase polopravdy...3. najvacsie mesto...na Sk je prve a druhe najvacsie mesto, dlho nic a potom mozno 8-10 miesto, tam by patril PO keby bol v cesku alebo madarsku. a pozri sa ci v tychto krajinach ma kazde 80-100.000 mesto plny profil dialnice ako obchvat. tvoj medzinarodny koridor do polska ma intenzitu asi 2.700 aut na hranicnom prechode v. komarnik. prechod holic, ktory nie je medzinarodny koridor ma 2-3 nasobok. obchvat TT je cely nad 10.000 intenzitou denne stara cast obchvatu atakuje 20.000 aut denne. ide o cestu I. tr. s MUK. to ze TT ma lepsie polohu ako PO sa snad nemusime bavit. cize preco nestacia 2 pruhy okolo PO (?) vzhladom na to ze vacsina dopravy je zdroj ciele je logicke ze obchvaty by mohli budovat ako 2pruhove...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 16. Feb 2017 12:58

Dendik napísal:Ahojte som tu novy...

Nazdar, na železnici kuvikanie podľa mňa nebude. Nikto si ju poriadne nevšíma. A za druhé, tam to akosi osekala štúdia realizovateľnosti.
- nemyslím si, že je nutné polprofil na D1 riešiť. To bol nápad s tým, že podľa predošlých skúseností to ušetrí 1/3 nákladov. Podľa mňa mali pozrieť projekt, cenovú ponuku a už by to nebol taký nástrel ale nejaký približný odhad. Križovatku Vydumanec asi moc neosekáš, až na vetvy na R4, tunel tiež v polprofile nie, za tunelom ten dlhý most ponad Torysu, železnicu a cestu 1. triedy tiež nie a križovatku Prešov-juh tiež nie. No a čo zostáva na polprofil? Pár kilometrov a most ponad Malkovský potok, ktorý by možno nebolo odveci riešiť ako ten v Hrhove, ale to by museli iní posúdiť.
- čo všetko sa v PO malo už stavať. To by bolo na riadne dlhú debatu. Kužma mal v jednom pravdu, tam kde chcú východný obchvat, to sú najlukratívnejšie pozemky v PO a môžu sa robiť prieky zo strany občanov pri každej možnosti. Bude to napísané hnusne. Budú bez obchvatu. Východný obchvat sa plánuje už pekné roky, rečami resp. na papieri. Nevidím to tak tragicky, ak by sa do toho pustili.
- to je predpokladaná cena, pri súčasných konšteláciách veľké zľavy netreba čakať. A v podstate je jedno koľko by to stálo, momentálne nemáme na to peniaze tak či tak.
- nikto nezaručí, v tom je ten fígeľ. Neexistujúce peniaze presunúť na iný projekt, ktorý údajne viac pomôže a deklarovať ušetrené milióny je ukážka vynaliezavosti, ako to podať na verejnosti.
1) 427 + 410 + 255 = 1 092 miliónov eur
2) V BB na obchvate sa to pohybuje od 10 do 20 tisíc vozidiel. Nákladných je cca 2000 až 2600. Mení sa to s úsekmi.
Duklianska cca 25 000 z toho 3500 nákladných
arm. gen. L. Svobodu cca 23 500 vozidiel z toho 3000 nákladných.
Do budúcnosti: http://www.ssc.sk/sk/cinnosti/rozvoj-ce ... u-2015.ssc
3) Neviem
Stačí príspevok v jednej téme, my si to prečítame.
A za severným obchvatom by som neplakal. MK-3 a MK-5 by mestu pomohli viac, ak by sa do nich pustili. Avšak nie sú peniaze ani na jedno ani druhé, tak preto vymýšľajú.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod svaco » 16. Feb 2017 14:23

Pochopil bytom ak by sa stavali cesty na dvojpruh ale tam kde je to vhodnejšie napr Budimír Bíňovce tam kľudne mohol byt 2pruh, prečo nikto neprotestoval ze ide 4pruh okolo dedín pripadne D3 okolo Čadce co išlo teraz. Kde ste boli vtedy Devil a ostatní proti PO naladení diskutéri.


Ak to ti analytici skutočne presadia, tak potom očakávam aj ďalšie 2pruhy napr R2 KE Šaca - Košické Olsany, tam dúfam bude tiez 2pruh a takto sa potom snáď bude pokračovať, kompletne ďalšia dostavba D3 a R2, ak sa uz môže dať 2pruh okolo 3. Najväčšieho mesta potom okolo dedín a mestečiek to snáď bude v pohode.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod BoroZA » 16. Feb 2017 18:21

Devilove intenzity vždy dokážu pobaviť... :D :D :D
Vlados, otázka nie je, či na to máme alebo nemáme - my na to máme, ale nechceme dať zarobiť veľkým stavebným firmám s pochybným vlastníckym pozadím. ;)
Najlepšie to vystihol Dendik, k jeho príspevku niet čo dodať. Keď mohla mať ZA veľkokapacitný diaľničný obchvat, prečo by nemal mať PO? Čo sú Prešovčania horší? Veď platia dane tiež, a možno ešte viac nez bohatí Blaváci s účtami a majetkovými akvizíciami presunutými do zahraničia. :) Hovorte si čo chcete, ale v celom mojom okolí panuje jednoznačný názor - najvyššiu prioritu majú plnoprofilové obchvaty krajských miest BA, KE, PO, ZA, a chýbajúci kúsok R8 pri NR. Ak sa budeme vyhovárať, že nemáme na ne peniaze, a pritom sa naďalej financuje plný profil R2 či R7 do polí, alebo krátke polprofily R3, nesporne ide o nelogický a iracionálny prístup k budovaniu nadnárodnej infraštruktúry. Taktiež netreba zabúdať, že koncepciu D a RC niekto stanovil, a rovnako ako Mečiarove amnestie sú nezrušiteľné aj jeho vládou stanovené prioritné úseky D a RC založené na vtedajších medzinárodných dohodách a regionálnych problémoch (ktoré sú však platné a účinné dodnes).
A čo, že cena za kilometer R4 pri PO je vysoká - úžitková, infraštruktúrna, architektonická, časová, pocitová ako aj environmentálna hodnota rapídne prevyšuje hodnotu eura. :)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vceliak » 16. Feb 2017 18:33

Ak sa urobí D1 PO zapád -východ, tak "cezpoľný" sú vybavení(t.j. bude kompletná diaľnica, a nemusíme jazdiť cez sídliská v Prešove).
Ak naozaj chce vláda pomôcť zaostalým regiónom Slovenska (na čo vlastne prioritne eurofondy sú), neexistuje lepšia možnosť ako to, že sa R4 postaví v plnom profile. Platí nutné pravidlo: Iba tam kde vedie štvorprúdovka dôjde investor. Je to síce nutná, ale nie postačujúca podmienka.
Ak na budúci mesiac nenamerajú intenzity na štvorprúdovku, tak budúcnosť celého regiónu za Prešovom je stratená!
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 16. Feb 2017 18:37

BoroZA napísal:Vlados, otázka nie je, či na to máme alebo nemáme - my na to máme, ale nechceme dať zarobiť veľkým stavebným firmám s pochybným vlastníckym pozadím. ;)

Žilina by nemala postavenú D3 keby nebol primátorom Choma. Aj on chcel záreň na pažbe ako Vázny. Môžeme sa vysrať na nadnárodnú infraštruktúru keď napr. učitelia a sestričky zarábajú toľko čo zarábajú. Prečo poľsko nepostavilo 2+2 cestu po hranice so Slovenskom? Tiež nedodržali dohodu a nemajú dôvod do 2030 zmeniť.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod BoroZA » 16. Feb 2017 18:44

Choma je primátorom príliš krátko - vďaka skôr patrí blízkemu priateľovi premiéra a dlhoročnému županovi Blanárovi. ;) Platy učiteľov a sestier už nie sú témou dňa, momentálne sú adekvátne náročnosti ich štúdia. A čo sa týka poľskej diaľnice - nedodržali dohodu, a preto sme ju ani my nedodržali (viď polprofil D3 Svrčinovec - Skalité). Momentálne sa tlačí na D3 kvôli regiónu Kysúc a kvôli českému spojeniu. ;)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod svaco » 16. Feb 2017 22:26

Kysučania si dnes zaštrajkovali, asi aby si niečo odhryzli z toho čo nie je a pred nedávnom im priklepli úsek na D3. PO čaká už 25 rokov a v pohode 5 - 6 rokov žije so semaforom na konci D1 pri vstupe do mesta. Prečo by Prešovčanov neodrbávali, keď sa nechajú. Najjednoduchšie sa odrbávajú tí, ktorí sa nechajú odrbať.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 16. Feb 2017 22:47

BoroZA napísal:Choma je primátorom príliš krátko - vďaka skôr patrí blízkemu priateľovi premiéra a dlhoročnému županovi Blanárovi. ;) Platy učiteľov a sestier už nie sú témou dňa, momentálne sú adekvátne náročnosti ich štúdia. A čo sa týka poľskej diaľnice - nedodržali dohodu, a preto sme ju ani my nedodržali (viď polprofil D3 Svrčinovec - Skalité). Momentálne sa tlačí na D3 kvôli regiónu Kysúc a kvôli českému spojeniu. ;)

Doporučujem štúdium "histórie"...
Ak sa tlači kvôli českému spojenie tak potom skutočne postačuje upraviť len cestu prve triedy nakoľko češi naplánujú nič iné.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Maxx787 » 16. Feb 2017 23:14

kolko sa ma dopravy odklonit z PO? ak je to uz v roku 2020 viac ako 10 000 v/24 hod. tak ten full profil opodstatnenie ma, a najme ak sa bavime o tom, ze tam ma byt 2 km dlhy tunel.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 17. Feb 2017 09:38

mozes si rozpravat co chces ale uz len v stredoeuropskom meradle 6 z 8 krajskych miest su provincne centra.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.

cron