aquila napísal:ani nie, prelozka I/18 bola pripravovana dlho este pod SSC, a aj obchvaty v okoli, len sa vybrali podla mna miestami zle riesenia. okrem D1, ktore keby slo povrchovo, tak to by bolo zle. ale v principe ako vidis, ked to mala SSC tak sa nad tym aj rozmyslalo komplexne..
Prelozka I/18 bola pripravovana niekedy okolo roku 2002, teda este v dobe, kedy NDS neexistovala. SSC po vzniku NDS pripravovala prelozku I/68 Sabinovska - Duklianska, cize privadzac k MUK PO-sever, ktory je potrebny ale sa nan vyklaslala, lebo SO...
ta povodna MUK mala dost logiku, kedze na smer PO-KE je tu nabrezna komunikacia.
poslednej vete nejako moc nechapem, myslis ze ked sa dokonci PO zapad - PO juh, tak vetvy PO - PP budu poloprazdne ? to sa mi nezda, vsak to bude priamy smer na D1 z presova. a ta premavka PO - KE je zase raz primarne smerovana na nabreznu komunikaciu. moc si neviem predstavit, ze niekto z presova pojde schvalne az na vydumanec aby sa stocil smerom n atunel do kosic. alebo som to zle pochopil ?
Odpoviem k obom vyrokom: Je potrebne si uvedomit, ze oblast MUK Vydumanec je zdrojom dopravy pre cca 25-30 tis. ludi (vratane SIII); to je priemerne slovenske okresne mesto. Ak vezmeme, ze vyznam PO za poslednu dekadu realne zdegradoval na ciastocne autonomne kosicke sidlisko a prave SIII je to lepsie aj podstatne drahsie sidlisko, mnoho ludi prave odtial dochadza do KE, lebo v PO pre nich jednoducho nie je adekvatna praca (robotnicky je skor Sekcov). Nehovoriac o tom, ze ak sa v PO objavia nove developerske projekty, tak to je vacsinou na SIII (aktualne komplex Bikos). Naproti tomu, uz dnes vychadza z PO na D1 smer BA prakticky jedine tranzit, ci uz od KE, v mensej miere od VT a v minimalnej od SB. PO nateraz generuje velmi slabu premavku na D1 smer PP, najvacsia tovaren v PO exportujuca smer ZA - Honeywell navyse lezi v IPZ cize pri MUK PO-juh. Rovnako, ani na zapad od PO nie je nic vyznamne, co by generovalo premavku D1 (PP) => PO.
Co sa tyka vyuzivania Nabreznej, z SIII je zasa problematicke sa dostat na nabreznu - oba krizovatky - aj ta pri lidli, aj Levocska-OM su dnes obrovsky problem a problemom zostanu minimalne do vtedy, kym sa neodstrani priecestie na Levocskej. Cize stale bude vyhodnejsie potocit sa na MUK Vydumanec ako dostat sa na NK a dalej sa cez nu trmacat.
ale nabrezna aj cely signalny plan v presove sa ma optimalizovat, cize tam sa to da poriesit a zase sme u toho, dilanica a napojeniu na nu z kazdej dediny a garaze a potom tu vznikaju take hlupotiny ultramega drahe ako MUK vydumanec ..
Zasa sme pritom, ze maju... Po pravde, ja na to moc neverim, na NK je problem vypnut semafory v noci cez vikend (resp. su vypnute, az na ten s Budovatelskou, kde v tom casi zarucene nik neodbocuje ani sa nepripaja). Aj keby sa upravili signaly, stale tam zostanu neprehladne odbocenia vybudovane pocas I. fazy a uzke jazdne pruhy, ktore su velmi neprijemne hlavne v zaverecnom obluku pred KO. Zasa sme totiz pri tom, ze NK je z dlhodobeho hladiska tazky fail, ktorej najvacsim prinosom je paradoxne MUK ZVL.
a to len v ramci mantry dialnice do kazdej garaze z toho urobili ultrakomplikovanu Rku, pricom ju nebolo treba. hovorim, ze dzirnda tym ze nechali vyclenit NDS z SSCky urobili najhorsiu medvediu sluzbu pre rozvoj dopravu u nas, lebo potom sa zacali kotit jak huby po dazdi rozne zbytocne megalomanske plany ..
Popravim to: severna R4 ako celok nie je potrebna v sucasnej podobe. Avsak ide o najvychodnejsie kapacitne prepojenie S-J v ramci EU, okrem toho je to priame spojenie sumestia PO-KE s Polskom. Problem je, ze od Lipnikov smerom na sever ide napriec takmer ludoprazdnymi kopcami, mina akurat 4 ci kolko tisicove mestecko Giraltovce (schvalne, kolki na Slovensku vobec vedia, ze je to "mesto"?) a SK, ktory ma tusim v % najvacsi ubytok obyvatelstva. V sucasnej podobe bude R4 Slovensku skor na pritaz ako na prinos, a nic proti SK, ale pochybujem ze ta cesta ho niekedy vytiahne z biedy.
Stacilo by sa len striast dedicstva po Bilakovi a prekreslit R4 smerom na BJ (tak ako to bolo este zaciatkom 70. rokov planovane), kde je o cosi jednoduchsi teren, dnes aj bez tranzitu vyssie intenzity a zmysel R4 by hned bol kdesi uplne inde. Len by to chcelo dohodnut zmenu bodu napojenia na hranici s Poliakmi, ktori ale S19 na juh od Dukly tak skoro isto nebudu staviat. Len samotny BJ ma totiz viac obyvatelov nez cely okres SK, nehovoriac o tom, ze tak ludsky ako aj ekonomicky ci turisticky potencial BJ je dnes kdesi inde ako SK.