Stránka 31 z 103

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2017 19:15
od Yoggy52
Bardejov ma buducnost? To snad nemyslis vazne toto...

Neviem si predstavit ako by bolo obsluzene Krosno... Ako lepsie riesenie mi to pride potiahnut to na Nowy Sacz a w Tarnow-Zachod to pripojit na A4, ale to uz mame skoro parelelku s S7 :?

Najlepsie by bolo to tahat od Dukly (PL) na Nowy Zmigrod a odtial na Bardejov, tahat na Gorlice mi pride ako maximalna hlupost.

Nakoniec to bude postavene takto:
RZE - MP = plny profil
MP - GP = polovicny profil
GP - Lipniky = prelozka I/21 alebo ponechany terajsi stav
Lipniky - Kapusany = polovicny profil
Kapusany - Presov Z = plny profil

:wink:

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2017 12:15
od vw30
Pokial viem, tak R4 sa ma postavit cez Svidník aj kvoli ceste Via Carpatia.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 10:03
od Dendik
Ahojte priaznivci R4ky :)
Pridavam sem link na vizualizaciu nasnimanu mobilom.Nie je to moc kvalitka, a treba stisit zvuk,
ale pre hrubu predstavu by to mohlo stacit...

link: https://uloz.to/!dOMlRVSPTGkr/r4-vizualizacia-mp4
heslo: Dialniceinf0
(to posledne je nula nie o)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2017 14:04
od palo152
co sa tyka pokracovania R4..je naplanovana aj nejaka krizovatka pri Finticiach???

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2017 19:36
od ANDi
Ano 31901

Nemate to niekto v lepsom rozliseni?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2017 22:08
od Dendik
palo152 napísal:co sa tyka pokracovania R4..je naplanovana aj nejaka krizovatka pri Finticiach???


Co ja viem tak NIE. Ma tam byt len nejake rozsirenie a predpriprava pre pripajacie pruhy v ocakavanom priemyselnom parku Grofske
(ktore neviem kedy bude stat), ale mna napadlo ze ak by sa potiahla okolo stanice Sarisske luky stvorprudovka
veduca zo sekcov a napojila niekde medzi tunelom okruhliak a surdokom, tak by nam netrebalo ani MK3 ci MK5...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2017 09:09
od andel011
A potom tí ľudia na Sekčove môžu chodiť so sluchátkami proti hluku a s plynovou maskou. :( A potom dať semafor aj na výjazd z ulice pod táborom, zo Sibírskej, z exnárovej, y laca novomeského. Veď nech je sranda.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2017 14:24
od eric987
Dendik, "privadzac Fintice", ako mozno nazvat to, co si navrhol, mal by byt sucastou II. etapy SO, hoc aj namiesto tunela Okruhliak (smutne, ze predlzenie pripravy nevyuziju na jeho vypustenie). Avsak na to, aby auta smerujuce od VT / SK do vychodnej casti PO nemuseli sa terigat cez Kapusany / Niznu Sebastovu ale aby pouzili obchvat. Rozhodne vsak nie na ukor MK3/MK5, ktore maju plnit uplne inu funkciu - maju zbyt zbernou tepnou napriec mestom.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2017 15:11
od Dendik
Erik a existuje nejaka mapka s lepsim rozlisenim II. etapy R4ky? Lebo ziadnu tu neviem najst.dikes

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2017 18:04
od eric987
:arrow: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... ny-obchvat Ak to rozkliknes, v kontajneri .zip by mali byt aj mapy, len nie kazdy PC ich kvoli velkosti otvori (napriklad moj pri tom mrzne). V Oznameni o zmene navrhovanej cinnosti su niekde aj podrobne popisane ocakavane problemy pri razeni Okruhliaka :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2017 12:50
od palo152
pokial som dobre pozrel mapy tak tam je normalne naplnovana MKU Fintice..

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2017 21:25
od ANDi
Ano, naplanovana je, otazka je, kedy sa bude stavat, ci spolu s obchvatom, alebo neskor s priemyselnym parkom, alebo nikdy...

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2017 09:23
od Dendik
palo152 napísal:pokial som dobre pozrel mapy tak tam je normalne naplnovana MKU Fintice..


To je ten variant modrou alebo ruzovou farbou?
https://ulozto.sk/!YyFILI8gQ2AQ/03-2-ortofotomapa-pdf

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2017 09:27
od Dendik
eric987 napísal::arrow: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... ny-obchvat Ak to rozkliknes, v kontajneri .zip by mali byt aj mapy, len nie kazdy PC ich kvoli velkosti otvori (napriklad moj pri tom mrzne). V Oznameni o zmene navrhovanej cinnosti su niekde aj podrobne popisane ocakavane problemy pri razeni Okruhliaka :)



Erik bol som v tom ze sa ma staviat variant zakresleny mapke modrou farbou... Je to ten ruzovy?
https://ulozto.sk/!YyFILI8gQ2AQ/03-2-ortofotomapa-pdf

A este otazka, koncit to ma medzi Ladou a Kapusanmi tym kruhacom? A nebude sa robit to napojenie na cestu do bardejova za Kapusanmi?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2017 09:42
od dragon
Odporucana je kombinacia modreho a fialoveho, staci si precitat zaverecne stanovisko, tam je to rozpisane presnejsie.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2017 10:15
od eric987
Dendik napísal:A este otazka, koncit to ma medzi Ladou a Kapusanmi tym kruhacom? A nebude sa robit to napojenie na cestu do bardejova za Kapusanmi?

Ano, tam, kde dnes konci 4-pruh PO - Kapusany. Napojenie na BJ bolo povodne v plane, tak sa to presunulo do useku Kapusany -Lipniky/Hanusovce (ale len do "modreho", stropkovskeho variantu, aby mal vysiu cenu na ukor svidnickeho), tak sa vypustilo uplne. Pritom prietah Kapusanmi je suverenne najhorsim usekom II/545 a od BJ ide do PO relativne vela aut (najnovsie tamadial chodi dost vela polskych osobakov), odhadom 1/3 z intenzit PO-Kapusany.

[quote]Erik bol som v tom ze sa ma staviat variant zakresleny mapke modrou farbou... Je to ten ruzovy?
modry, to je trasa podla DSP. Oranzovy je trasa podla DUR a ruzovy podla povodnej EIA.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2017 10:22
od eric987
Yoggy52 napísal:Bardejov ma buducnost? To snad nemyslis vazne toto...

Neviem si predstavit ako by bolo obsluzene Krosno... Ako lepsie riesenie mi to pride potiahnut to na Nowy Sacz a w Tarnow-Zachod to pripojit na A4, ale to uz mame skoro parelelku s S7 :?

Najlepsie by bolo to tahat od Dukly (PL) na Nowy Zmigrod a odtial na Bardejov, tahat na Gorlice mi pride ako maximalna hlupost.

Nakoniec to bude postavene takto:
RZE - MP = plny profil
MP - GP = polovicny profil
GP - Lipniky = prelozka I/21 alebo ponechany terajsi stav
Lipniky - Kapusany = polovicny profil
Kapusany - Presov Z = plny profil

:wink:

No vidis, dalsia moznost. Inak Poliaci maju s DK 75 pomerne velke plany, na druhej strane S19 v Polsku ma silnu politicku podporu lebo PiS ma na vychode (a hlavne juhovychode) Polska najvacsiu podporu.
Ad BJ - ano myslim to vazne. Je to stale mesto s vyse 30 tis. obyvatelov (cize na slovenske pomery velke), jeho centrum je v UNESCO, jeho sucastou su kupele, ktore vstavaju z popola. Chod do BJ, aktualne sa tam realizuje viac developerskych projektov ako v samotnom PO, to hovori za vsetko. Myslim si preto, ze uz by bolo nacase vratit veci do normalu.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2017 10:59
od svaco
Ak vypustia ten pripoj od BJ na R4 kt. sa vyhyba Kapusanom, tak to bude jedna z najvacsich blbosti. Ale pokial som videl vizualizacie a fotky, ktore boli prezentovane na vystave v PKO, tak by to malo ostat, no situacia sa moze menit v kazdym dnom a co platilo vcera mozno dnes uz neplati.

Obchvatik Kapusian by mal kladny vplyv nielen na pocet aut na obchvate, ale zaroven aj ich ubytok zo vstupu do PO pri letisku + Kapusanom by sa ulavilo od zbytocnych kamionov a tranzitnej dopravy, ktora nimi len prechadza. Jedna sa cca o 1km obycajne dvopruhovej cesty.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2017 16:34
od eric987
Svaco, pozri zmeny vyplyvajuce z DSP na enviroportali, link je par prispevkov vyssie. V DSP sa naozaj s obchvatom Kapusian neuvazovalo. Ci sa od vtedy nieco zmenilo, to neviem, avsak EIA je spravne konanie predchadzajuce povolovacej cinnosti, cize to co sa tam objavi, ma relevanciu. Osobne ale tiez dufam ze dodatocne ten obchvat zapracovali, pretoze riesi naozaj vela.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2017 00:42
od svaco
No ak ten obchvatik Kapusian neurobia, potom ludia na tejto ulici https://goo.gl/maps/v9iDuwJfYds
budu mat velku radost. Minimalne osobne auta tam budu mat jedinu logicku skratku.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2017 20:32
od plš
Dosť odvážne z Érsekovho MD a zároveň pikantné, vzhľadom na výsledky volieb do VÚC. Úseky sľubované boli, čakám, čo nakoniec povie minister financií Kažimír.
viewtopic.php?f=35&t=22959

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2017 23:37
od milan_KM
Vie mi niekto vysvetliť prečo, pre pána, má 1. etapa náklady vo výške 52 mil/km?

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2017 00:28
od Yoggy52
Aby vysutazena cena bola minimalne o polovicu mensia a mohli sa chvastat, kolko usetrili.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2017 01:55
od JaNY
Keby boli naprojektovali most cez udolie ponad Torysu o 15m vyssie a za mostom v strani 10 metrovy zarez v tych poliach, hned by bola cena omnoho nizsia. Nemozem sa uz pozerat na tie kolosalne dialnicne projekty. Vsetci placu ake to je drahe ale projektanti si stale hudiu svoje.

Re: R4 Prešov, severný obchvat

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2017 10:17
od eric987
milan_KM napísal:Vie mi niekto vysvetliť prečo, pre pána, má 1. etapa náklady vo výške 52 mil/km?

Dovodov je viac:
Ad1: Nevhodne technicke riesenie:
- PC k vychodnemu portalu tunela Bikos je riesena estakadou cez trat a Torysu, miesto napojenia na existujucu komunikacnu siet PO, resp. Velkeho Sarisa.
- Diletansky naprojektovana MUK Presov sever - nepravidelny stvorlistok s kolektormi na R4. Cize riesenie drahe a vetvy MUK aj tak pomale. Ak by tam spravili nieco take https://www.google.sk/search?q=D3+MUK+U ... m7TuEngYKM: (samozrejme zmensene a prisposobene miestnym pomerom), mohlo to byt o cosi lacnejsie a hlavne o mnoho plynulejsie.

Ad2: Usek ma sice "len"4,2 km, jeho sucastou je ale aj reko I/68 na C22,5/80 v dlzke cca 3 km.

Ad3: Vdaka cenam poslednych usekov, najma D3 CA-Svrcinovec, rapidne stupli mediany cien za stavebne prace, co ma vplyv aj na zvysenie odhadnych cien usekov, ktore maju ist do vystavby.

Keby boli naprojektovali most cez udolie ponad Torysu o 15m vyssie a za mostom v strani 10 metrovy zarez v tych poliach, hned by bola cena omnoho nizsia.

Skus upresnit, ako to myslis, po pravde neviem, ktory zarez myslis. Na druhej strane, ak by sa most cez udolie Torysy dvihol, vznikol by problem pri MUK PO-sever, aj ked to by mohlo byt riesene nejako takto: https://www.google.sk/search?biw=1366&b ... pL_El4LZYM: .