R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jarda Retarda » 19. Máj 2016 22:35

ecce napísal:Peniaze z myta su take iste peniaze ako ine. Ci ich budeme viazat na stavbu dialnic alebo nie, je jedno, lebo viac penazi vdaka tomu nevznikne (je to to iste, ako stavat z rozpoctu).


Dovolím si nesúhlasiť. Hlavným argumentom na zavedenie mýta v EU bolo práve získanie zdrojov na rozvoj infraštruktúry a nepriamo aj obmena vozového parku dopravcov (kto viac čmudí, ten viac platí...). Na SVK takáto diskusia vôbec neprebehla, riešilo sa to preto, lebo to Brusel nariadil. Pre náš rozpočet by to nebola novinka, veď zdravotné poistenie sa môže využívať len v zdravotníctve. Dosah na rozpočet by bol v konečnom dôsledku nulový, pretože, investícia by mala presne pridelený zdroj - Má dať=Dal. Žiadne požičiavanie. Však to by bolo super. Prečo by sa peniaze za diaľnice mali dávať napr. na agroturistiku, keď PO potrebuje obchvat?
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 103
Založený: 14. Apr 2016 18:07

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 19. Máj 2016 22:43

Na aký účel by sa mala správne používať cestná daň, spotrebná daň z PHM a prípadne aj daň z liehu a tabaku?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod ecce » 20. Máj 2016 05:49

Jarda Retarda napísal:
ecce napísal:Peniaze z myta su take iste peniaze ako ine. Ci ich budeme viazat na stavbu dialnic alebo nie, je jedno, lebo viac penazi vdaka tomu nevznikne (je to to iste, ako stavat z rozpoctu).


Dovolím si nesúhlasiť. Hlavným argumentom na zavedenie mýta v EU bolo práve získanie zdrojov na rozvoj infraštruktúry a nepriamo aj obmena vozového parku dopravcov (kto viac čmudí, ten viac platí...). Na SVK takáto diskusia vôbec neprebehla, riešilo sa to preto, lebo to Brusel nariadil. Pre náš rozpočet by to nebola novinka, veď zdravotné poistenie sa môže využívať len v zdravotníctve. Dosah na rozpočet by bol v konečnom dôsledku nulový, pretože, investícia by mala presne pridelený zdroj - Má dať=Dal. Žiadne požičiavanie. Však to by bolo super. Prečo by sa peniaze za diaľnice mali dávať napr. na agroturistiku, keď PO potrebuje obchvat?


Ja len hovorim, ze ci sa to bude platit z myta alebo z ineho zdroja, su to uplne rovnake peniaze. Ak alokujes peniaze z myta na vystavbu, znamena to, ze potrebujes ziskat peniaze niekde inde, aby si vykryl vypadok. Je to to iste, ako keby si rovno hladal peniaze niekde inde.

Ci je to z myta alebo zinakade je jedno, dolezite rozhodnutie je kolko investovat a nerozumiem, preco by toto rozhodnutie malo zavisiet od toho, kolko sa z myta vyberie. Niekedy to moze byt viac, inokedy menej.

Je to, ako keby si si povedal, ze kazdu majovu vyplatu pouzijes na dovolenku a nic ine. Mozes, ale potom si v ostatnych 11 mesiacoch musis usetrit, aby si mal v maji co jest.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod compotronix » 20. Máj 2016 08:04

Jarda, presne tak by to malo byť. V Rakúsku sa dokonca financuje výstavba a údržba diaľnic iba z mýta a známok. Čiže zo štátneho rozpočtu, resp. od daňových poplatníkov na to nejde priamo ani cent.
Ecce, podľa mňa v tom je podstatný rozdiel. Lebo keď to nie je viazané, tak ako vidíme, sa to minie vždy na niečo iné.
compotronix
návštevník
 
Príspevky: 25
Obrázky: 3
Založený: 08. Mar 2016 21:56

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod ecce » 20. Máj 2016 11:56

Vsak ale to nevadí, flexibilota je skor výhodou . Ja vôbec necítim potrebu, že by sa mali stavať iba diaľnice. Ak je diaľnica dôležitá, nech sa staviq, ak nie je, nech sa nestavia a nech sa robí niečo ine. Nie je veľmi pravdepodobné, že potrebných dôležitých diaľnic bude presne toľko, koľko je peňazí vo fonde a je lepsie, ak s tým rozhodnutie o výstavbe nesúvisí.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod compotronix » 20. Máj 2016 13:04

Ak by NDS mala prebytočné zisky z mýta a už by nebolo čo dôležité stavať, tak samozrejme by mohla niečo odviesť štátu. Skôr by malo byť cieľom, aby sa NDS stala čo najmenej závislá finančne od štátneho rozpočtu a koniec koncov aj od eurofondov. Lebo eurofondy na infraštruktúru predsa nebudú naveky. Ale asi by to chcelo v inej téme detailnejšie rozdiskutovať, lebo tu sme OT.
compotronix
návštevník
 
Príspevky: 25
Obrázky: 3
Založený: 08. Mar 2016 21:56

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Čavo » 20. Máj 2016 13:16

Jarda Retarda napísal:Riešilo sa tu, že na to najbližších pár rokov nebudú peniaze. Zaujímalo by ma, či niekto niekto niekedy vo vláde uvažoval nad tým, že keď sú diaľnice priorita, žeby sme peniaze z výberu mýta účelovo viazali na výstavbu D a R. Pokiaľ by sme to tak urobili, tak ročný výber mýta je cca 200mil. EUR. Čiže do konca roka 2020 by to od roku 2017 mohlo byť až 600mil. EUR a za to už sa dajú postaviť celkom pekné kilometre, napr. aj obchvat PO R4. možno by ale rozumnejšie využiť peniaze na PPP. Ak ročná splátka obchvatu BA je 68mil. EUR (za cca 40km diaľnice), potom ostáva ešte 132 mil. EUR a to by mohlo byť až 80km nových ciest, samozrejme podľa náročnosti úseku.

A splátku za Pr1binu si nechal kde?
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod ecce » 20. Máj 2016 13:59

Compotroniz, nemyslím si, že NDS má byť nezavusla od štátu. Resp. mala by byť nezávislá od štátu pri údržbe, ale nie pri investicnyxh výdavkoch. Investičné výdavky nech Prechádzajú normálnou prioritizaciou aj vratane nedialnicnych aktivít.

Ale hej, sme Ot.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jarda Retarda » 20. Máj 2016 21:59

Čavo napísal:
Jarda Retarda napísal:Riešilo sa tu, že na to najbližších pár rokov nebudú peniaze. Zaujímalo by ma, či niekto niekto niekedy vo vláde uvažoval nad tým, že keď sú diaľnice priorita, žeby sme peniaze z výberu mýta účelovo viazali na výstavbu D a R. Pokiaľ by sme to tak urobili, tak ročný výber mýta je cca 200mil. EUR. Čiže do konca roka 2020 by to od roku 2017 mohlo byť až 600mil. EUR a za to už sa dajú postaviť celkom pekné kilometre, napr. aj obchvat PO R4. možno by ale rozumnejšie využiť peniaze na PPP. Ak ročná splátka obchvatu BA je 68mil. EUR (za cca 40km diaľnice), potom ostáva ešte 132 mil. EUR a to by mohlo byť až 80km nových ciest, samozrejme podľa náročnosti úseku.

A splátku za Pr1binu si nechal kde?

Romýšlal som, že to spomeniem, ale nevedel som, koľko to je a nechcelo sa mi to hľadať. A bolo to pred spustením mýta, tak snáď mali zdroje premyslené :D Ale jasné, malo by sa to tam zahrnúť, potom je to samozrejme menej km. Podľa mna tento úsek (alebo ak je nejaký viac potrebný) je vhodný kandidát na tieto peniaze. To by mala ukázať analýza MD.

ecce napísal:Je to, ako keby si si povedal, ze kazdu majovu vyplatu pouzijes na dovolenku a nic ine. Mozes, ale potom si v ostatnych 11 mesiacoch musis usetrit, aby si mal v maji co jest.

Lenže štát nemá len jednu výplatu, ale rôzne príjmy. Jeden z nich môže ísť kľudne na cesty. A jasné že keď už všetky dôležité cesty budú, poďme riešiť ostatnú infraštruktúru.

Vlados napísal:Na aký účel by sa mala správne používať cestná daň, spotrebná daň z PHM a prípadne aj daň z liehu a tabaku?

Cestná daň napr. pre SSC, alebo pre kraje na ich cesty. A spotrebné dane úprimne neviem - samozrejme všade sa to takto robiť nedá, treba mať aj istú voľnosť pri plánovaní. Ale keď sú cesty priorita, je fajn mať nejakú istotu v peniazoch aj z vlastných zdrojov, nie len z EU.. Ale toto je už na iné vlákno
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 103
Založený: 14. Apr 2016 18:07

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 13. Sep 2016 13:10

Začína stavebné konanie na tento úsek. Zjavne len pre časť PO, západ - PO, sever.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod i15 » 13. Sep 2016 18:19

dobrá správa. Dúfam, že tender na D1 sa nezruší, ale ak áno, do nového tendra by mohli pribaliť aj tento kúsok R4
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Vlados » 13. Sep 2016 21:51

Určite to nespájať a ideálne riešiť tromi obstarávaniami - MÚK PO západ, D1 vrátane tunela, R4 PO západ - PO sever.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod svaco » 14. Sep 2016 08:37

Zas len polovičaté riešenie, ktoré nevyrieši tranzit Kamiónov Sever-Juh a opačne. Porieši sa síce Sabinovská, aj keď nie úplne a smery SB-KE a PP-KE, + PP-SB. Nevyriešené ostanú KE-VT/SK/BJ, SB-VT/SK/BJ a PP-VT/SK/BJ. čiže ostane ešte polovica na riešenie a kamióny budú chodiť naďalej okolo centra mesta a pamiatkovej rezervácie a cez najväčšie sídlisko Sekčov.
No uvidíme, čo to spraví, snáď sa to už dá do pohybu aspoň z tej polovice.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod caki » 14. Sep 2016 10:09

stale to nie je rozostavene len rozdelili usek na 2 mensie a lacnejsie. Tym nevznikne jeden tender ale 2 co mozno znizi cenu.
Na druhej strane, najvacsie intenzity (30 tis.) su prave od VT/SK/PL
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Tomas PO » 15. Sep 2016 21:24

je to kompromis. myslim, ze vdaka aj za to. uz len verit rychlemu procesu pripravy...
ak sa do toho nabali MK-5ka, cize prelozka 1/20 na Sabinovskej na Dukliansku, ako pisal quila, bude to davat zmysel.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jancipo » 27. Sep 2016 14:37

Pokial nebude severny obchvat, tak sa ani MK5 nevyriesi lievik na vjazde do PO pod Dubravou a semafor od Sidlovca. Cast aut sice pojde terajsou trasou, cast po MK5, ale ak nebude MK5 dalej bez krizovatiek, posunu sa kolony iba dalej.
Ked uz tolko super "odbornikov" (INEKO...) riesi vychodny obchvat, preco je tento zakresleny iba v UP? Preco potom SSC neriesi obchvat PO ako prelozku I68 bud od Sarisparku v trase R4 alebo spravit krizovatku s Janovikovou ul. ako MK. No ale tam je este zeleznicne priecestie a most na sidl. III.
No SSC riesi radsej obchvat Bardejova, kde su extremne intenzity, predovsetkym tranzit (ironia).
jancipo
návštevník
 
Príspevky: 35
Obrázky: 12
Založený: 16. Júl 2015 09:38

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod eric987 » 27. Sep 2016 20:12

Praveze MK5 dava zmysel. Treba si totiz uvedomit, ze ma to byt kapacitna 4-prudovka s bezkoliznymi krizovatkami, ktora spriepustni terajsiu krizovatku na Sidlovci (ano, KO by tam bol upchaty a asi aj pomale pruhy na novom 4-pruhu, ale rychle pruhy sa budu dat v poho prejst) a rozdistribuuje auta na menej pretazenu cast prietahu na I/18 (najzatazenejsia je medzi Volgogradskou a Safarikovou). Akurat to este viac zneguje vyznam Nabreznej, pretoze v dosledku nej by relacia SB <=> KE bola ovela lepsia cez Sekcov ako po Nabreznej.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 27. Sep 2016 21:49

Praveze podla toho co pises MK5 nezneguje potrebu nabreznej, ale zneguje potrebu D1 Z-J, lebo Nabrezna bude stacit na obsluhu KE-PP a KE-SB pojde cez Sekcov ;-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Jarda Retarda » 27. Sep 2016 23:02

Tak zo Sabinova do KE po MK5 a cez Sekcov sa podla mna bezne jazdit nebude.. Prejst cez Sekcov, potom krizovatka Solivarska-Gen. Svobodu a dalej cez Svaby je strasna zachadzka. V porovnani so Sabinovskov-Levocskou-Obrancov mieru a nabreznou bude vychadzat vyhodnejsie.. Tu by mozno mala byt priorita prave R4 po I/68 a aspon MK5. Levocskej by to asi riadne ulavilo a nabrezna by tranzit zrejme na par rokov zvladla.

V tejto suvislosti sa chcem opytat, kde sa daju najst vysledky smeroveho dopravneho prieskumu v PO z 2014? Ten by pri rozhodovani mal byt smerodatny a hoci tu hladam na fore a googlim, tak sa mi nedari ho najst..
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 103
Založený: 14. Apr 2016 18:07

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jancipo » 28. Sep 2016 08:06

Tak to je fakt sila. Kolko kamionov jazdi cez Petrzalku, kolko cez ine sidliska v NR, TT, TN, ZA, BB? Snad KE maju obchvat cez sidl. nad jazerom... ale su tam aspon PHS, aj par MUK.
Ale Sekcov v PO? Napojenie od Vranova ma pod nadjazdom unikatne urovnove krizovanie hlavnych tahov, takze to ani nie je plnohodnotna MUK ;)

Problem MK5 vidim v napojeni na I68... ak ostane semafor pod Sidlovcom, tak sa nezmeni vobec nic. Maximalne sa skratia zapchy na Sabinovskej. To pomoze domacim lahsim vyjazdom. Ale nie celkovej doprave.
Je to podobne ako NK. Ta ma na jednej strane aspon kruhac a na druhej 2 semafory. Bez ohladu na to, ze nema ani riadne odbocovacie pruhy a podobne.
Idealne by bolo, ak by tom od Kalvarie dali prikazany smer odbocenia vpravo a zakaz odbocenie z NK od mestskej haly ;) Jasne ze zartujem, ale primatorku by porazilo...
jancipo
návštevník
 
Príspevky: 35
Obrázky: 12
Založený: 16. Júl 2015 09:38

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jancipo » 28. Sep 2016 08:08

Tak to je fakt sila. Kolko kamionov jazdi cez Petrzalku, kolko cez ine sidliska v NR, TT, TN, ZA, BB? Snad KE maju obchvat cez sidl. nad jazerom... ale su tam aspon PHS, aj par MUK.
Ale Sekcov v PO? Napojenie od Vranova ma pod nadjazdom unikatne urovnove krizovanie hlavnych tahov, takze to ani nie je plnohodnotna MUK ;)

Problem MK5 vidim v napojeni na I68... ak ostane semafor pod Sidlovcom, tak sa nezmeni vobec nic. Maximalne sa skratia zapchy na Sabinovskej. To pomoze domacim lahsim vyjazdom. Ale nie celkovej doprave.
Je to podobne ako NK. Ta ma na jednej strane aspon kruhac a na druhej 2 semafory. Bez ohladu na to, ze nema ani riadne odbocovacie pruhy a podobne.
Idealne by bolo, ak by tom od Kalvarie dali prikazany smer odbocenia vpravo a zakaz odbocenie z NK od mestskej haly ;) Jasne ze zartujem, ale primatorku by porazilo...
jancipo
návštevník
 
Príspevky: 35
Obrázky: 12
Založený: 16. Júl 2015 09:38

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod pohodak » 28. Sep 2016 10:15

jancipo napísal:Tak to je fakt sila. Kolko kamionov jazdi cez Petrzalku


presne tolko kolko prejde po tych 8 pruhoch na einsteinovej :roll: a cez ruzinov ide dialnica s kopcom kamionov rovno stredom...druha vec su MUK a PHS, tie bez debaty na niecom takomto treba
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod svaco » 30. Sep 2016 14:29

Podla obrazkov z MK-5 ktore su v Galerii, tak vjazd od SB do PO neprechadza cez krizovatku razceste Sidlovec a tym padom Sabinovska ulica by bola v pohode. Je to ako keby od SB boli na vjazd do PO dva nezavisle cesty. Tiez som si myslel, ze MK-5 zacne az za krizovatkou Razc. Sidlovec, ale na moje prijemne prekvapenie to tak nebude. Jedina nevyhoda tohto riesenia je to, ze auta zo Sidlovca, Dubravy a Sabinovskej budu musiet prejst cez zeleznicu a most cez torysu, aby sa dostali na MK-5. Ale naopak sidl.3, kde zije omnoho viac ludi bude mat napojenie na MK-5 priamo a teda by ju vyuzivalo podstatne viac aut, cim by sa uvolinili sucasne prepchate cesty ako Sabinovska a Prostejovska/Volgogradska.

Ak som to pochopil zle, opravte ma.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Yoggy52 » 30. Sep 2016 19:00

jancipo napísal:Ale Sekcov v PO? Napojenie od Vranova ma pod nadjazdom unikatne urovnove krizovanie hlavnych tahov, takze to ani nie je plnohodnotna MUK ;)

:roll: Minimalne o 2 viem takych v petrzalke, takze ziadna unikatnost
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod bodrik » 03. Okt 2016 19:52

Jarda Retarda napísal:V tejto suvislosti sa chcem opytat, kde sa daju najst vysledky smeroveho dopravneho prieskumu v PO z 2014? Ten by pri rozhodovani mal byt smerodatny a hoci tu hladam na fore a googlim, tak sa mi nedari ho najst..


gallery/image_page.php?album_id=258&image_id=34982
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.